Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #120 : 14 Lutego 2010, 14:21:13 » |
0
|
TU2 nie, ale na kolejce Piotrków-Sulejów obsługiwały jakąś bocznicę TU7.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #121 : 14 Lutego 2010, 14:39:56 » |
0
|
TU2 nie, ale na kolejce Piotrków-Sulejów obsługiwały jakąś bocznicę TU7. Dokładnie zakład wapienniczy Wapienniki z Sulejowa zakupił taka.Lokomotywa była używana na terenie zakładów do czasu kiedy waskotorówką wozili wapno.Po likwidacji przewozów kolejką najzwyklej w swiecie ją pocieli.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #122 : 14 Lutego 2010, 20:23:57 » |
0
|
To zależy co rozumiesz pod pojęciem polska ziemia. Jeżeli to co jest obecnie Polską to raczej ich tu nie było. Ale jeśli masz na myśli to co było polską ziemią przed wojną to oczywiście że gościły i nawet goszczą teraz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #123 : 14 Lutego 2010, 20:28:51 » |
0
|
Nonie posądzaj mnie o rewizjonizm! :mrgreen:
Chodziło mi o to, czy takie cuda eksploatowała jakaś wąskotorówka w ostatnich latach, ale widzę, że jednak nie. A czemu też pytam: w przepisach o znakowaniu taboru zawarty jest dla lokomotywy z przekładnią elektryczną - symbol 4, więc myślałem że jednak były te spalinowozy eksploatowane... :razz:
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #124 : 14 Lutego 2010, 20:43:01 » |
0
|
w przepisach o znakowaniu taboru zawarty jest dla lokomotywy z przekładnią elektryczną - symbol 4... Jest też symbol 3 dla przekładni hydromechanicznych, czy takie też były? Albo lokomotywy z przedziałem bagażowym "Lf" np. Lfxd4? Czy o takim dziwolągu ktoś słyszał?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #125 : 14 Lutego 2010, 21:01:18 » |
0
|
Marcin117,
Były konkretne plany budowy lokomotywy dwukabinowej, czteroosiowiej na bazie pudła MBxd1 201-204, z mocniejszym silnikiem i z przedziałem bagażowym. W ostatniej chwili z projektu zrezygnowano decydując się na import Lxd2. Takie cudo nosiłoby oznaczenie Lfxd1 (przekładnia mechaniczna). Niezależnie były też plany budowy (1955) lokomotywy z silnikiem jak w Wls150, tyle że czterosiowej, nie napędzanej wiązarami i z przekładnią hydrauliczną Voight. Ktoś przyszedł i "zdziadzdił" projekt zachowując podobne pudło i tak oto mamy Lyd1.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #126 : 14 Lutego 2010, 21:11:36 » |
0
|
Tak, też czytałem tą książkę. Bardziej chodziło mi o to czy fizycznie takie cuda istniały w jakiejś formie? Wiem że np. PKS M1 był teoretycznie lokomotywą z przedziałem bagażowym a przekładnie hydromechaniczne można znaleźć u naszych zachodnich sąsiadów zapewne ale czy istniało coś takiego w Polsce? Albo za naszą wschodnią granicą?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #127 : 14 Lutego 2010, 21:18:19 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #128 : 14 Lutego 2010, 21:22:01 » |
0
|
http://pl.wikipedia.org/wiki/TU7Ich nowsza wersja (ta produkowana aktualnie) posiada przekładnię hydromechaniczną. Po za tym zdaje mi się, że w Pleszewie posiadają normalnotorową wersje tej lokomotywki (TGM40). P.S To przedział służbowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #129 : 15 Lutego 2010, 20:57:41 » |
0
|
Jest to przedział służbowo - bagażowy  W okresie letnim np. na kolejce w Osoblaże przewożą w nim rowerki i inne większe wihajstry. No i właśnie takie coś w Polsce byłoby oznaczone Lfxd4.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
vutik
Młotkowy
 
Długość toru:: 126 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #130 : 16 Lutego 2010, 09:40:58 » |
0
|
Jest to przedział służbowo - bagażowy  W okresie letnim np. na kolejce w Osoblaże przewożą w nim rowerki i inne większe wihajstry. ... jak np. pełnowymiarowe biurko kierownika pociągu :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #132 : 01 Kwietnia 2010, 13:23:17 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #133 : 01 Kwietnia 2010, 15:06:03 » |
0
|
Ma ktoś sposób na pozyskiwanie zdjęć z PDF? Print Screen + Paint 
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #134 : 01 Kwietnia 2010, 20:41:54 » |
0
|
Więcej na wieczorze filmowym kiedy będzie najbliższy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #135 : 08 Kwietnia 2010, 10:46:57 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #136 : 03 Stycznia 2012, 16:28:11 » |
0
|
Nie wiem czy to dobry topic na takie pytanie ale czy ktoś kojarzy gdzie to było  link bezpośredni http://polskaludowa.blogspot.com/ na samym dole.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #137 : 03 Stycznia 2012, 16:41:53 » |
0
|
To nawet nie jest wąskotorówka, to jest JEDNOTORÓWKA, czyli awangarda PRL.
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #138 : 03 Stycznia 2012, 17:08:53 » |
+1
|
To kolejka o rozstawie 0mm 
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Jacek 83218
|
 |
« Odpowiedz #139 : 03 Stycznia 2012, 22:07:02 » |
0
|
Najzabawniejszy z tego to jest ten "parowóz" nawet ma komin i pług. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|