Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 11:56:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ???  (Przeczytany 7498 razy)
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« : 14 Lutego 2009, 20:00:57 »
0

Odkryłem dzisiaj obowiązujące obecnie

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 lipca 2005 r.
w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji
(Dz. U. z dnia 9 września 2005 r.)


(tu czytelniejsza wersja html)

Jest to akt prawny zawierający wszystko, co dotychczas znajdowało się w przepisach sygnalizacji i ruchu na liniach kolejowych wszelkich szerokości i metra w Polsce, do którego powinny zostać dostosowane przepisy wewnętrzne zarządców infrastruktury, przewoźników i użytkowników bocznic kolejowych.

Szykują się zatem pewne zmiany m.in. w sygnalizacji na wąskotorówkach, bo już nie będzie "sierżantów" przy ograniczeniach... ale to pozostawiam do samodzielnej lektury, którą ja dopiero zaczynam  :mrgreen:

(Mam nadzieję, że nie jest to odkrycie ogólnie znanego faktu, jeśli tak, proszę o usunięcie tego tematu)
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 15 Lutego 2009, 13:08:49 »
0

Zdaje się że to już weszło w życie pół roku temu (miało 23 września 2006 ale później co roku odkładali to o rok )

Natomiast ja mam dla Was zagadkę:
Czy jazda pociągiem w składzie: drezyna WMc + doczepka jest legalna w świetle wspomnianego rozporządzenia  :?:

Odpowiedź brzmi: NIE  :!:
Czekam na uzasadnienie  :razz:
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 15 Lutego 2009, 13:42:51 »
0

Strzelam. Doczepa nie ma hamulca??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 15 Lutego 2009, 14:19:16 »
0

Nie ma co strzelać. Tak, o hamulce chodzi, albowiem:

§120.3. Rzeczywista masa hamująca pociągu jest sumą mas hamujących wszystkich pojazdów kolejowych z czynnymi hamulcami znajdujących się w pociągu, oprócz czynnych pojazdów trakcyjnych.
Czyli w naszym przypadku rzeczywista masa hamująca wynosi ZERO(!) i, co za tym idzie, procent masy hamującej pociągu także wynosi zero. Nie jest także dopuszczalne ciągnięcie samej tej doczepki rumunem, Px-em i czym by tam jeszcze chcieć. Jestem w stanie zrozumieć to wymaganie ze względu na wspomnianą już gdzie indziej możliwość rozerwania.

Czytajmy dalej:

§120.1. Pociągi powinny być hamowane hamulcem zespolonym.
I to jest powód drugi.
 
Powyższy punkt nie stanowił dla prawodawcy przeszkody w:
§120.2. Czynnym hamulcem jest urządzenie służące do hamowania wagonu, które w danej chwili może być obsłużone zespołowo przez maszynistę albo indywidualnie przez pracownika znajdującego się na wagonie.
Niby sprzeczności tu nie ma ale coś jest nie tak...

Całe to rozporządzenie przynajmniej w części wąskotorowej jest na kolanie pisane.

Na przykład w rozdziale o sygnalizacji nie znalazłem słowa o sygnałach akustycznych...
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #4 : 16 Lutego 2009, 00:27:20 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:05:03 wysłane przez Phinek » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #5 : 16 Lutego 2009, 10:32:44 »
0

Ciekawe jak jest z doczepami do WM10? Może kto sie orientuje czy też mają hamulec (jaki)??
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #6 : 17 Lutego 2009, 14:34:47 »
0

Rzeczywiście, część "wąskotorowa" to kompletny bubel prawny - w części "normalno- i szerokotorowej" jest przynajmniej rozróżnienie na tabor kolejowy i pojazdy pomocnicze, a tu nie ma mowy o czymś takim jak pojazd pomocniczy, ba - nie ma mowy, co należy rozumieć pod pojęciem pociągu :!: No chyba żeby stosować tu zapisy części "normalnotorowej", ale przecież tor wąski to nie normalny...

Wszystko wskazuje na to, że w związku z przełamaniem monopolu PKP na przewozy kolejowe trzeba było stworzyć prawo obowiązujące wszystkich przewoźników. Ponieważ koleje wąskotorowe ("nie wiadomo po co i dlaczego, przecież to przeżytek") jeszcze istnieją, trzeba było coś o nich napisać, a co konkretnie :?: Co to kogo jeszcze obchodzi... Równie dobrze mogliby napisać, że wszystkie pociągi wąskotorowe należy kierować bezzwłocznie do punktów złomowania... I tak mało kto by to przeczytał w obecnej sytuacji prawnej, kiedy jedną sprawę reguluje co najmniej kilkanaście mniej lub bardziej aktualnych dokumentów... Ale cóż - żyjemy w III, IV, a może już nawet V RP... Przypomina się jeden z komiksów o Tytusie, Romku i A'Tomku i dziwna wyspa, na której wszyscy mieli głowy w kształcie pieczątek...

No dobra, koniec mojej bezsensownej twórczości ludowej :lol:
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
peter_U18
Czytelnik

Długość toru:: 1 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 25 Czerwca 2009, 20:14:05 »
0

§ 119, 5. wagony powinny być równomiernie załadowane, a ładunek właściwie zamocowany
Porozmieszczać równomiernie pasażerów - trudna robota :mrgreen:
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 25 Czerwca 2009, 20:19:08 »
0

rozmieścić jak rozmieścić ale zabezpieczyć??Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #9 : 26 Czerwca 2009, 01:11:58 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:55:34 wysłane przez Phinek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 26 Czerwca 2009, 11:14:20 »
0

Trzeba zamontować fotele kubełkowe i pasy 5 punktowe Chichot  :cool:
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #11 : 26 Czerwca 2009, 12:42:15 »
0

A przepraszam.
To kolejka wąskotorowa czy jakiś rollercoaster?  :razz:
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 26 Czerwca 2009, 13:06:55 »
0

2 w 1  :lol:  :lol:  :cool:
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!