Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:40:22 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obwodnica Iłży a tory kolejki  (Przeczytany 37272 razy)
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« : 27 Marca 2008, 21:21:33 »
0

Gazeta WYBORCZA > Radom

Drogowe inwestycje w regionie radomskim  2008-03-04

 Za kilka lat pomkniemy ekspresowo nie tylko "siódemką", ale także trasą numer 12 - obiecuje GDDKiA. O ile nie będzie protestów społecznych. Przebudowa czeka także drogę nr 9

Takie informacje przywiózł we wtorek do Radomia wicewojewoda mazowiecki Dariusz Piątek i dyrektor warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wojciech Dąbrowski. Panowie przyjechali nie tylko, żeby ogłosić plany rozbudowy dróg w regionie radomskim, lecz także po to, by w związku z tymi planami spotkać się z mieszkańcami Szydłowca. Mieszkańcy osiedla Wschód nie zgadzają się bowiem z wytyczonym przebiegiem ekspresowej "siódemki" - uważają, że będzie biegła zbyt blisko ich domów i uniemożliwi dojście do kościoła parafialnego.

- Protesty społeczne mogą wstrzymywać istotne dla regionu inwestycje drogowe. Ale racje ludzi są bardzo ważne. Jedynym sposobem na wypracowanie kompromisu jest dialog - tłumaczy dyrektor Dąbrowski. Dodaje, że Dyrekcja przeszła prawdziwą próbę ognia przy przebudowie "siódemki" na odcinku Jedlińsk - Białobrzegi, gdzie właśnie protesty mieszkańców opóźniły prace o prawie pół roku.

- A dotrzymanie terminu w tym przypadku ma zasadnicze znaczenie. Inwestycja jest finansowana z unijnych pieniędzy z poprzedniego rozdania i musi być zakończona i rozliczona do końca tego roku. Wykonawca zapewnia, że zdążymy - mówi Dąbrowski. Prace na tym odcinku powinny być zakończone w połowie tego roku, wtedy też ma być gotowa obwodnica Grójca.

Roboty między Grójcem a Białobrzegami idą bardzo sprawnie, a ze względu na łagodna zimę nawet szybciej, niż planowano w harmonogramie. Koniec robót to połowa 2009 r.

Znany jest już przebieg zachodniej obwodnicy Radomia, wydana została też decyzja środowiskowa. Wybrano wariant najbardziej oddalony od miasta, o długości 25 kilometrów, od węzła Kępiny (koniec remontowanego odcinka Jedlińsk - Białobrzegi) do Młodocina. Prace planowane są na lata 2009-2011. Od Młodocina "siódemka" poleci po nowym śladzie aż do obwodnicy Szydłowca, a istniejąca droga nr 7 przejmie ruch lokalny.

Nie wybrano za to jeszcze wariantu przebudowy "siódemki" na odcinku od Grójca do granic stolicy. Możliwy jest przebieg po nowym śladzie od węzła Lotnisko (powiązany z dojazdem do Okęcia) do Tarczyna lub przebudowa istniejącej drogi.

W tym roku mają ruszyć prace projektowe dotyczące przebudowy krajowej "dwunastki" do parametrów drogi ekspresowej od Opoczna do obwodnicy Puław. Roboty budowlane planowane są na lata 2012-2015, a droga ze względu na uwarunkowania terenu pobiegnie najprawdopodobniej w nowym korytarzu. W ramach tej inwestycji ma być zrealizowana także obwodnica południowa Radomia. Dyrektor Dąbrowski na razie nie wypowiada się co do jej przebiegu.

Trwają rozmowy na temat przejścia "dwunastki" przez Przysuchę (nie będzie tam obwodnicy). Miejscowe władze postawiły warunek dotyczący przebudowy kanalizacji. Dyrekcja warunku nie przyjęła.

Przebudowana zostanie też droga nr 9 do Rzeszowa, która ma się stać tzw. trasą główną ruchu przyspieszonego. Najbardziej zaawansowane są procedury dotyczące budowy obwodnicy Iłży, prace mogą ruszyć już w przyszłym roku. Nowa droga przetnie w poprzek pasmo Wzgórz Iłżeckich, w tym dwa wąwozy położone na zachodnim skraju miasta, nad którymi zaplanowano dwie estakady. Poza miastem obwodnica przejdzie ponad doliną Iłżanki na estakadzie o długości 320 m. Nowa droga wpadnie w stary ślad "dziewiątki" w Błazinach Dolnych.

Nadal będziemy przejeżdżać przez Skaryszew, zostaną tam przebudowane skrzyżowania, chyba że - jak zastrzega Dyrekcja - z opracowań wyniknie, że i tu konieczna jest obwodnica. Cała trasa zostanie poszerzona o dodatkowe pasy ruchu, tak aby na poszczególnych odcinkach na zmianę były dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym. W sumie na przebudowę dróg na Mazowszu GDDKiA ma do wydania do 2013 roku 30 mld zł.


Źródło: Gazeta Wyborcza Radom
http://miasta.gazeta.pl/radom/1,44313,4989864.html
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 27 Marca 2008, 21:25:36 »
0

Cytuj
Nowa droga wpadnie w stary ślad "dziewiątki" w Błazinach Dolnych.


Czy ktoś coś wie więcej na ten temat? W którym to dokładnie będzie miejscu?
Ciekaw jestem jak ta nowa droga szybkiego ruchu ma się do trasy kolejki i w jaki sposób będzie się przecinać z torami kolejki.
Czyżby jakiś wiadukt planowali?

Z tego co wiem to kolejka jest wpisana do rejestru zabytków.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 27 Marca 2008, 21:59:54 »
0

może takie rozwiązanie jak jest w Jędrzejowie
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 28 Marca 2008, 10:32:30 »
0

No właśnie, nigdzie nie można znaleźć (tzn. w necie) materiałów graficznych dotyczących obwodnicy  :twisted:  
Póki co, bazujemy na informacjach jakie przekazał tu i na pmk kolega Pechu:

http://750mm.pl/viewtopic.php?p=10349&highlight=#10349
http://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/browse_thread/thread/b638cc2b350865d4/bdfd141275cefe43?hl=pl&lnk=gst&q=obwodnica+Ilzy#bdfd141275cefe43
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 28 Marca 2008, 20:14:00 »
0

proponuję przeczytać dokładnie wątek dotyczący kolejki na iłżeckim forum

oto jedna z wypowiedzi:

Cytuj
Chyba nie wiecie że plany obwodnicy przewidują przesunięcie torów kolejki wąskotorowej na odcinku wzdłuż białki o jakieś 100 do 200 metrów a w miejscu gdzie ona teraz przebiega ma być pas serwisowy. Plany są podobno w urzędzie miasta. Serdecznie zapraszam do lektury a w szczególności odcinka zjazdowego tzw. ślimaka


http://forum.ilza.info/viewtopic.php?t=102&postdays=0&postorder=asc&start=45&sid=6b2d31cfec454281b1be99f9564b44b4
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 04 Kwietnia 2008, 19:41:08 »
0

Jakby na to nie patrzeć to i tak w którymś miejscu nowa obwodnica ma się złączyć ze starą "9" a co się z tym wiąże to nowa obwodnica przetnie tory kolejki.
Różne plotki krążą na temat tej nowej drogi. Czy komuś udało się coś więcej dowiedzieć?


Zapisane
DD
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 04 Kwietnia 2008, 20:22:27 »
0

Nie znam ostatecznej wersji dokumentacji ale na etapie koncepcji opiniowanej przez powiat starachowicki wyegzekwowano budowę wiaduktu oraz wyrażono zgodę na przesunięcie torów na odcinku od łuku w Pastwiskach do planowanego wiaduktu o (jak mnie pamiec nie myli 15-20m). Powyższą zgodę warunkowaliśmy przekazaniem materiałów z demontowanego - zabytkowego torowiska powiatowi starachowickiemu. Tak myślę  powinno być nadal. Kopia stosownych dokumentów z przywołaną koncepcją znajduje się w Starostwie Powiatowym w Starachowicach. Warto nadmienić, iż pierwsza koncepcja nie przewidywała wiaduktu bo kolejkę inwestor uznał za zlikwidowaną!!!! Do 2006r. innych dokumentów inwestor nie przedłożył do uzgodnienia.
Zapisane

Dariusz Dąbrowski
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 12 Stycznia 2009, 21:40:31 »
0

Echo Dnia RADOM 8 stycznia 2009 wydanie internetowe:

Wicewojewoda o remoncie trasy kolejowej

O ekspresowym tempie wydawanych decyzji w sprawie remontu trasy kolejowej mówił na konferencji wicewojewoda Dariusz Piątek.

Wicewojewoda mówił o tym, że podlegli mu urzędnicy będą w ekspresowym tempie wydawali decyzje związane z remontem trasy kolejowej numer 8.

Jeśli inwestor wykaże dobrą wolę to - zdaniem wicewojewody - trasa kolejowa z Radomia do Warszawy będzie mogła być przebudowana już w 2012 roku.
Dariusz Piątek wyjaśniał podczas czwartkowej konferencji prasowej dlaczego tak bardzo ślimaczą się przygotowania do realizacji tej inwestycji.

- Natrafiamy na różne problemy. Np. inwestor na dwa dni przed wejściem w życie nowej ustawy złożył wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej. Gdyby wniosek ten złożono dwa dni później, już byłby dawno załatwiony, a tak musimy działać w myśl starej ustawy - powiedział Dariusz Piątek. - Musimy na przykład zawiadomić właścicieli ponad 900 działek, z czego wiele działek ma nieuregulowany status prawny.

Dodał jednak, że możliwe jest jednak sprawne rozwiązanie tego problemu. Został też rozwiązany inny poważny problem związany z budową trasy. "Wąskim gardłem” tej inwestycji były roszczenia władz Warki odnośnie budowy dwóch wiaduktów, władze PKP PLK godziły się na jeden. Wiadomo już, że w mieście tym powstaną dwa wiadukty, a budowa jednego z nich będzie sfinansowana z budżetu samorządu województwa.

Dariusz Piątek poinformował też o najważniejszych inwestycjach drogowych jakie będą realizowane w 2009 roku. Już w czerwcu 2009 roku planowane jest otwarcie przebudowanego odcinka trasy numer 7 o długości 17,8 pomiędzy Grójcem i Białobrzegami.

Dwa odcinki S7 są na etapie prac przygotowawczych - obwodnica Radomia o długości 24,9 kilometra i droga pomiędzy Radomiem a południową granicą województwa mazowieckiego o długości 27,8 kilometra. Realizacja obu projektów jest planowana na lata 2009-12.


W tym roku ma być prowadzona modernizacja trasy numer 12 w kierunku Przusuchy od Radomia do granic powiatu radomskiego. Rozpoczęły się też prace projektowe związane z przebudową trasy numer 9. W tym przypadku chodzi o usprawnienia w modernizacji ruchu w Skaryszewie oraz budowę obwodnicy Iłży.


"NARODOWA” BUDOWA DRÓG

W ubiegłym roku składano do wojewody mazowieckiego wnioski o dofinansowanie budowy dróg lokalnych w ramach "Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-11”. Inwestycje mazowieckie z tego programu wyniosą 128,8 mln złotych.

- Region radomski wypadł bardzo dobrze w staraniach o te pieniądze. Dofinansowanie otrzymują projekty złożone przez 4 powiaty i 13 gmin - powiedział Dariusz Piątek.

Inwestycje realizowane w ramach tego programu to m.in. przebudowy: drogi Bobrek - Stare Siekluki (powiat białobrzeski), Kępina - Goszczyn - Przybyszew (powiat grójecki), Młódnice - Radom (powiat radomski) i ulica Chrobrego w Radomiu.



źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090108/POWIAT0206/90113180 [/b]
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 12 Stycznia 2009, 21:43:59 »
0

Cytuj
Rozpoczęły się też prace projektowe związane z przebudową trasy numer 9. W tym przypadku chodzi o usprawnienia w modernizacji ruchu w Skaryszewie oraz budowę obwodnicy Iłży.


Czy ktoś wie coś więcej na w/w temat? Czy można gdzieś zobaczyć wstępny projekt lub plan zagospodarowania terenu?
Jaka firma może wykonywać projekt?
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 27 Maja 2009, 17:18:27 »
0

wycinek artykułu dotyczący obwodnicy:

2) obwodnica Iłży

Planowana obwodnica będzie wyłączać się z istniejącej drogi krajowej nr 9 na północnym skraju miasta Iłża i ominie miasto od strony zachodniej. Nowa droga przetnie w poprzek pasmo Wzgórz Iłżeckich, w tym dwa wąwozy położone na zachodnim skraju miasta. Nad tymi wąwozami zaprojektowano dwie estakady. Poza miastem obwodnica przejdzie ponad doliną rzeki Iłżanka na estakadzie dł. ok. 320m. Nowa droga włączy się w istniejący ślad dr. kr. Nr 9 za wsią Błazny Dolne na południe od miasta. W zakres przedsięwzięcia włączona również rozbudowę istniejącego skrzyżowania w Iłży-Polu (z drogą gminną do Starosiedlic) oraz odcinka południowego w związku z koniecznością przełożenia toru zabytkowej kolejki dojazdowej. Zaprojektowano dwa węzły drogowe: „Iłża Północ” i „Iłża Południe” Przekrój projektowanej trasy to przekrój 2+1 (3 x 3,5 m + 0,7 m opaski). 8 marca 2007 roku uzyskano decyzję środowiskową, natomiast 15 stycznia 2008 złożono wniosek o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej. Oddział w Warszawie GDDKiA posiada zabezpieczone środki finansowe na wykup gruntów. Jeżeli uzyskanoby decyzję lokalizacyjną do czerwca 2008r., to realizacja tego zadania nastąpiłaby w latach 2008 – 2010.

źódło: http://bridge.mazowieckie.pl/news.php?id=9855
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 27 Maja 2009, 17:28:37 »
0

http://www.dgmarket.com/tenders/np-notice.do~3359482


http://www.dhv.pl/index.php?art_id=77
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #11 : 27 Maja 2009, 18:12:02 »
0

Hej! Wąski tor z Piaseczna pozdrawia wąski tor ze Starachowic!  :lol:

Widzę, że szykuje Wam się większa inwestycja drogowa. Jako, że zajmuję się zawodowo zarządzaniem infrastrukturą, pozwolę sobie na taką dygresję.
Jeśli odpowiednio się zadba o interes kolejki tak, że jest ona traktowana jako strona procesu inwestycji, to można na tym wiele zyskać (jeśli się nie zadba, to wiele stracić aż do "zaorania" torów włącznie). Trzymajcie rękę na pulsie, bo jest o co walczyć. W takich inwestycjach nie liczą się sumy rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych które można przy okazji "łyknąć" i przeznaczyć na odbudowę kolejki, co więcej sami inwestorzy są baaaaaardzo przychylnie nastawieni do zarządców terenów kolejowych w bliskości których planowana inwestycja infrastrukturalna ma miejsce. Wystarczy trochę chęci i pomyślunku, a nie dosyć, że kasa będzie, to wszyscy - inwestorzy, wykonawcy i wreszcie sama kolejka, będą zadowoleni.

Pozdrawiam serdecznie Starachowicką KD.

Janusz.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #12 : 27 Maja 2009, 18:31:13 »
0

W zwiazku z tym, ze nasza macierzysta kolej (GKW) przebiega przez teren mocno zurbanizowany, uzgadnianie roznego rodzaju projektow / prac nie jest dla nas niczym nadzwyczajnym, wiemy doskonale, jak wazna jest to sprawa.

Inwestycja sie szykuje, o tym zostalismy poinformowani. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy dojdzie do jej realizacji.
Jesli chodzi o uzgodnienia na etapie projektowania, to nie mielismy na nie wplywu - wszak operatorem w Starachowicach jestesmy zaledwie miesiac bez dwoch dni.
Z cala pewnoscia (jesli bedziemy wtedy operatorem) bedziemy brac udzial z glosem decydujacym we wszelkich uzgodnieniach z wykonawca / wykonawcami.

Jednym z wazniejszych ustalen uzgodnionych z projektantem przez powiat jest to, ze material z rozbiorki przekladanego torowiska zosstanie przekazany powiatowi, natomiast odcinek ukladany w nowym miejscu zostanie zbudowany z calkowicie nowych materialow na koszt GDDKIA.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 27 Maja 2009, 18:39:21 »
0

Cześć Paweł!

I o to chodzi! Dalszym źródłem dochodów, i to nie małych, może być opłata za zajęcie zarządzanego terenu, możliwość składowania na nim materiałów, sprawowanie nadzoru kolejowego itp. Wszystko zależy tylko od Waszej pomysłowości... :lol:
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 27 Maja 2009, 21:10:36 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
Jesli chodzi o uzgodnienia na etapie projektowania, to nie mielismy na nie wplywu - wszak operatorem w Starachowicach jestesmy zaledwie miesiac bez dwoch dni.
Z cala pewnoscia (jesli bedziemy wtedy operatorem) bedziemy brac udzial z glosem decydujacym we wszelkich uzgodnieniach z wykonawca / wykonawcami.
Jednym z wazniejszych ustalen uzgodnionych z projektantem przez powiat jest to, ze material z rozbiorki przekladanego torowiska zosstanie przekazany powiatowi, natomiast odcinek ukladany w nowym miejscu zostanie zbudowany z calkowicie nowych materialow na koszt GDDKIA.

Wszystko sie zgadza. W dniu dzisiejszym wyslalem do Starostwa wersje elektroniczna projektu do wgladu i uzgodnienia. Tak wiec radze odezwac sie do p. Pawla albo do mnie. Co moge rzec z grubsza? 4 łuki R=200, Kp=12,h=30mm jeden łuk R=1000, h=60mm, przebieg w planie narzucili drogowcy... Pod wiaduktem drogowym zachowalem skrajnie transporterowa. Nawierzchnia 49E1, na podkladzie drewnianym, przytwierdzenie typu K, tluczen 15cm i 15cm niesortu pod tluczniem. Ma byc porzadnie i na lata :-). Ponadto 2 przejazdy kat.D. W sumie 2km 80m nowego toru, natomiast 1km 900m z hakiem toru starego pojdzie na odbudowe Lipie-Marcule, takie sa zalozenia, niezmienne od paru lat.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 27 Maja 2009, 21:16:24 »
0

Ile zabraknie do załatania tej "dziury" w  puszczy?? Jest jakiś plan pozyskania brakujących szyn i podkładów??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 27 Maja 2009, 21:24:59 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Ile zabraknie do załatania tej "dziury" w  puszczy?? Jest jakiś plan pozyskania brakujących szyn i podkładów??

Dziura (przynajmniej teoretyczna) jest od km 8,265 do km 13,249 (Marcule Ndl.).
Starostwo kase chce pozyskac ze srodkow wlasnych oraz unijnych.
P.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 27 Maja 2009, 23:23:14 »
0

Cytat: "Pechu"
Pod wiaduktem drogowym....

Tak sobie dyskutując, ciekawi mnie za i przeciw budowania wiaduktu kolejowego nad drogą - jeśli nie ma ku temu zaleceń np. konfiguracji terenu.
Na pewno efektowniej byłoby gdyby to kolejka "wspięła się" na wiadukt - lepsze widoki  :grin: . Przy 2% pochylenia podłużnego byłoby to ok 300-400 m po obu stronach wiaduktu. Droga może mieć  nawet 5% (dla 100km/h) ale dochodzą wypłaszczenia więc odcinek najazdu drogi na wiadukt kolejowy nie będzie krótszy. Sama konstrukcja wiaduktu kolejowego byłaby dłuższa, ale czy przewyższyłaby koszty robót ziemnych dla drogi? Czy są jeszcze jakieś warunki do wyboru rozwiązania niekolizyjnego przejścia kolej(ka) vs droga (krajowa GP)?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #18 : 28 Maja 2009, 03:48:04 »
0

Odbudowa brakujacego odcinka w lesie ma byc sfinansowana z funduszy unijnych (wklad wlasny samorzadu: 15%). Finansowanie czesci znajdujacej sie w woj. mazowieckim (1900 m) jest pewne na 100%. W przypadku czesci znajdujacej sie w swietokrzyskim az takiej pewnosci nie ma, jednak sprawa wyglada tez dosc dobrze - projekt cieszy sie bardzo duzym poparciem w urzedzie marszalkowskim, ktory dzieli pieniadze.
Zapisane
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 28 Maja 2009, 08:18:12 »
0

Cytat: "emibe"
Tak sobie dyskutując, ciekawi mnie za i przeciw budowania wiaduktu kolejowego nad drogą - jeśli nie ma ku temu zaleceń np. konfiguracji terenu.


Układ z wiaduktem drogowym górą wymuszony jest przez układ całego węzła - jezdnia obwodnicy będzie przechodzić górą nad dwoma drogami, pomiędzy którymi będzie znajdował się tor.
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!