Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:46:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowy tabor na SKW  (Przeczytany 28479 razy)
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« : 13 Lutego 2009, 09:16:53 »
0

Nie wiem czemu nikt się nie chwali, ale wczoraj jak byłem w S-cach to SKW wzbogaciła się  o nowy tabor. Z Karczmisk przybył wagon kryty znormalizowany który w/g Pana Pawła ze Starostwa (najprawdopodobniej) przebudowany zostanie na wagon konstrukcji letniej. Pozwoliłem sobie go obejrzeć i jego stan techniczny jest dość zadowalający (jeśli chodzi o konstrukcje metalową). Ma tylko jeden zasadniczy mankamet... brak hamulca
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 13 Lutego 2009, 17:30:59 »
0

Nie ma czym się chwalić, to tylko "porządki".
Ściągany jest do Starachowic tabor będący własnością SKW - PKP tak przekazało majątek że był on zlokalizowany na różnych kolejkach. I tak nie można odszukać wagonu w Krośniewicach.
Fotki na www.skw.org.pl
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 13 Lutego 2009, 19:25:12 »
0

A brak hamulca... cóż... Większość letniaków zdziałanych w Koronowie też go nie ma. Tylko przewód powietrzny wraz z klapą Ackermanna lub zaworem służącym za hamulec bezpieczeństwa.
Zapisane
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 13 Lutego 2009, 19:48:36 »
0

Wasz wagon badz wagony już dawno znalazły miejsce na składowisku złomu , przecież wielkie porządki były jakoś w 2003 r. - jak ktoś ma zdjęcia np z 2001 r. to niech porówna z dzisiejszymi  i po patrzy czego i ile brakuje ( zdjęcia wykonywane na teren ogólnie.
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #4 : 13 Lutego 2009, 21:50:52 »
0

Cytat: "Kajetan"
A brak hamulca... cóż... Większość letniaków zdziałanych w Koronowie też go nie ma. Tylko przewód powietrzny wraz z klapą Ackermanna lub zaworem służącym za hamulec bezpieczeństwa.

To ze w koronów nie robił hamulca to nie znaczy ze to jest dobrze, rozumiem fascynację historią ale trzeba troche też pomyśleć o bezpieczeństwie. Idea hamulca zespolonego jest taka że ostani wagon musi pociadać hamulec zespolony... jeżeli ma się same letniaki z przewodem głównym to w zasadzie nie daje to nic (bo co z tego ze lokomotywa zacznie hamowac skoro wagony i tak będą zbiegać). Więc jezeli wagony nie mają zespolonego (lub ten przynajmniej jeden w składzie) to warto by było żeby wagony miały ręczny przynajmniej na jeden wózek żeby zabezpieczyć przed zbienięciem... No ale taki hamulec na jeden wózek średniej jakości mechanik jest w stanie zrobić
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 13 Lutego 2009, 22:30:13 »
0

Cytuj
Idea hamulca zespolonego jest taka że ostani wagon musi pociadać hamulec

By rozwiązać ten problem w Starachowicach to zawsze do składu może być podpinany brankard z hamulcowym.
O ile pamiętam wasze letniaki pracując w Starachowicach nie miały możliwości hamowania, a spisywały się dobrze.
Zapisane
PkL
Mechanik
***
Długość toru:: 187 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 13 Lutego 2009, 23:58:18 »
0

Panowie, mam małe pytanie na temat. Co tak właściwie PKP przekazało Powiatowi? Jest może jakaś lista (ilostan?) i można by ją tutaj udostępnić?
Apropo hamulca, to przecież w Starachowicach w pełni sprawny hamulec ma klasa rumuńska, więc nie widzę większego problemu. Natomiast jeśli wagon byłby w służbie na odcinku iłżeckim, to jak pokazał sezon 2008, bez hamulca zespolonego da radę. Poza tym tamtejsza Lidka i tak nie ma sprzęgu hamulcowego.
Zapisane

Pozdrawiam
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 14 Lutego 2009, 01:37:14 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Idea hamulca zespolonego jest taka że ostani wagon musi pociadać hamulec zespolony...

A to czemu? Jakie prawo fizyki tego wymaga?
Według mnie i kolegi Newtona idzie po prostu o to żeby stosunek siły hamującej do masy pociągu był dostateczny. Czyli by pewien odsetek osi miał taki lub inny hamulec. A to czy będzie on na początku czy na końcu na opóźnienie (m/s²) hamowania raczej nie ma wpływu.
No chyba że pędzimy ciężkim składem z obręczami do obtoczki z wielką prędkością po krętych torach do remontu. Wtedy to że hamuje sam przód faktycznie może zaszkodzić.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #8 : 14 Lutego 2009, 17:31:06 »
0

Chyba chodziło o to, że w razie rozerwania składu można go zatrzymać i zapobiec zbiegnięciu. Co przy niedostatecznej masie hamującej zbiegającej części może być problematyczne...
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 14 Lutego 2009, 17:31:07 »
0

Wymog zeby ostatni wagon mial sprawny hamulec zespolony wynika z przepisow, a to z kolei ma uzasadnienie logiczne - skoro urwie sie czesc skladu, to ten ostatni wagon z czynnym hamulcem zespolonym zapewni jej zatrzymanie.
Logiczne, prawda?
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 14 Lutego 2009, 18:06:58 »
0

Ano logiczne, przyznaję. Możliwości rozerwania pociągu nie wziąłem od uwagę.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #11 : 15 Lutego 2009, 20:17:29 »
0

Cytat: "a cygan"
O ile pamiętam wasze letniaki pracując w Starachowicach nie miały możliwości hamowania, a spisywały się dobrze.

Spisywanie się wagonów nie ma nic związanego z hamulcem. Było dobrze ponieważ nie doszło do rozerwania pociągów nigdy - na szczęście - ale wymuszało to pewien rygor pracy drużyn konduktorskiej polegający na obsadzaniu ostatniego wagonu hamulcowym z płozami. Letniaki może i fajne sa ale brak hamulca jest ich największa wadą.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #12 : 16 Lutego 2009, 00:25:49 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:04:29 wysłane przez Phinek » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #13 : 16 Lutego 2009, 10:29:24 »
0

Z całym szacunkiem Jacek do Ciebie ale, jeżeli robi się przebudowę wagonu to doróbka hamulca na jeden zestaw nie jest wielkim yzwaniem i niemożliwym do zrealizowania pomysłem. Przeżyłem coś takiego w Pionkach - da się. I nie chodzi tutaj o pięknośc tego czy owego ale o bezpieczeństwo... głównie ludzi
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #14 : 16 Lutego 2009, 11:52:59 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:04:20 wysłane przez Phinek » Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 16 Lutego 2009, 16:47:58 »
0

Panowie, wszyscy wiemy, że na niemal wszystkich kolejach wąskotorowych w Polsce są wagony nie posiadające hamulca zespolonego a jeszcze niedawno powszechnym standartem na kolejach wąskotorowych PKP (a więc prowadzących przewóz osób) generalnie było uruchamianie składów bez hamulca zespolonego a jedynie z ręcznymi w ilości określonej wymogiem procentu ciężaru hamującego. I pomimo, że praktykowano to przez blisko 100 lat nie jest znany mi ani jeden wypadek, którego byłoby to przyczyną. Więc może dla dobra samych wąskotorówek nie demonizujmy teraz tego problemu bo takie jątrzenie może tylko wywołać niczemu nie służące zainteresowanie ludzi nie znających się na rzeczy, którzy na wąskotorówki patrzą przez pryzmat normalnego toru i wielokrotnie cięższych składów gnających 160 km/h.

pozdr M.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #16 : 16 Lutego 2009, 16:56:50 »
0

Ja nie mówię o hamulcu zespolonym, tylko o hamulcu jakimkolwiek w tym ręcznym. Jeżeli nie jest ci znany żaden wypadek spowodowany przez zbiegający tabor to proponuje Ci się zapoznać z wypadkiem jaki miał miejsce w Starachowicach za czasów działalności PKP. Maszynista J. opowiadał jak wagon się wyprzęgnął (oczywiscie bez hamulca) przed podjazdem do lipia (okolice bodajże 4 kilometra). To zatrzymał się dopiero w Starachowicach przed kinem "Robotnik"... na koźle oporowym.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #17 : 16 Lutego 2009, 19:00:29 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:03:59 wysłane przez Phinek » Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 16 Lutego 2009, 20:41:40 »
0

By jeszcze rozwinąć temat hamulców w przyszłym starachowickim letniaku - czy możliwa jest podmiana wózków od wagonu odkrytego, pomijając że są to eksponaty na terenie wielkiego pieca?
Stoi ich tam dwa, są do remontu a posiadają hamulce. Na pewno ich nie będzie można przerobić na letniaki.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 16 Lutego 2009, 20:43:45 »
0

Tu będzie zapewne potrzebna zgoda konserwatora zabytków.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!