Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:47:04 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wagon osobowy rumuński serii Bxhpi  (Przeczytany 62574 razy)
DD
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« : 30 Listopada 2004, 18:09:56 »
0

Informuję, iż Powiat Starachowicki pozyska w najbliższym czasie wagon osobowy rumuński serii Bxhpi na potrzeby SKW. Będzie on pochodził ze Świętokrzyskiej Kolei Wąskotorowej "Ciuchcia Ponidzie" i o trzymamy go w drodze zamiany. Zgoda po stronie naszych partnerów w Jedrzejowie już jest, pozostało załatwić wszystkie sprawy formalne i ... przewieźć wagon do Starachowic. Wagon jest sprawny i nieźle utrzymany, brakuje 7 szyb, które zostały wymontowane do wagonów używanych w Jedrzejowie. Zapowiada się więc, że sezon 2005 będzie można rozpocząć wcześniej!
Potrzebne będzie miejsce do parkowania w lokomotywowni.
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół SKW.
Dariusz Dąbrowski
Zapisane

Dariusz Dąbrowski
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 30 Listopada 2004, 20:29:58 »
0

Gratulacje dla Powiatu !! Wagon się bardzo przyda, będzie to już drugi pełnoprawny wagon osobowy na SKW.

Swoją drogą jestem ciekaw co ze strony Powiatu jest przedmiotem zamiany ?? jeżeli można wiedzieć oczywiscie    

Pozdrawiam i czekam na przybycie nabytku
Zapisane

kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #2 : 07 Grudnia 2004, 13:07:17 »
0

A ja mam takie pytanie - za co ten wagon został wymieniony ?

I jeszcze jedno. Jeżeli do szopy schowa się 1 Aw, to gdzie będzie stał wagon rumuński ?? - chyba nie na zewnątrz Co?? Macie coś w zanadrzu ? Kiedy będzie można kozystać ze wszystkich stanowisk lokomotywowni ?
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 07 Grudnia 2004, 14:24:08 »
0

Temat ogrodzenia płotem placu przed lokomotywownią wraca jak bumerang... Kiedyś, jak przyjdzie na kolejkę duza lokomotywa (Lxd2) to zajmie cała jedno stanowisko w lokomotywowni,  a jeszcze trzeba pamiętać że i dwa (chyba) brankardy i Lyd1 są przeznaczone na kolejkę. O ile platforma może stac przed szopą, o tyle wagon z szybami już raczej niechętnie.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 07 Grudnia 2004, 17:28:18 »
0

Mamy chyba jeszcze sporo czasu na troszczenie się o miejsce dla Lxd2. Faktycznie mało miejsca się robi  :? przedłużenie stanowisk coś może dać ale na dłuższą metę zastanowiłbym się nad wywiezieniem MBd1 do Rogowa gdzie może spokojnie poczekać na remont (jakoś nie widzę warunków w Starachowicach) albo na teren Wielkiego Pieca gdzie po dogadaniu się mogilibyśmy może jakąś wiatę na niego skonstruować.

Kaspeskiego bym nie eksmitował bo jest to stały pieniądz a naprawdę nie potrzebujemy chyba aż tyle miejsca, przynajmniej to miejsce bardziej zarabia.

Pozdrawlaju
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 07 Grudnia 2004, 21:12:36 »
0

Zgadzam się ze stwierdzeniem, że to, że cześć hali jest dzierżawione to jest bardzo dobrze dla kolejki.
Jednak wydłużenie stanowisk 1 i 2 umożliwi nam tylko wstawienie dwóch letniaków na jeden kanał, oraz rumuńskiego wagonu osobowego z węglarką lub z lokomotywką na drugi. W ostatniej hali może stać Lydka i MBd1, bo jak wejdzie lydka, to już nic innego się nie zmieści raczej.

A co z dwoma brankardami i piotrkowskim wagonem 1Aw? Co z węglarką roboczą (tą ze sprzętem) i pozostałym taborem towarowym? Niby wagony towarowe mogą stać przed halą ale muszą być w jakiś sposób zabezpieczone. Proponuję wykorzystać do tego płozę hamulcową w jakiś sprytny sposób przypinaną kłódką i pospawanym kabłąkiem obejmującym szynę do toru. Chyba, że ktoś załatwi wykolejnicę z prawdziwego zdarzenia, zamykaną na zamek kluczowy.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #6 : 07 Grudnia 2004, 21:18:29 »
0

Może faktycznie płot postawić... A swoją drogą - wie ktoś na co ten rumun jest wymieniony ?
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 07 Grudnia 2004, 21:40:49 »
0

Do wiadomości podaję długość szopy. Może spróbujecie coś rozplanować :-)
19,70 m + ok. 30 cm zapasiku na progu przy bramach.
Wydaje mi się, że to dobry pomysł aby wyekspediować MBd1 do Rogowa, lub nawet na Wielki Piec.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 07 Grudnia 2004, 21:55:01 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Mamy chyba jeszcze sporo czasu na troszczenie się o miejsce dla Lxd2. Faktycznie mało miejsca się robi  :? przedłużenie stanowisk coś może dać ale na dłuższą metę zastanowiłbym się nad wywiezieniem MBd1 do Rogowa gdzie może spokojnie poczekać na remont (jakoś nie widzę warunków w Starachowicach) albo na teren Wielkiego Pieca gdzie po dogadaniu się mogilibyśmy może jakąś wiatę na niego skonstruować.

Kaspeskiego bym nie eksmitował bo jest to stały pieniądz a naprawdę nie potrzebujemy chyba aż tyle miejsca, przynajmniej to miejsce bardziej zarabia.

Pozdrawlaju



Witam

Odnośnie przechowania Mbd1 pod dachem na Wielkim Piecu to niestety nie widzę większych szans z uwagi na problemy lokalowe. Skoro nie ma miejsca na gnijący parowóz LOWA to na nasz wagon także go nie będzie. Co do tymczasowej wiaty to z uwagi na zabytkowy charakter miejsca nie otrzymamy na nią zgody. Wyjazd z wagonem do Rogowa to niemałe koszta transportu, a miejsce jest tam tylko pod chmurką.
Dlatego proponuję zostawić go w Starachowicach. Jak nie będzie co robić na szlaku zimą to z przyjemnością przy nim trochę porobię. Być może w przyszłym sezonie powiększy się grono wolontariuszy i znajdą chętni do jego odbudowy. Poza tym Starachowice też muszą mieć jakiegoś trupa do renowacji. Nie zostawiajmy wszystkiego kolegom z Rogowa. Do renowacji takiego wagonu nie potrzeba jakiś super warunków.

A odnośnie przychodów z wynajmu szopy panu K. to o ile dobrze pamiętam za czasów PKP i powiatu płacił za wynajem 200zł miesięcznie. Ile płaci teraz to tego nie wiem, ale obawiam się, że nie są to oszałamiające kwoty. Policzmy teraz koszta renowacji taboru który teraz gnije przed szopą bo nie ma na niego miejsca. Wyjdzie też niemała sumka.
Jeżeli chcemy sprowadzić do wiosny wagon rumuński i 1Aw to niestety bez pozbycia się pana K. nie uda się ich obu zmieścić w szopie. A przynajmniej 2 wagony kryte są będą w przyszłym sezonie potrzebne.
Dzięki nim bedziemy mogli m. in. obsługiwać w weekendy kursy "na zamówienie" kiedy to zamawiającej grupie można przydzielić cały wagon do dyspozycji (takie są wymogi współpracującego z SKW hotelu Europa).
Dochodzi też konieczność sprowadzenia brankarda który byłby niezbędny do hamowania dłuższych składów.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 07 Grudnia 2004, 22:47:24 »
0

Właśnie, sporo może zależeć od sytuacji. Czy K. zostanie, czy nie. I kiedy będą wagony.
W przypadku pozostania Pana K. istnieje jeszcze możliwość pozostawienia MBd1 pod chmurką ale na Wielkim Piecu, co łączyło by się z pkt 4. http://www.kalito.martel.pl/forum/viewtopic.php?p=1353&highlight=#1353
To tylko pomysł do dyskusji.
Zapisane
mch
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 23 Grudnia 2004, 21:17:57 »
0

Boicie sie o kradzież wagonu czy dewastację? Jak jest z bezpieczeństwem w Starachowicach? Bo co do Rogowa, to prawda jest taka, że tam też cały teren bazy taborowej jest ogólniedostępny. Jest tylko płot od strony ulicy, ale bez bramy. Wyloty torów na Białą i do centrum Rogowa też nie są zamykane, ludzie sobie chodzą normalnie. I jakoś się żyje.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 23 Grudnia 2004, 22:14:51 »
0

Cytat: "mch"
Boicie sie o kradzież wagonu czy dewastację?

Jakbyś zobaczył, jak wygląda MBd1 po 2 tygodniach stania przed halą, tobyś zrozumiał. Jak przyjechał, to miał firanki w oknach, po 2 tygodniach nie miał już ram okiennych.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 24 Grudnia 2004, 09:01:10 »
0

Cytat: "mch"
Boicie sie o kradzież wagonu czy dewastację? Jak jest z bezpieczeństwem w Starachowicach? Bo co do Rogowa, to prawda jest taka, że tam też cały teren bazy taborowej jest ogólniedostępny. Jest tylko płot od strony ulicy, ale bez bramy. Wyloty torów na Białą i do centrum Rogowa też nie są zamykane, ludzie sobie chodzą normalnie. I jakoś się żyje.


Podczas mojej wizyty w Rogowie zauważyłem resztki libacji w parowozie O&K ze Starachowic. Ktoś potłukł butelkę po winie i w palnisku były resztki szkła. Tak więc tak różowo do końca nie jest.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #13 : 26 Grudnia 2004, 22:40:57 »
-1

Cytat: "Rogoz"

Podczas mojej wizyty w Rogowie zauważyłem resztki libacji w parowozie O&K ze Starachowic. Ktoś potłukł butelkę po winie i w palnisku były resztki szkła. Tak więc tak różowo do końca nie jest.

Misiaczkowie a czy Wy musicie swoje brudy prać publicznie??? Ciekawe co pomyslą sobie postronni, o tym, że załoga jednej kolejki FPKW przczepia łatki załodze drugiej kolejki. Szanujcie swoje nie małe przecież osiągnięcia.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 27 Grudnia 2004, 10:44:27 »
0

Zamiast się kłocić u kogo jest gorzej to kurde zróbcie coś z tym. Tyle pracy i czasu (i pieniędzy) was (nas) kosztuje remont tych loków (wagonów) a jakiś lump czy złodziej zniszczy to w jedną noc. Myśle że warto zainwestować w ogrodzenie czy w zamykaną brame.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 27 Grudnia 2004, 18:10:17 »
0

Cytat: "Przemek"
Zamiast się kłocić u kogo jest gorzej to kurde zróbcie coś z tym. Tyle pracy i czasu (i pieniędzy) was (nas) kosztuje remont tych loków (wagonów) a jakiś lump czy złodziej zniszczy to w jedną noc. Myśle że warto zainwestować w ogrodzenie czy w zamykaną brame.


Pomysł istonie zacny, myślimy nad nim od dawna. Tylko skąd wziąść na to kasę?
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 27 Grudnia 2004, 18:37:50 »
+1

Cytat: "Ariel Ciechański"

Misiaczkowie a czy Wy musicie swoje brudy prać publicznie??? Ciekawe co pomyslą sobie postronni, o tym, że załoga jednej kolejki FPKW przczepia łatki załodze drugiej kolejki. Szanujcie swoje nie małe przecież osiągnięcia.


Moją intencją nie było żadne przyczepianie łatek załodze bratniej kolejki lecz uczulenie ich nt. drobnych pijaczków robiących sobie imprezy w byłym starachowickim parowozie i przy okazji lekko go dewastujących.  Sorki, jeżeli zostałem inaczej zrozumiany.

PZDR
Rogoz
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #17 : 27 Grudnia 2004, 21:18:07 »
-1

Cytat: "Rogoz"

Moją intencją nie było żadne przyczepianie łatek załodze bratniej kolejki lecz uczulenie ich nt. drobnych pijaczków robiących sobie imprezy w byłym starachowickim parowozie i przy okazji lekko go dewastujących.  Sorki, jeżeli zostałem inaczej zrozumiany.

To możesz wysłać maila do naczelnika RKW M. Zajferta.
A po drugie to spróbuj upilnować 7 dni w tygodniu obiekt mając do dyspozycji przede wszystkim wolontariuszy... Znam przypadki prób kradzieży, gdy ludzie się przemieścili kilkaset metrów dalej, więc nie miej żalu do Kolegów z Rogowa :-)
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 28 Grudnia 2004, 12:01:19 »
0

Cytat: "Rogoz"
Pomysł istonie zacny, myślimy nad nim od dawna. Tylko skąd wziąść na to kasę?


Jeśli przeliczysz ile stracisz przez złodzieji a ile kosztuje ogrodzenie to zrozumiesz jak tanie jest ogrodzenie. Może zamiast wydawać kasę na "roboty", części, narzędzia wpierwszej kolejności warto pomyśleć o zabezpieczeniu przed nieproszonymi gośćmi. W Starachowicach nie ma tak wiele znowu do ogrodzenia jeśli chodzi o szope.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 28 Grudnia 2004, 13:19:02 »
-1

Cytat: "Przemek"
W Starachowicach nie ma tak wiele znowu do ogrodzenia jeśli chodzi o szope.

Mierzyłeś?

Jak dla mnie to potrzeba zabudować dwie bramy (jedną drogową szeroką, drugą na torach, też szeroką, zeby była jedna na końcowym rozjeżdzie), jedno skrzydło bramy bez wodotrysków 200 pln za metr, więc za same bramy 6+6 m to jest prawie 2,5 tysiąca złotych. Do tego słupki, z 200 metrów ogrodzenia, furtka dla mieszkańców, tak więc zrobi się z tego grodzenia z 10 tysięcy. Mieszkańcy kamienicy kolejowej pewnie bardzo niechętnie się dołożą do kosztu ogrodzenia, "Pan od koparek" tylko wtedy, kiedy zostanie z nim podpisana umowa na długoterminową dzierżawę dwóch stanowisk w hali. Pozatym bramy musiałyby być zabezpieczone przed ukradzeniem w całości.

Ogrodzenie terenu lokomotywowni jest taką inwestycją która aż się prosi o sfinansowanie przez Samorząd, bo to samorządowa nieruchomość przecież jest i samorządowy tabor.

Duzo tańsze niż ogrodzenie będzie zamontowanie samoczynnych halopaków z czujnikiem ruchu na słupie polatarniowym i na frontonie lokomotywowni, tyle ze trzebaby było je zabezpieczyć przed stłuczeniem.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!