Silgrin4D
|
 |
« Odpowiedz #40 : 29 Stycznia 2008, 10:12:07 » |
0
|
Czytając ten wątek nie chce się wyglądać za okno :wink: Bo tam Polska jednak jest :oops: ...skierowania energii w kilof albo łopatę  Jednak jest - i trzyma się mocno... A więc okazja do przekierowania energii: Z braku funduszy, jak również w związku z naciskami Kolei Mazowieckich warszawski ZTM postanowił zrezygnować z eksploatacji zbyt nowoczesnych :mrgreen: i przez to sprawiających kłopoty doświadczonym kolejarzom składów SKM i przekazać je KM. Będą one eksploatowane na linii do Tłuszcza, zwłaszcza w godzinach nocnych. W zamian zdecydowano o odbudowie sieci Warszawskich Kolei Dojazdowych w kształcie z połowy lat 30. Na pierwszy ogień pójdzie trasa do Karczewa, gdzie kolejka o rozstawie 800mm będzie konkurować z busiarzami bardziej zabytkowym taborem. Podpisano już umowę z muzeum w Sochaczewie ws. ściągnięcia, odbudowy i - w miarę potrzeby - przekucia na rozstaw 800mm tamtejszego taboru, w tym nieczynnego egzemplarza Px29 oraz wagonu kolejki konnej, który będzie kursować na nowej bocznicy do Wiązowny. W dalszej kolejności przewiduje się odbudowę linii do Radzymina, na którym to kierunku pociągi parowe mają wyprzeć nie dość zabytkowe szynobusy KM VT62x. W ostatniej kolejności, przy wsparciu środków unijnych, planuje się przekucie na prześwit 800mm kolejki piaseczyńskiej i odbudowę połączenia do Grójca.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #41 : 29 Stycznia 2008, 10:52:22 » |
0
|
auauaaaaa. tylko nie Px29 na 800mm :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #42 : 30 Stycznia 2008, 21:46:10 » |
0
|
Gwarancyjny 2008
Podróż z Zakopanego do Gdyni zajmuje dziś około 13 godzin. PKP PLK SA postanowiło w szczególny sposób uczcić zakończenie modernizacji linii Warszawa-Gdynia. 15.07.2008 na stacji w Zakopanem rozpocznie sie nietypowy wyścig. Na Starcie staną dwa... parowozy serii Pt47 (Pt47-112 z Wolsztyna z PKP Cargo oraz Pt47-50 z TOZKiOS Pyskowice). Metą będzie stacja Gdynia Główna. -Wyścig będzie doskonałą okazją do pojedynku pomiędzy dwoma wiodącymi zabytkowymi parowozowniami w Polsce. Szacujemy, że zwycięzca dotrze do Gdyni w mniej niż 12 godzin. Na pokładzie każdej z maszyn będzie komisja sędziowska licząca czas przejazdu oraz dbająca o respektowanie przepisów. Z naszej strony zagwarantowaliśmy jak najszybsze przejazdy przez wszystkie stacje- zapewnia Genowefa Pigwa z PKP PLK SA - Wbrew pozorom taki wyścig to nie tylko jazda na czas, trzy osobowa drużyna trakcyjna musi być doskonale zgranym zespołem. Oprócz przejazdów, zaplanowano kilkanaście różnych konkurencji sprawnościowych zarówno dla maszynistów jak i drużyn. Szlak jest bardzo urozmaicony co pozwoli doskonale zaprezentować swoje umiejętności. Maszyny muszą być perfekcyjnie przygotowane, minuty mogą rozstrzygać o wyniku.- zapowiada Bartosz Paluchowski, główny sędzia. Bilety na przejazd (dla utrudnienia każdy parowóz ciągnie 4 wagony )w cenie 100PLN rozeszły się w ciągu 2 dni. Dochód zostanie przekazany na rzecz PSMK. Kto wygra? Czy Gdynia zostanie osiągnięta w mniej niż 12 godzin? Wszystkiego dowiemy się już 16 lipca na mecie w Gdyni.
Czesław Beton, Zajęta droga, 10.07.2008
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #43 : 30 Stycznia 2008, 23:57:04 » |
0
|
KLAN PALUCHOWSKICH, szok i przerażenie! w 100% popieram myślenie kolegi :grin:
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #44 : 02 Lutego 2008, 18:23:54 » |
0
|
Ja też się dołączę do pisania wąskotorowych bajek Wieczór Wrocławia w 2015 roku podaje:Reaktywowana w latach 2008-2013 część Wrocławskiej Kolei Dojazdowej - odcinek Pracze - Milicz Wąsk. - Bracław - okazała się wielkim boomem turystycznym. Wiele ludzi przyjeżdża także z zagranicy, by przejechać się pociągiem prowadzonym przez parowóz Tm135-13 przekazanym przez MKW Wenecja czy zbudowanym na nowo wagonem motorowym Mbxd1-114. Obecnie zakończono pełną odbudowę Wrocławskiej KD. Przypomnijmy: najpierw, po odbudowie torów do Bracławia, "zaatakowano Sulmierzyce" - reaktywowano tam parowozownię zwrotną. Później kolejka dotarła do Przedkowic - odbudowano cały układ torowy. Później nastąpił "atak na Żmigród" - po drodze przerobiono przystanek Grądzik na ładną mijankę z praktyczną wiatą peronową, na stacji Żmigród Miasto Wąsk. zabudowano kiosk Ruchu oraz także wiatę, a parowozownia na stacji Żmigród Wąsk. już nie pełni roli sklepu - stacjonuje tam parowozik T4 1044, przekazany z Sochaczewa, kiedyś już kursujący na WrKD. Po Przedkowicach i Żmigrodzie nadszedł czas na Prusice Wąsk. Odnowiono tamtejszy zabytkowy budynek dworca i udrożniono bocznicę towarową, która z powrotem będzie wykorzystywana. Z Prusic już prosta droga do Trzebnicy - za jednym zamachem odtworzono linię aż do Trzebnicy Zdrój. W Trzebnicy Gaj odbudowano budynek stacyjny i całość torów, główną lokomotywownię kolejki pozyskano od Masarni Tarczyński i wyremontowano, odbudowano obrotnicę i kilka innych zabudowań gospodarczych. Otwarcie stacji Trzebnica Gaj wraz z lokomotywownią odbyło się bardzo hucznie, a motorówki Mbxd1-114, Mbxd1-201 i Mbxd2-216 woziły gości aż do późnych godzin nocnych. Nareszcie nastąpił kulminacyjny moment w całej odbudowie kolejki - reaktywacja linii Trzebnica Zdrój - Wrocław Główny Wąsk. Z tym było więcej problemów, bowiem tory do Wrocławia zlikwidowano w 1967 roku, było więc konieczne przygotowanie podtorza, odnowienie mostków i mostu nad Widawą oraz budowa przystanków. Kolejka dążyła ku Wrocławiowi stopniowo - najpierw osiągnięto Będkowo, potem Piotrkowiczki, następnie Wisznię Małą i Kryniczno, wreszcie Widawę Wąskotorową. Od pętli tramwajowej Poświętne kolejka jest wpleciona w tory tramwajowe - ale nie systemem trójszynowym, lecz czteroszynowym (koszty eksploatacji ponoszą WrKD S. A. oraz MPK Wrocław). Przed stacją Wrocław Towarowy Wąsk. kolejka schodzi z torów. Na tejże stacji reaktywowano lokomotywownię - tory stacyjne ułożono częściowo na ulicy Pieszej. Wreszcie nastąpiło najtrudniejsze przedsięwzięcie - ze stacji Wrocław Towarowy Wąsk. wyprowadzono dwa tory, po jednym dla jednego kierunku jazdy, przed Mostami Osobowickimi wpleciono je w tory tramwajowe i doprowadzono do budynku o adresie Plac Staszica 2A - słynnego dworca Wrocław Główny Wąsk., który niecierpliwie czekał na dotarcie kolejki z już odbudowanymi torami stacyjnymi. Wjazd pierwszego wagonu motorowego (niskopodłogowego, akumulatorowego) - Mbxd2-401 by PESA Bydgoszcz odbył się 27 maja 2015 roku - a więc po 48 latach kolejka wróciła do Wrocławia! Dodatkowymi gwiazdami były parowozy Tm135-13, T4 1044, Mbxd1-114, Mbxd1-201, Mbxd2-216 oraz Lxd2-234 i lokomotywka Lyd1 z wagonami 1Aw i A80DP. Uroczystemu wjazdowi pierwszego pociągu relacji Trzebnica Gaj - Wrocław Główny Wąsk. towarzyszyły ognie sztuczne i gromkie oklaski, a atmosferę umilała Urszula ze swoją piosenką "Malowany Król", zjednoczona na nowo ABBA oraz Limahl. Mottami imprezy zostały słowa z ich piosenek: "Part of the success that never ends..." i "Never Ending Story", nawiązujące oczywiście do kolejki. Na linii Wrocław Główny Wąsk. - Widawa Wąsk. ma być prowadzony ruch wagonami motorowymi jako dodatkowa linia komunikacji miejskiej (linia 25 Plac Staszica - Widawa), wspólnie z MPK. Teraz tylko rozważane jest uzyskanie przez Sulmierzyce połączenia z Krotoszynem (odbudowaną Krotoszyńską KD vel Pleszewską Koleją Lokalną), tak, jak chciano to uczynić przed II Wojną Swiatową. UWAGA! Szykuje się odbudowa następnych kolejek :!: :grin:
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #45 : 03 Lutego 2008, 00:27:32 » |
0
|
Wjazd pierwszego wagonu motorowego (niskopodłogowego, akumulatorowego) - Mbxd2-401 by PESA Bydgoszcz odbył się 27 maja 2015 roku ...że się wetnę w temat: akumulatorowy to chyba powinien mieć Mbxa, zamiast Mbxd :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #46 : 03 Lutego 2008, 03:34:13 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:54:54 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #47 : 03 Lutego 2008, 17:28:17 » |
0
|
Kolejna bajka: UWAGA! Szykuje się odbudowa następnych kolejek :!: :grin: No i stało się :grin: W 2016 roku, na wiosnę, dzięki wdrożeniu planu zwiększenia atrakcyjności turystycznej Dolnego Śląska, oficjalnie zakończono rewitalizację Bogatyńskiej KD wraz z Drahą Frydlant - Heřmanice, które na powrót połączono z Zittauer Schmalspurbahn. Odbudowa kolejki była możliwa w bardzo dużej mierze dzięki wejściu Polski do Strefy Schengen - pasażerowie nie będą musieli przechodzić kontroli na granicach PL-D i PL-CZ. Najpierw do pracy przystąpili czescy hobbyści, którzy odbudowali wyżej wymienioną linię Frydlant - Heřmanice (zlikwidowaną po zakończeniu II W. Ś.). [najlepsze, że ta inicjatywa nie jest bajką :grin: ] Potem, wraz z hobbystami z Polski, odbudowano szlak Heřmanice - Bogatynia - Turoszów Wąsk., gdzie do sprawności przywrócono lokomotywownię. Od razu sprowadzono tabor - na połączonej kolejce będzie kursować lokomotywa Lxd2, dwie Lyd1 (z wagonami A80DP oraz może 1Aw) oraz kilka najnowszych motorówek Mbxa. Bardzo możliwe, że uda się pozyskać parowóz Ryś, stojący na cokole przed MKW Sochaczew. Na koniec połączono odbudowaną linię przez Rybarzowice, Opolno Zdrój i Sieniawkę ze stacją Zittau. Uroczyste otwiarcie wąskotorówki odbyło się 1.03.2016 roku. Nie obyło się bez ważnych osobistości - byli burmistrzowie miast Bogatynia, Frydlant i Zittau. Koniec imprezy obwieściły sztuczne ognie. W pierwszy dzień kursowania na kolejce nie obowiązywała żadna taryfa - motorówki i składy z lokomotywami woziły pasażerów za darmo. Wraz z odbudową kolejki powstał nowy jej operator: Eurorail S. A., S. C. i GmbH, który odpowiada za pociągi relacji międzynarodowej. Posiada trzy współpracujące ze sobą oddziały - Zittauer Schmalspurbahn, Bogatyńska KD i Draha Frydlant - Heřmanice; każdy działa na własnej części kolejki, przy czym tabor każdego oddziału może być wykorzystany do stworzenia pociągu o międzynarodowej relacji. Krótko po wznowieniu ruchu turystycznego (głównie międzynarodowego) na linii szybko pojawiły się planowe pociągi pasażerskie (obsługiwane w większości motorówkami - polskimi i jedną niemiecką - VT137.322, która to jest bezpośrednią krewną Mbxd1-114 z Wrocławskiej KD). Zostaną uruchomione także pociągi towarowe relacji Turoszów Wąsk. - Zittau Klbhf, Turoszów Wąsk. - Frydlant oraz Frydlant - Zittau Klbhf. Ze względu na wielki sukces kolejki, planowana jest jej rozbudowa po wszystkich trzech stronach - czeskiej, polskiej i niemieckiej, przy czym po stronie polskiej możliwe jest, że Bogatyńska KD dotrze do Zgorzelca i Görlitz, ale to, jak na razie, pozostaje w sferze planów :mrgreen: Zapowiada się odbudowa dalszych wąskotorówek :!: :grin:
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #48 : 20 Lutego 2008, 22:31:15 » |
0
|
Google wprowadziło nową wyszukiwarkę internetową, specjalnie dla miłośników wąskich torów w Polsce: http://www.gt.hopto.org/~marcas/google/?g=Forum%20750%20mm!!!
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #49 : 27 Lutego 2008, 15:30:36 » |
0
|
No i kolejne info! SKM Trójmiasto otworzyło trasę z Tczewa do Elbląga i do Iławy z Malborka oraz linię Malbork - Grudziądz, Malbork - Małdyty, Pszczółki - Kościerzyna oraz zamierza przekuć tory na wszystkich liniach ŻKD na rozstaw 1435 mm i wprowadzić tam swoje pociągi. Linie dodatkowo będą zelektryfikowane i będą przystosowane do prędkości 80 km/h.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacekglm
|
 |
« Odpowiedz #50 : 27 Lutego 2008, 17:31:46 » |
0
|
Za "Gadżetą Wyborczą"
Wracają pociągi na kolej grójecką
W związku ze zlokalizowaniem lotniska narodowego w Nowym Mieście nad Pilicą na tory wrócą pociągi pasażerskie. Pociągi SKM Aglomeracja Warszawska zostaną wycofane z nierentownej trasy przez Czachówek do Góry Kalwarii i swój bieg zakończą w Piasecznie gdzie zostanie zlokalizowany węzeł przesiadkowy na "SWKL" czyli Szybką Wąskotorową Kolej Lotniskową.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bigbird
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #51 : 02 Marca 2008, 16:56:07 » |
0
|
Sprobowalem sobie sklecic tak dla jaj swoj wymarzony "kalendarz kolejowy" na rok 2008. Czy uwazacie, ze nalezy on do "rail fiction"? :lol:
IMPREZY KOMUNIKACYJNE 2008 01.03 Wolsztyn Experience 1: Angielskie Klimaty Trasa: Wolsztyn (7:59) – Wrocław Główny (10:39/12:05) – Jaworzyna Śląska (13:10/14:30) – Wrocław Główny (16:07/18:58) – Wolsztyn (22:05) Obsługa: Pt47-112 (Wolsztyn-Wrocław-Wolsztyn); GWR+skład „retro” (Wrocław-Jaworzyna Śląska-Wrocław)
01.03 Pożegnanie Krośniewickiej Kolei Dojazdowej – część 1: przejazd specjalny dla miłośników kolei z fotostopami Obsługa: Mbxd1-204 Trasa: Brześć Kujawski (odjazd skomunikowany z autobusem PKS z Włocławka) – Jerzmanowo – Lubraniec – Jerzmanowo – Boniewo – Izbica Kujawska – Boniewo – Krośniewice – Ostrowy – Krośniewice
02.03 Pożegnanie Krośniewickiej Kolei Dojazdowej – część 2: ogólnodostępny przejazd turystyczny Trasa: Krośniewice (9:30) – Łęczyca (10:55) – Ozorków (11:25/11:50) – Łęczyca (12:25) – Koryta (12:55/13:25) – Łęczyca (13:55) – Ozorków (14:25/14:50) – Łęczyca (15:25) – Krośniewice (16:50) Obsługa: Lxd2-262
06.04 „Wolsztyn Experience” do Jaworzyny Śląskiej Trasa: Wrocław Główny (12:05) – Jaworzyna Śląska (13:10/14:30) – Wrocław Główny (16:07) Obsługa: Tkt48-18+skład „retro”
03.05 Parada Parowozów w Wolsztynie Zapraszamy na największe święto Miłośników Pary, Parowozów i Starej Kolei! Obecnie program imprezy jest w trakcie opracowywania, jednak już dziś możemy zaprosić także na połączoną z paradą imprezę na Śmigielskiej Kolei Dojazdowej z udziałem dwóch wąskotorowych parowozów, sponsorowanej przez fundację Wolsztyn Experience. Ramowy program imprezy: 9:30 – odjazd pociągu specjalnego „Cegielski” z Poznania Głównego do Wolsztyna (obsługa: Ol49-69) 10:45 – przyjazd „Cegielskiego” do Starego Bojanowa - fotostop z udziałem trzech parowozów: Ol49-69 oraz wąskotorowych: Px48-1756 (podstawiony na stację Stare Bojanowo Towarowe) i Px48-1919 (podstawiony na stację Stare Bojanowo Wąskotorowe) 10:55 – odjazd „Cegielskiego” do Leszna i Wolsztyna 11:00 – równoczesny odjazd dwóch pociągów wąskotorowych do Wielichowa: Px48-1919+skład osobowy ze stacji Stare Bojanowo Wąskotorowe oraz Px48-1756+skład towarowo-osobowy ze stacji Stare Bojanowo Towarowe - przejazd obu pociągów na trasie Stare Bojanowo-Wielichowo - możliwość przesiadki w Wielichowie na autokar i dojazdu na Paradę Parowozów 12:17 – przyjazd „Cegielskiego” do Wolsztyna 13:30-17:30 PARADA PAROWOZÓW i połączone imprezy 17:40 – odjazd pociągu specjalnego „Hefajstos” do Wrocławia (na odcinku Wolsztyn-Leszno do pociągu będzie doczepiony wagon motorowy SN61-183, który następnie uda się „luzem” do Starego Bojanowa) 17:50 – odjazd pociągu specjalnego „Cegielski” do Poznania 18:00 – odjazd autokaru do Wielichowa 18:20 – odjazd pociągu wąskotorowego dla zwykłych turystów z Wielichowa do Starego Bojanowa (obsługa: Px48-1919+skład osobowy); w Starym Bojanowie skomunikowanie z pociągiem osobowym do Poznania 18:25 – odjazd specjalnego pociągu wąskotorowego dla Miłośników Kolei (obsługa: Px48-1756 + skład towarowo-osobowy); na trasie Wielichowo-Śmigiel liczne fotostopy 20:00 – przyjazd do Śmigla, krzyżowanie z powracającym ze Starego Bojanowa Px48-1919 20:45 – przyjazd na stację Stare Bojanowo Towarowe, przesiadka na normalnotorowy pociąg specjalny obsługiwany zabytkowym wagonem motorowym SN61-183 22:00 – przyjazd wagonu motorowego SN61-183 do Poznania
04.05 Wolsztyn Experience 2: Po Paradzie Trasa: Wolsztyn (7:59) – Wrocław Główny (10:39/12:05) – Jaworzyna Śląska (13:10/14:30) – Wrocław Główny (16:07/18:58) – Wolsztyn (22:05) Obsługa: Pt47-112 (Wolsztyn-Wrocław-Wolsztyn); Tkt48-18+skład „retro” (Wrocław-Jaworzyna Śląska-Wrocław)
10.05 Gnieźnieńska Kolej Dojazdowa: Rozpoczęcie sezonu turystycznego Trasa: Gniezno (11:30) – Witkowo (12:30/16:10) – Gniezno (17:10) Obsługa: Px48-1919
31.05 „Pirat” Trasa: Poznań Główny (6:27) – Kołobrzeg (12:23/16:54) – Poznań Główny (23:45) Obsługa: Pm36-2
31.05 Średzka Kolej Dojazdowa: Festyn z okazji Dnia Dziecka W godzinach 15:00-20:00 parowóz Px48-1756 będzie wykonywał kursy turystyczne na trasie Środa Wielkopolska Wąsk. – „Kipa” – Środa Wielkopolska Wąsk., w ramach festynu rekreacyjnego dla dzieci.
31.05 Ełcka Kolej Dojazdowa: Przejazd „pod parą” do Turowa Trasa: Ełk (10:00) – Jezioro Nieciecz (11:00/12:00) – Turowo (13:20/14:45) – Sypitki (16:15/17:40) – Ełk (18:30) Obsługa: Px48-1752
01.06 Ełcka Kolej Dojazdowa: Przejazd „pod parą” do Zawad-Tworek w ramach festynu z okazji Dnia Dziecka Trasa: Ełk (16:00) – Zawady Tworki (17:10/17:20) – Ełk (18:30) Obsługa: Px48-1752
01.06 „Wolsztyn Experience” do Jaworzyny Śląskiej Trasa: Wrocław Główny (12:05) – Jaworzyna Śląska (13:10/14:30) – Wrocław Główny (16:07) Obsługa: Tkt48-18+skład „retro”
14.06 „Ziemia Wolsztyńska” Trasa: Poznań Główny (8:00) – Wolsztyn (9:40/17:50) – Poznań Główny (19:36) Obsługa: Ok1-359 + skład „retro”
14.06 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro” 15.06 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
15.06 Koszalińska Kolej Dojazdowa: Uroczyste wznowienie ruchu Przez cały dzień wagon motorowy Mbxd2-307 będzie wykonywał kursy na trasie Koszalin-Rosnowo-Koszalin. Odjazdy z Koszalina: 10:00, 12:00, 14:00, 16:00; powroty o 11:50, 13:50, 15:50, 17:50.
15.06 Wielka impreza na ziemi wolsztyńskiej: „Jezioro Dominickie” i „Agroturysta” Proponujemy trzy warianty wycieczki: (a.) „Ziemia Wolsztyńska” 9:30 – odjazd pociągu „retro” z Poznania Głównego (obsługa: Ok1-359) 10:45 – przyjazd do Starego Bojanowa, przesiadka na specjalny pociąg wąskotorowy na Śmigielskiej Kolei Dojazdowej (obsługa: Px48-1919) 12:00 – przyjazd do Wielichowa, przesiadka na autokar do Wolsztyna 12:30-17:00 – możliwość zwiedzania parowozowni w Wolsztynie i Skansenu Budownictwa Ludów Zachodniej Wielkopolski 13:00-16:30 – możliwość przejazdu specjalnym pociągiem do Kopanicy (obsługa: Ol49-111+wagony zwykłe) na Festiwal Pieśni Ludowej 17:00 – odjazd autokaru do Wielichowa 17:20 – przesiadka na pociąg wąskotorowy w Wielichowie, powrót do Starego Bojanowa 18:30 – odjazd pociągu „retro” ze Starego Bojanowa (obsługa: Ok1-359) 19:45 – przyjazd pociągu „retro” do Poznania Głównego (b.) „Agroturysta” 9:30 – odjazd pociągu „retro” z Poznania Głównego (obsługa: Ok1-359) 10:45 – przyjazd do Starego Bojanowa, przesiadka na specjalny pociąg wąskotorowy na Śmigielskiej Kolei Dojazdowej (obsługa: Px48-1919) 11:45 – przyjazd pociągu wąskotorowego do Śniat 11:45-17:30 – przejazd wozami drabiniastymi do gospodarstw agroturystycznych w Kluczewie i Górsku 17:30-19:45 – powrót do Poznania pociągiem „retro” na trasie Włoszakowice-Leszno-Stare Bojanowo-Kościan-Poznań Główny (obsługa: Ok1-359) (c.) „Jezioro Dominickie” 9:30 – odjazd pociągu „retro” z Poznania Głównego (obsługa: Ok1-359) 9:30-12:00 - przejazd na trasie Poznań Główny-Kościan-Stare Bojanowo-Leszno-Włoszakowice-Boszkowo 12:00-17:15 – postój w Boszkowie, możliwość wypoczynku nad Jeziorem Dominickim 17:15 – odjazd z powrotem do Poznania 19:45 – przyjazd do Poznania Głównego
21.06 Pociąg „retro” wokół Poznania Trasa: Poznań Główny (11:00) – Poznań Starołęka – Kiekrz – Poznań Główny (13:00) Obsługa: Ok22-31+skład „retro”
21.06 „Noc Świętojańska” Trasa: Poznań Główny (16:00) – Wolsztyn (17:40) Obsługa: Ok22-31+skład „retro”
21.06 Pociąg „retro” do Dobrej koło Limanowej Trasa: Chabówka (9:30, 14:45) – Dobra koło Limanowej – Chabówka (13:20, 18:10) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
22.06 Pociąg „retro” do Zakopanego Trasa: Chabówka (9:30) – Zakopane (10:46/13:25) – Chabówka (15:00) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
28.06 Pociąg „retro” do Dobrej koło Limanowej Trasa: Chabówka (9:30, 14:45) – Dobra koło Limanowej – Chabówka (13:20, 18:10) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
28.06 „Costerina” Trasa: Gdynia Główna (8:57) – Kościerzyna (10:56/14:35) – Gdynia Główna (16:44) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
28.06 Średzka Kolej Dojazdowa: „Piknik Country” w Zaniemyślu Trasa: Środa Wlkp. (15:00) – Zaniemyśl (15:53/23:00) – Środa Wlkp. (23:53) Obsługa: Px48-1756
28.06 Impreza „Parowozem po Wielkopolsce” Obsługa: Ok1-359+skład „retro” Trasa: Leszno-Kąkolewo-Gostyń-Jarocin-Pleszew-Ostrów Wielkopolski-Nowe Skalmierzyce-Kalisz-Opatówek(-Łódź Kaliska) W programie imprezy: - liczne fotostopy - krzyżowanie z pociągiem wąskotorowym na stacji Pleszew i przejazd na trasie Pleszew Wąskotorowy – Pleszew Miasto – Pleszew Wąskotorowy - w Opatówku możliwość przesiadki na specjalny pociąg wąskotorowy albo dalszego przejazdu (już bez postojów) do Łodzi Kaliskiej
28.06 Pociąg specjalny dla Miłośników Kolei na Kaliskiej Kolei Dojazdowej Obsługa: Lxd2-328+skład towarowo-osobowy Trasa: Opatówek-Żelazków-Russów-Żelazków-Zbiersk Na trasie liczne fotostopy! Odjazd z Opatówka o 18:00, po przyjeździe specjalnego pociągu „retro” z Leszna. Przyjazd do Zbierska około 22:00, ostatni odcinek trasy skład będzie pokonywał jako pociąg nocny. Istnieje możliwość noclegu na stacji w Zbiersku i przejazdu następnego dnia (29.06) ogólnodostępnym pociągiem pasażerskim z okazji „Festynu u Niechciców” po pozostałym odcinku sieci (Zbiersk-Turek-Zbiersk), a następnie powrotu do Kalisza autobusem komunikacji miejskiej linii 5B.
29.06 Kaliska Kolej Dojazdowa: „Festyn u Niechciców” Trasa: Zbiersk (7:25) – Turek (9:45/10:05) – Zbiersk (12:25) – Russów (13:30/16:50) – Zbiersk (17:55) – Turek (20:15) Obsługa: Lxd2-328+skład osobowy
29.06 „Skierniewice Express” Obsługa: Ok1-359+skład „retro” Trasa: Łódź Kaliska (12:00) – Rogów (13:00/16:00) – Skierniewice (17:00/19:00) – Łódź Kaliska (21:00) Istnieje możliwość zwiedzania parowozowni w Skierniewicach oraz przejazdu ogólnodostępnym pociągiem wąskotorowym na trasie Rogów-Głuchów-Rogów, z licznymi atrakcjami po drodze!
29.06 „Wolsztyn Experience” do Jaworzyny Śląskiej Trasa: Wrocław Główny (12:05) – Jaworzyna Śląska (13:10/14:30) – Wrocław Główny (16:07) Obsługa: Tkt48-18+skład „retro”
29.06 „Costerina” Trasa: Gdynia Główna (8:57) – Kościerzyna (10:56/14:35) – Gdynia Główna (16:44) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
29.06 Pociąg „retro” do Zakopanego Trasa: Chabówka (9:30) – Zakopane (10:46/13:25) – Chabówka (15:00) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
05.07 Pociąg „retro” do Dobrej koło Limanowej Trasa: Chabówka (9:30, 14:45) – Dobra koło Limanowej – Chabówka (13:20, 18:10) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
05.07 „Nogat” Trasa: Gdynia Główna (9:07) – Malbork (11:22/16:53) – Gdynia Główna (18:56) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
05.07 Parowozem do Lipc Reymontowskich Obsługa: Ok1-359+skład „retro” Trasa: Łódź Kaliska – Lipce Reymontowskie – Łódź Kaliska
06.07 „Skierniewice Express” Obsługa: Ok1-359+skład „retro” Trasa: Łódź Kaliska (12:00) – Rogów (13:00/16:00) – Skierniewice (17:00/19:00) – Łódź Kaliska (21:00) Istnieje możliwość zwiedzania parowozowni w Skierniewicach oraz przejazdu ogólnodostępnym pociągiem wąskotorowym na trasie Rogów-Głuchów-Rogów, z licznymi atrakcjami po drodze!
06.07 „Nogat” Trasa: Gdynia Główna (9:07) – Malbork (11:22/16:53) – Gdynia Główna (18:56) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
06.07 Pociąg „retro” do Zakopanego Trasa: Chabówka (9:30) – Zakopane (10:46/13:25) – Chabówka (15:00) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
12.07 „Blues Express” Trasa: Poznań Główny-Piła-Zakrzewo Złotowskie oraz Gdynia Główna-Kościerzyna-Chojnice-Zakrzewo Złotowskie Obsługa: Pm36-2 (Poznań-Zakrzewo) oraz Ol49-69 (Gdynia-Zakrzewo)
12.07 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro” 13.07 „Blues Express” Trasa: Zakrzewo Złotowskie-Piła-Poznań Główny oraz Zakrzewo Złotowskie-Chojnice-Kościerzyna-Gdynia Główna Obsługa: Pm36-2 (Zakrzewo-Poznań) oraz Ol49-69 (Zakrzewo-Gdynia)
13.07 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
18.07 „Nogat” na Oblężenie Malborka Trasa: Gdynia Główna (13:56) – Malbork (16:32) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
19.07 „Nogat” na Oblężenie Malborka Trasa: Malbork (0:31) - Gdynia Główna (2:29/13:56) – Malbork (16:32) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
19.07 Wolsztyn Experience 3 Trasa: Wolsztyn (7:59) – Wrocław Główny (10:39/18:58) – Wolsztyn (22:05) Obsługa: Pt47-112
19.07 Mławska Kolej Dojazdowa: Przejazd po całej sieci kolejki Trasa: Mława (9:00) – Grudusk – Przasnysz – Krasne – Maków Mazowiecki – Krasne – Przasnysz – Grudusk – Mława (19:30) Obsługa: Lxd2-323
19.07 Pociąg „retro” do Dobrej koło Limanowej Trasa: Chabówka (9:30, 14:45) – Dobra koło Limanowej – Chabówka (13:20, 18:10) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
20.07 Pociąg „retro” do Zakopanego Trasa: Chabówka (9:30) – Zakopane (10:46/13:25) – Chabówka (15:00) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
20.07 „Nogat” na Oblężenie Malborka Trasa: Malbork (0:31) - Gdynia Główna (2:29) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
26.07 „Costerina” Trasa: Gdynia Główna (8:57) – Kościerzyna (10:56/14:35) – Gdynia Główna (16:44) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
26.07 Średzka Kolej Dojazdowa: Zaniemyskie Bitwy Morskie Trasa: Środa Wlkp. (15:00) – Zaniemyśl (15:53/23:00) – Środa Wlkp. (23:53) Obsługa: Px48-1756
26.07 „Parowozjada” w Chabówce Program imprezy w trakcie ustalania!
27.07 Specjalny pociąg „retro” do Nowego Sącza w ramach „Parowozjady” Obsługa: Ty2-911 + Ty2-953 + skład „retro” + ryflaki Trasa: Chabówka-Nowy Sącz-Chabówka
27.07 Pociąg „retro” do Zakopanego Trasa: Chabówka (9:30) – Zakopane (10:46/13:25) – Chabówka (15:00) Obsługa: Pm36-2+skład „retro”
27.07 „Costerina” Trasa: Gdynia Główna (8:57) – Kościerzyna (10:56/14:35) – Gdynia Główna (16:44) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
02.08 Pociąg „retro” do Dobrej koło Limanowej Trasa: Chabówka (9:30, 14:45) – Dobra koło Limanowej – Chabówka (13:20, 18:10) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
02.08 „Nogat” Trasa: Gdynia Główna (9:07) – Malbork (11:22/16:53) – Gdynia Główna (18:56) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
03.08 „Nogat” Trasa: Gdynia Główna (9:07) – Malbork (11:22/16:53) – Gdynia Główna (18:56) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
03.08 Pociąg „retro” do Zakopanego Trasa: Chabówka (9:30) – Zakopane (10:46/13:25) – Chabówka (15:00) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
09.08 „Costerina” Trasa: Gdynia Główna (8:57) – Kościerzyna (10:56/14:35) – Gdynia Główna (16:44) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
09.08 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
10.08 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
10.08 „Costerina” Trasa: Gdynia Główna (8:57) – Kościerzyna (10:56/14:35) – Gdynia Główna (16:44) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
15.08 Pociąg „retro” wokół Poznania: obchody 160-lecia linii Poznań-Szczecin Trasa: Poznań Główny (11:00, 15:00) – Poznań Starołęka – Kiekrz – Poznań Główny (13:00, 17:00) Obsługa: Pm36-2+skład „retro”
15.08 „Nogat” Trasa: Gdynia Główna (9:07) – Malbork (11:22/16:53) – Gdynia Główna (18:56) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
16.08 „Piękna Helena” Trasa: Poznań Główny (8:00) – Wolsztyn (9:40/17:50) – Poznań Główny (19:36) Obsługa: Pm36-2+skład „retro”
16.08 „Nogat” Trasa: Gdynia Główna (9:07) – Malbork (11:22/16:53) – Gdynia Główna (18:56) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
16.08 Pociąg „retro” do Dobrej koło Limanowej Trasa: Chabówka (9:30, 14:45) – Dobra koło Limanowej – Chabówka (13:20, 18:10) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
17.08 Pociąg „retro” do Zakopanego Trasa: Chabówka (9:30) – Zakopane (10:46/13:25) – Chabówka (15:00) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
17.08 Pociąg „retro” wokół Poznania: obchody 160-lecia linii Poznań-Szczecin Trasa: Poznań Główny (11:00, 15:00) – Poznań Starołęka – Kiekrz – Poznań Główny (13:00, 17:00) Obsługa: Pm36-2+skład „retro”
17.08 „Nogat” Trasa: Gdynia Główna (9:07) – Malbork (11:22/16:53) – Gdynia Główna (18:56) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
23.08 Pociąg „retro” do Dobrej koło Limanowej Trasa: Chabówka (9:30, 14:45) – Dobra koło Limanowej – Chabówka (13:20, 18:10) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
23.08 „Kaszuby” Trasa: Gdynia Główna (8:06) – Kościerzyna (10:05) – Bąk (10:54) – Czersk (11:34) – Szlachta (12:20) – Lipowa Tucholska (12:55) – Bąk (13:35) – Kościerzyna (14:35) – Gdynia Główna (16:44) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
24.08 „Kaszuby” Trasa: Gdynia Główna (8:06) – Kościerzyna (10:05) – Lipusz (11:00) – Bytów (12:00/12:42) – Lipusz (13:42) – Kościerzyna (14:35) – Gdynia Główna (16:44) Obsługa: Ol49-69+skład „retro”
24.08 Pociąg „retro” do Zakopanego Trasa: Chabówka (9:30) – Zakopane (10:46/13:25) – Chabówka (15:00) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
30.08 Pociąg „retro” do Dobrej koło Limanowej Trasa: Chabówka (9:30, 14:45) – Dobra koło Limanowej – Chabówka (13:20, 18:10) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
31.08 Pociąg „retro” do Zakopanego Trasa: Chabówka (9:30) – Zakopane (10:46/13:25) – Chabówka (15:00) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
06.09 „Hefajstos” Trasa: Wrocław Główny (9:14) – Leszno – Wolsztyn – Krzyż Rudno – Wolsztyn – Leszno – Wrocław Główny (20:25) Obsługa: Tkt48-18+skład „retro”
06.09 „Powstaniec” Trasa: Poznań Główny (9:50) – Grodzisk Wielkopolski (11:00/14:40) – Poznań Główny (15:45) Obsługa: Ok1-359+skład”retro”
06.09 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
07.09 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
07.09 Nałęczowska Kolej Dojazdowa: Pociąg „pielgrzymkowy” Trasa: Opole Lubelskie (8:15) – Nałęczów (10:20/10:30) – Wąwolnica (11:00/14:50) – Nałęczów (15:20/15:30) – Opole Lubelskie (17:35) Obsługa: Lxd2-297
13.09 „Pociąg na grzyby” Trasa: Poznań Główny (8:00) – Wolsztyn – Krzyż Rudno – Wolsztyn – Poznań Główny (19:36) Obsługa: Pm36-2+skład „retro”
20.09 Wolsztyn Experience 4: Dni Transportu Publicznego Trasa: Wolsztyn (7:59) – Wrocław Główny (10:39/12:05) – Jaworzyna Śląska (13:10/14:30) – Wrocław Główny (16:07/18:58) – Wolsztyn Obsługa: Pt47-112 (Wolsztyn-Wrocław-Wolsztyn); Tkt48-18+skład „retro” (Wrocław-Jaworzyna Śląska-Wrocław)
20.09 Gnieźnieńska Kolej Dojazdowa: Zakończenie sezonu turystycznego Trasa: Gniezno (11:30) – Witkowo (12:30/16:10) – Gniezno (17:10) Obsługa: Px48-1919
20.09 „Skierniewice Express” Trasa: Warszawa Gdańska – Skierniewice – Warszawa Gdańska Obsługa: Ok22-31+skład „retro”
21.09 Dni Transportu Publicznego w Warszawie Trasa: Warszawa Gdańska – Legionowo – Warszawa Gdańska Obsługa: Ok22-31+skład „retro”
21.09 „Jesienne Barwy 1” Trasa: Poznań Główny (11:00) – Wolsztyn (12:55/17:50) – Poznań Główny (19:36) Obsługa: Ok1-359+skład „retro”
27.09 Pociąg „retro” wokół Warszawy Program imprezy: 8:00 – odjazd pociągu „retro” (obsługa: Ok22-31) ze stacji Warszawa Gdańska 8:00-14:15 - przejazd na trasie: Warszawa Gdańska-Legionowo-Radzymin-Mińsk Mazowiecki-Góra Kalwaria-Tarczyn 14:15 – przyjazd do Tarczyna, przesiadka na pociąg wąskotorowy do Grójca i z powrotem; istnieje też możliwość kontynuowania podróży normalnotorowym pociągiem „retro” do Skierniewic 16:08-17:38 – postój na leśnej polanie w Runowie, piknik 18:00 – przyjazd pociągu wąskotorowego do Piaseczna, przesiadka na zabytkowy autobus marki Jelcz (tzw. „ogórek”) 19.00 – przyjazd autobusu pod stację Warszawa Gdańska
28.09 „Jesienne Barwy 2” Trasa: Poznań Główny (13:30) – Szreniawa (14:00/19:00) – Poznań Główny (19:36) Obsługa: Ok22-31+skład „retro”
04.10 Świętokrzyska Kolej Dojazdowa: Jesienny przejazd dla miłośników kolei Trasa: Jędrzejów (10:00) – Umianowice – Pińczów – Umianowice – Sędziejowice – Umianowice - Jędrzejów (18:00) Obsługa: Px48-1724 + 3Aw + brankard + węglarka + cysterna + kryty towarowy + platforma
04.10 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
05.10 Pociąg „retro” wokół Krakowa Trasa: Kraków Główny (12:20, 15:40) – Kraków Nowa Huta – Kraków Główny (14:00, 17:20) Obsługa: Ty2-911/953+skład „retro”
06.12 Wolsztyn Experience 5: Mikołajki Trasa: Wolsztyn (7:59) – Wrocław Główny (10:39/12:05) – Jaworzyna Śląska (13:10/14:30) – Wrocław Główny (16:07/18:58) – Wolsztyn Obsługa: Pt47-112 (Wolsztyn-Wrocław-Wolsztyn); Tkt48-18+skład „retro” (Wrocław-Jaworzyna Śląska-Wrocław)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #52 : 03 Marca 2008, 00:08:25 » |
0
|
Z takim kalendarzykiem, to musiałbym mieć wieczysty urlop w pracy 
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #53 : 03 Marca 2008, 15:57:53 » |
0
|
Tymczasem okazało się, że na Wrocławskiej KD jeszcze nie koniec inwestycji :!: :grin:
Dzięki dużym potokom podróżnych wszystkie linie WrKD oraz łącznica Sulmierzyce Wąsk. - Krotoszyn Wąsk. mają być dostosowane do prędkości 170 km/h...!!!
To pierwsze takie przedsięwzięcie w Polsce, a może także i na świecie, gdzie kolej o rozstawie szyn mniejszym niż 1000 mm dostosuje się do tak dużej prędkości (o 10 km/h wyższej niż modernizowane azjatyckie sieci 1000 mm). Dworzec Wrocław Główny Wąskotorowy zyska dwa tory, dzięki czemu na Placu Staszica zmniejszy się ruch samochodowy i utworzy się przystanek kol-tram, gdzie będzie można się przesiąść z kolejki bezpośrednio do tramwaju (preferowana obsługa - niskopodłogowa Škoda 16T :mrgreen: ). Także inne, większe stacje WrKD - Trzebnica Zdrój i Gaj, Prusice Wąsk., Żmigród Wąsk. i Miasto Wąsk., Milicz Wąsk. i Zamek oraz Sulmierzyce Wąsk. wzbogacą się o kilka torów stacyjnych więcej.
Do obsługi zmodernizowanej sieci zostaną zakupione francuskie jednostki trakcyjne PTGV (Petit Train a Grande Vitesse) w ilości sztuk 11. Są one trójwagonowe z dwiema głowicami napędnymi (z opcją dołączenia czwartego wagonu), zasilane napięciem 2 kV DC (wytwarzanym przez prądnicę poruszaną zasilaną wodorem/metanolem turbiną gazową), o układzie osi Bo'Bo'+2'2'+2'2'+2'2'+Bo'Bo' i mocy 3500 kW. Pierwszy skład już podobno widziano w wagonowni Trzebnica Gaj, drugi ponoć już znajduje się na terenie stacji Wrocław Towarowy, a pozostałe dziewięć ma przybyć do końca roku.
Pojazdy te nie otrzymają oznaczenia według nomenklatury jeszcze z czasów PKP. Będą to po prostu PTGV :wink:
Przewidywany rozkład jazdy: (Uwaga! Prędkość nie jest cały czas stała!)
10.00 Wrocław Gł .Wąsk. 10.02 Wrocław Towarowy 10.07 Wisznia Mała 10.11 Trzebnica Zdrój 10.12 Trzebnica Gaj 10.16 Prusice Wąsk. 10.18 Przedkowice Wąsk. 10.21 Żmigród M. Wąsk. 10.22 Żmigród Wąsk. 10.29 Milicz Wąsk. 10.30 Milicz Zamek 10.36 Sulmierzyce Wąsk. 10.39 Krotoszyn Wąsk.
:smile:
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #54 : 06 Marca 2008, 00:06:59 » |
0
|
Tymczasem okazało się, że na Wrocławskiej KD jeszcze nie koniec inwestycji :!: :grin:
mają być dostosowane do prędkości 170 km/h...!!!
:smile: a zdąży taki skład wychamować jak przystanki co chwila ? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #56 : 10 Marca 2008, 15:38:46 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:35:33 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Silgrin4D
|
 |
« Odpowiedz #57 : 01 Kwietnia 2008, 09:50:56 » |
0
|
No i stało się... Koniec marzeń o autostradach, lotniskach i wąskotorowej CMK na 360km/h. Teraz będzie realizacja programu Kononowicza :evil: Link
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #58 : 01 Kwietnia 2008, 09:56:08 » |
0
|
Powiem za emibe:  Choć z tego żartować nie należy, bo wcale nie jest niemożliwe, że się tak stanie w przyszłości... Z resztą przypuszczam, że koleje i tak się za bardzo w te pozostałe 4 lata nie rozwiną i tak. Więc na jedno wychodzi...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
|