andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #40 : 13 Maja 2010, 20:38:06 » |
0
|
Działają
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #41 : 21 Maja 2010, 21:43:23 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #42 : 23 Maja 2010, 15:12:54 » |
0
|
Piękny nie ma co... Zobaczymy we wtorek jak wypadnie w testach pod obciążeniem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Stratocaster
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #43 : 24 Maja 2010, 19:10:11 » |
0
|
Ogólnie jestem w szoku widząc jak udało się zrekonstruować ten parowóz, biorąc pod uwagę fakt w jakim stanie opuszczał Środę. Generalnie z tego co pamiętam całe poszycie przeżarte korozją do granic przyzwoitości, dziurawy jak sito tender, kompletnie wybrakowany osprzęt, rozszabrowane wnętrze budki, która wówczas pełniła funkcje WC dla miejscowego menelstwa, gniazda pszczół w rurkach prowadzących do nikąd itd. Sam 1726 w Zbiersku, pomimo że nie cieszy oka swym stanem z zewnątrz, nie jest pozbawiony gratów i podejrzewam, że jego renowacja nie byłaby na tyle problematyczna. (czekam na 6-kę w totka :razz: )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #44 : 25 Maja 2010, 20:45:10 » |
0
|
Px pomykał dziś po torach stacyjnych, budząc zadziwienie licznej gawiedzi. Pierwszy raz miałem okazję zobaczyć go na żywo, a nie na zdjęciach - pachnie świeżością. Mam masę fotek dla koneserów, a naprawdę było co fotografować (wygląd ogólny zapewne już się Wam opatrzył, no ale te drobiazgi, detale, ech, piękne). Dziś to tylko "rozgrzewka", jutro pojedzie już ze składem na szlak (jak powódź gdzieś nie zaleje - dziś non stop kursowały wozy z piaskiem i strażacy). Pozytywna jest także wola przywrócenia w miarę oryginalnego wyposażenia, choćby ta budząca kontrowersje lampka wagonowa - została zaklasyfikowana jako "pomyłka". Zdjęcia dodam w weekend, jak dorwę gdzieś szybsze łącze. Póki co proszę o poradę, czym skonwertować film z kamery HD (rozszerzenie .mts) i gdzie go umieścić, by nam się tutaj otworzył?
Czy ktoś z dwóch Panów których spotkałem dziś w NDG jest może userem tego forum? W ferworze powitań umknęły mi nazwiska :cool:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #45 : 26 Maja 2010, 01:01:18 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #46 : 26 Maja 2010, 10:54:26 » |
0
|
> Protest przeciw cenzurze <
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:10:52 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #47 : 26 Maja 2010, 14:10:38 » |
0
|
Śmieszny ten dzwonek... :  :
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #48 : 26 Maja 2010, 16:45:36 » |
0
|
Tak, nic tylko się modlić po usłyszeniu takiego dzwonka 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #49 : 26 Maja 2010, 17:20:12 » |
0
|
To może zrobić objazdową kaplicę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Stratocaster
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #50 : 26 Maja 2010, 17:39:59 » |
0
|
I ministranta władować do budki co by to uruchamiał...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #51 : 26 Maja 2010, 19:45:18 » |
0
|
I tu nasuwa się pytanie: komu bije dzwon?...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #52 : 26 Maja 2010, 20:44:41 » |
0
|
Bim-bom, bam-bim-bom Skąd wiedzieć wszystko, komu bije dzwon... A dzwon dlatego, że to... jest parowóz pruski :mrgreen: .
A może szarfą przepasać...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #53 : 26 Maja 2010, 20:46:24 » |
0
|
No nareszcie Jak nikt się nie czepiał dzwonu "Wilusia", to nikt, ale jak się czepili, to hurtem  A że ma napęd pneumatyczny, to wiedzą? Hę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #54 : 26 Maja 2010, 20:51:19 » |
0
|
A że ma napęd pneumatyczny, to wiedzą? Hę? wiedzą  Jestem ciekaw tego patentu (czyli jak dokładnie działa to ustrojstwo i dlaczego naped pneumatyczny jest lepszy od dzwonu poruszanego ręcznie?)
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #55 : 26 Maja 2010, 20:52:57 » |
0
|
Eee... tam. Nowa zabawka, więc się cieszymy. W domu takiej nie mamy :grin: . A ruszył dzisiaj na szlak?
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #56 : 26 Maja 2010, 21:11:51 » |
0
|
Jestem ciekaw tego patentu (czyli jak dokładnie działa to ustrojstwo i dlaczego naped pneumatyczny jest lepszy od dzwonu poruszanego ręcznie?) Prawdopodobnie bardzo prosto:  Za: http://chestofbooks.com/crafts/scientific-american/sup3/The-Steam-Bell.htmlZaletą dzwonu pneumatycznego bądź parowego jest to, że równo bije i po prostu można go włączyć na jakiś czas nie zamęczając pomocnika nieustannym szarpaniem za sznurek. U amerykańców montuje się dzwony na lokomotywach do dziś. Zazwyczaj włącza się je przed przejazdami, na dworcach i ogólnie w terenie zabudowanym. Osobiście uważam, że jest to znakomite rozwiązanie - odgłos jest nie do pomylenia z czymkolwiek innym i wyróżnia się z wszelkich innych miejskich hałasów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #57 : 27 Maja 2010, 07:45:28 » |
0
|
Osobiście uważam, że jest to znakomite rozwiązanie - odgłos jest nie do pomylenia z czymkolwiek innym i wyróżnia się z wszelkich innych miejskich hałasów. No dobrze, tylko co na to miłośnicy i łowcy Rp1 ?? :grin:
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #58 : 27 Maja 2010, 08:41:53 » |
0
|
No właśnie - Dz1 podawano na urządzeniach stacjonarnych a nie na taborze :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Filip Bebenow
|
 |
« Odpowiedz #59 : 27 Maja 2010, 17:27:39 » |
0
|
Dzwon jak na wąskie tory nie jest złym patentem. Nie szpeci za bardzo, a pomaga zabezpieczyć przejazdy. Kolejki jeżdżą wolno, ale celnie...
Parowóz (z jednym wagonem) przejechał w środę trasę Nowy Dwór Gdański - Stegna - Nowy Dwór Gdański. Jazda wykazała kilkanaście punktów do poprawki. Px-a wygaszono, celem usunięcia niedociągnięć.
Pozdrawiam! FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|