Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:36:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozjazd torowy.  (Przeczytany 28135 razy)
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #20 : 25 Lutego 2009, 17:21:14 »
0

Cytat: "Arczi"
Natrafiłem na ciekawe zdjęcie rozjazdu torowego. Czy ktoś mi może coś więcej powiedzieć na jego temat.


[url=http://images27.fotosik.pl/195/bd1c6f025ddad06f.jpg]Obrazek[/URL]




Odnośnie tego pierwszego rozjazdu to faktycznie jest on dziwny, ale zasada jego pracy też nie jest skomplikowana :wink:
 
 Wagonik który porusza sie po tym rozjeździe  porusza sie na kołach bez obrzeży. Szyna dla takiego pojazdu jest  w kształcie kątownika  " L " ułożonego częścią pionową do środka toru, a po części poziomej porusza się koło wagonika :grin:  . Szyna dla takiego koła może też być w kształcie " ceownika " (ale nie na rozjazdach)  :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #21 : 28 Lutego 2009, 12:01:49 »
0

Na zdjęciu jest zwykły tabor, racja. Ale chyba widać brak przerwy w tokach szyn :?:  Takie rozjazdy stosowano m. in. na kolejach folwarcznych, gdzie pracował tabor z kołami dwurantowymi.
Natomiast rozjazd dla kół bez obrzeży mógł być z powodzeniem stosowany również do kół zwykłych. Po prostu koło toczyło się po obrzeżu.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #22 : 28 Lutego 2009, 13:06:24 »
0

Cytat: "dobrzyn"
Ale chyba widać brak przerwy w tokach szyn

Przy zdięciach z tego profilu łączenia szyn są mało widoczne ale przy powiększonym obrazie widać je   :wink:
W tych rozjazdach częścią ruchomą ( jak widać po zdięciu ) są szyny szlakowe, które dochodzą do rozjazdu oraz obracająca sie szyna krzyżownicy (jeżeli tak ją można nazwac). Odnośnie podwójnego obrzeża to tu bym polemizował, bo czy potrzebne były by wtedy kierownice   :?:  :wink:

Odnośnie rozjazdu pierwszego:
Cytat: "dobrzyn"
Natomiast rozjazd dla kół bez obrzeży mógł być z powodzeniem stosowany również do kół zwykłych. Po prostu koło toczyło się po obrzeżu.


Dokładnie może być też tak jak napisałes :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #23 : 28 Lutego 2009, 18:24:34 »
0

Pewnie chodziło o unifikację
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 28 Lutego 2009, 20:13:58 »
0

Cytat: "Ogoniasty"
Cytat: "dobrzyn"
Ale chyba widać brak przerwy w tokach szyn

Przy zdięciach z tego profilu łączenia szyn są mało widoczne ale przy powiększonym obrazie widać je   :wink:
W tych rozjazdach częścią ruchomą ( jak widać po zdięciu ) są szyny szlakowe, które dochodzą do rozjazdu oraz obracająca sie szyna krzyżownicy (jeżeli tak ją można nazwac). Odnośnie podwójnego obrzeża to tu bym polemizował, bo czy potrzebne były by wtedy kierownice   :?:  :wink:


Dlatego ze po tym torowisku mogą poruszać ze wagoniki z kołami jedno jak i 2 rantowymi.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #25 : 27 Marca 2009, 23:41:22 »
0

Taka ciekawostka znaleziona w necie.

Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #26 : 27 Marca 2009, 23:51:24 »
0

A to już było chyba?? Albo tylko ja widziałem na wikipedi lub NK.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
PkL
Mechanik
***
Długość toru:: 187 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 28 Marca 2009, 15:37:59 »
0

Trzy wąskotory? ;-)
Zapisane

Pozdrawiam
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 28 Marca 2009, 15:48:09 »
0

Według mnie to jest ten sam rozstaw na wszystkich 3 torach. A jest taki układ ze względu na skrajnie taboru osobowego i towarowego. Towarowy nie zmieści się tuż przy peronie i musi jechać środkiem. Gdyby zachować skrajnie towarowo przy pociągu osobowym była by za duża dziura miedzy wagonem a peronem.

Trzyma się to kupy?? Bo to mój wymysł Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 29 Marca 2009, 09:26:22 »
0

Według mnie po bokach są dwa wąskie, a w środku normalny
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 29 Marca 2009, 11:45:00 »
0

http://www.af-online.info/schmalspur/0509_FIMXX/page-0050.htm rozjazd splotu 600 i 700mm
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Helek
Młotkowy
**
Długość toru:: 146 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 29 Marca 2009, 11:54:17 »
0

Może gdyby Arczi podpowiedział gdzie znalazł fote łatwiej byłoby ją rozszyfrować :wink:
Zapisane

Przyszłość jest prezentem,jaki robi nam przeszłość.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #32 : 29 Marca 2009, 20:54:58 »
0

Cytat: "Arczi"
Taka ciekawostka znaleziona w necie.

Moim zdaniem jest to efekt "splecenia" jednotorowej linii tramwajowej z bocznicą kolejową. Wszystkie trzy tory mają normalną szerokość (świadczą o tym fragmenty rowków w przejeździe/przejściu na dole zdjęcia), zaś na linię tramwajową mogą wskazywać perony po dwóch stronach.
Cytat: "andrzej2110"
A jest taki układ ze względu na skrajnie taboru osobowego i towarowego.

Zgadza się - to znaczy fizycznie pewnie by się i towarowy zmieścił, ale mógłby po drodze zahaczyć o jakiegoś zamyślonego pasażera na przystanku  :wink: ).

Pozdrawiam
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 29 Marca 2009, 22:49:28 »
0

Tu jest większa fotka:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Sechsschienengleis.JPG
Wszystko wyjaśnia zbliżenie na rozjazdy na końcu tego przystanku.
Tramwaju Regionalnego w Kassel (RegioTram Kassel) w miejscowości Kaufungen.

A z pobieżnego sprawdzenia rozkładu i schematu linii Tramwajowej nr 4 wynika, że środkowy splot jest dla przyśpieszonych tramwajów niezatrzymujących się na tym przystanku. Co ciekawe, dopatrzyłem się, że kilka kursów bez zatrzymywania to kursy w jednym kierunku (do Kassel).
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!