Phinek
Gość
|
 |
« : 13 Stycznia 2008, 12:54:45 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:37:07 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
emcebob
|
 |
« Odpowiedz #1 : 13 Stycznia 2008, 13:51:56 » |
0
|
Można przejechać z Iłży do Staracowic 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #2 : 13 Stycznia 2008, 14:47:21 » |
0
|
PKP S.A. zabroniło spółkom córkom przemalowania posiadanego taboru na własne nie historyczne barwy, aby nie zniechęcić do siebie strategicznych klientów jakim niewątpliwie są MK w Polsce.
PKP likwiduje pion administracji we własnych strukturach, a wszystkich pracowników dotychczas odpowiedzialnych za sprawy organizacyjne kieruje do prac na nieczynnych szlakach. Będą pielić, malować mostki bo tylko taka praca jest potrzebna naszym koleją, a cała administracja biurowa jest zbędna.
UM Krośniewice ogłosił strategię dla kolei wąskotorowej znajdujących się na jej terenie. Wystarczy uruchomić w okresie letnim 3 pary pociągów na linii do Ozorkowa w niedziele i o jedną mniej w soboty, aby kolejka była dochodowa.
PESA Bydgoszcz opracowała prototypowy egzemplarz nowoczesnego wagonu motorowego dla kolei wąskotorowych. Wkrótce w grodzie nad Brdą uruchomiona zostanie masowa produkcja owego pojazdu.
Przewodniczący Komisji Europejskiej José Manuel Barroso zapowiedział, że UE w latach 2009-2012 przekaże Polsce na rzecz kolei wąskotorowych 10 000 000 Euro.
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3 : 13 Stycznia 2008, 19:05:26 » |
0
|
PESA Bydgoszcz opracowała prototypowy egzemplarz nowoczesnego wagonu motorowego dla kolei wąskotorowych. Wkrótce w grodzie nad Brdą uruchomiona zostanie masowa produkcja owego pojazdu. Swoją drogą za 10-15 lat może jakaś kolejka wąskotorowa w PL będzie potrzebować nowego a nie koniecznie drogiego wagonu motorowego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #4 : 13 Stycznia 2008, 20:14:30 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:37:16 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #5 : 13 Stycznia 2008, 23:06:57 » |
0
|
PKP S.A. za największą porażkę uznaje likwidację Dyrekcji Kolei Dojazdowych. Nowopowołana spółka PKP KD ma za zadanie przywrócić na liniach wąskotorowych ruch zarówno pasażerski jak i towarowy. W budżecie na ten cel znalazło się 5 mld PLN. Głównym partnerem PKP KD ma zostać SKPL. Planowany termin zrealzowania w/w zadania to połowa 2010r.
Kolejnym etapem ma być rozbudowa i modernizacja parku taborowego. Ogłoszono przetarg na dostarczenie 30 wagonów silnikowych i 60 doczepnych, 40 lokomotyw (15 elektrycznych i 25 spalinowych) dużej mocy oraz 20 lokomotyw spalinowych małej mocy, 350 transporterów oraz modernizację dotychczasowego taboru.
Wyznaczono 5 największych sieci kolei wąskotorowych do elektryfikacji połączonej z przystosowaniem do ruchu z prędkością conajmniej 80km/h. Decyzji tej stanowczo sprzeciwia się Ogólnopolskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei Wąskotorowych. Zapowiedziano protesty i manifestacje przed Dyrekcją PKP S.A.
PKP S.A. przejmuje majątek Muzeum Kolejnictwa a dyrekcję z Januszen S. na czele stawia przed sądem za brak opieki nad powierzonymi zabytkami techniki. Na każdą linię wąskotorową planowany jest conajmniej jeden czynny parowóz do obsługi pociągów retro naprawiony ze środków unijnych. Przetarg na naprawy taboru parowego wygrała firma TucholZbig z Warszawy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #6 : 14 Stycznia 2008, 08:47:01 » |
0
|
PKP S.A. za największą porażkę uznaje likwidację Dyrekcji Kolei Dojazdowych. Nowopowołana spółka PKP KD ma za zadanie przywrócić na liniach wąskotorowych ruch zarówno pasażerski jak i towarowy. W budżecie na ten cel znalazło się 5 mld PLN. Głównym partnerem PKP KD ma zostać SKPL. Planowany termin zrealzowania w/w zadania to połowa 2010r.
W ramach tego zadania inwestycyjnego odżywają plany budowy słynnego Y Warszawa-Wrocław/Poznań. Unia ma dodatkowe pieniądze na ten cel. Po ustaleniach z komisarzami UE zdecydowano, że będzie to kolej o prześwicie wąskotorowym. Główną bazą dysponował będzie rzeczony SKPL z Kalisza, gdzie będzie ulokowany węzeł i odgałęzienie na Poznań..
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 14 Stycznia 2008, 10:39:21 » |
0
|
SKPL ma zamiar przebudować 30 Ikarusów 280 oraz 5 jelczy M11 na wąski tor , tak aby można było bez problemów wozić pasażerów po torach, a w razie potrzeby jeździć po drogach.
Z PKP Cargo zostanie zakupionych oraz przebudowanych na wąski tor 20 sztuk lokomotyw ST44 oraz zostaną one połączone w potrójne zestawy tak, aby mogły uciągnąć 100 transporterów na raz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #8 : 14 Stycznia 2008, 12:27:20 » |
0
|
Oto wytwory mojej wyobraźni :-):
1. W związku z nadchodzącym kryzysem energetycznym oraz wyczerpywaniem się złóż ropy naftowej czołowi producenci lokomotyw podjęli decyzję o wznowieniu produkcji lokomotyw parowych. Będą to na wskroś nowoczesne maszyny, pozbawione większości wad dymiących i sapiących protoplastów. Dzięki większe sprawności będą się też zadowalały mniej energetycznym paliwem pochodzącym ze źródeł odnawialnych jak. m.in: trociny, łupiny orzechów, prasowana słoma, wierzba energetyczna. Z tradycyjnych źródeł energii będzie można stosować miał węglowy. Dzięki automatyzacji procesu dawkowania paliwa zostanie wyeliminowana uciążliwa palacza. Zaawansowane systemy elektroniczne będą kontrolowały procesy dawkowania paliwa, jego spalania oraz emisję spalin. Specjalnie skonstruowane filtry wyeliminują większość dymu towarzyszącemu procesowi spalania. Para wytworzona w wysokociśnieniowym kotle będzie zasilała turbinę parową, która z kolei przekaże energię do generatora elektrycznego. Wytworzona energia elektryczna zasili silnik elektryczne zestawów kołowych, zunifikowanych z aktualnie produkowanymi z lokomotywami elektrycznymi. Zbliżone będą także układy sterowania oraz konstrukcja pudła, co wpłynie obniżenie ceny. Gotowa lokomotywa będzie składała się z trzech części, tj. dwóch identycznych zespołów napędowych wyposażonych w kabiny sterownicze, umieszczonych na krańcach zestawu oraz tendra umieszczonego pomiędzy nimi.
2. Trwają także zaawansowane prace nad przystosowaniem floty obecnie eksploatowanych lokomotyw spalinowych do zasilania paliwami pochodzącym ze źródeł odnawialnych. Największe nadzieje pokładane są w wykorzystaniu tzw. Holzgazu, czyli gazu powstałego w procesie zgazowania drewna. Prace obejmą m.in. przeróbkę silnika mającą na celu przystosowanie go do spalania paliwa gazowego oraz opracowanie konstrukcji dodatkowego wagonu, w którym będzie umieszczone źródło Holgazu. Wagon ten dołączany do składu za lokomotywą zawierał będzie zbiornik paliwa (trociny) oraz gazogenerator wytwarzający Holzgaz. Przerobione lokomotywy nadal będą posiadały możliwość zasilania olejem napędowym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #9 : 14 Stycznia 2008, 21:33:05 » |
0
|
ad 1. - taki projekt istniał w USA w latach bodajże 60-tych, miał to być parowóz z przekłądnią elektryczną, niewiele różniący się od znormalizowanych amerykańskich diesli, ale został uwalony przez lobby naftowe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 14 Stycznia 2008, 23:03:46 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:37:28 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #11 : 15 Stycznia 2008, 00:44:53 » |
0
|
nie wiem jak traktować ten temat  Czy są to marzenia czy fakty??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #12 : 15 Stycznia 2008, 08:08:13 » |
0
|
Hehehe, nazwijmy to fikcją literacką  Taki temat do pisania bajek miłych dla ucha 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #13 : 15 Stycznia 2008, 08:36:15 » |
0
|
Choć w ostatnich postach Piotr i Phinek rozwinęli wątki prawdziwe tych bajań :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #14 : 15 Stycznia 2008, 08:54:18 » |
0
|
a już miałem nadzieje na WĄSK REAKTYWACJA  szkoda e to tylko marzenia.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
tomasz11
|
 |
« Odpowiedz #15 : 15 Stycznia 2008, 09:25:05 » |
0
|
nowy operator postanowił odbudować linię do Koła gdzie pociągi będą osiągać max. prędkość 80 km. na godz. :wink:
|
|
|
Zapisane
|
pozdrowienia
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #16 : 15 Stycznia 2008, 09:47:44 » |
0
|
znalazł sie sponsor dzieki któremu zostanie odbudowana linia PINCZÓW -CUDZYNOWICE-KOCMYSZOW i przedłożenie do KRAKOWA. Ma to być gotowe na EURO 2012. W dalszych panach jest odbudowa odcinka w kierunku BOGORI a może i dalej
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #17 : 15 Stycznia 2008, 11:29:41 » |
0
|
Takie coś znalazłem w w dzisiejszej GW:
Rozstrzygnięcie przetargu na przewozy pasażerskie w woj. Świętokrzyskim
Dnia 31.02.2008 w Urzędzie Wojewódzkim ogłoszono wyniki przetargu na obsługę przewozów pasażerskich w województwie świętokrzyskim. Zwycięzcą została firma SKPL Regio z Kalisza, znana m.in. z prowadzenia Starachowickiej kolei Wąskotorowej. - Nasza oferta była najlepsza dzięki doświadczeniu w prowadzeniu przewozów zarówno towarowych jak i pasażerskich. SKPL Regio to nowocześnie zarządzana spółka, dzięki czemu koszt naszych usług jest ponad dwukrotnie niższy od dotychczasowego operatora. Wygrany przetarg pozwoli nam na zakup 30 szt. nowoczesnych elektrycznych autobusów szynowych i takiej samej ilości jednostek spalinowych- mówi prezes SKPL Regio, Rafał Osiewicz Wygrana prywatnego operatora budzi obawy związków zawodowych dotychczasowego przewoźnika. -Jeżeli Pan Osiewicz uważa, że prowadzenie ruchu turystycznego na kilku wąskotorówkach to to samo co obsługa 15 par pociągów pasażerskich w województwie to grubo się myli. Zwycięzca zupełnie nie jest przygotowany do realizacji tak dużego kontraktu. Wielkość naszej firmy, jej tradycje, wysokwalifikowana kadra, zasób taborowy byłyby gwarantem należytego wykonania kontraktu. Uważamy, że stawka zaproponowana przez zwycięzcę jest zdecydowanie dumpingowa. Także wznawianie tak nierentownych połączeń jak Kielce-Radom czy Skarżysko-Kamienna- Ostrowiec Świętokrzyski jest bajką. Z naszych badań wynika, ze potoki pasażerskie na tych trasach są zbyt małe aby przewozy były opłacalne, bilet aglomeracyjny czy wspólny bilet na komunikację miejską w Kielcach także włożyłbym pomiędzy bajki. Konkurencji z komunikacją Busową nie da sie w Świętokrzyskiem wygrać. Doszły do nas także informacje o rychłej planowanej kontroli SKPL Regio przez NIK, UTK, ZUS, US, PIP oraz Kurię, Zobaczymy czy w SKPL Regio przestrzega sie prawa. Na przyszły tydzień planujemy także manifestację pod Urzędem Wojewódzkim, naszym zdaniem marszałek woj. Świętokrzyskiego Tomasz Paluchowski nie dochował wszystkich procedur, nie pozwolimy na unicestwienie kolei w regionie.-komentuje Bartosz Paluchowski, lider Świętokrzyskiej Federacji Kolejowych Związków Zawodowych.
Rysiu Lubicz Gazeta Wiejska 31,02,2008
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #18 : 15 Stycznia 2008, 15:55:44 » |
0
|
Uśmiałem sie do łez  :lol:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #19 : 15 Stycznia 2008, 17:51:55 » |
0
|
UM Krośniewice ogłosił strategię dla kolei wąskotorowej znajdujących się na jej terenie. Wystarczy uruchomić w okresie letnim 3 pary pociągów na linii do Ozorkowa w niedziele i o jedną mniej w soboty, aby kolejka była dochodowa.
I to ma byc niby fikcja??? W takim razie wyjasnijcie mi, kiedy kolejka jest bardziej dochodowa: jak jezdza 3 pary pociagow w weekendy, czy jak nic nie jezdzi??? Jak nic nie jeździ, przy czym dobrze, żeby kolejka była wówczas zwolniona z podatku gruntowego. Ale tu nie jest miejsce do powracania po raz 1000 do tych samych dyskusji. Mazurskie Radio Regionalne podało: Od 1 marca br. na Ełcką KD powracają pociągi pasażerskie na trasie to Turowa.
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
|