Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudzień 2019, 20:33:31 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowości z ZKD  (Przeczytany 129325 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #100 : 30 Czerwiec 2010, 00:11:20 »
0

Jak się prezentuje? Oto kilka zdjęć Grzegorza Sykuta z wycieczki na Żuławy:

http://koleje.webd.pl/gsykut/zulawy/zulawy.html
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #101 : 30 Czerwiec 2010, 21:32:45 »
0

Tak okrążając nieco główny temat i wracając do mego dotyczącego zaporowej kwoty pięciu tysi za uruchomienie pociągu prowadzonego parowozem coś od siebie dodam.

Nie jestem żadnym mikolem branzlującym się ciuchciami. Zawsze uważałem że parowóz (sprawny oczywiście) nie jest żadnym "rarytasem" i innymi atrakcjami turystycznymi tylko pełnowartościowym pojazdem trakcyjnym, którego rozsądne wykorzystanie, zgodne z zasadami gospodarki pojazdami trakcyjnymi, jest tak samo uzasadnione, jak to miało miejsce 30 lat temu, gdy trakcja spalinowa na co dzień konkurowała z parową. Każda lokomotywa ma przede wszystkim pracować aby amortyzować nakłady poczynione na nią. I nie ważne, czy w służbie cargo, czy retro. Jej wykorzystanie zależy jedynie od "dyspozytora" Mrugnięcie a dokładniej od chęci dysponenta. Nie wiem czemu (a właściwie wiem) panuje taki pogląd na kolejach, że parowóz jest stary, nie wolno go używać bo się popsuje. Najlepiej zaś postawić go na postumencie jako pomnik. Piaseczno jakoś to weryfikuje. Tu od 8 lat zasadniczym pojazdem trakcyjnym obsługującym ruch turystyczny jest ów niedoceniany czajnik. Statystyka - ponad 100 parowych pociągów rocznie. Pociąg można zamówić nawet za 1500zł i nie ma z tym problemu, bo jest to opłacalne dla przewoźnika. Po prostu rachunek ekonomiczny jest na pierwszym miejscu. Parowóz w którego remont włożyło się dużo kasy ma na siebie zapracować, bo inaczej może zabraknąć motywacji dla wyłożenia kasiory na następną naprawę. I to polecam przemyśleniom...
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 215 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #102 : 01 Lipiec 2010, 12:54:02 »
0

Czuję się odpowiedzialny do odpowiedzi na wątpliwości Kucyka, choć w wycenie wynajęcia parowozu nie brałem udziału. Generalnie zgadzam się z przedmówcą co do tego że cena jest duża. Zgadzam się również że powinien na siebie zarabiać a stojąc raczej o to trudno. Kwestią sporną jest kalkulacja marży. Jak na normalnym rynku ścierają się dwie szkoły: mała marża+duży obrót lub duża marża+mały obrót. W przypadku obu opcji można znaleźć kolejkowe przykłady. To nie jest tak, że cena została "wzięta z sufitu" patrz kolej gryficka (4800 PLN). Moim zdaniem cena powinna być oparta na kalkulacji kosztów które, nie ma co kryć, są wyższe w przypadku parowozu. Ja tych kosztów niestety nie znam.
Zapisane
Janek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 20 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #103 : 04 Lipiec 2010, 09:46:12 »
0

To nie jest tak, że cena została "wzięta z sufitu" patrz kolej gryficka (4800 PLN).

Na gryfickiej całość trasy to 82 km a na żuławach 60 km. I tu nijak się ma cena do długości. Jak widać dłuższa trasa za niższą cenę, więc na imprezki z parowozem jedziemy do Gryfic. Mrugnięcie
Zapisane

Pozdrawiam
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

Na służbie Na służbie



« Odpowiedz #104 : 04 Lipiec 2010, 15:01:58 »
0

Myślę, że cena ma jednak jakieś uzasadnienie ekonomiczne...
Po pierwsze, ŻKD nie dorobiła się chyba jeszcze własnej obsługi machin parowych. W związku z tym koszty zlecenia (również na przygotowanie czajnika do drogi), delegacji itd. są wyższe niż w Gryficach czy Piasecznie, gdzie odpowiednie osoby są na etacie.
Po drugie, sam parowóz nie należy do operatora i ten fakt może również wpływać na cenę. Nie znamy przecież warunków umowy między operatorem i właścicielem.
Po trzecie, nie znamy dokładnego sposobu obliczania ceny za przejazd. We ogłoszeniu wygląda to tak, jakby uzgadniało się cenę w zależności od składu i odległości a 5000 było po prostu minimalną wartością umowy.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1869 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #105 : 04 Lipiec 2010, 22:25:38 »
0

Te wszystkie rozważania powyżej nie zmieniają faktu, że zaproponowana cena z rynkowego i racjonalnego punktu widzenia jawi się jako zaporowa i nieakceptowalna.

Mało kogo po prostu stać na wyjęcie z kieszeni pięciu kawałków żeby się ekstra z grupą rodziny czy znajomych przejechać ciuchcią.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

Na służbie Na służbie



« Odpowiedz #106 : 05 Lipiec 2010, 08:50:25 »
0

Niestety masz rację. Można tylko mieć nadzieję, że w przyszłości to się zmieni. Na szczęście są jeszcze pociągi planowe - ze względu na kłopoty z papierami czajnika dopiero od 17 lipca Smutny
« Ostatnia zmiana: 05 Lipiec 2010, 08:55:37 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1078 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #107 : 05 Lipiec 2010, 14:13:45 »
0

Kolejwizja zrobiła odcinek poświęcony naprawie tego Px'a:
5.7.2010 KOLEJWIZJA -- Px48 1907 -- Naprawa pierwszego prywatnego parowozu w Polsce Małe | Duże
Zapisane

To jest przekaz.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #108 : 05 Lipiec 2010, 14:40:35 »
0

A ten z Piaseczna nie jest własnością 1 osoby??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #109 : 05 Lipiec 2010, 14:43:45 »
0

A figa... to nie pierwszy prywatny... Pierwszym prywatnym IMHO jest Px48-3917 z Piaseczna, który jest PRYWATNĄ własnością p. Jerzego Chmielewskiego.

PS. widać, że kol. Andrzej szybciej udzielił trafnej riposty  Mrugnięcie

PS2: Fajny głos w tle (07:10)  Duży uśmiech
« Ostatnia zmiana: 05 Lipiec 2010, 14:50:08 wysłane przez Phinek » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

Na służbie Na służbie



« Odpowiedz #110 : 26 Październik 2010, 17:04:55 »
0

Przed chwilą w radiowej Trójce był krótki materiał na temat kłótni między stowarzyszeniami.
Ogólnie jak zwykle...  Z politowaniem
Nagrałem (niestety jakość bardzo kiepska). Postaram się wklepać "stenogram"  Mrugnięcie

Cytuj
Red: Jak wyjaśnia Jarosław Lipiński, Prezes PTMKŻ, to ich stowarzyszenie reaktywowało 7 lat temu nieczynną kolejkę i to oni mają prawo do korzystania z torowiska.

JL: Ktoś tą kolejkę odbudował i teraz ma się wynosić i teraz oni będą jeździć i my mamy zostawić wszystko, co nasze. No, jest to tam jakiś pewnie, według nich biznes.

Red: Przez krótki czas kolejką zarządzało Stowarzyszenie z Nowego Dworu, przypomina Burmistrz tego miasta Tadeusz Studziński:

TS: Poprzedni Starosta wypowiedział umowę Pomorskiemu Towarzystwu i przydzielił kolejkę wąskotorową Żuławskiej Kolei Dojazdowej. Towarzystwo odwołało się od tej decyzji, była sprawa sądowa i wygrało sprawę i zostało przywrócone.
W tym układzie ŻKD niejako pozostała na lodzie. Pozostała za wagonem ale nie ma torów. Myśmy przedłużyli umowę, gdyż Prezes mówił, że załatwi sprawę jazdy po tym torze. Okazało się jednak, że tak nie jest.

Red: Nowodworskie Stowarzyszenie chce wspólnie z Pomorskim Towarzystewem korzystać z torów, wyjaśnia Prezes tego stowarzyszenia, Czesław Barra (dzięki Feyg - w sumie niewiele się pomyliłem Mrugnięcie):

CB: Mi głównie chodziło o np. maj, czerwiec. Oni w ogóle nie jeździli i przecież nasza kolejka mogła jeździć. No, ale nie dopuścił nas, obwarował się jakimś tam dziwnym przepisem. Tutaj pilnuje jakby swoich praw, nie chce nas wpuścić bo się obawia konkurencji. To jest jago główna jakby taka niechęć do nas.

Red: Inaczej sytuację widzi Prezes drugiego stowarzyszenia.

JL: Przede wszystkim, to my żeśmy odbudowali tą kolej i akurat ten pan był jedynym człowiekiem w Nowym Dworze, który chodził dookoła, pukał się w głowę i [wyzywał nas pd] głupków. Tyle żeśmy zrobili. Natomiast teraz jego argumentacja jest taka, że mówiąc delikatnie mówi do mnie: Spływajcie stąd, ponieważ ta kolejka należy się jemu, dlatego że on mieszka obok niej i tam pracował.

Red: Tymczasem po trudnych początkach po reaktywacji kolejki, ostatnie lata wskazują, że stała się ona turystycznym hitem, zapewnia Burmistrz Studziński:

TS: Z informacji, które uzyskujemy z Pomorskiego Towarzystwa, każdorazowo około 300-500 osób przyjeżdża z rowerami i sobie później wędrują po Żuławach i po Mierzei Wiślanej.

Red: Artur Stefański pracujący na dworcu w Nowym Dworze Gdańskim twierdzi, że wielkich zysków kolejka nie przynosi.

AS: Zyski, to raczej to zbyt dużo powiedziane. Udaje nam się przetrwać poza sezonem.

Red: Ze sprawozdania z ostatniego sezonu letniego wynika, że wąskotorówka zarobiła około 100 tys. złotych.
Na koniec komentarz ze studia: A Prezesi jak się nie dogadają, to będą sobie mogli puszczać kolejkę PIKO.
« Ostatnia zmiana: 26 Październik 2010, 18:19:22 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 215 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #111 : 26 Październik 2010, 18:06:07 »
0

No cóż, trwa prywatna wojenka obecnego prezesa Stowarzyszenia Żuławskiej Kolei Dojazdowej z PTMKŻ-tem, w ostatni piątek w "Polsce - Dzienniku Bałtyckim" był "przypadkiem" artykuł na ten temat. Moim zdaniem to tylko bicie piany bo owe stowarzyszenie nie ma taboru, poza wagonem MBxd2-304 dzierżawionym od burmistrza Nowego Dworu Gdańskiego. Wagon stoi niesprawny w hali, a do tego na wózkach....będących własnością PTMKŻ (oryginalnie wagon posiadał wózki na rozstaw 1000mm). Panowie ze Stowarzyszenia mogą zatem sobie nim ewentualnie pojeździć na kolejce gryfickiej czy piaseczyńskiej (pod warunkiem otrzyma dopuszczenie do ruchu). :hihi:

P.S. Prezes Stowarzyszenia nazywa się Czesław Barra
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #112 : 26 Październik 2010, 19:07:27 »
0

Z kradziejami nie ma co się dogadywać. Tabor PTMKż który używali kiedy byli operatorem to pewnie też im się należał.
Zapisane

.
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 215 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #113 : 26 Październik 2010, 19:10:49 »
0

Albo co stało się z nawierzchnią zdjętą z odcinka Kmiecin - Solnica? Niezdecydowany
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #114 : 04 Listopad 2010, 17:22:53 »
0

A czy normalna torowa bocznica za NDG jeszcze istnieje??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 215 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #115 : 04 Listopad 2010, 20:50:17 »
0

Bocznica bo bazy paliwowej która krzyżowała się w poziomie z linią "kałdowską" nie istnieje został rozebrany za czasów gdy rządziło Stowarzyszenie. Szyny trafiły na złom a przytwierdzenie do ŻKD. Z tymi szynami to było podobno małe nieporozumienie, bo ktoś przyjął ilość metrów bieżących szyny S42 za długość toru Mrugnięcie
Zapisane
Janek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 20 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #116 : 28 Kwiecień 2011, 16:46:34 »
0

Info z PMK:

Żuławska Kolej Dojazdowa rozpoczyna sezon 2011.
Pociągi kursować będą 30.IV - 3.V. 2011r.
Trwają próby parowozu i o ile wszystko zakończy się pomyślne to inauguracja
będzie w trakcji parowej.
http://ptmkz.pl/pociagi-ptmkz-informacje
Zapisane

Pozdrawiam
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

Na służbie Na służbie



« Odpowiedz #117 : 01 Maj 2011, 00:38:31 »
0

Sezon rozpoczęty pełną parą Mrugnięcie

Forum Dawny Gdańsk
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #118 : 02 Maj 2011, 08:11:37 »
0

No i brawo! Jakby co ,to warto byłoby tylko uściślić i opublikować kiedy będzie się odbywać to "sporadycznie" - to się ruszę i przyjadę tak żeby trafić na parowóz, a nie rumuńskie spalinowe ;-)
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #119 : 23 Czerwiec 2011, 12:06:08 »
0

Jest już rozkład jazdy Żuławki. Co meni zaskoczyło nie kursuje do 4 września a tylko do 28 sierpnia...
http://zkd-zulawy.republika.pl/rozklad.html
http://www.arriva.pl/pl/aktualnosci/art142,rusza-pociag-na-plaze.html
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!