brok
|
 |
« : 12 Listopada 2007, 16:42:35 » |
0
|
Jak donosi oficjalna strona SKPL : "Od bieżącego miesiąca SKPL Śmigielska KD rozpoczęła pracę nad modernizacją wytypowanego wagonu motorowego Mbxd2. Zakresem modernizacji objęta jest zamiana ogrzewania węglowego na ekologiczne zasilane olejem opałowym, wymiana siedzeń z twardych na miękkie , zmiana malatury i drobne prace we wnętrzu wagonu. Należy podkreślić iz modernizacja jest możliwa dzięki zaangażowaniu finansowemu władz miejskich Śmigla, które wspierają także kolejkę w prowadzeniu przewozów pasażerskich wraz z Wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim. " Cieszy, że uda się poprawić komfort podróżowania na Śmigielskiej KD. I oby tak dalej 
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Ernie
Młotkowy
 
Długość toru:: 89 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1 : 12 Listopada 2007, 20:34:53 » |
0
|
Cieszy, że uda się poprawić komfort podróżowania na Śmigielskiej KD. I oby tak dalej No mnie nie cieszy, mogli by te pieniądze na inne cele przeznaczyć :evil:
|
|
|
Zapisane
|
Małe jest piękne.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2 : 12 Listopada 2007, 20:47:36 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:19:08 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #3 : 12 Listopada 2007, 21:30:17 » |
0
|
Cieszy, że uda się poprawić komfort podróżowania na Śmigielskiej KD. I oby tak dalej No mnie nie cieszy, mogli by te pieniądze na inne cele przeznaczyć :evil: Ręce opadają, w tym kraju nie robisz nic źle bo powinieneś z pustego w prużne przelać i zakupić szynobusy bydgoskiej PESY, robisz coś, bo udało się załatwić skromną dotację, też źle, bo lepiej środki przeznaczyć na inne cele. Doradców, jak widać nie brakuje, ale jeżeli potrzaba kogoś, kto wypracowałby biznes plan, opracował strategię, która miałaby szanse na wprowadzenie jej w życie, czy wreszcie postarał się o jakąś dotację z organów państwowych to już wtedy gorzej....
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
bigbird
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 12 Listopada 2007, 21:31:52 » |
0
|
No, jednak SKPL nie taki zly :wink: Brawo! :grin:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
flugzeug30
Gość
|
 |
« Odpowiedz #5 : 12 Listopada 2007, 21:45:24 » |
0
|
No...nareszcie Autosanom przybedzie konkurencja...ludzie pojada MbxD2, bo wygodny...nie tylko dlatego, bo tani. Tak, jak np. szynobusy VT-627/628 na Nasielsk- Sierpc . Gdyby tak zrobic i inne MbxD2... To dobrze, brawo SKPL.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #6 : 12 Listopada 2007, 22:46:26 » |
0
|
Kiedyś słyszałem o projekcie montowania drzwi odskokowych w Mbxd2, myślę że drzwi które same się zamykają pozwalają oszczędzić więcej ciepła niż zmiana sposobu ogrzewania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #7 : 13 Listopada 2007, 08:55:51 » |
0
|
Myślę, że montaż i eksploatacja zmienionego systemu ogrzewania będzie tańsza niż montaż i eksploatacja drzwi odskokowych, jedna maszyna drzwiowa to koszt kilkunastu tysięcy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #8 : 13 Listopada 2007, 09:22:07 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:18:58 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #9 : 13 Listopada 2007, 09:58:51 » |
0
|
Pomysł z dzwiami wg. mnie jst tym bardziej na miejscu, że obecne dzwi są mało wygodne. Jacku, kogo jak kogo, ale Ciebie nie podejrzewałem o tak dużą dozę fantastyki. Być może to czytanie for kolejowych wypacza swiatopogląd :-) Policzmy, potrzeba 4 maszyny drzwiowe, 4 zupełnie nowe płaty drzwi, palnik, spawarka i szlifierka. Same maszyny drzwiowe to koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy. Projekt adaptacji też się sam nie zrobi niestety. A żeby to jeszcze potem chciało działać to już osobna sprawa...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 13 Listopada 2007, 10:19:51 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:18:48 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #11 : 13 Listopada 2007, 10:45:16 » |
0
|
Myślę, że montaż i eksploatacja zmienionego systemu ogrzewania będzie tańsza niż montaż i eksploatacja drzwi odskokowych No nie wiem, co z tego że ogrzewanie będzie tańsze skoro ciepło ucieka przez niezamknięte drzwi? Jeżeli zastosowało by się automatyczne drzwi to dużo więcej ciepła by się zaoszczędziło, pozatym efekt wizualny jest lepszy. W końcu ogrzewania olejowego/węglowego nie widać a drzwi odskokowe + miękkie siedzenia pozostawiają po sobie lepsze wrażenie podróży.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #12 : 13 Listopada 2007, 11:45:09 » |
0
|
Koszt montażu drzwi automatycznych w jednym wagonie byłby porównywalny z kosztem wymiany siedzeń na całkowicie miękkie w 2-3 wagonach. Uważam, że są lepsze metody spożytkowania tych środków niż pakowanie się w rozwiązania prototypowe i niesprawdzone.
Ale oczywiście, gdyby urząd gminy przyznał 200 tysięcy na kompletną naprawę rewizyjną MBxd2, takie rozwiązanie wręcz należałoby zapisać w SIWZ przetargu, obok dostosowania pojazdu do sprzedaży biletów przez maszynistę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tomasz11
|
 |
« Odpowiedz #13 : 13 Listopada 2007, 16:33:57 » |
0
|
...........................No mnie nie cieszy, mogli by te pieniądze na inne cele przeznaczyć.............. kolego erni ,jeżeli jest takie twoje podejście to proponuje kupić sobie trabanta i wstawić tam drewniany taborecik ,też będzie wygodnia :twisted:
|
|
|
Zapisane
|
pozdrowienia
|
|
|
paliwo
Gość
|
 |
« Odpowiedz #14 : 13 Listopada 2007, 19:01:12 » |
0
|
Ernie, Kolego ernie ciesz się z tego co jest :mrgreen: Najważniejsze że robią coś aby było lepiej :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
flugzeug30
Gość
|
 |
« Odpowiedz #15 : 14 Listopada 2007, 08:27:14 » |
0
|
Im wiecej sie zmodernizuje MbxD (tak -2 , jak i ewentualnie -1 ), tym lepiej. Takie naprawy przydalyby tez sie na KrKD.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ernie
Młotkowy
 
Długość toru:: 89 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 15 Listopada 2007, 16:47:11 » |
0
|
Ja przepraszam, że co niektórych uraziłem, ale poprostu jestem konserwatystą, i mi osobiście będzie wygodniej na oryginalnym drewnianym siedzeniu w wagonie ogrzewanym węglowo. Ale z klientami to inna bajka.
|
|
|
Zapisane
|
Małe jest piękne.
|
|
|
paliwo
Gość
|
 |
« Odpowiedz #17 : 15 Listopada 2007, 20:27:06 » |
0
|
Ernie po prostu żyjemy w XXI wieku :mrgreen: W XX wieku były drewniane siedzenia a teraz nadszedł czas na komfortowe warunki że siedzimy na miękkim siedzisku :mrgreen: Chociaż może co nie którzy wolą siedzieć marznąć w wagonie na drewnianym siedzonku i gdy połowa układu ogrzewania w wagonie jest zapowietrzona i w pupcie zimno :cry:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #18 : 15 Listopada 2007, 20:53:33 » |
0
|
 ale czy układ jest zapowietrzony to nie zależy od tego czy jest ogrzewanie węglowe, olejowe czy gazowe.... takie małe off 
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #19 : 12 Grudnia 2012, 21:46:11 » |
+4
|
A jednak da się i opłaca! Za artykułem pod linkiem: http://www.zelpage.cz/zpravy/8780W skrócie, JHMD ogłosiło przetarg na modernizację wszystkich posiadanych przez siebie MBxd2 z Polski. Przypomnę, są to MBxd2-213 (ex. Śmigiel, bardzo opłacalnie zamieniony za podbijarkę która nigdy nie wyjechała z szopy w Śmiglu) , MBxd2-223 sprzedany przez Gieruckiego oraz MBxd2-303 i 305, a właściwie ich pudła i wózki kupione z Koszalina. Bardzo się cieszę, że ktoś raz - znalazł dużą sumę pieniędzy i jest ją gotów wpakować w ten tabor, a dwa - że tabor ten wyjechał za granicę i dzięki temu przetrwał oraz będziemy go mogli jeszcze zobaczyć w ruchu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|