Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 20:51:43 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Latarki PKP  (Przeczytany 9712 razy)
rysiek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


« : 25 Lutego 2009, 13:29:17 »
0

Witam. Koledzy nabylem ostatnio latareczke pkp za psie pieniadze
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90076b060e6a3784.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1e1fc9f790f4287.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c727d3d7e81f7e05.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4b468161c7c4797.html i trzeba by ja uruchomic. Dlatego zwracam sie z prosba o porady jak ja przerobic na normalne baterie albo podmienic akumulator. Moze ktos ma jakies doswiadczenie w tej sprawie albo podejmowal sie juz takiej operacji. Pozatym zachecam do zaprezentowania swoich sprzetow :grin: . pzdr
Zapisane

Orient - Star - Express
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1 : 25 Lutego 2009, 14:21:51 »
0

Ja mam taką mniejszą, też kolejową, na baterię 4,5v. Sprawdź na jakie napięcie tam masz żarówkę. Jeżeli 3,6v to możesz tam podłączyć taką samą bateryjkę jak ja (4,5v). Wbrew pozorom żarówka dobrze sobie radzi z tym napięciem i się jak dotąd nie przepaliła a światło też jest dobre. Jeżeli natomiast żarówka jest przepalona lub chciałbyś ją wymienić na inną to proponuje żarówki diodowe (wariant ekonomiczny) lub akumulator żelowy 12v i żarówkę halogenową (np. http://www.allegro.pl/item565270160_zarowka_h1_12v_55w_michiba_halogenowa_super.html).
Zapisane

rysiek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 26 Lutego 2009, 10:49:22 »
0

heh żarówka na 2,4 V niewiem czy taka powinna byc poniewaz totalnie sie nieznam. Hilfe..
Zapisane

Orient - Star - Express
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #3 : 26 Lutego 2009, 15:12:38 »
0

Cytat: "rysiek"
heh żarówka na 2,4 V niewiem czy taka powinna byc poniewaz totalnie sie nieznam. Hilfe..

http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2135 - patrz 3 ostatnie posty, jak masz jakieś jescze niejasności pytaj śmiało.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
pleszewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 151 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 26 Lutego 2009, 18:51:42 »
0

Ja posiadam w piwnicy dwie takie takie same lampy:). Trzeba by je uruchomić:).
Zapisane

Nie jestem przedstawicielem PKL
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 26 Lutego 2009, 19:31:38 »
0

co oni pierdzielą - dokup zarówke 12V - samochodową i dokup a
j=kumulator żelowy 12V i  ładowarkę - są akumulatory żelowe kupisz je i działają jak  ----- po prostu super  - przepraszam jestem po porzegnaniu kolejarzy na emeryturę - ja przreabuałem i jest git - moge pomóc jakby co
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #6 : 26 Lutego 2009, 21:10:05 »
0

Hmm.. Rzeczywiście mechanik-pijok  :mrgreen:
Zapisane

Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 27 Lutego 2009, 11:23:49 »
0

Jeżeli żarówka ma 2,4 V to można zasilić ją z dwóch szeregowo połączonych baterii np. R 20. Każda z nich ma po 1,5 V, po połączeniu szeregowo da to 3 V. Odpowiednie pojemniki tworzywowe czasem można spotkać w sklepach z "drobiazgami" elektronicznymi. Myślę, że nie byłoby problemu zmieścić taki pojemnik z bateriami w środku. Jak za duże, mogą być baterie R 14 (chociaż sugerowałem R 20, bo dłużej by działały).
Żeby obniżyć koszty eksploatacji, można zamiast typowych baterii zastosować akumulatory w formacie R 20 - wtedy nawet napięcie znamionowe (2 x 1,2 V = 2,4 V) będzie idealnie dopasowane, a po rozładowaniu po prostu naładujesz...
Oczywiście to wszystko ma sens przy założeniu zachowania stanu takiego, jaki jest z modernizacją jedynie źródła zasilania.

Bez wątpienia wymiana żarówki na diodę(y) znacznie wydłuży trwałość baterii, ale to już nie będzie miało "tego klimatu".
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #8 : 27 Lutego 2009, 12:23:11 »
0

Cytat: "adam"
co oni pierdzielą - dokup zarówke 12V - samochodową i dokup a
j=kumulator żelowy 12V i  ładowarkę - są akumulatory żelowe kupisz je i działają jak  ----- po prostu super  - przepraszam jestem po porzegnaniu kolejarzy na emeryturę - ja przreabuałem i jest git - moge pomóc jakby co

Co za głupoty, ma oryginalną latarkę to po co ma ją przerabiać na jakieś żelowe gówno? Ja rozumiem pożegnanie kolejarzy, ale nie usprawiedliwia Cię to od pisania poprawną polszczyzną...
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #9 : 27 Lutego 2009, 12:52:41 »
0

Przeróbka na żelowe gówno wcale nie oznacza niszczenia obudowy. Wystarczy wybrać taki akumulator który swoimi wymiarami jest zbliżony do oryginalnego np. ten: Allegro
Do tego żarówkę 12v i gotowe. Niestety nie pamiętam jak dokładnie wygląda żarówka w lampie 2,4v więc ci nie zaproponuje zamiennika. Jakie są zalety z takiej modyfikacji?
Primo: Ładowanie zwykłym prostownikiem, od biedy można nawet UPS'em
Secundo: Duża pojemność akumulatora w porównaniu do jego ceny
Tertio: Szeroki wybór żarówek, można wsadzić nawet halogena 55W
Zapisane

a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 27 Lutego 2009, 19:56:34 »
0

Mam nadzieję że z tej wymiany postów każdy wybierze dla siebie najlepszy.
Mnie najlepiej podoba się wersja:
Cytuj
Jeżeli żarówka ma 2,4 V to można zasilić ją z dwóch szeregowo połączonych baterii np. R 20.

w końcu to tylko rekwizyt.
Akumulatorek prezentowany w linku na allegro waży 1.5 kg !!!, jak to nosić?
Zapisane
rysiek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 27 Lutego 2009, 20:30:51 »
0

Rzeczywiscie mozliwosci jest wiele. Ja postaram sie zrobic tak aby narazie nie zmieniac tej zarowki, czyli przystosuje ja na to napiecie, stosujac sie do propozycji ktore przedstawiliscie. Moze niebawem otrzymam druga taka sama sztuke to wsadze do niej akumulator zelowy z zarowka na 12v. Dziekuje i pozdrawiam
Zapisane

Orient - Star - Express
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 27 Lutego 2009, 22:01:49 »
0

Znowu zacznę: "jeżeli" ... przeróbka miałaby służyć zdecydowanie praktycznemu wykorzystaniu drugiego egzemplarza (co wnioskuję z planów zastosowania akumulatora żelowego i 12 V żarówki), to nieśmiało zaproponuję diodowe źródło światła. Można poszukać odpowiednio jasnej diody na 12 V (rozwiązanie gotowe, ale nie znam ceny; dodatkowa "cienkość" powstaje przy braku regulacji ogniskowej - "szerokości" strumienia światła - dioda promieniuje nieco inaczej niż żarnik żarowki i może powstać "czarna dziura" z jasną obwódką dookoła zamiast jednolitej, jasnej "plamy" światła) lub zastosować odbłyśnik z diodami (często 7 lub 5 szt. w jednym) latarki "made in China", dostosowany do napięcia 12 V (jak byłby na niższe napięcie, wystarczy dołożyć dobrany opornik szeregowo). Świeci toto bardzo skutecznie i jak raz założysz, zmieniać nie będziesz (w odrożnieniu od żarowki, która może się przepalić).
Podsumowując - strumień światła niewiele gorszy niż żarowki halogenowej (kryptonowej), trwałość bezkonkurencyjna, a zużycie prądu dużo mniejsze. Jedno ładowanie wystarczy najprawdopodobniej kilka razy dłużej niż przy żarowce...
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!