Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 16:14:45 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 2 pytania o plany (schematy)  (Przeczytany 13076 razy)
arekmiz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« : 13 Sierpnia 2008, 15:10:11 »
0

Witam jako nowy na forum i mam 2 pytania:

1. Gdzieś kiedyś w necie widziałem schemat (plan) istniejących i nieistniejących torów wąskotorówki helskiej. Czy można prosić o podanie linka?

2. Czy istnieje plan torów normalnych (1435 mm) na terenie jednostki / portu wojennego?
Zapisane

pozdrawiam
ArekMiz
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 13 Sierpnia 2008, 15:18:52 »
0

Cytat: "arekmiz"

2. Czy istnieje plan torów normalnych (1435 mm) na terenie jednostki / portu wojennego?


Istnieje taki plan ale jest on ściśle tajmy jak bym Ci go pokazał to musiałbym cię zabić. :mrgreen:  A tak na serio to posiadam taki plan tylko nie mam jak go w tej chwili ze skanować i umieścić na forum.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #2 : 13 Sierpnia 2008, 16:15:18 »
0

A istnieje plan torów 1435mm części cywilnej helu? Chodzi mi o stację i tor do portu cywilnego. Byłbym wdzięczny za wszelkie materiały na ten temat.
Zapisane

arekmiz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 13 Sierpnia 2008, 20:01:19 »
0

Cywilny - oczywiscie. Na mojej stronie o linii 213 Reda - Hel.

http://linia213.friko.pl

A schemat wojskowy potrzebuję, bo robię tą trasę do MSTS-a.
Zapisane

pozdrawiam
ArekMiz
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 13 Sierpnia 2008, 22:48:59 »
0

Na forum uświadczysz:
http://750mm.pl/viewtopic.php?p=10109#10109

Są co prawda próby dokładniejszej kartograficznej rekonstrukcji układu torowisk bazujące na powyższym i poniższym...
więc polecam:
http://www.odk.pl/fortyfikacje-polwyspu-helskiego-mapa-turystyczna,4741.html
Zapisane
arekmiz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 20 Sierpnia 2008, 07:33:26 »
0

A czy można sobie pochodzić po istniejących torach wąskotorówki - tak, żeby zobaczyć dokąd dochodzą? Tak pytam, bo od 4 lat bywam w październiku w Helu. Zawsze jednak mój czas poświęcałem na ''dokumentację'' normalnych torów (co widać na mojej stronie o linii 213) a nigdy nie ''zbłądziłem'' na wąskie. W tym roku też będę w Helu - od 13 do 19 października, więc może tym razem się uda ''odwiedzić'' wąskotorówkę.

Apropos tego planu normalnych w porcie wojennym. Czy kolega Arczi mieszka w Helu? Jeśli tak, to może po prostu się zgadamy i spotkamy jak będę w październiku?
Zapisane

pozdrawiam
ArekMiz
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #6 : 20 Sierpnia 2008, 14:19:01 »
0

Można sobie nawet pojeździć - dla wolontariuszy pracujących AKTYWNIE przy odbudowie torowiska na terenie MOW przewidziana jest przejażdżka wojskowym składem. We wrześniu.
Zapisane

Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 20 Sierpnia 2008, 23:27:27 »
0

Cytat: "arekmiz"
Czy kolega Arczi mieszka w Helu? Jeśli tak, to może po prostu się zgadamy i spotkamy jak będę w październiku?


Tak mieszkam na Heli i z chęcią się spotkam. Jak będziesz się już wybierał na Hel daj znać to podam Tobie mój numer i umówimy się na spotkanie.
Zapisane
arekmiz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 22 Sierpnia 2008, 14:11:09 »
0

OK, świetnie. Poznam zapaleńca z Helu. Z tym, że mój pobyt prawdopodobnie przesunie się na tydzień 20-26 października.

PS. A znasz może ''przodownika'' od Mechanika?
Zapisane

pozdrawiam
ArekMiz
Gunship
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 29 Sierpnia 2008, 17:52:56 »
0

Witajcie Dawno nie pisałem ale jakoś nie po drodze mi było na 750
Jak zwykle i w tym roku zagościłem w Helu. Bardziej pourlopowałem niż działałem w terenie ale pokręciłem się trochę w okolicach 22 baterii za Kormoranem.
Rampy wyładunkowe pod działobitniami zachowane w dobrym stanie  - nasyp ciągnący się łukiem aż do wielkiego rozjazdu robi w pewnych momentach niezłe wrażenie - usypane 1,5 - 2 m nad poziom podstawy. Nie wiem jak jest na mapach ale sprawdziłem z wykrywaczem nasyp i łączył się on bezpośrednio z "wielkim rozjazdem" a nie z bocznicą do składów amunicyjnych.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #10 : 03 Września 2008, 17:27:27 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:02:46 wysłane przez Phinek » Zapisane
Gunship
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 03 Września 2008, 17:59:24 »
0

Tak, dokładnie ta mijanka w której są rozjazdy do schronów amunicyjnych. Na mapie Fortyfikacji Półwyspu Helskiego - chłopaki źle zaznaczyli. Wg ich łączy się z bocznicą nr 1 do schronów amunicyjnych natomiast w rzeczywistości dochodziła indywidualnie do mijanki.
Zapisane
arekmiz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 26 Października 2008, 18:43:40 »
0

No to byłem, Muzeum zwiedziłem, z kolegą Arczim uciąłem sobie bardzo miłą i interesującą pogawędkę - nie tylko o wąskich ale i o normalnych torach na półwyspie. Powspominaliśmy dawne czasy - gdy jeszcze w Jastarni Wczasy był Ośrodek Wczasów Wagonowych PKP, gdy w Juracie był boczny tor na którym stały wagony ''socjalne'' i gdy nocami jeżdziły pociągi towarowe ciągane Gagarami ST44. Oczywiście dostałem od kolegi Arcziego plany torów normalnych w jednostce wojskowej no i oczywiście plany całej wąskotorówki. Także materiał do roboty jest.
Zapisane

pozdrawiam
ArekMiz
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!