JanPeter
Młotkowy
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #40 : 23 Wrzesień 2008, 22:54:39 » |
0
|
A czy jakaś "masa osobowa" nią jeździ?
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #41 : 24 Wrzesień 2008, 00:11:31 » |
0
|
i czy gdyby były 3-4 kursy to by było kogo wozić??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Janek
Nowicjusz
Długość toru:: 20 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #42 : 24 Wrzesień 2008, 15:46:52 » |
0
|
Mnie osobiście najbadziej podobało się z napisem P.K.L. .Trudno czasy się zmieniły:(. Weź poprawkę na to , że PKL to Polskie Koleje Linowe. Być może stąd zmiana.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
|
|
|
pleszewianin
Młotkowy
Długość toru:: 149 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #43 : 24 Wrzesień 2008, 16:35:25 » |
0
|
Mnie osobiście najbadziej podobało się z napisem P.K.L. .Trudno czasy się zmieniły:(. Weź poprawkę na to , że PKL to Polskie Koleje Linowe. Być może stąd zmiana. PKL to znaczyło Pleszewska Kolej Lokalna Andrzeju trochę tych ludzi jeździ, może od października będzie więcej kursów. Poczekamy zobaczymy. Najpierw to kolejkę trzeba rozreklamować...
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #44 : 24 Wrzesień 2008, 17:43:08 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 03:57:17 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Mike Russ
|
|
« Odpowiedz #45 : 26 Wrzesień 2008, 14:59:46 » |
0
|
A ja tam po prostu cieszę się że w ogóle jeździ. Pozostaje mieć nadzieję, że frekwencja dopisze. I o to trzeba się postarać- choćby nowym malowaniem. Zauważmy, że kolej pleszewska pełni głównie funkcje użytkowe, a nie turystyczno-historyczne. Jako jedna z nielicznych w kraju. Stąd pewne zmiany mogą być, niestety, konieczne i uzasadnione ekonomicznie. Nowoczesność idzie, niestety. I wypada się z tym pogodzić. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
Modelarstwo komputerowe - nowe technologie w popularyzacji kolei wąskotorowych
|
|
|
Łukasz
SGKW
Długość toru:: 203 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #46 : 26 Wrzesień 2008, 19:26:46 » |
0
|
Nowoczesność idzie, niestety. I wypada się z tym pogodzić. Szkoda tylko że ta nowoczesność objawia się nam tylko poprzez zmianę malowania pojazdu, a nie na przykład wymiana drewnianych siedzeń na choćby Automety. Co nie zmienia faktu, że o ile kolejka wykonuje obecnie aż DWA kursy dziennie, na pewno ma to niesamowite znaczenie dla rozwoju Polski i Unii Europejskiej, mógłbym nawet zaryzykować stwierdzenie, że całego świata!! :twisted: Mi osobiście malowanie się nie podoba, wiadomo, ten, kto co dziennie będzie jeździł kolejką (oby takich było jak najwięcej) się przyzwyczai, jednak mi ono nie przeszkadza.Nie mój tabor, nie moja sprawa, jak będzie pomalowany, szczególnie, że MBxd2 nie należy jeszcze do grona pojazdów zabytkowych. Ja wolałbym tam ten niebieski schemat, jaki jakiś czas temu pojawił się na forum. Dotyczył on nie tylko Lxd2, ale także wagonu rumuńskiego Bxhpi. Myślę, że dla MBxd2 też by się udało taki zrobić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mike Russ
|
|
« Odpowiedz #47 : 02 Październik 2008, 10:57:12 » |
0
|
Szkoda tylko że ta nowoczesność objawia się nam tylko poprzez zmianę malowania pojazdu, a nie na przykład wymiana drewnianych siedzeń na choćby Automety. Też prawda. Niestety ten standard był dobry może w latach 80'tych... Ale miejmy nadzieję że to może początek :roll: Co nie zmienia faktu, że o ile kolejka wykonuje obecnie aż DWA kursy dziennie, na pewno ma to niesamowite znaczenie dla rozwoju Polski i Unii Europejskiej, mógłbym nawet zaryzykować stwierdzenie, że całego świata!! To zapewne lekka przesada :wink: Ale dla społeczności lokalnej jakieś znaczenie ma. Faktem jest, że zwiększenie ilości kursów i odpowiednia reklama jest w takiej sytuacji potrzebna, o ile to połączenie ma jakoś funkcjonować powiedzmy "rynkowo", a nie tylko hobbystycznie.
|
|
|
Zapisane
|
Modelarstwo komputerowe - nowe technologie w popularyzacji kolei wąskotorowych
|
|
|
Łukasz
SGKW
Długość toru:: 203 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #48 : 02 Październik 2008, 15:58:29 » |
0
|
Niestety nie byłem (jeszcze :twisted: ) w Pleszewie, więc nie znam realiów tamtej kolejki, ale z odczytanych na tym forum opinii na temat przewozów mogę powiedzieć, że stacja w Pleszewie jest dość oddalona od centrum miasta, a w tamtym rejonie jest spory ruch busów/autobusów. Wątpię, czy ktoś chciałby jechać pod dworzec busem , potem kolejką i znowu busem. Jedynym wyjściem jest dobra promocja dla mieszkańców z okolic dworca. Ale znowu trasa kolejki jest zbyt krótka, aby jechać nią na jakimś sensownym odcinku. ZTCW to przewozy są niedotowane przez burmistrza Pleszewa i są one wykonywane jako dodatek do przewozów towarowych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #49 : 02 Październik 2008, 16:31:46 » |
0
|
A czy dalej są tory?? jest możliwość udrożnienia dłuższej trasy??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
pleszewianin
Młotkowy
Długość toru:: 149 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #50 : 02 Październik 2008, 20:20:03 » |
0
|
A czy dalej są tory?? jest możliwość udrożnienia dłuższej trasy?? Cofając się 20-dzieścia lat wstecz w a mianowicie do początków roku 1986 przejechałbyś się kolejką do Krotoszyna lub nawet jak to kiedyś były plany do Wrocławia:). W tej chwili linia kolejki ma około 3,5-4 km. W Kowalewie jedynie przydało by się odbudować jedną zwrotnicę i kawałek toru do objazdu na wąskim. Bo wtedy gdy kolejka nie jeździła PKP postanowiło sobie to rozebrać.. . Bogu dzięki że ta kolejka jeszcze jeździ:). Dawniej tak Kolejka miała jakieś 50km. Do dzisiaj niestety pozostały tylko 4km. Gdyby np zostały tory do Dobrzycy (12km od pleszewa) to SKPL by je z pewnością odróżniło. Bo na tej linii był duży zysk. Ja trasę kolejki do Krotoszyna w większości mam już zaliczoną. Pewnego ciepłego popołudnia wybrałem się moim niezawodnym ROMETEM (komarkiem) do aż do samego Krotoszyna i mnie nie zawiódł:). Mogę powiedzieć że zostało jeszcze trochę szyn w asfaltach i przęsła metalowe od mostu w nowej wsi za Dobrzycą i okolo 50 betonowych podkładów jakie napotkałem gdzie nie gdzie wkopane w ziemi, resztę zabrali sobie ludzie na mosty przed domem nad rowami. Cieszę się bardzo że to SKPL jest operatorem na kolejce. Bo jak by nie oni to bym dzisiaj siedział przed kompem i oglądał jaka to kiedyś piękna była pleszewska kolejka i podziwiał dziury w podkładach na normalnym... . A może by tak zebrać grupę miłośników i zamówić sobię pociąg, zebrać się kasą. I pogadać sobię tak wąskotorowo?? Dowiedzieć się co w Polsce dzieje się na wąskich? Pozdrawiam Arkadiusz z Pleszewa -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Paliwo
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #51 : 02 Październik 2008, 20:58:41 » |
0
|
czyli to nie była zlikwidowana linia dale a po prostu rozkradziona??? ( Na odbudowę to nie ma co liczyć wąskiego (
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Marek Sz
SGKW
Długość toru:: 321 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #52 : 02 Październik 2008, 21:56:33 » |
0
|
Nie róbcie sensacji tam gdzie jej nie ma. Linia została zlikwidowana przez PKP, w starych "Stalowych Szlakach" były nawet foty pociągu rozbiórkowego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pleszewianin
Młotkowy
Długość toru:: 149 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #53 : 04 Październik 2008, 08:49:10 » |
0
|
Nie róbcie sensacji tam gdzie jej nie ma. Linia została zlikwidowana przez PKP, w starych "Stalowych Szlakach" były nawet foty pociągu rozbiórkowego. A masz może ten nr Stalowych Szlaków?? Jeżeli tak to mógłbyś to zeskanować i mi na emaila podesłać??
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
|