Patrol
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
Żniniak
|
 |
« : 07 Sierpnia 2008, 23:31:14 » |
0
|
Podczas pobytu u rodziny w Żninie ,przeczytałem w Pałukach ,że żninska Kolej Powiatowa ma problemy. Chodzi o maszynistów a raczej ich brak. Z tego co wyczytałem jeden maszynista ma zwolnienie lekarskie do końca roku i ... nie ma kto prowadzić składów . Poza tym maszyniści zarabiają w ŻKP 1800 zł brutto. A w fabryce Lafarge w Barcinie ponad ok. 3000 . Co idzie za tym? Cięcia w rozkładzie. Zamiast 7 kursów dziennie po 2 składy razy 7 wagonów (mijanka w Wenecji) są tylko trzy kursy razy jeden skład po 6 wagonów. A w Weekendy zamiast 7 kursów jest pięć. Jeszcze doczytałem ,że problemów w przyszłym roku ŻKP najprawdopodobniej nie będzie miała ponieważ rozpocznie się szkolenie Kierownika Pociągu na maszyniste.
Pzodrawiam
PG
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #1 : 08 Sierpnia 2008, 09:33:13 » |
0
|
A co z byłym prezesem kolejki Andrzejem Poturalskim? Jeszcze siedzi w więzieniu za "wydawanie lewych biletów", jak swego czasu głosiła miejscowa plotka? Może to ktoś zdementować lub potwierdzić?
Swoją drogą problem z maszynistami będą miały wszystkie kolejki w nieodległej przyszłości...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Patrol
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
Żniniak
|
 |
« Odpowiedz #2 : 09 Sierpnia 2008, 12:19:05 » |
0
|
A co z byłym prezesem kolejki Andrzejem Poturalskim? Jeszcze siedzi w więzieniu za "wydawanie lewych biletów", jak swego czasu głosiła miejscowa plotka? Może to ktoś zdementować lub potwierdzić?
Swoją drogą problem z maszynistami będą miały wszystkie kolejki w nieodległej przyszłości... Szczerze nic o tym mi nie wiadomo. Teraz prezesem jest Piotr Tomaszewski. Z tego co mi się jeszcze przypomniało za pare lat czeka remont kapitalny (kotła) Leona - a kolejka nie ma na to pieniędzy . Tylko dziwne jest to,że kolejka ma pieniądze na remonty Starych wagonów Towarowych (dobrze ,że chociaż to) Na tym zdjęciu za lokomotywą widać odremontowaną cysternę No cóż i ak chętnych na kolejkę nie ma: powodów jest pare min. 1. Taki ,że praktycznie w Żninie n i e ma nic do oglądania/podziwiania pod względem turystycznym. 2. Cena biletów. Jak na 12 kilometrową trasę bardzo drogo. Przejazd 36 km Gryfickiej KD wychodzi taniej niż ŻKP. pozdrawiam PG
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #3 : 09 Sierpnia 2008, 21:08:31 » |
0
|
Trzeci powód jest taki, że do Żnina nie można już dojechać "dużą" koleją...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kristofor_z_domu
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 09 Sierpnia 2008, 22:23:28 » |
0
|
Trzeci powód jest taki, że do Żnina nie można już dojechać "dużą" koleją... Dokładnie. To jest moim zdaniem skandal. Koło Żnina znalazłem stację widmo, chyba Rogoźno. Dwa duże perony, duży budynek dworca, przejścia podziemne i wszystko opuszczone. Przy jednej parze torów widać ślady użytkowania (cargo), a zza krzaków wystają czynne semafory świetlne. Świetna sceneria do kręcenia nowych wersji 1984 albo Mad Maxa.
|
|
|
Zapisane
|
Kristofor_z_domu
|
|
|
Patrol
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
Żniniak
|
 |
« Odpowiedz #5 : 10 Sierpnia 2008, 10:41:52 » |
0
|
Trzeci powód jest taki, że do Żnina nie można już dojechać "dużą" koleją... Rogoźno. Dwa duże perony, duży budynek dworca, przejścia podziemne i wszystko opuszczone. Przy jednej parze torów widać ślady użytkowania (cargo), a zza krzaków wystają czynne semafory świetlne. Świetna sceneria do kręcenia nowych wersji 1984 albo Mad Maxa. Chyba chodzi Tobie o Damasławek  Co do Normalnej kolei w Żninie i tak wszyscy jeżdżą samochodami i PKSami. Do 2004 roku jeździł szynobus ale go zawiesili. W pałukach pisali ,że staraja się znowić kursy szynobusu. Ja sam pamiętam jak jeździł tam Bydgoski SA106-ale dzisiaj szynobus nie należy już do województwa Kujawsko-Pomorskiego - ,,zapożyczyła" go sobie prywatna spółka transportu pasażerskiego PCC Arriva. OT:/ Na stacji Rogoźno jest ruch stacja jest ,,pod drutem" i leży na lini Poznań POD- Piła Pozdrawiam PG
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #6 : 10 Sierpnia 2008, 13:08:06 » |
0
|
Zaraz zaraz a Biskupin to nie atrakcja:?: Czy mi się wydaje, czy przystanek jest jakoś koło wejścia :?:
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Patrol
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
Żniniak
|
 |
« Odpowiedz #7 : 10 Sierpnia 2008, 14:14:34 » |
0
|
Zaraz zaraz a Biskupin to nie atrakcja:?: Czy mi się wydaje, czy przystanek jest jakoś koło wejścia :?: No jest ale mało kto zostawia samochód w Żninie wsiada do kolejki i do Biskupina. W Weekendy parkingi w Biskupinie są strasznie zawalone Autobusami , Autokarami i samochodami. Nie ma co- transport samochodowy zwycięża :neutral: pozdrawiam PG
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #8 : 10 Sierpnia 2008, 17:15:17 » |
0
|
to trzeba na ulotce Biskupina napisać ze miejsca parkingowe so w Żninie a dojazd do biskupia za pomocą kolejki 
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Patrol
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
Żniniak
|
 |
« Odpowiedz #9 : 10 Sierpnia 2008, 18:14:19 » |
0
|
to trzeba na ulotce Biskupina napisać ze miejsca parkingowe so w Żninie a dojazd do biskupia za pomocą kolejki  Ostatnio władze Żnina zrobili Strefę parkowania, złotówkę za godzinę więc to też odstrasza klientów Kolejki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #10 : 10 Sierpnia 2008, 21:31:56 » |
0
|
Moje 12 groszy (okiem potencjalnego turysty nie mikola, poprostu tatusia z dwójka dzieci i małżonką): 1. Skąd jako potencjalny turysta mam dowiedzieć się o kolejce- odnośnik na stronie muzeum archeologicznego w Biskupinie, kieruje mnie na stronę kolejki- właśnie dowiedziałem się o kolejnej atrakcji dla mnie i dwójki moich dzieci. 2. Jestem na stronie kolejki- Żnin? hmm a gdzie to jest? jak tam dojechać? rysunek na stronie nic mi nie mówi, trzeba ruszyć tyłek i pobiegać po internecie/mapie żeby dowiedzieć się gdzie ten Żnin jest- pobiegałem znalazłem, od biedy ulica Potockiego też jest. Żadnych informacji o tym gdzie mogę zostawić w Żninie samochód; drobnostka lecz w przypadku auta służbowego przydatna nie chciałbym aby było to "byle gdzie". 3. Rozkład i cennik- 40 minut jazdy, kursy co godzinę praktycznie- miło; jak dzieciaki będą się nudzić to szybko wrócimy, przejażdżka nie za długa też przyjemna sprawa, cena-pff brak biletu rodzinnego, czy nawet ulgowych dla dzieciaków od biedy te 72PLN wydamy, choć jak pogoda będzie inna od dobra/bardzo dobra to zamieniamy kolejkę na obiad. Może to trochę tracić marudzeniem ale celowo starałem się troszkę podkręcić analizę tak aby każdy, nawet najbardziej kapryśny tatuś pasował do mojego modelu. PS. Na stronie brak informacji o Wenecji-ekspozycja taboru się zwinęła, pokłóciliście się z nią czy poprostu zabrakło miejsca?  Napadu na pociąg nie zamówię ale stare ciufy z dziećmi bym obejrzał zdjęcia zrobił, może jakieś gadżeto-pamiątki zakupił ? :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #11 : 10 Sierpnia 2008, 22:22:37 » |
0
|
Ja sam pamiętam jak jeździł tam Bydgoski SA106-ale dzisiaj szynobus nie należy już do województwa Kujawsko-Pomorskiego - ,,zapożyczyła" go sobie prywatna spółka transportu pasażerskiego PCC Arriva. Szynobus oczywiście należy do Urzędu Marszałkowskiego woj. kujawsko-pomorskiego a prywatne konsorcjum PCC Arriva jest tylko jego użytkownikiem (zapewne dzierżawi za opłatą i jeszcze płaci za jego utrzymanie) i używa go do realizacji przewozów zamawianych przez Urząd Marszałkowski. Co to ma znaczyć, że spółka go sobie "zapożyczyła"?
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Patrol
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
Żniniak
|
 |
« Odpowiedz #12 : 10 Sierpnia 2008, 22:45:28 » |
0
|
Moje 12 groszy (okiem potencjalnego turysty nie mikola, poprostu tatusia z dwójka dzieci i małżonką): PS. Na stronie brak informacji o Wenecji-ekspozycja taboru się zwinęła, pokłóciliście się z nią czy poprostu zabrakło miejsca?  Napadu na pociąg nie zamówię ale stare ciufy z dziećmi bym obejrzał zdjęcia zrobił, może jakieś gadżeto-pamiątki zakupił ? :wink: Nie jestem związany z kolejką  Nie pracuje tam ani nic. Po prostu urodziłem się w Żninie i jestem miłośnikiem tej kolejki  PS: Co do tych ,,starych ciuf" a konkretnie o Leona nie długo być może nie będzie on czynny. (Powód w postach wyżej) pozdrawiam PG
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Patrol
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
Żniniak
|
 |
« Odpowiedz #13 : 24 Września 2008, 21:08:39 » |
0
|
No i stało się. 27.09.2008 jest ostatni kurs PX38. Może wie ktoś czy to jest ostatni kurs na zawsze czy po prostu koniec sezonu , ale wydaje mi się, że to pierwsze: 27 września br. odbędzie się pożegnanie Parowozu Px 38 zwanego Leonem pod nazwą "Pożegnanie Leona". Zapraszamy na pożegnalne kursy !
Program imprezy: godz. 11.30 - (stacja Żnin Wąskotorowa) - rozpalanie kotła parowozu Px 38
godz. 14.30 - wyjazd składu specjalnego do Wenecji (po drodze foto-stopy)
godz. 15.30 - przyjazd do Wenecji, otwarcie festynu
godz. 16.00 - zwiedzanie skansenu kolei wąskotorowej,
- spotkanie z Bogdanem Pokropińskim i Marcinem Czają
- autorami książek o tematyce kolejowej
godz. 17.30 - projekcja archiwalnego nagrania (video) Leona Lichocińskiego
- legendarnego przewodnika po MKW w Wenecji
godz. 19.00 - spektakl "światło i dźwięk" - ożywiamy weneckie eksponaty
godz. 20.00 - wyjazd pociągu specjalnego do Żnina (przyjazd ok. godz. 20.30) z strony ŻKP :cry:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MAnTonI
Nowicjusz

Długość toru:: 12 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #14 : 30 Grudnia 2008, 11:32:33 » |
0
|
Pewnie nie słyszeliście ale prezes Tomaszewski złożył rezygnację z funkcji, gdy byłem w Żninie to w Gazecie Pomorskiej i Pałukach pisano o tym dość szeroko. Był ogłoszony konkurs na Prezesa ale z tego co wyczytałem w gazetach to zgłosił się tylko jeden kandydat na to stanowisko. ŻKP nie ma pieniędzy i niestety będzie gorzej jeśli nie uzyska jakiegoś grantu z UE czy Ministerstwa. Utrzymanie taboru, Leona jest dość kosztowne a przedsiębiorstwo zarabia wyłącznie w sezonie.
P.S. Witam Wszystkich, to mój pierwszy list.
|
|
|
Zapisane
|
Gadam, fruwam - pełen serwis
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #15 : 30 Grudnia 2008, 19:52:55 » |
0
|
Oto najlepszy przykład na to, że kolejki muszą być zabezpieczone finansowo przez samorządy. Kolejka żnińska ma wiele atrakcji turystycznych na swojej trasie i jest znana w całej Polsce. Jak mają istnieć bez zaangażowania stowarzyszeń i samorządów inne kolejki bez szczególnych atrakcji na trasie, czyli tam gdzie kolejka jest jedyną atrakcją :neutral: Swoją drogą jestem ciekaw ile koleje wąskotorowe otrzymują pieniędzy z budżetu samorządów?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
 
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 30 Grudnia 2008, 20:58:14 » |
0
|
Słuchajcie jaki problem, nie bedzie kasy to sie zamknie postawi ciecia, a szlak rozkradną. i tyle.
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #17 : 30 Grudnia 2008, 23:29:56 » |
0
|
Nie wiem jak tam jest z kasą w ŻKP...ale jedno wiem na pewno, bo sam widziałem: Stacja Żnin Wąsk. jest ładnie utrzymana, może jedynie co na torach bocznych te wagony towarowe do remontu trochę tam nie pasują, ale widać że to wszystko jakoś się trzyma. I jak przyrównuję to wszystko do Białośliwia, to widzę że w Białośliwiu jeszcze parę lat minie zanim uda się to wszystko doprowadzi do takiego stanu ( i to przy sprzyjających okolicznościach ). Uważam że powiat żninski raczej finansuje w jakiś sposób tą kolejkę, stanowi ona bowiem bardzo istotną atrakcję turystyczną, w sensie całokształtu. Może nie wiemy o wszystkim co tam się dzieje na linii ŻKP-Samorząd Powiatowy ? Samorząd likwidując kolejkę ewidentnie podcinałby gałąź na której siedzi...
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
MAnTonI
Nowicjusz

Długość toru:: 12 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #18 : 02 Stycznia 2009, 22:47:37 » |
0
|
TAk Powiat żniński i Gmina Gąsawa i Urząd Marszałkowski finansuje Kolejkę z tym ze to wciąż zbyt mało. Urząd Marszałkowski obiecał nawet jakiś grant pieniężny na remont kotła Leona. Ja nadal uważam że ŻKP powinno samodzielnie wystąpić do UE o jakieś środki z funduszy celowych. W odpowiedzi na sugestię Marcina o stawianiu ciecia i zamykaniu: mam taką małą podpowiedź by zapewnić ŻKP zimą zajęcie. Na myśli mam rozkradane szlaki nieużywane od lat, kolejka już nie pojedzie do okolicznych miejscowości a tory nadal leżą w ziemi i są rozkradane przez mieszkańców Pałuk. Gdy pracownicy kolejki po przeprowadzonych naprawach i konserwacji taboru, stacji i Leona są po sezonie w letargu, możnaby zimą wysłać tychże pracowników na zamknięte szlaki by demontowć tory i podkłady. Wynajętoby ciężarówkę i pracownicy samodzielnie rozbieraliby szlak, część torów mogłoby posłużyć później do remontu szlaku głównego do Biskupina/Gąsawy a reszta poszłaby na złom. Byłaby szansa że koszty wynajęcia ciężarówki pokrytoby ze sprzedaży szyn na złom, a pracownicy mieliby zajęcie zimą po sezonie. Mam nadzieję że Zarząd ŻKP przeprowadził już taką symulację kosztów demontażu szlaków i że wie czy jest to opłacalne.
|
|
|
Zapisane
|
Gadam, fruwam - pełen serwis
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #19 : 03 Stycznia 2009, 16:05:21 » |
0
|
No nie wiem czy tam jest jeszcze co rozbierać poza odcinkami Żnin-Gąsawa i kawałek nad jeziorem...Może są gdzieś jeszcze ale ja osobiście nigdzie nie widziałem tam torów choć trochę się powłóczyłem po okolicy w poszukiwaniu śladów sieci. W sumie to wygląda wszystko tak jak na BWKD w kujawsko-pomorskim, czyli zero szyn, wiele krzaków i trawy i gdzieniegdzie pojedyńcze hektometry. Oczywiście całej sieci nie zjeździłem ale to co widziałem upewnia mnie w tym przekonaniu. A co do finansowania kolejki, to też myślę że na Px38-805 powinni znaleźć fundusze właśnie gdzieś wyżej, może faktycznie UM?
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
|