Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #20 : 28 Maja 2009, 09:40:41 » |
0
|
Czy można gdzieś powiesić plan rozwiązania skrzyżowania obwodnicy z kolejką?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #21 : 28 Maja 2009, 12:25:12 » |
0
|
Dziura (przynajmniej teoretyczna) jest od km 8,265 do km 13,249 (Marcule Ndl.). W praktyce torowisko w jednym kawałku kończy się równo na słupku km. 8.0. Potem do Małyskiego Gościńca (ok. 600m dalej) brakuje znaczących fragmentów. Za Małyskim Gościńcem nie ma już nic
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #23 : 23 Sierpnia 2009, 07:54:38 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #24 : 23 Sierpnia 2009, 08:47:56 » |
0
|
Jak dla mnie obie mapy niestety są mało zrozumiałe. Troche musiałem się "Wgłębić" żeby pojąć jak to ma wyglądać. Jeżeli dojdzie do realizacji tego projektu to będziemy mieli w Iłży chyba najbardziej wyczesane torowisko w Polsce:). Nie mówiąc o tym, że to 1,9 km bliżej do Starachowic... Więc do połączenia będzie coraz bliżej. Trzymamy więc kciuki za drogowców  zarówno tych kolejowych jak i drogowych. Sobie i kolegom z SKW życzę żeby przetargu na odbudowę nie wygrał Barwicki tylko jakaś profeska fima, czemu? To chyba wiadomo :cool:
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #25 : 23 Sierpnia 2009, 09:26:42 » |
0
|
Wszyscy wiemy jak wyglądają przetargi w Polsce. Wygrywa najtańsza oferta - co też wiąże się później z jakością wykonanych usług. Inwestor powinien wyznaczyć Inspektora który powinien być człowiekiem rzeczowym, nieugiętym, posiadającym stosowną wiedzę i doświadczenie i było by po kłopocie. Prace wtedy przeprowadzone były by solidnie i dokładnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #26 : 23 Sierpnia 2009, 09:38:05 » |
0
|
Sobie i kolegom z SKW życzę żeby przetargu na odbudowę nie wygrał Barwicki tylko jakaś profeska fima, czemu? To chyba wiadomo :cool: Jeśli chodzi o torowisko odbudowywane przez w/w "firmę" trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników m.in.: 1. Torowisko było wykonywane ze staro użytecznych szyn z różnych źródeł 2. Termin jaki miała firma na wykonanie tego zadania 3. Wiele innych Trzeba się cieszyć z tego że odbywa się jakikolwiek ruch kolejowy po torowisku. Prowadzenie ruchu sygnalizuje GDDKiA, projektantom, wykonawcom "obwodnicy Iłżeckiej" że są tory kolejki po których coś jeździ. Gdyby nie ten ruch kto wie jakie byłyby dalsze losy SKW. Budowa obwodnicy Iłży daje ogromne możliwości dla SKW. Jeśli "odpowiednie" osoby troszkę pomyślą i wezmą się do pracy to można dużo zyskać z GDDKiA. Tym bardziej że SKW jest zabytkiem co jest bardzo dobrym asem w rękawie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #27 : 23 Sierpnia 2009, 23:35:59 » |
0
|
Inwestor powinien wyznaczyć Inspektora który powinien być człowiekiem rzeczowym, nieugiętym, posiadającym stosowną wiedzę i doświadczenie i było by po kłopocie. Prace wtedy przeprowadzone były by solidnie i dokładnie. Inwestor? Jeżeli inwestorem jest GDDKiA, to zależy jej na jak najmniejszych kosztach, czyli wykonaniu roboty po jak najmniejszej linii oporu. To raczej (właściciel) zarządca infrastruktury powinien mieć prawo ustanowienia nadzoru branżowego (i tego prawa żądać na etapie uzgodnień projektowych), bo to jemu (a nie inwestorowi!) zależy, żeby wszystko było cacy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #28 : 24 Sierpnia 2009, 11:55:13 » |
0
|
Osobiście odbierałem wraz z ludźmi z powiatu odcinek odbudowany przez pana B. Zgadzam się z kol. Fidziem w pełnej rozciągłości. OBY NIE ONI !!!
Jeśli chodzi o same prace to generalny wykonawca na pewno zleci odbudowę firmie typowo kolejowej jako podwykonawcy. Mam nadzieję że uda się zadziałać w tej kwestii i odbudowa będzie w pełni profesjonalna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #29 : 24 Sierpnia 2009, 18:36:07 » |
0
|
Ile zabraknie do załatania tej "dziury" w puszczy?? Obecnie pozostał do odbudowy odcinek o długości 4.984 km, w tym na terenie województwa świętokrzyskiego 3.249 km. Koszt odbudowy to 6 454 000 zł, w tym na terenie województwa mazowieckiego 1.735 km, a koszt odbudowy 2 846 000 złTak napisali pismaki. Dokładne informacje : http://750mm.pl/viewtopic.php?t=1969&start=30
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #30 : 24 Sierpnia 2009, 18:57:17 » |
0
|
Inwestor? Jeżeli inwestorem jest GDDKiA, to zależy jej na jak najmniejszych kosztach, czyli wykonaniu roboty po jak najmniejszej linii oporu. To raczej (właściciel) zarządca infrastruktury powinien mieć prawo ustanowienia nadzoru branżowego (i tego prawa żądać na etapie uzgodnień projektowych), bo to jemu (a nie inwestorowi!) zależy, żeby wszystko było cacy.
Zgadzam się z powyższą wypowiedzią w 100%. Nie znam dokładnie sprawy. Wiem tyle co można wyczytać w lokalnych mediach a z wiarygodnością tych pismaków to różnie jest. Przyznaje się do błędu. Błąd wynikł z powodu zbyt małej wiedzy na w/w temat. Po prostu myślałem o odbudowie brakującego odcinka torowiska w puszczy że tu Inwestor może wyznaczyć Inspektora a napisałem to w poście dotyczącym przesunięcia torowiska podczas budowy obwodnicy. Mam nadzieję że uda się zadziałać w tej kwestii i odbudowa będzie w pełni profesjonalna. Oby tak było i osoby odpowiedzialne za to wywiązały się ze swoich obowiązków.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #31 : 24 Sierpnia 2009, 19:50:34 » |
0
|
Jeżeli SGKW będzie pełniło obowiązki operatora na pewno nasi drogowcy będą pełnić nadzór nad wykonywaniem inwestycji, a przynajmniej będą czynnie uczestniczyć w jej odbiorze...
Mogę powiedzieć, że nasza polityka nawet w zakresie napraw toru zlecanych przez samorządy (np. gminę Iłża za jej pieniądze) zakłada, iż mimo że wykonawca np. będzie firmą zewnętrzną, kontrolę nad jakością wykonanej usługi pełnić będzie osoba fachowa. Nie będę ukrywał, że SGKW w zakresie dróg kolejowych korzysta z usług zespołu znanego pod nazwą "SKPL Infrastruktura", kierowanego przez człowieka z wieloletnim praktycznym doświadczeniem kolejowym, posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie dróg i węzłów kolejowych, a także co ważne - znającego realia linii znaczenia miejscowego i linii wąskotorowych...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #32 : 24 Sierpnia 2009, 21:09:50 » |
0
|
kierowanego przez człowieka z wieloletnim praktycznym doświadczeniem kolejowym, posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie dróg i węzłów kolejowych, a także co ważne - znającego realia linii znaczenia miejscowego i linii wąskotorowych... Bartosz, nie podnoś napięcia, my też go szanujemy ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #33 : 20 Października 2009, 13:06:59 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #34 : 07 Stycznia 2010, 19:50:25 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #35 : 08 Stycznia 2010, 03:58:26 » |
0
|
mimo tego że jeden z adminów nadepnął mi mocno na odcisk zamieszczam materiały dotyczące obwodnicy[...] A co ma piernik do wiatraka, tzn. admin do SKW, jej odbudowy, operatora itd? Wezze sie zastanów, co piszesz, bo jak na razie, to wychodzi, że swoją złość na "jednego z adminów" wyżywasz na bogu ducha winnych i przypadkowych osobach. A na koniec - na odciski polecam stosowną maść (do nabycia w aptece) lub wizytę u pedicurzystki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #36 : 03 Sierpnia 2010, 22:46:16 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #37 : 14 Stycznia 2012, 18:50:28 » |
0
|
nowe informacje i opracowania dostępne w sieci na temat obwodnicy: http://www.siskom.waw.pl/DK9.htmZ RAPORTU O ODDZIAŁYWANIU NA SRODOWISKO OBWODNICY IŁŻ Y Tom II na str. 19 widnieje zapis:wiadukt drogowy WG-6 w ciagu obwodnicy w km 5+573 w Błazinach Dolnych i Białce, nad przełożoną linią kolejki waskotorowej, łącznica i droga gminna w projektowanym wezle „Iłża – Południe”, na stronie 39 w/w Raportu:Na odcinku południowym do pasa drogowego przylega od strony zachodniej (prawej) pas kolejowy nieczynnej kolejki waskotorowej Iłża – Zębiec – Starachowice szerokosci 7-10 m. na stronie 41 w/w Raportu:W najbliższym otoczeniu projektowanej zachodniej obwodnicy Iłży nie występują architektoniczne obiekty chronione na podstawie ustawy o ochronie dóbr kultury [9] z wyjątkiem torów nieczynnej kolejki wąskotorowej z Iłży do Starachowic, tzw. Starachowickiej Kolei Dojazdowej, wpisanej do rejestru zabytków byłego województwa radomskiego prawomocna decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Radomiu pod numerem 543/A/95 w dniu 27.01.1995 r. Na odcinku Błaziny Dolne – Pastwiska tory kolejki sa ułożone bezpośrednio przy istniejącej drodze krajowej nr 9 po jej stronie zachodniej (prawej) i kolidują tu z projektowanym włączeniem trasy obwodnicy w istniejąca jezdnie tej drogi.
Obecnie kolejka jest w zarządzie Starostwa Powiatowego w Starachowicach; starosta starachowicki stara sie o przewrócenie ruchu na tej linii kolejowej. Dotychczas uruchomiono ruch pociągów na odcinku Starachowice – Lipie (5 km). W najbliższym czasie planuje sie uruchomienie ruchu kolejowego na odcinku Iłża – Pastwiska, a w dalszej kolejności na pozostałej części linii kolejowej.na stronie 133 w/w Raportu:W stosunku do Starachowickiej Kolei Dojazdowej zagrożenie będzie maksymalne, ponieważ wiąże sie z potencjalna fizyczna likwidacja fragmentów torowiska kolejowego na skutek ich kolizji z projektowanymi jezdniami drogowymi obwodnicy. Analiza zagospodarowania terenów w sąsiedztwie tej kolizji wskazuje, że dla wszystkich możliwych wariantów przebiegu obwodnicy (zachodnich i wschodnich) praktycznie nie istnieje możliwość takiego przesunięcia projektowanej trasy drogowej, aby ochronić pas kolejowy wraz z torowiskiem.na stronie 161 w/w Raportu:W celu ochrony Starachowickiej Kolei Dojazdowej należy dokonać przełożenia trasy kolejowej na odcinku Błaziny Dolne – Pastwiska kolidującym z projektowana obwodnica, tzn. należy rozebrać kolidujące z droga fragmenty torowiska kolejowego, a następnie wybudować nowe torowisko w śladzie przedstawionym na rys. 5, zapewniającym odpowiednie bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego i zgodnym z dokonanymi uzgodnieniami z wojewódzkim konserwatorem zabytków (zał. nr 7).na stronie 173 w/w Raportu:Na kolejnym etapie przygotowywania inwestycji, tj. w projekcie wykonawczym zostanie przedstawiony szczegółowy projekt przebudowy układu linii kolei wąskotorowej na odcinku Pastwiska – Błaziny Dln., zakładający wykonanie na tym odcinku nowego toru wraz z wykonaniem robot ziemnych i odwodnieniem oraz budowie dwóch przejazdów drogowo-kolejowych. Źródła informacji do sporządzenia raportuOprócz projektu budowlanego obwodnicy Iłży przy opracowaniu niniejszego raportu ROS korzystano z informacji i ustaleń zawartych w następujących dokumentach: „Wielowariantowa analiza przełożenia kolejki wąskotorowej w celu rozwiązania kolizji z obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom - Rzeszow”, DHV POLSKA, Warszawa, 2005 r.
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2012, 19:26:59 wysłane przez klon200 »
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #38 : 15 Stycznia 2012, 23:31:53 » |
0
|
Ale mamy teraz 2012 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #39 : 16 Stycznia 2012, 00:15:13 » |
0
|
W Polsce mamy takie tempo prac ze wychodzą takie "kwiatki"
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|