kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« : 08 Stycznia 2005, 19:01:20 » |
0
|
Jeżeli ktoś jest w posiadaniu informacji, ltóre pomogą mi w uaktualnieniu mojej listy, która zrobiłem dla zabawy, bo interesują mnie numerki i tego typu sprawy to proszę o kontakt. Szczególnie nie jestem pewien losów tych wagonów o których napisalem na dole, lub wszelkich znaków zapytania. Jeżeli gdzieś jest błąd - poprawi się.
1. Wagony różne - CX 2026 - Wagon kolei leśnych na tor 600mm w Janowie Lubelskim - Eksponat - PKS M1 - Podwozie wagonu Sochaczewskiego w Rogowie - zabezpieczone przed zniszczeniem
2. Serii MBxc1: - 41 Poznań Malta - Odstawiony – oznaczony jako Wóz Motorowy Nr 1 - 42 Toruń Kluczyki - Zdewastowany
3. Serii MBd1: - 125 Bytom Karb - Odstawiony – oznaczony jako MBd1-281 - 126 Sochaczew - Sprawny - 130 Sochaczew - Sprawny - 132 Sochaczew - Zdewastowany - 133 Rogów - W trakcie remontu - 134 Sochaczew - Zdewastowany - 137 Ełk - Sprawny – oznaczony jako Dkd-606 - 138 Starachowice - Zdewastowany - 139 Sochaczew - Zdewastowany
4. Serii MBxd1: - 162 Sochaczew - Zdewastowany - 168 Krośniewice - Sprawny - nie figuruje na inwentarzu SKPL - 201 Gniezno - Odstawiony - 203 Rogów - Oczekuje remontu - 204 Krośniewice - Sprawny - 344 Gryfice - Zdewastowany - 348 Gryfice - Eksponat - 355 Gryfice - Zdewastowany - 358 Gryfice - Zdewastowany – oznaczony jako doczepny Bxhp
5. Serii MBxd2: - 212 Nowy Dwór Gdański - Sprawny - 213 Śmigiel - Odstawiony - Jest już oddany za wypożyczenie podbijarki, kiepski biznes - 214 Krośniewice - Zdewastowany - 215 Krośniewice - Zdewastowany - 216 Pleszew Miasto - Odstawiony - 217 Krośniewice - Zdewastowany - 218 Śmigiel - Sprawny - 219 Krośniewice - Zdewastowany - 220 Ełk - Sprawny – niebieski brak oznaczeń - 222 Śmigiel - Odstawiony - 224 Krośniewice - Sprawny - 225 Ełk - Sprawny – zielony brak oznaczeń - 226 Śmigiel - Sprawny - 229 Śmigiel - Odstawiony - nie figuruje na inwentarzu SKPL - 301 Gryfice - Sprawny - 302 Piaseczno - Sprawny - 304 Nowy Dwór Gdański - Oczekuje remontu - 307 Dobra Nowogardzkie - Odstawiony - 308 Dobra Nowogardzkie - Odstawiony - 310 Gryfice - Sprawny - 311 Gryfice - Eksponat
Nie wiadomy jest wagonu MBxd1-344, który może być wagonem MBxd1-350 – do sprawdzenia.
6. Oto spis wagonów skasowanych w latach 90/00:
MBxd1-161 i MBxd1-167 w Trzebnicy Gaj na przełomie lat 80/90 MBxd1-163 i MBxd1-169 w Krośniewicach w 1993 roku – oba po wypadkach MBxd1-353 w Sochaczewie w 1994 roku - prawdopodobnie razem z nim MBxd1-344 MBd1-135 ( ozn. jako Dkd-602) w Nowym Dworze Gdańskim lub Lisewie w sierpniu 1994 MBd1-136 ( ozn. jako Dkd-601) w Nowym dworze Gdańskim lub Lisewie w sierpniu 1994 MBxd2-210,MBxd2-211 i MBxd2-221 w Nowym Dworze Gdańskim w 1996 roku MBxd1-202 w Krośniewicach około 1997 roku MBxd2-306 i MBxd2-309 w Dobrach Nowogardzkich w 1996 roku MBd1-322 jego pudło dotrfało w Gryficach do około 1996-1997 roku MBxd2-227 w Ełku w 1997 roku MBxd2-312 w Gryficach w 1999 roku – po wypadku
7. Wagony sprzedane za granicę:
MBxd2 - 223 przez Gieruckiego MBxd2 - 228 ze Środy Wlkp MBxd2 - 303 z Koszalina MBxd2 - 305 z Koszalina
8. Najbardziej zdewastowane i najbardziej zagrożone kasacją są wagony pod opieką pseudo-Muzeum Kolejnictwa odstawione w Gryficach (MBxd1 ) i w Sochaczewie ( MBd1 i MBxd1 ). Wagony z Gryfic są zdewastowane na amen, w Sochaczewie jest minimalnie lepiej.
9. Wagony skasowane przed 1990 rokiem:
MBxd1-351 w Piasecznie w 1961 roku MBxd1-347 w Piasecznie w 1965 roku MBxd1-341 w Piasecznie w 1968 roku MBxd1-352 w Piasecznie w 1970 roku MBxd1-342 gdzieś na Pomorskiej KD w latach 70/80 MBxd1-357 prawdopodobnie w Koszalinie w latach 70/80 MBxd1-343 w Piasecznie w 1974 roku MBxc1-43 w Witaszycach jakoś po wypadku z 1978 gdy uległ spaleniu MBxd1-349 i MBxd1-354 w Piasecznie w 1979 roku MBd1-325 prawdopodobnie w Koszalinie w latach 80 MBxd1-345 i MBxd1-346 prawdopodobnie w Koszalinie w latach 80 MBxd1-356 i MBxd1-359 prawdopodobnie w Koszalinie w latach 80 MBxd1-350 spalił się w pożarze lokomotywowni w Gryficach w 1985 roku i prawdopodobnie został potem pocięty na złom
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #1 : 08 Stycznia 2005, 21:23:17 » |
0
|
3. Serii MBd1: - 125 Bytom Karb Odstawiony – oznaczony jako MBd1-281
Nie odstawiony a oczekuje naprawy/wymiany przekładni osiowej. Bardzo dobrze że sporządziłeś taką listę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2 : 08 Stycznia 2005, 23:47:02 » |
0
|
Dobra zmieniłem na oczekuje naprawy. A tak wogóle to ciekawi mnie w jakim stanie jest wagon MBxd1 z Rogowa... na fotkach na stronce wygląda jakby miał "czołowe" z czymś, może to tylko zafałszowany obraz, ale wygląda jego twarz strasznie jakoś koślawo Wpadłem na pomysł podkreślić grubą czcionką i na kolorowo wagony sprawne. Na dzień dzisiejszy mamy sprawnych 16 wagonów. Najbliżej stanu używalności są jeszcze wagony 304 w NDG i 213 w Śmiglu, no i być może wagony z Dóbr Nowogardzkich o ile nie dobrali sie już do nich złomiarze. Niewiadomą jest stan wagonu 216 stojącego podobno jeszcze w Pleszewie ktokolwiek widział proszę o kontakt. Niepokojąco wygląda sprawa odstawionego wagonu 344, który jakoś znikł w Gryficach jeżeli go pocięto to będzie to drugi wagon silnikowy pocięty pod batutą Muzeum Kolejnictwa, tu równiez bede wdzięczny za info. Jeżeli ktoś widział w jakim stanie są prace przy wagonie MBxc1 na Kluczykach, o ile sie już rozpoczęły proszony jest o kontakt. Dzięki za napływające sygnały, zawsze to coś i pomaga.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bernard
Młotkowy
 
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3 : 12 Stycznia 2005, 19:38:58 » |
0
|
Wagon 201 z Gniezna jest odstawiony. Praktycznie po przyjeździe w 2001 z Krośniewic jeździł tylko parę razy. Obecnie stoi na torze trzecim licząc od budynku dworca wąskotorowego z mocno wytarta malaturą pudła. Słyszałem, że wagony Mbxd2 z Dobrej Nowogardzkiej wcale nie są w dobraym stanie technicznym.
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #4 : 12 Stycznia 2005, 23:35:10 » |
0
|
Widocznie w ciągu ostatnich miesięcy rozpoczęła się demolka, bo jeszcze niedawno oprócz braku kilku podzespołów wymontowanych jeszcze przez PKP było wszystko OK. No to jeszcze co z 344 i co z 216 i będzie praktycznie komplet narazie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #5 : 13 Stycznia 2005, 09:38:04 » |
0
|
A tak wogóle to ciekawi mnie w jakim stanie jest wagon MBxd1 z Rogowa... na fotkach na stronce wygląda jakby miał "czołowe" z czymś, może to tylko zafałszowany obraz, ale wygląda jego twarz strasznie jakoś koślawo W stanie mocno wskazującym. Silnik miał peknięty wał korbowy, cylinder wyszedł bokiem wybijajac dziurę w bloku, tak więc wagon jest bez silnika. Wgniecenie ma drobne, nadające się do wyklepania, ale największym problemem będzie pozyskanie nowego silnika do niego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #6 : 13 Stycznia 2005, 09:55:12 » |
0
|
A może jakiś Ikarusowski silnik by się nadawał... można by popytać gdzieś w jakimś MZK czy by w darze jakiegoś szczodrze nie dali po skasowanym dziadu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #7 : 13 Stycznia 2005, 19:20:35 » |
0
|
A może jakiś Ikarusowski silnik by się nadawał... To zdecydowanie nie jest ten rozmiar. Prędzej silnik po skasowanej SM03, bo od 409Da może nie pasować bo był nieco różnie połączony z przekładnią.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bernard
Młotkowy
 
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #8 : 15 Stycznia 2005, 10:22:32 » |
0
|
Wagon ma silnik 14H6 Henschel i skrzynię biegów od Kamaza. czy te podzespoły są nie do zdobycia obecnie?
PS. W Dobrej nie było specjalnej demolki. Wagony od czasów PKP były takie sobie (sprawne, ale w średnim stanie), tylko ładnie wyglądały, bo je odmalowali. Tak wynikało z rekonensansu członków PTMKŻ podczas trasnportu Mbxd2-304 do NGD.
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #9 : 01 Lutego 2005, 12:55:26 » |
0
|
3. Serii MBd1: - 125 Bytom Karb Odstawiony – oznaczony jako MBd1-281
Nie odstawiony a oczekuje naprawy/wymiany przekładni osiowej. Oczekuje powazniejszych napraw - naprawy jednej przekladni osiowej i wymiany drugiej (od lat jest nieczynna), wymiany kompresora, bo obecny ma za mala wydajnosci, zeby wytworzyc dosc powierza dla ew. doczepy, wyciszenie, zeby dalo sie nim wozic ludzi, ktorzy nie sa milosnikami kolei no i last but not least - przywrocenie normalnego malowania. Pawel Niemczuk, GKW
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 01 Lutego 2005, 13:20:13 » |
0
|
No i co ?  Miałem rację, zmieniam spowrotem.  A swoją drogą - faktycznie jak się patrzy co PKP zrobiło z tego wagonu po przemalowaniu włos sie jezy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kostek
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #11 : 25 Marca 2005, 09:27:13 » |
0
|
2. Serii MBxc1: - 41 Poznań Malta Sprawny – oznaczony jako Wóz Motorowy Nr 1 - 42 Toruń Kluczyki Zdewastowany
MBxc1 - 41 jeździ na Maltance, ale stacjonuje w zaj. Forteczna, a 42 (nie jestem pewien) jest na terenie PESY (d. ZNTK Bydgoszcz).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #12 : 25 Marca 2005, 10:21:52 » |
0
|
42 jest już od dawna na Kluczykach - czeka na lub jest w trakcie renowacji - jeśli jest tu ktoś z Torunia to będę wdzięczny za sprawdzenie. Malta, fortaczna czy maltanka to to samo - wiadomo o co chodzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Ryflak
Gość
|
 |
« Odpowiedz #14 : 12 Maja 2005, 20:49:07 » |
0
|
MBxc1-42 jest już od dawna na Kluczykach - czeka lub jest w trakcie renowacji - jeśli jest tu ktoś z Torunia to będę wdzięczny za sprawdzenie. A wiadomo już kto podejmie się jego naprawy i gdzie będzie jeździł ? Bo chyba nie na Myślęcińskiej Kolei Parkowej. Tam nie ma trójkątów, ani obrotnic. Mam duże obawy, czy nie przebudują go na wóz dwukierunkowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SA108
Nowicjusz

Długość toru:: 10 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #15 : 12 Maja 2005, 22:35:53 » |
0
|
A wiadomo już kto podejmie się jego naprawy i gdzie będzie jeździł ? Bo chyba nie na Myślęcińskiej Kolei Parkowej. Tam nie ma trójkątów, ani obrotnic. Mam duże obawy o to, czy nie przebudują go na wóz dwukierunkowy. A jednak... Kiedyś prezes kolejki chciał go przebudowywać na dwukierunkowy, teraz nie wiem, jakie są plany wobec niego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #16 : 13 Maja 2005, 07:52:47 » |
0
|
Ma służyć właśnie w Bydgoszczy i taką informację podaje TWKP.
Tak na marginesie należy dodać, że wagon jest własnością pseudo Muzeum Kolejnictwa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ryflak
Gość
|
 |
« Odpowiedz #17 : 13 Maja 2005, 12:35:52 » |
0
|
Ma służyć właśnie w Bydgoszczy i taką informację podaje TWKP.
Tak na marginesie należy dodać, że wagon jest własnością pseudo Muzeum Kolejnictwa. Potwierdza się więc, że w Bydgoszczy na Myślęcińskiej Kolei Parkowej. Tylko, że tam nie ma trójkątów, ani obrotnic. Nie wyobrażam sobie, jak taki wóz jednokierunkowy będzie tam jeździć. No chyba, że wybudują 2 trójkąty do obracania parowozów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #18 : 13 Maja 2005, 13:43:47 » |
0
|
Zrobią napewno coś ala pętla tramwajowa tak jak na Matance
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kostek
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #19 : 13 Maja 2005, 19:44:21 » |
0
|
Ma służyć właśnie w Bydgoszczy i taką informację podaje TWKP.
Tak na marginesie należy dodać, że wagon jest własnością pseudo Muzeum Kolejnictwa. Potwierdza się więc, że w Bydgoszczy na Myślęcińskiej Kolei Parkowej. Tylko, że tam nie ma trójkątów, ani obrotnic. Nie wyobrażam sobie, jak taki wóz jednokierunkowy będzie tam jeździć. No chyba, że wybudują 2 trójkąty do obracania parowozów. Docelowo kolejka ma otaczać park tworząc pętlę (więc nie będą potrzebne żadne trójkąty ani obrotnice), a dopóki pętli nie będzie na drugi koniec wagonu (ten bez kabiny) można podczepić lokomotywę spalinową, która będzie ciągnęła wagon w drugą stronę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|