Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Kwiecień 2024, 21:24:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prace na 11 i 18 grudnia  (Przeczytany 10198 razy)
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie


« : 30 Listopad 2004, 22:44:29 »
0

Witam

W związku z planowanym przybyciem wagonu rumuńskiego oraz koniecznością wykonania innych pilnych prac serdecznie zapraszam wszystkich do pomocy.

Termin: 11 oraz 18 grudnia (sobota) - ja jestem obecny w obie soboty. Zapewniam transport z Warszawy do Starachowic w sobotę rano, ewentualnie powrót dzięki uprzejmości innych wolontariuszy.

Zakres prac do zrobienia (od tych najbardziej pilnych):
- Przedłużenie torowiska w lokomotywowni (postaram się załatwić palnik)

- Uzupełnienie wybitych szyb w lokomotywowni

- Wycinka krzaków pomiędzy km. 8.2 a 8.7. Na tym odcinku były ostanio kradzieże, konieczne jest więc oczyszczenie torowiska tak aby ww. odcinek był widoczny z Małyskiego Gościńca. Utrudni to potencjalnym złodziejom ewentualne kradzieże.

- Opróżnienie węglarek z gałęzi (aby wyschły w lokomotywoni), ewentulne pocięcie gałezi do palenia w piecu

- Demontaż szyn ze ślepego toru stacyjnego. Zdemontowane szyny zostaną wprawione na km. 6.0 w miejscu kradzieży (brakuje tam ok. 80m).

Proszę o wpisywanie się wybrane terminy. Kontakt do mnie: mrogoz@vp.pl
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 01 Grudzień 2004, 00:48:26 »
0

Cytat: "Rogoz"
Zakres prac do zrobienia (od tych najbardziej pilnych):
- Przedłużenie torowiska w lokomotywowni (postaram się załatwić palnik)

Palnik+8 łubków +16 sztuk śrub łubkowych z nakrętkami + dwa pręty gwintowane z 4 nakrętkami, żeby szyny połączyć ze sobą. (one przecież tam będą wisiały w powietrzu, trzeba zrobić tak, żeby się nie rozeszły na boki, chyba że się położy podkład.

Przedłużyć należy oba tory na kanale 1 i 2, skrócone byle jak i nadspawać kawałki szyn, żeby nie wyjechać wagonami z drugiej strony hali.
Po wydłużeniu na jeden tor powinny wejść dwa wagony osobowe letnie.

"Bryka" rumuńska jest na tyle długa, że raczej ciężko będzie wstawić cokolwiek więcej oprócz niej, no może dwuosiowa węglarka.

Cytat: "Rogoz"

- Demontaż szyn ze ślepego toru stacyjnego. Zdemontowane szyny zostaną wprawione na km. 6.0 w miejscu kradzieży (brakuje tam ok. 80m).

Czy to jest jakaś nowa kradzierz, czy to jest ten łuk z szynami S49 które nie pasują?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 01 Grudzień 2004, 09:04:51 »
0

Cytat: "Piottr_tt"

Cytat: "Rogoz"

- Demontaż szyn ze ślepego toru stacyjnego. Zdemontowane szyny zostaną wprawione na km. 6.0 w miejscu kradzieży (brakuje tam ok. 80m).

Czy to jest jakaś nowa kradzierz, czy to jest ten łuk z szynami S49 które nie pasują?


Dokładnie o to chodzi. Jak się załatwi palnik to trzeba go efektywnie wykorzystać m.in. także do odpalenia śrub łubkowych na torze do demontażu.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 01 Grudzień 2004, 09:20:27 »
0

Cytat: "Piottr_tt"

Palnik+8 łubków +16 sztuk śrub łubkowych z nakrętkami + dwa pręty gwintowane z 4 nakrętkami, żeby szyny połączyć ze sobą. (one przecież tam będą wisiały w powietrzu, trzeba zrobić tak, żeby się nie rozeszły na boki, chyba że się położy podkład.

Przedłużyć należy oba tory na kanale 1 i 2, skrócone byle jak i nadspawać kawałki szyn, żeby nie wyjechać wagonami z drugiej strony hali.
Po wydłużeniu na jeden tor powinny wejść dwa wagony osobowe letnie.

"Bryka" rumuńska jest na tyle długa, że raczej ciężko będzie wstawić cokolwiek więcej oprócz niej, no może dwuosiowa węglarka.



Dlaczego 8 łubków? Do przedłużenia są cztery szyny i jakby nie patrzył wychodzi mi 4 łubki. Przedłużone szyny na razie położymy na podkładach. Rozejśc się nie powinny gdyż wózek wagonu będzie wjeżdżał minimalnie na przedłużony odcinek.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 01 Grudzień 2004, 10:15:57 »
0

Cytat: "Rogoz"

Dlaczego 8 łubków? Do przedłużenia są cztery szyny i jakby nie patrzył wychodzi mi 4 łubki.

Łubki zawsze zakładamy parami, z dwóch stron szyny... Czyli na jedno połączenie 2 łubki!
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 01 Grudzień 2004, 11:17:01 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Cytat: "Rogoz"

Dlaczego 8 łubków? Do przedłużenia są cztery szyny i jakby nie patrzył wychodzi mi 4 łubki.

Łubki zawsze zakładamy parami, z dwóch stron szyny... Czyli na jedno połączenie 2 łubki!


Sorki, twoja racja. Miałem na myśli pary łubek. Zrobię w weekend inwentaryzację ile czego jest.
Zapisane
PkL
Mechanik
***
Długość toru:: 187 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 02 Grudzień 2004, 12:35:23 »
0

Może mógłbym (nie tylko ja) dowiedzieć się o tym, skąd będzie (jeżeli będzie) przywożony wagon 'rumun', i nieco bardziej szcegółowiej, w jakim jest stanie itp. Co?
Zapisane

Pozdrawiam
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 02 Grudzień 2004, 15:38:26 »
0

Cytat: "PkL"
Może mógłbym (nie tylko ja) dowiedzieć się o tym, skąd będzie (jeżeli będzie) przywożony wagon 'rumun', i nieco bardziej szcegółowiej, w jakim jest stanie itp. Co?


Tą i inne informacje znajdziesz w wątku dotyczącym wagonu rumuńskiego: http://www.kalito.martel.pl/forum/viewtopic.php?t=208
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 09 Grudzień 2004, 00:14:30 »
0

Witam

Najbliższe terminy prac na SKW:

sobota 11.12 - przygotowanie ekspozycji kolejowej dla muzeum na wielkim Piecu,

sobota 18.12 - opłatek, prace wymienione we wcześniejszym poście

poniedziałek - piątek 27-31.12 - ja bedę tylko w poniedziałek, proszę panów AK, MB, MP o wpisanie nie na dyżury :-)

niedziela 02.01.2005

Napiszę zaproszenie na opłatek na forum SSE
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 09 Grudzień 2004, 00:27:17 »
0

W Star. będę dopiero w Święta. Deklaruję się na poniedziałek 27 a w następnych dniach raczej też.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 10 Grudzień 2004, 21:25:48 »
0

Cytat: "emibe"
W Star. będę dopiero w Święta. Deklaruję się na poniedziałek 27 a w następnych dniach raczej też.


Najnowsze wieści. Prezesa jednak nie będzie gdyż w związku z planowanymi opadami śniegu musi poprawić dach w Pionkach. Za to pojawi nowa silna ekipa warszawska wraz z ciekawym sprzętem.
Ponadto Prezes udzielił zgody na uruchominie pociągu specjalnego do Lipia. Musimy jednak pokryć koszta paliwa i obsługi - max 10zł na osobę, zależy od liczby uczestników.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 19 Grudzień 2004, 14:36:51 »
0

Czemu jeszcze nikt nie napisał, jak było?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 19 Grudzień 2004, 16:29:50 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Czemu jeszcze nikt nie napisał, jak było?



A napisał - jak się miał gdzie połaczyć z netem. Podumowująć imprezę:
- zrobilismy porządki w szopie
- przedłużyliśmy torowisko na stanowsku 1
- mocna ekipa warszawska od Rafała O. zrobiła pokaz możliwości młota pneumatycznego o napędzie elektrycznym :-) wykuwając gustowny rowek odwadaniający
- rozładowano drewno z dwóch węglarek.
- ułożono betonowe podkłady wzdłóż torowiska na trójkącie w miejcu gdzie kierowcy notorycznie parkowali przy skrajni (w miejscu gdzie handlują gołębiarze) - rozwiązanie niezbyt estetyczne ale za to skuteczne.

No i oczywiście uruchomisliśmy pociąg specjalny relacji Starachowice - koniec szlaku. Podczas przejazdu usunęliśmy wiatrołomy, pozbieraliśmy zbutwiałe podkłady z Lipia, uzbieraliśmy kolejną węglarkę drewna no i oczywiście szerzyliśmy propagandę, że SKW jeździ też zimą.

Z mojej strony to tyle, fotki robili Klan i Kalito więc proszę ich o publikację co najciekawszych
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 19 Grudzień 2004, 17:14:34 »
0

Cytat: "Rogoz"
- przedłużyliśmy torowisko na stanowsku 1

Mieszczą się dwa letniaki teraz już? Sprawdzaliście?
Cytat: "Rogoz"
No i oczywiście uruchomisliśmy pociąg specjalny relacji Starachowice - koniec szlaku. Podczas przejazdu usunęliśmy wiatrołomy, pozbieraliśmy zbutwiałe podkłady z Lipia, uzbieraliśmy kolejną węglarkę drewna no i oczywiście szerzyliśmy propagandę, że SKW jeździ też zimą.

Jaki był skłąd pociągu i ile osób było?
Ech, ja najwcześniej w Starachowicach to się na jesieni roku przyszłego pojawię dopiero...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 19 Grudzień 2004, 20:06:09 »
0

Mieści napewno jeden letniak i Wagon motorowy. Skład pociągu: węglarka+platworma+węglarka+lokomotywa . Osób jeśli mnie pamięć nie myli było 11.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1035 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 20 Grudzień 2004, 10:53:09 »
0

Cytat: "Przemek"
Mieści napewno jeden letniak i Wagon motorowy. Skład pociągu: węglarka+platworma+węglarka+lokomotywa . Osób jeśli mnie pamięć nie myli było 11.


Odnoście ilostanu uczestników prac:-) to było ich dokładnie 8 + maszynista (nie licząc znajomego nauczyciela strachowickiego który dołączył później tylko na jazdę pociągiem)

Co do umiejscowienia taboru w szopie to na początek zaprezentuję podstawowe wymiary:
głębokośc szopy - 20m
dł. letniaka 10.58 m
dł. Mbd1 - 9m
dł. WLS 75 - 5.10m
dł. Lyd 1 - 5.5m

Torowisko przedłużone na st 1, w celu przedłużenia st 2 trzeba usunąć kolebę. Z powyższego wynika, że:
- na st. 1 zmieści się Mbd1 oraz letniak.
następnie mamy dwie opcje
- wagon rumuński wchodzi cały cały na st. 5 (tam gdzie stoi WLSka)
- letniak + WLS na st 2. (jeżeli przedłużymy tor to zmieści się koleba).

lub
- wagon rumuński wchodzi na st. 2 (jeżeli przedłużymy tor to wejdzie tam razem z kolebą).
- letniak + WLS na st 2.

Niestety węglarka + platforma będą musiały opuścić szopę. A jeżli sprowadzimy Lidkę to i Mbd1 będzie się musiał pożegnać z szopą. No chyba, że kolega prezes zdecyduje się na wykurzenie koparek. Wtedy byłoby miejsca nawet i na 1Aw
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!