Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #380 : 18 Października 2012, 13:02:55 » |
0
|
Tylko aby takie podwójne podpłozowanie zastosować trzeba by wózek wagonu unieść do góry aby drugą płozę wsunąć pod koło. Wtedy łańcuch jest już zbędny...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #381 : 22 Października 2012, 21:00:41 » |
+6
|
Historia śmieszna i prawdziwa, czyli coś, co idealnie pasuje do tematu.
Wiecie Panowie jak to jest... ryk silnika, wyją turbiny, słup dymu wali w niebo, w kabinie pełno spalin, słowem - 465 wyciąga w niedzielne przedpołudnie z Piaseczna sześciowagonowy skład. Przystanek Wiadukt - podróżni czekają. Hamuję tak że lokomotywa staje na krańcu peronu. Wychylając się z okna widzę całą chmarę starych, tłustych bab napierających do wejścia pierwszego wagonu. Na taki widok aż się chce ruszyć zanim się nimi pociąg napełni, no sami wiecie jak to jest. Nagle jakiś ruch. Ktoś się przeciska między geriatrią. Młodziutka, niewielka dziewczyna. Kasztanowe, długie, lśniące proste włosy, idealnie zgrabna figura i te oczy... ach, po prostu nie do opisania. Wielkie, ogromne, i ciemne. Hipnotyzują. Podbiega na kraniec peronu do lokomotywy i prosi patrząc tymi oczami czy mogła by się zabrać z nami do Głoskowa gdyż autobus będzie dopiero za godzinę. No, sami znacie takie chwile Panowie, nie można odmówić. Dziewczyna wsiada i zajmuje miejsce na środku kabiny, na skrzyni. Jest sama, pośrodku, a z obu stron straszą gęby maszynistów, na które patrzy swymi wielkimi oczami. Ruszam - co tu ukrywać Panowie - z przytupem i piachem. Cisnę te 465 koni, wszak trzeba pokazać jak bryka hula. Oczy dziewczyny za plecami której wyje Henschel robią się większe... Dojeżdżamy do skrzyżowania, samochody jadą i jadą. Sygnał! Po mojej stronie samochody stają, ale nie widzę drugiej części skrzyżowania. Pytam się drugiego maszynisty odwracając głowę w stronę dziewczyny: - Wolna? I tu widzę że jej oczy robią się jak pięciozłotówki. Na twarzy widać zakłopotanie, wielką niepewność, nieomal przestrach. Odpowiada niepewnym głosem: - Nie. Mam chłopaka... W tym momencie drugi maszynista widząc że z jego strony nic nie wjeżdża na przejazd mówi do mnie głośno: - Jest wolna! Tu wielkość oczu dziewczyny porównywalna staje się do podkładek śrub łączących szyny. Dziewczę przestraszone zbiera w sobie całą odwagę prostuje się i głośno protestuje: - Ja mam chłopaka! Resztę jej wypowiedzi zagłusza ryk silnika i wycie turbin. Wielkie oczy zaczynają łzawić. Tylko czy to ze strachu, czy od spalin które wypełniać zaczynają kabinę?...
No sami wiecie, Panowie, że nie zawsze słuchamy co do nas kobiety mówią. A i one też często nas nie rozumieją.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #382 : 22 Października 2012, 21:15:48 » |
-5
|
Co tam chłopak, nie ma wagonika którego nie da się odczepić 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #383 : 22 Października 2012, 21:25:03 » |
0
|
Axel nie koś losu bo jeszcze by Kuc odpiął wagony i lokomotywą wywiózł dziewczynę do sadu za Tarczyn
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
bartek074
Nowicjusz

Długość toru:: 31 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #384 : 22 Października 2012, 21:28:25 » |
0
|
Chyba ubytki w torze uzupełniać, a nie do sadu. 
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2012, 22:34:05 wysłane przez bartek074 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #385 : 25 Października 2012, 18:55:25 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #386 : 25 Października 2012, 22:42:24 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #387 : 26 Października 2012, 16:00:00 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #388 : 10 Listopada 2012, 10:10:34 » |
0
|
Dziś na portalu Rynek Kolejowy przeczytałem artykuł o szlifowaniu torów. Jest tam ciekawy samochód będący pojazdem drogowo-szynowym z zainstalowanym oprzyrządowaniem do skrobania szyn. Wszystko super-hiper-profeska. Zwróćcie jednak uwagę na system zdmuchiwania towaru z główki szyny...  
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #389 : 10 Listopada 2012, 19:07:04 » |
0
|
Nie ma to jak pistolet na sprężone powietrze:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #390 : 10 Listopada 2012, 19:09:36 » |
0
|
...przymocowany taśmą izolacyjną z zablokowanym trytytką spustem. 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Jacekglm
|
 |
« Odpowiedz #391 : 10 Listopada 2012, 19:31:56 » |
+1
|
Ja tam widzę jeszcze jedno zastosowanie dla tego transformersa.Można nim przejechać przez zaasfaltowany przejazd 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #392 : 11 Listopada 2012, 00:29:33 » |
0
|
... i 30 m. dalej, jak by się dobrze rozpędzić... za kozioł...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #393 : 13 Listopada 2012, 23:52:17 » |
+1
|
A teraz coś o fotografii bardziej ogólnie:
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #394 : 16 Grudnia 2012, 23:28:09 » |
+2
|
Absurdalnie i skocznie, ale bardzo kolejowo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #395 : 19 Stycznia 2013, 16:32:12 » |
0
|
Jak pr-y sprzedają ezety: "- złom z zespołów trakcyjnych nie będzie wykorzystywany w komunikacji po sieci PKP i w przypadku kupna zostanie pocięty na części uniemożliwiające odsprzedaż zespołów i podzespołów z nich, innym podmiotom" http://1435.pl/wp-content/uploads/2013/01/Ogloszenie1.pdf
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #396 : 19 Stycznia 2013, 16:46:44 » |
0
|
W ten sposób np:koleje śląskie nie mogą kupić tego taboru i stwarzać konkurencji PR. Ciekawe co na to UOKik
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #397 : 19 Stycznia 2013, 17:33:24 » |
0
|
"- złom z zespołów trakcyjnych nie będzie wykorzystywany w komunikacji po sieci PKP i w przypadku kupna zostanie pocięty na części uniemożliwiające odsprzedaż zespołów i podzespołów z nich, innym podmiotom" Standardowa i stara jak świat formułka, chodzi o nie ułatwianie działalności konkurencji. W ten sposób np:koleje śląskie nie mogą kupić tego taboru i stwarzać konkurencji PR. Ciekawe co na to UOKik Nic. To nie jest ograniczanie konkurencji, podmiot zainteresowany może zakupić nowy tabor u producenta lub kupić używany na rynku (chociażby za granicą). Warto również wspomnieć, że podobne zapisy stosowało (nie wiem czy robi to nadal) np. DB gdy uwalniano niemiecki rynek przewozów kolejowych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #398 : 19 Stycznia 2013, 21:33:26 » |
0
|
A ciekawe co będzie jeśli ktoś kupi i nie potnie? Co wtedy PR zrobią? Już nie będzie to ich własność...
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #399 : 19 Stycznia 2013, 21:40:06 » |
0
|
A ciekawe co będzie jeśli ktoś kupi i nie potnie? Co wtedy PR zrobią? Już nie będzie to ich własność...
Cięcie jest w momencie przekazania taboru, nie trzeba ciąć całego pojazdu, żeby go na stałe wyeliminować wystarczy kilka cięć w odpowiednich miejscach (rama wózka i ostojnica (?) ).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|