Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 06:58:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 31   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Śmieszne ale prawdziwe.  (Przeczytany 301213 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #460 : 13 Styczeń 2019, 19:18:23 »
0

https://www.youtube.com/watch?v=tA14_lmnRHE
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #461 : 14 Styczeń 2019, 15:43:30 »
0

Mariska była fajna w tamtych latach. Potem już było trochę gorzej... Ale i tak na kazdel mojej inprezie ,,Hot sand" jest obowiązkowym numerem. Druga strona singla ,,Vines"...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #462 : 14 Styczeń 2019, 17:33:04 »
+2

W piosence padają słowa:

Never marry a railroad man
He loves you every now and then
His heart is at his new train


Co można przetłumaczyć jako:

Nigdy nie wychodź za kolejarza
Będzie cię kochał raz na jakiś czas
Jego serce jest przy jego nowym pociągu


Ja (niestety) podobne słowa, tylko wypowiedziane w sposób odnoszący się do teraźniejszości, czyli nie w formie przestrogi, a swego rodzaju stwierdzenia faktu, słyszę przeciętnie 2-3-4 razy w tygodniu. Zwłaszcza gdy nadchodzi weekend...  Zawstydzony
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #463 : 15 Styczeń 2019, 22:42:39 »
0

Hmmm...A może jakimś sposobem byłoby wspólne działanie z drugą połówką na polu wąskotorowej działalności ?
Wtedy słowa piosenki z automatu stracą na aktualności.
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #464 : 16 Styczeń 2019, 08:59:49 »
+1

Ja (niestety) podobne słowa, tylko wypowiedziane w sposób odnoszący się do teraźniejszości, czyli nie w formie przestrogi, a swego rodzaju stwierdzenia faktu, słyszę przeciętnie 2-3-4 razy w tygodniu. Zwłaszcza gdy nadchodzi weekend...  Zawstydzony
To znajdź sobie w Sieci piosenkę Chwytaka "Kłapie morda" i puść przy kolejnej takiej okazji, tak mimochodem ;-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #465 : 16 Styczeń 2019, 10:44:22 »
0

Próbowałem kilka razy. Wtedy następuje riposta w postaci piosenki (również autorstwa Chwytaka) pod wdzięcznym tytułem "Wyebie jej, czy nie wyebie" mająca obrazować moją osobowość. 
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #466 : 21 Styczeń 2019, 16:07:11 »
0

Palacze na wąskim torze
https://www.wiocha.pl/1562481,Dla-palacych
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #467 : 21 Styczeń 2019, 17:38:15 »
0

Dorzucę grzybek do barszczu. Film średni. Chyba, że ktoś lubi dramaty społeczno psychologiczno mentalne. Ale pomysł na melodię całkiem ciekawy:
https://www.youtube.com/watch?v=N8FJyhnC2Eo
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #468 : 20 Luty 2019, 23:14:56 »
+3

Jednak jak w Indiach jest impreza dla mikoli, to obsługa dba o atrakcyjne najazdy. Nie to co w Polsce.

https://youtu.be/nYL8dP_yeWY?t=34

https://www.youtube.com/watch?v=eqGhPmSw_FM

https://www.youtube.com/watch?v=jOcEUDn50ks

Całość zakończyła się tak: https://www.youtube.com/watch?v=pDAvChPMBLw

https://www.youtube.com/watch?v=Mqpgo_F9wx4

Mają rozmach skurwysyny.
« Ostatnia zmiana: 21 Luty 2019, 19:14:20 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #469 : 24 Luty 2019, 00:32:41 »
0

No mają rozmach. Ale ja się zastanawiam, co tam tak na prawdę się odjaniepawliło. To nie wygląda tak, jak brak hamowania. Brak hamowania, to by się toczył, że się laicko wyrazę, "bez gazu". A wygląda to tak, jak gdyby przewalił przez tę bramę na pełnej kicie nabierając wciąż prędkości... Moim skromnym zdaniem, to nie hamulec mu się zaciął....
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #470 : 24 Luty 2019, 08:16:03 »
+1

No mają rozmach. Ale ja się zastanawiam, co tam tak na prawdę się odjaniepawliło. To nie wygląda tak, jak brak hamowania. Brak hamowania, to by się toczył, że się laicko wyrazę, "bez gazu". A wygląda to tak, jak gdyby przewalił przez tę bramę na pełnej kicie nabierając wciąż prędkości... Moim skromnym zdaniem, to nie hamulec mu się zaciął....
To mógło być np. zgnicie i wklęśnięcie się od otaczającego ciśnienia rury komunikacyjnej. W połączeniu z niezaklinowaniem, niezaciągnięciem ręcznego, pozostawieniem zamkniętych kurków i stawidła do przodu mamy... ROZMACH :-)

Pozdrawiam!!!
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #471 : 24 Luty 2019, 09:40:51 »
+6

Sądząc po samej wizualnej stronie "najazdu" Kolega Filip trafił w 10 z werdyktem.
Otóż w kotle, a właściwie we wnętrzu kotła gdzie jest i para i woda jest przepustnica. To taki zawór który otwiera przepływ pary do silników. Ta przepustnica jest gdzieś w połowie długości bojlera, bo tam najmniej chlupie woda która nie powinna być "dostarczana" do silników. Skoro zawór jest w połowie długości, to trzeba jakoś parę doprowadzić do przodu gdzie jest przegrzewacz (sprzęt w postaci rurek obmywanych spalinami w których para się jeszcze mocniej nagrzewa aby mieć więcej pałeru) i czyni się to takim stalowym rurociągiem o znacznej średnicy (kilkanaści- kilkadziesiąt cm) który przechodzi przez owe wnętrze kotła, bo tak jest najprościej - ta rurwa nazywa się komunikacyjną.
Jak przepustnica jest zamknięta, to w rurze komunikacyjnej nie ma ciśnienia. I teraz jeśli ten przewód skoroduje, lub jak Kolega Filip napisał para cisnąca na niego od zewnątrz zgniecie go jak my ręką pustą butelkę PET, to towar z kotła (para z wodą) dostanie się do wnętrza kanału i dalej przez przegrzewacz (gdzie część porwanej wody odparuje) do napędu i mamy taki efektowny najazd i fotostop.

Warto zauważyć takie szczegóły:

1. Parowóz jedzie "na wodzie" co widać po silnie białym, gęstym kolorze wydechu;
2. Stawidło było ustawione do jazdy naprzód z maksymalną mocą - widać to na filmiku z fotostopu;
3. Kurki odwadniające silniki były zamknięte - brak pary wydobywającej się w dużej ilości z pod cylindrów;
4. Moim zdaniem tender jednak był zahamowany, bo na filmiku gdzie lokomotywa grzeje już na szlaku widać że koła napędowe "rolują" przy prędkości, co świadczy o jakimś oporze który przytrzymuje lokomotywę.

Taka awaria, jeśli wystąpiła, jest nie do opanowania, bo zlikwiduje ją dopiero ujście ciśnienia z kotła, co potrwa aż się cała woda wygotuje, czyli trochę czasu. Ratunkiem jest ustawienie nastawnicy w pozycję neutralną, zahamowanie maszyny hamulcem powietrznym i modlitwa aby zanim spadnie ciśnienie w kotle starczyło powietrza dla hamulców.
Oczywiście pęknięcie takiej rury teoretycznie jest niemożliwe, ale... Indie mają swoje własne prawa związane z 'jakością' utrzymania kolei.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #472 : 24 Luty 2019, 11:55:31 »
+1

Teoria teorią a praktyka musi być po naszej stronie. Ja znam jedną historię pęknięcia rury komunikacyjnej u nas. A skoro taki oporny na wiedzę człowiek jak ja jedną, to pewnie musiało być tego więcej.
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #473 : 24 Luty 2019, 13:55:47 »
+2

Taka awaria, jeśli wystąpiła, jest nie do opanowania, bo zlikwiduje ją dopiero ujście ciśnienia z kotła, co potrwa aż się cała woda wygotuje, czyli trochę czasu. Ratunkiem jest ustawienie nastawnicy w pozycję neutralną, zahamowanie maszyny hamulcem powietrznym i modlitwa aby zanim spadnie ciśnienie w kotle starczyło powietrza dla hamulców.
Oczywiście pęknięcie takiej rury teoretycznie jest niemożliwe, ale... Indie mają swoje własne prawa związane z 'jakością' utrzymania kolei.
Też w ostatniej półtorej dekady słyszałem o przypadku rozszczelnienia rury komunikacyjnej, a zatem... teoria teorią, a praktyka napraw parowozowych w Polsce może nie być aż tak drastycznie różna od indyskiej.

Dodam jeszcze, że w warunkach polskich (nauczmy się na cudzych błędach) jeśli parowóz byłby właściwie zaklinowany to jego VOYAGE zakończyłby się ok. 0:29 w tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=eqGhPmSw_FM

Płoza + krzyżownica rozjazdu = wykolejnica.

Pozdrawiam,
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #474 : 24 Luty 2019, 14:17:03 »
0

Kontynuując wątek może nie śmiesznych, ale prawdziwych ekscesów z lokomotywami parowymi zapraszam na wycieczkę do równie egzotycznego co Indie rejonu kolejowego, czyli do Południowej Afryki.

Tam, oprócz sieci kolei 1067 mm, można napotkać istnie "polskie" problemy dające efektowne fotostopy.

1. Wykolejenie pociągu w wyniku prywatyzacji metalowych elementów nawierzchni kolejowej:
https://www.youtube.com/watch?v=Om5xOp108DY

2. Komuś potrzeba było podkładów na działkę:
https://www.youtube.com/watch?v=RPhao-Is31Q

3. Nieoczyszczony przejazd - skąd my to znamy?
https://youtu.be/C_uAh7l9ezE?t=230
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #475 : 24 Luty 2019, 20:43:30 »
0

Kontynuując wątek może nie śmiesznych, ale prawdziwych ekscesów z lokomotywami parowymi

RPA rzeczywiście robi wrażenie. Powodów może być kilka:
1) Praca przewozowa kolei muzealnych jest tak wielka, że zdarzenia z parowozami po prostu są liczniejsze niż w Europie
2) Na wszystkich kolejach RPA warunki bezpieczeństwa są delikatnie ujmując traktowane lekką ręką
3) Nastąpiła całkowita mikolizacja kolei muzealnych w RPA i króluje w tym sektorze "ułańska fantazja".

To tylko taka refleksja...

Jako ciekawostkę uzupełniającą wątek indyjski warto dodać, że "uciekający parowóz" jest przedstawicielem serii WP, którą w ilości 30 szt. dostarczyła wytwórnia FABLOK - bohater reportażu jest jednak produkcji indyjskiej (serię tę produkowano w kilku fabrykach na całym świecie).

Pozdrawiam,

Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #476 : 25 Luty 2019, 13:23:39 »
+3

Cytuj
Płoza + krzyżownica rozjazdu = wykolejnica.

No nie zawsze, to akurat zależy z której strony od krzyżownicy założyć płozę. Znam przypadki z własnych obserwacji, działo się to oczywiście na kolei normalnotorowej jeszcze w latach 80-tych XX wieku, gdzie płozę układano na końcu iglicy w stronę krzyżownicy i szyna skrzydłowa krzyżownicy służyła jako wyrzutnia płozy. Trochę to było jak igranie z ogniem, ale skutek w postaci przyhamowania odrzucanego wagonu był.  
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #477 : 25 Luty 2019, 19:57:59 »
0

 Jeśli jedzie się z płozą w kierunku z ostrza to też nic się nie wykolei. Tabor podskakuje na płozie a kierownica rozjazdu trzyma zestawy kołowe i nic się nie wykoleja. Potem może być problem z wyjęciem takiej płozy gdyż jest zwykle porządnie wkleszczona w krzyżownice.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #478 : 27 Luty 2019, 14:11:26 »
0

Te przypadki z RPA są na prawdę zastanawiające. JAK można nie sprawdzić szlaku przed wyjazdem na niego po dłuższej przerwie (a skala kradzieży wskazuje, że przerwa była dłuższa)? Jak można nie sprawdzić przejazdów po przerwie w kursowaniu? To jest nie do pomyślenia. Totalny brak pomyślunku. Jedynym racjonalnym wytłumaczeniem tutaj jest wspomniana przez Kuca "totalna mikolizacja"....
Zapisane
Aqq
Czytelnik

Długość toru:: 1 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #479 : 27 Luty 2019, 16:13:35 »
0

Nie wiem, czy to już gdzieś nie było, ale pasuje do tematu powyższych postów:

https://www.youtube.com/watch?v=Yr5EztEPJS8
Zapisane
Strony: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 31   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!