Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 11:52:42 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przekop Mierzei Wiślanej  (Przeczytany 21128 razy)
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 27 Stycznia 2008, 21:26:06 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
1. A-\-/_ 2. -_A/_ 3.-\__A_

Jak dla mnie jest to niepotrzebne komplikowanie - prostsze rozwiązanie jest na fotografii powyżej - dwie pary wrót, jedne zamykają się w jedną, drugie w drugą stronę.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #21 : 27 Stycznia 2008, 21:39:55 »
0

Cytat: "Kajetan"
prostsze rozwiązanie jest na fotografii powyżej

Zgadzam sie dwukierunkowej jeszcze nie widziałem toteż nie wpadłem na takowy pomysł:)

Skoro temat mamy już rozwiązany technicznie to może pokusimy sie o odpowiedź na pytanie: Czy do zachowania obecnego stanu przyrody na obszarze Zalewu Wiślanego potrzebne byłoby "rozcieńczanie" wody morskiej w śluzie wodą słodką ?

Kolejowy wątek z hydrozagadką Chichot
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #22 : 28 Stycznia 2008, 21:21:29 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:00:18 wysłane przez Phinek » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #23 : 28 Stycznia 2008, 22:06:22 »
0

Cytat: "Phinek"
Tak czy inaczej ja powrócę, do wątku pochylni typu Ostróba-Elbląg.

A jak będzie wyglądał przejazd (kolejowy?) takiego systemu przez drogę idącą mierzeją?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Phinek
Gość
« Odpowiedz #24 : 28 Stycznia 2008, 23:36:52 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:59:56 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 29 Stycznia 2008, 00:14:59 »
0

Nie takie rzeczy się buduje:

To jest taka trochę większa wersja kolejki na Gubałówkę.
Zapisane
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 31 Stycznia 2008, 16:29:07 »
0

Tylko ile to by kosztowało i ile czasu musiałaby trwać przeprawa statku z Bałtyku do Zalewu czy na odwrót.
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 31 Stycznia 2008, 18:29:52 »
0

Tu jest sensowny link na ten temat:
http://www.kki.pl/ekopro/apel.htm
Piszą o coś koło 20 minut ale chyba bez śluzowania.
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 31 Stycznia 2008, 18:33:55 »
0

to zdjęcie wygląda tak pieknie, jakby to była makieta....
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 15 Maja 2008, 15:27:55 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"

Cytat: "Phinek"
Technicznym problemem będzie kierunek wypadkowego parcia cieczy na wrota śluzy. W klasycznych konstrukcjach wiadomo gdzie jest "wyżej" i tak się konstruuje wrota, aby parcie cieczy domykało wrota (doszczelniając) zaś w tym przypadku będzie to zdecydowanie trudniejsze.

Ciekawy problem techniczny do rozwiązania Acz wydaje mi się ze tez do rozwiązania mianowicie tak:
Zamiast wrót klasycznych tj. z pionową osią obrotu instalujemy wrota z pozioma osią obrotu (coś w rodzaju jazów przelewowych przy elektrowniach wodnych) w etapach śluzowanie wyglądałoby tak (A jest nasza łódeczką) :

1. A-\-/_  2. -_A/_ 3.-\__A_
Oczywiście tyle "wydajemisię", teraz pytanie co na to rzeczywistość Chichot


Rzeczywistość wymyśliła drzwi przesuwane w bok ściany sluzy zastosowane w jedynej warszawskiej śluzie na Kanale Żerańskim:

Źródlo: www.wikipedia.pl

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"

Cytat: "Phinek"
Dla ułatwienia... wyobraź sobie, że dzwi do Twojego pokoju nie posiadają ani zamka, ani klamki. Co wówczas? Gdy przeciąg wieje w jedną stronę drzwi się same zamykają i przeciągu nie ma, zas gdzy wieje w przeciwną stronę, wówczas przeciąg "rozpieprza" drzwi na oścież i powoduje wielki bałagan.


Chciałem tylko delikatnie nadmienić ze na 20 wiosen za mną pływam od 20 lat toteż większość budowli hydrotechnicznych (głównie tych ze szlaku Warszawa-WJM oraz Kanału Mazurskiego, czyli chyba większości spotykanych) mam oblatanych


To kiepsko chyba niektóre obiekty oblatałeś bo dwustronną ślużę masz blisko domu:

"Pomysł zbudowania Kanału Żerańskiego i śluzy zrodził się jeszcze przed wojną. Realizacja projektu nastąpiła w latach 50. W momencie postawienia w Dębem zapory, przegradzającej wody Narwi w 1962 r. , korzystanie z drogi wodnej z Warszawy na Mazury stało się niemożliwe. W 1963 r. uruchomiono na Żeraniu śluzę, służącą wyrównywaniu poziomów wody. Poziom wody w porcie i w Kanale odpowiada piętrzeniu wody w Zalewie Zegrzyńskim. W Wiśle stany wody wahają się w zależności od naturalnych warunków atmosferycznych, ale z reguły są niższe niż w kanale. Oczywiście zdarzają się i odwrotne sytuacje, jak to miało miejsce ostatnio, w drugiej połowie marca. Przez kilka dni poziom wody w Wiśle był wyższy niż w kanale i wynosił 670 cm. Zwykle różnica poziomów wynosi 180 cm "na korzyść" Kanału Żerańskiego. "
Źródło: http://www.ngp.pl/str/tekst712.html
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #30 : 15 Maja 2008, 19:40:43 »
0

Cytat: "Rogoz"
To kiepsko chyba niektóre obiekty oblatałeś bo dwustronną ślużę masz blisko domu

Tak to jest jak szlak zaczyna się od Yacht Klubu Polska w Jadwisinie
Zapisane

Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 16 Maja 2008, 07:57:36 »
0

Cytat: "Phinek"

Tak czy inaczej ja powrócę, do wątku pochylni typu Ostróba-Elbląg.
Przy tym rozwiązaniu jest mniej robót ziemnych oraz wody prartycznie nie mają możliwości mieszania się.


A czy nie ma w tym przypadku ograniczenia transportowanych jednostek wodnych wyłącznie do płaskodennych (typowo rzecznych)? A przecież miałoby to łączyć z morzem ...
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #32 : 16 Maja 2008, 11:53:43 »
0

musi być to głębsza śluza niż na jakiejś rzece.
A kanał panamski??? tam przechodzą wielkie statki morskie.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 16 Maja 2008, 13:21:21 »
0

No i jeszcze trzeba przekopać kawał kąpieliska w okolicach kanału, do tego miejsca, gdzie statek może już stać.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!