Świat kolejek wąskotorowych SMF
28 Luty 2020, 19:14:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prace torowe Październik 2007  (Przeczytany 8002 razy)
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie



« : 19 Październik 2007, 18:32:17 »
0

Jak Wiecie, kolega Ogoniasty przez 9 dni harował na Wielkim Piecu.

Oto Jego foty:


















































Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 19 Październik 2007, 22:33:13 »
0

Prace na Wielkim Piecu rozpoczęliśmy od wymiany podkładów na torze głównym od strony archeo parku (fot. 1,2 )  Z godziny na godzinę pojawiało się coraz więcej rąk do pracy. Po zakończeniu prac związanymi z wymianą części podkładów na torze głównym i mijankowym postanowiliśmy spróbować ruszyć jedną z kadzi, walka trwała kilka godzin ale kadź wcale nie miała zamiaru ruszyć się z miejsca. Tuż  przed wieczorem dokonaliśmy przetoku wszystkich wagoników stojących na torze do hali lejniczej.

W kolejnych dniach już nie było tak wiele rąk do pracy, były tylko 2 ręce i to moje.
Z braku możliwości przepchnięcia dużych wagonów towarowych zająłem się dogłębnym czyszczeniem  toru prowadzącego do odlewni ( bez skojarzeń proszę). Następnym zadaniem było uruchomienie rozjazdu przed halą lejniczą i wstawienie świeżo odremontowanego zwrotnika którego remont jak i 8 pozostałych zwrotników zasponsorował Kalito.  Dni coraz krótsze, a roboty jeszcze dużo. Kolejne dni to prace związane z wymianą podkładów i odsłanianiem kolejnych metrów toru głównego do miejsca gdzie stały 2 parowozy. Prace były o tyle utrudnione ze oczyszczany był tor na szerokość około 1 metra od szyny. Nierówny teren jak i zasypane tory powodowały, ze średnia głębokość kopania to ½ metra. Ale jakoś sobie radziłem

Dzień za dniem szybko mija a Ogoniasty łopata wciąż wywija. Kolejne tony ziemi odrzucone jak najdalej od toru. Aha zapomniałem dodać że musiałem podprowadzić trochę żwirku z terenu muzeum w celu przygotowania toru ekspozycyjnego na którym miał stanąć parowóz przestawiony z innego toru
Wreszcie nastąpił dzień kiedy pojawił się dźwig i eksponaty zaczęły się przemieszczać drogą lotniczą.
Najpierw koleby.
Następnie Parówka.

Udrożniony został również tor na którym leżały rozjazdy w częściach, oraz została przetransportowana zwrotnica lewa i ułożona na wagonikach do przewozu tzw. Gąsek w celu późniejszego jej montażu. Tutaj wielkie podziękowania za pomoc dla robotników którzy przeprowadzają remont Wielkiego Pieca.

U mnie prace szły według planu. Czas zobaczyć  jak przebiegają prace u chłopaków na odcinku Iłżeckim. Prace w Marculach szły pełną parą. Jednego dnia ułożone podkłady na świeżo przygotowanym terenie a następnego dnia po południu kilkadziesiąt metrów toru było gotowe. Zuchy chłopaki !!!

Przedostatni dzień prac na Wielkim Piecu to wymiana podkładów aż do samej lokomotywki WLS i tradycyjnie przerzucanie kolejnych zwałów ziemi które zakończyłem dopiero w niedziele.
Efekt prac to:
- udrożniony i odremontowany  ( pomijając rozjazdy) tor główny aż do miejsca gdzie ma być wstawiony nowy rozjazd (wymienionych  12 podkładów);
- oczyszczony do połowy tor mijankowy z wymianą 4 podkładów;
- oczyszczony tor do hali lejniczej oraz do odlewni;
- uruchomiony jeden rozjazd wraz z montażem zwrotnika;
- przetransportowany rozjazd do miejsca jego montażu;
- przestawienie lokomotywy i części wagoników na tor ekspozycyjny.

Podziękowania  za pomoc przy pracach dla kolegów : Emibe, Rogoza, Andrzeja Cygana, Tomka Cygana, Jacka Tarnowskiego oraz dla pracowników muzeum dla Jacka i Sławka.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 20 Październik 2007, 00:08:50 »
0

Paweł, przede wszystkim NAJWIĘKSZE podziękowania należą się Tobie!

Te 9 dni, z czego większość w sytuacji sam na sam :wink: z wąskim torem, to nie lada wyczyn. Śmiem twierdzić, że większy niż te pamiętne kolejne udrażniane odcinki za Lipiem (czy gdziekolwiek indziej), gdzie były kilkuosobowe ekipy.

Szacun und rispekt. :grin:
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 20 Październik 2007, 01:13:21 »
0

Tory to moja choroba  :grin:  W planach mam jeszcze 7 dniowy pobyt na WP , by jeszcze przed zimą, wykonać  najcięższe prace torowe na rozstawie 750mm i powoli przerzucać sie na rozstaw 1435mm  :wink:
 
 A oto co zostało do wykonania na torze 750mm na WP (pomijam element przedłużenia odcinka do archeoparku)
- wymiana 25 podrozjazdnic z czego 8 podkładów normalnotorowych w okolicy krzyżownic
- wymiana podkładów na torze do odlewni oraz pod halą lejniczą
- wymiana 6 podkładów na splocie trzyszynowym
- gruntowny remont trzech rozjazdów
- naprawy średnie pozostałych rozjazdów
- rozkopanie ostatniego zarośniętego toru bocznego, ale do tego bedzie potrzebny wolny tor główny w celu wywiezienia ziemi w kolebie.
 Do reszty prac ziemnych bedzie potrzebny sprzęt ciężki taki jakiego używali w Marculach
 Przy robotach na rozjazdach konieczne bedą podnośniki torowe po które będzie trzeba się uśmiechnąć do Pawła Oczywiście wzamian za wypożyczenie sprzętu oferuję pomoc przy pracach torowych na szlaku kolejki starachowickiej :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 436 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 20 Październik 2007, 15:18:02 »
0

a czy w najbliższy weekend a dokładnie w sobotę 27.10 będziecie coś działać przy pracach torowych?
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 20 Październik 2007, 16:28:52 »
0

Z tego co wiem to prace bedą kontynuowane w ten wekend ale nie w takim zakresie i nie osobiście przezemnie :neutral:  Jak będe w Starachowicach działał na WP to dam ci znać , o ile bedziesz chciał sie zmierzyć z wielkopiecowymi torami :twisted:
 Ja teraz przygotowuje energie do prac torowych na Helu :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!