kolejdojazdowamarecka
Gość
|
|
« Odpowiedz #20 : 29 Październik 2004, 11:40:59 » |
0
|
Debil z inteligentem gadał nie będzie, bo jest przekonany o tym, że właśnie i tylko ON ma rację - jak nie dociera przez główkę to no cóż... trzeba użyć tłumacza...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek
Młotkowy
Długość toru:: 72 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #21 : 30 Październik 2004, 14:44:45 » |
0
|
Być może jakiś dobry efekt by dało "uderzyć' we wlaściciela najbliższego skupu złomu. Pokazać mu jakich czesci nie wolno mu skupować i że jest ktoś to się tym interesuje i będzie go sprawdzał. Oczywiście jak będzie chciał to kupi tuż przed wysyłką do huty, ale jeśli będzie czul presję to będzie musiał być ostrożniejszy, a to już jest utrudnienie.
Pozdrawiam Jarek
|
|
|
Zapisane
|
rower szynowy
|
|
|
Bernard
Młotkowy
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #22 : 30 Październik 2004, 15:17:23 » |
0
|
Jaki jeszcze tabor ostał się na Opalenickiej KD? O ile pamiętam była tam jeszcze zepsuta Lxd2 i jakaś złomiasta platforma.
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #23 : 30 Październik 2004, 16:10:18 » |
0
|
Jaki jeszcze tabor ostał się na Opalenickiej KD? O ile pamiętam była tam jeszcze zepsuta Lxd2 i jakaś złomiasta platforma. Z taboru zostało to co pisałem już wcześniej czyli sprawny brankard, platforma z pomostem hamulcowym, stan techniczny dobry brak jedynie odeskowania. Druga platforma jest w nieco gorszym stanie barak sprzęgu i burt. Co do pojazdów trakcyjnych to w lokomotywowni stoją Lyd1 i Lxd2 oba w fatalnym stanie technicznym (są to praktycznie wraki nie nadające się do użytku), ale może kiedyś jeszcze ruszą. Choć na razie w to wątpię! Może jak już zaczniemy prężnie działać to uda się sprowadzić jakieś wagony lub lokomotywę! Na razie jednak to tylko odległe marzenia...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bernard
Młotkowy
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #24 : 30 Październik 2004, 17:25:32 » |
0
|
Rozumiem, że Lxd2 i Lyd1 sa poprostu rozkradzone. Czy możesz podać ich numery? Może masz jakieś foty taboru z Opalenicy?
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
Bernard
Młotkowy
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #25 : 31 Październik 2004, 10:44:38 » |
0
|
Już znalazłem: Lxd2-263, stan: odstawiona, uwagi: silnik Henschel. Lyd1-216, stan: odstawiona
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #26 : 31 Październik 2004, 11:19:43 » |
0
|
Już znalazłem: Lxd2-263, stan: odstawiona, uwagi: silnik Henschel. Lyd1-216, stan: odstawiona Co do taboru, to jak wspominałem wyżej w Opalenickiej lokomotywowni stoi jeszcze wrakLxd2-263 z Przeworska, był on systematycznie pozbawiany części które trafiły między innymi do Nowego Dworu Gdańskiego. Tak to z całkowicie sprawnej lokomotywy PKP i inni wąskotorowi MK stworzyli wrak, który oprócz blachówy i wózków nie posiada już nic!! Druga lokomotywa to Lyd1-216, która również była sprawna. Lecz historia się lubi powtarzać i dziś pojazd ten stoi ze zdjętą głowicą i ograbiony z innych przydatnych części. Poza tym w szopie jest jeszcze brankard, jest w 100% sprawny technicznie!! Na zewnątrz stoją dwie platformy jedna z budką hamulcową sprawna technicznie, brak jedynie odeskowania oraz druga platforma już w nieco gorszym stanie technicznym brak jednego sprzęgu i burt. Jeszcze w tym roku nasze towarzystwo po spotkaniu roboczym z gminami i powiatem ustali co dalej zrobimy z tym majątkiem (która gmina go przejmie i jak zabezpieczy) termin spotkania połowa listopada 2004 – szczegóły wkrótce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bernard
Młotkowy
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #27 : 31 Październik 2004, 11:31:06 » |
0
|
Czy istnieje mozliwość stworzenia na Opalenickiej KD transportu taboru kolejowego taborem samochodowym (chodzi mi o przyczepy podczołgowe, jakich użwyała np. Cementownia Odra do transportu swoich Lyd2 na NG), bo obawiam się, że nie ma co liczyć, że zostanie wybudowany wiadukt, który umożliwi nie odcinanie kolejki od stacji normalnotorowej.
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #28 : 31 Październik 2004, 15:02:16 » |
0
|
Czy istnieje mozliwość stworzenia na Opalenickiej KD transportu taboru kolejowego taborem samochodowym (chodzi mi o przyczepy podczołgowe, jakich użwyała np. Cementownia Odra do transportu swoich Lyd2 na NG), bo obawiam się, że nie ma co liczyć, że zostanie wybudowany wiadukt, który umożliwi nie odcinanie kolejki od stacji normalnotorowej. Budowa wiaduktu na dzień dzisiejszy jest nie realna, a z transportem nie ma większych problemów. W każdej chwili możemy liczyć na pomoc cukrowni i szkoły rolniczej w Trzciance. Większym problemem jest PKP, które z przekazania robi wielki problem na którego rozwiązanie trzeba czekać co najmniej rok! Paranoja!!! Jednak gdy uderzymy do nich jako MK, gminy i powiat to z pewnością pójdzie to szybciej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bernard
Młotkowy
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #29 : 31 Październik 2004, 18:21:43 » |
0
|
Życze powodzenia . A skąd tabor weźmiecie? Odkupicie od PKP (np. z Pleszewa), może od Cukrowni (Na Nałęczowskiej KD mieli chyba na zbyciu Lyd2)? pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #30 : 01 Listopad 2004, 00:16:55 » |
0
|
Życze powodzenia . A skąd tabor weźmiecie? Odkupicie od PKP (np. z Pleszewa), może od Cukrowni (Na Nałęczowskiej KD mieli chyba na zbyciu Lyd2)? pozdrawiam Mamy całkiem inną koncepcję odnośnie uratowania Opalenickiej KD! Zamiast zaczynać od kosztownych lokomotyw, wymiany torów i co za tym wszystkim idzie utrzymywania personelu, postanowiliśmy zmienić nieco podejście!! Biorąc pod uwagę, że nie dysponujemy dużymi środkami finansowymi i w dodatku przyszłość kolejki nie jest jeszcze dokładnie ustalona przez władzę gminne postanowiliśmy na chwile obecną ocalić przed całkowitą likwidacją dwie linie kolejowe z dawnej sieci mianowicie najciekawszy turystycznie szlak Trzcianka – Duszniki, a następnie równie ciekawy odcinek Trzcianka – Lwówek. Do tego celu nie są nam potrzebne ogromne środki finansowe. Dysponując nową drezyna ręczną, dobrym zapleczem sprzętowym, możemy tanio i skutecznie udrożnić te dwa szlaki. Zarabiać będziemy wynajmując drezynę, organizując przejazdy turystyczne itp. Nasze towarzystwo ma już doświadczenie na tym polu. Od dwóch lat skutecznie i prężnie działamy na linii normalnotorowej Grodzisk Wlkp. – Kościan gdzie rocznie dwiema drezynami kolejowymi przewozimy ok. 1500 osób!!!! (gdzie każda osoba zostawia u nas średnio po 2,5 zł..)To samo pragniemy stworzyć w Opalenicy, a dokładniej w Trzciance. Ruch drezynowy jest najlepszym lekarstwem na uratowanie tej kolejki!! Kto wie może za parę lat wrócą tu prawdziwe składy z lokomotywami Na razie ocalmy to, co się da jeszcze uratować. Marzenia zostawmy na później!!, a może na forum jest ktoś, kto chciałby się czynie włączyć w nasze działania? W końcu to może być i wasza kolej....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bernard
Młotkowy
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #31 : 01 Listopad 2004, 11:55:44 » |
0
|
Pomysł jest dobry, ale w przyszłej perspektywie tabor by się przydał. Wtedy zdecydowanie rosną mozliwości kolejki jako atrakcji turystyczniej. Mam jednak świadomość, że nie od razu Kraków zbudowano.
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #32 : 01 Listopad 2004, 12:33:08 » |
0
|
Pomysł jest dobry, ale w przyszłej perspektywie tabor by się przydał. Wtedy zdecydowanie rosną mozliwości kolejki jako atrakcji turystyczniej. Mam jednak świadomość, że nie od razu Kraków zbudowano. dokładnie jest tak jak mówisz!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek
Młotkowy
Długość toru:: 72 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #33 : 02 Listopad 2004, 16:50:09 » |
0
|
Nasze towarzystwo ma już doświadczenie na tym polu. Od dwóch lat skutecznie i prężnie działamy na linii normalnotorowej Grodzisk Wlkp. – Kościan gdzie rocznie dwiema drezynami kolejowymi przewozimy ok. 1500 osób!!!! Jakies trzy tygodnie temu bylem na odkrzaczaniu linii Kościan-Gostyń.Czy macie jakiś kontakt z działającam tam Krzywińską Koleją Drezynową? Wygląda na to że niedługo drezyną można będzie przejechać z Gostynia do Grodziska . Jarek
|
|
|
Zapisane
|
rower szynowy
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #34 : 02 Listopad 2004, 22:08:53 » |
0
|
Nasze towarzystwo ma już doświadczenie na tym polu. Od dwóch lat skutecznie i prężnie działamy na linii normalnotorowej Grodzisk Wlkp. – Kościan gdzie rocznie dwiema drezynami kolejowymi przewozimy ok. 1500 osób!!!! Jakies trzy tygodnie temu bylem na odkrzaczaniu linii Kościan-Gostyń.Czy macie jakiś kontakt z działającam tam Krzywińską Koleją Drezynową? Wygląda na to że niedługo drezyną można będzie przejechać z Gostynia do Grodziska . Jarek Ależ oczywiście, że mamy kontakt z Krzywińską Koleją Drezynową. W końcu działamy na jednej płaszczyźnie. Skoro o oczyszczaniu linii mowa to może zechciał by pan przyjechać do Grodziska na oczyszczanie szlaku do Kościan? 6 i 7 listopada organizujemy oczyszczenie linii Grodzisk – Kościan na odcinku Sepno- Bonikowo. Wyruszamy rano o godzinie 9:40 ( po przyjeździe pociągu osobowego z Poznania) spod Stacji Grodzisk. Zapewniamy dojazd autem do miejsca prac torowych. Na miejscu w Sepnie będzie ustawiona drezyna motorowa DL2, którą będziemy jeździć po oczyszczeniu linii. Serdecznie zapraszam pana oraz innych chętnych od wzięcia udziału w oczyszczaniu. Przyjazd prosimy zgłaszać mailem ww122@op.pl telefonicznie lub smsem pod nr tel. 693541406. Będzie to również okazja do rozmowy i wymiany kolejowych doświadczeń. Serdecznie zapraszam Mikołaj
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek
Młotkowy
Długość toru:: 72 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #35 : 05 Listopad 2004, 07:09:08 » |
0
|
bardzo dziekuje za zaproszenie. Barzdzo chętnie przyjadę jak tylko uda mi się zorganizować czas, z czym jest niestety wielki kłopot.
pozdrawiam Jarek
|
|
|
Zapisane
|
rower szynowy
|
|
|
Jarek
Młotkowy
Długość toru:: 72 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #36 : 05 Listopad 2004, 20:34:01 » |
0
|
Dzieki za zaproszenie,jak tylko znajde czas, pojawie sie napewno.
pozdrawiam Jarek
|
|
|
Zapisane
|
rower szynowy
|
|
|
taunus
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #37 : 28 Listopad 2004, 20:02:16 » |
0
|
Ludzie ale wam zazdroszcze. Macie co ratowac. Powiem wam, ze 2 lata temu jechalem tamta trasa i wtedy zobaczylem OpalenickaKD. Super klimat. Zdolowalo mnie tylko to, ze nic sie tam nie dzieje. Smigielska wtedy juz chulała!! Ale nareszcie są dobre sygnały. W koncu cos sie dzieje. Jeszcze wroce do jednej wypowiedzi dotyczacej TrzebnickiejKD. Mieszkam we Wroclawiu i jeszcze z dziecinstwa pamietam jak wagony motorowe smigaly po groblach stawów Milickich. Niesamowity klimat. Przed wojna ludzie z Wrocławia jezdzili nia na grzyby i pikniki(ale to byli Niemcy, całkiem inna kultura i swiadomosc). A dworzec miala w centrum Wrocławia(istnieje jeszcze do dzis). I wlasnie w roku 93 lub 92 zostala zdewastowana(a teraz sie dowiedzialem, ze jeszcze pocieta dla kasy - mam doła). Teraz robie fotki tego co zostalo. Czyli resztki podkladow.......
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #38 : 29 Listopad 2004, 18:25:51 » |
0
|
Na razie mamy co ratować! Teraz wykonujemy drugą drezynę, a na wiosnę ruszamy z pracami torowymi! Najprawdopodobniej z dawnej opalenickiej KD zostanie zachowany odcinek Trzcianka Zach. – Lwówek i Trzcianka Zach. – Duszniki. Odcinek Trzcianka – Opalenica ma zostać rozebrany a w miejscu dawnych torów ma zostać poszerzona droga...paranoja, ale powiat Nowotomyski jest tak toporny i głupi, ze i tak musimy się cieszyć z tego co może dostaniemy!! Apropo dzięki powiatowi Nowotomyskiemu również linia normalnotorowa Opalenica – Grodzisk zostanie w ciągu najbliższych pięciu lat rozebrana i poszerzona będzie droga powiatowa!! Koledzy może wspólnie uratujemy te dwie Opalenickie linie?? Wystarczy tylko mail lub list do PLK, powiatu NT z protestem.... nic więcej. Razem może nam się uda
Pozdrawiam Mikołaj
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
taunus
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #39 : 30 Listopad 2004, 08:11:03 » |
0
|
Chetnie pomoge tylko jaka w przyblizeniu ma byc tresc maila i gdzie mam go wyslac?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|