tczewianin
|
 |
« : 14 Czerwca 2008, 11:17:21 » |
0
|
Nie wiem czy to do dobrego tematu ale w sumie to tez rodzaj taboru..... Kiedyś już pisałem o moim planie budowy drezyny ręcznej na rozstaw toru 1435 mm (tor 750mm na którym da się jeździć jednak mam zbyt daleko :razz: ) Niby mam wstępny projekt (szkic jak na razie) i kumpla który zna się trochę na spawaniu, mechanice lecz nie wiem skąd wziąć koła?.... . Byłem pytać się w Zajączkowie Tczewskim (spora stacja rozrządowa koło Tczewa) i nie umieli mi pomóc zbytnio.
Za pomoc z góry dziękuję.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #1 : 14 Czerwca 2008, 11:35:46 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #2 : 14 Czerwca 2008, 11:38:49 » |
0
|
Bractwo drezynowe (Którego jestem członkiem) ma na sprzedaż koła. Możemy też zbudować ci całą drezynę, jeżeli zechcesz. Jeżeli jesteś zainteresowany to napisz na Marcin117@gmail.com . Zawsze możemy się dogadać co do ceny i wyposażenia ewentualnej drezyny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3 : 14 Czerwca 2008, 12:07:29 » |
0
|
Ciekawe rozwiązanie widziałem w sochaczewie. Koła spawane z obręczy drucianych i drutu. Lekkie i na pewno tańsze niż zwykłe.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #4 : 14 Czerwca 2008, 12:46:47 » |
0
|
A wytrzymałość? Sprawdzaliśmy kilka patentów i muszę ci powiedzieć że niektóre rozwiązania się nadają, ale tylko do 1-osobowych drezyn. Przerabialiśmy koła od suwnicy, koła zrobione z kawałków rur kanalizacyjnych i koła zrobione z felg samochodowych i żadne z tych rozwiązań nie sprawdziło się na dłuższą metę. Jeżeli to ma być drezyna która nie ma się rozpaść po 100 km to lepiej ją zbudować na kołach takich jakie są do obejrzenia na stronie rowerów nietypowych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #5 : 14 Czerwca 2008, 15:12:28 » |
0
|
Byłem tam w tej firmie koło Kartuz produkującej drezyny (facet to robi w domu) i tylko drezyny robi, kół nie już. Może kiedyś robił, ale teraz jak byłem to nie. Mi chodzi gdzieś o koła tak w odległości no nie wiem.... 150 km maksymalnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #6 : 14 Czerwca 2008, 17:35:57 » |
0
|
Możesz spróbować u Plasera www.drezyny.pl . Wprawdzie nie produkuje drezyn ale może ma namiary na kogoś kto takie ma/sprzedaje/produkuje. A tak nawiasem mówiąc jak już będziesz miał drezynę na 1435mm to absolutnie musisz się wybrać do Starogardu Gdańskiego i pojechać sobie do Skórcza i dalej do Ocypla. Przepiękna trasa przez bory tucholskie, po prostu pozycja obowiązkowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #7 : 14 Czerwca 2008, 19:21:01 » |
0
|
Jak będę miał to oczywiście. Najpierw to ona będzie miała wiele jazd testowych na trasie Szymankowo - Nowy Dwór z garażowaniem w Nowym Stawie. :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #8 : 15 Czerwca 2008, 18:01:31 » |
0
|
Może to pomoże, co prawda sprzedaż wysyłkowa, ale może się przydać: http://www.railriders.net/railroad_wheels.htm
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #9 : 15 Czerwca 2008, 18:44:50 » |
0
|
około 8 -9 stów,ale zawsze coś. Dzięki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #10 : 15 Czerwca 2008, 20:11:36 » |
0
|
Hmm, 195$ to przy obecnym kursie $ jakieś 450zł + wysyłka ze stanów. Z opisu wynika, że koła te nie są ze stali tylko z jakiegoś tworzywa sztucznego. Ciekawe czy to by wytrzymało polskie tory...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #11 : 15 Czerwca 2008, 21:28:59 » |
0
|
Dostałem odpowiedz od prezesa - Możemy ci sprzedać komplet kół za 600zł czyli 150 za sztukę. Kółka bardzo wytrzymałe, ze staliwa. Dokładnie takie same jakie mamy w naszych drezynach więc mogę powiedzieć że na pewno wytrzymają polskie tory.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #12 : 15 Czerwca 2008, 22:21:35 » |
0
|
Hmm, 195$ to przy obecnym kursie $ jakieś 450zł + wysyłka ze stanów. Ale te $195 to było za jedno koło. Ciekawe czy to by wytrzymało polskie tory... Tu masz odpowiedź: Don't rest the Railrider on the flanges, it's the running surface that can take the weight of 300 pounds per wheel. They can take the heat, up to 200 degrees, cold to 40 degrees below 0. The wheels run quiet, and can take the abuse of old abandoned rails. We also sell these wheels separately, for more information see below.
Pod względem stanu zarośniętych i nieużywanych torów w niczym nie ustępujemy amerykanom :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #13 : 15 Czerwca 2008, 22:27:40 » |
0
|
Na razie muszę się dowiedzieć od mojego sługu  .... znajomego, który mi to zrobi czy nie ma sam jakichś kół bo on to grzebie po różnych dziwnych miejscach i czasem coś znajdzie, np. ograniczenie prędkości do 70 km/h które mam u siebie w domu. :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #14 : 15 Czerwca 2008, 23:42:39 » |
0
|
mojego sługu .... znajomego, który mi to zrobi Uważaj bo może on to czyta...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #15 : 18 Czerwca 2008, 20:19:56 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #16 : 18 Czerwca 2008, 20:44:35 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:14:30 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #17 : 19 Czerwca 2008, 00:24:38 » |
0
|
Popieram Phinka, zapomnij o żeliwie. Stal albo staliwo i nic innego. A co tych kół z allegro to raczej odradzam, te koła mają pewną wadę - bardzo łatwo je wygiąć a jazda na jajowatych kołach to żadna frajda.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #18 : 19 Czerwca 2008, 19:50:07 » |
0
|
w gnieźnie mamy bodajże aluminiowe i dobrze sie sprawują przy machajce
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
TW Kolejofil
|
 |
« Odpowiedz #19 : 19 Czerwca 2008, 21:25:00 » |
0
|
Skoro jest już wątek poświęcony konstruowaniu drezyn, to się wtrącę :razz: Opracowałem kiedyś wstępne plany (oparte na niedokładnych pomiarach roweru) przyczepy bocznej do poczciwego roweru WIGRY-4, z regulowanym rozstawem kół i możliwością montażu kół do jazdy po szynach. Niestety, pomysłu nie zrealizowałem, więc nie znam wytrzymałości ani ergonomii konstrukcji. Mimo to gdyby ktoś był zainteresowany, to zamieszczam link do planów: Plany przyczepy Ewentualnie proszę o sugestie, co poprawić, gdybym jednak zdecydował się z czyjąś pomocą swój pomysł zrealizować.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|