Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:36:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obchód południowej części ŻKD  (Przeczytany 24854 razy)
Manuel
Młotkowy
**
Długość toru:: 52 m

W terenie W terenie


« : 03 Marca 2009, 23:18:50 »
0

W dniu 1.03.2009r. wraz z kolegami dokonałem obchodu południowej części ŻKD

Ku mojemu zdziwieniu torowisko jest w stanie dobrym, a kradzieże nastąpiły tylko w nielicznych miejscach i najczęściej była to kradzież zwrotnicy lub jednej szyny czy też elementów przytwierdzających szyny do podkładów, jednak stwierdzam że około 95 % torowiska zachowało się w stanie nienaruszonym.


MAPA !!!
http://img4.imageshack.us/img4/3387/mapkaf.jpg



ZDJĘCIE NUMER 1
http://img5.imageshack.us/img5/7853/wezel.jpg



ZDJĘCIE NUMER 2
http://img5.imageshack.us/img5/6263/96588561.jpg



ZDJĘCIE NUMER 3
http://img231.imageshack.us/img231/8831/koniecl.jpg



ZDJĘCIE NUMER 4
http://img222.imageshack.us/img222/254/zd2o.jpg



ZDJĘCIE NUMER 5
http://img5.imageshack.us/img5/6981/dolpr.jpg
Zapisane

a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 04 Marca 2009, 10:18:09 »
0

Cytuj
około 95 % torowiska zachowało się w stanie nienaruszonym.

W nawiązaniu do "inspekcji" torowiska to chcę podkreślić że jest to około 50% połudnowej części.
Latem 2008 roku również szukałem śladów kolejki, a rozpocząłem od Lisewa. W jedną i drugą stronę brak szyn.
Byłem zaskoczony brakiem nawet śladów po torowisku na kilku odcinkach. Z trudem można było zobaczyć je w polach.
Natomiast teren idealny na wycieczkę rowerową.
Zapisane
Manuel
Młotkowy
**
Długość toru:: 52 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 04 Marca 2009, 15:03:08 »
0

No po stronie kolejny nie wątpię że jest bardziej rozgrabione, lecz na odcinku który zaznaczyłem na mapce jest inaczej.
Zapisane

Kristofor_z_domu
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 04 Marca 2009, 23:07:08 »
0

Brak mostu stwierdziłem już w wakacje - to moja stała trasa Tczew - Malbork przez Lisewo. Przy Lisewie spora część torów zaorana, czy 50 % - trudno stwierdzić. Mogę tylko potwierdzić iż od strony Nogatu jest lepiej. Czy nie można by tych torów użyć w odbudowie odcinka Malbork - Nowy Dwór?? Dziesiątki autokarów z potencjalnymi klientami przyjeżdżają codziennie do Malborka (w sezonie).
Zapisane

Kristofor_z_domu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #4 : 04 Marca 2009, 23:51:24 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:51:58 wysłane przez Phinek » Zapisane
Paweł P.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 05 Marca 2009, 19:09:13 »
0

Cytat: "Manuel"
W dniu 1.03.2009r. wraz z kolegami dokonałem obchodu południowej części ŻKD


Ale numer. Fajnie, że ktoś jeszcze pamięta o zarośniętej, częściowo rozkradzionej i zaoranej części żuławskiej wąskotorówki. Właśnie 1 marca przeszedłem się po wąskim z Ostaszewa do Nowego Dworu.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 05 Marca 2009, 21:18:24 »
0

Jak jestem latem 500 km od domu i mam dość Trójmiasta, siadam w kolejkę do Tczewa i już "śmigam" rowerem odkrywając pozostałe ślady po kolejce.
Ona tam ( na południe) na pewno nie pojedzie. Można tylko pomyśleć nad odcinkiem od Malborka, ale znając realia i kryzys, długo przyjdzie czekać na jakieś projekty.
Zapisane
piter
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 05 Marca 2009, 22:23:35 »
0

Cytat: "Paweł P."
Cytat: "Manuel"
W dniu 1.03.2009r. wraz z kolegami dokonałem obchodu południowej części ŻKD


Ale numer. Fajnie, że ktoś jeszcze pamięta o zarośniętej, częściowo rozkradzionej i zaoranej części żuławskiej wąskotorówki. Właśnie 1 marca przeszedłem się po wąskim z Ostaszewa do Nowego Dworu.

I jak wygląda odcinek z Ostaszewa do Nowego Dworu Gdańskiego,jest przejezdny? :smile:
Zapisane
Paweł P.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 07 Marca 2009, 21:00:47 »
0

Cytat: "piter"

I jak wygląda odcinek z Ostaszewa do Nowego Dworu Gdańskiego,jest przejezdny? :smile:


Nie. Totalnie zarośniete, przejazdy do odkucia i jeden ubytek do uzupełnienia.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 07 Marca 2009, 21:03:28 »
0

Duży ten ubytek?? Szyny trzymają się podkładów??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 10 Marca 2009, 14:52:04 »
0

Trzymały się, jak ostatnio (grudzień/styczeń?) byłem w okolicach Lubieszewa.
Co do linii Lisewo - Kałdowo to może jest jakaś tyci tyci szansa, skoro ma powstac w Tczewie teraz Muzeum Kolejnictwa, a właściwie byc przeniesione z Kościerzyny.... http://tczew.naszemiasto.pl/wydarzenia/970932.html
Zapisane
Paweł P.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 10 Marca 2009, 22:41:32 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Duży ten ubytek?? Szyny trzymają się podkładów??


Na długość jednej szyny. Reszta jakoś się trzyma.
Zapisane
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 23 Marca 2009, 15:59:57 »
0

A mostek, ukradziono, czy rozebrano ze względów bezpieczeństwa?
Zapisane
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 23 Marca 2009, 20:55:24 »
0

Raczej nie. W Nowym Stawie oba mosty na kolejce (jeden przy wjeździe od strony Lisewa, koło Internatu, a drugi koło muru Cukrowni) są w stanie tragicznym i pierwszy jest dostępny do przejścia, a drugi zaspawany poprzeczną barierką. Może kiedyś wrzucę zdjęcia z obu.
Swoją drogą to dziś patrząc przez okno "Lisebusa" zauważyłem dzięki wypalonym trawom, że nie jest tak źle z ilością toru między Lichnowami a Nowym Stawem. Wzdłuż drogi po za terenem stacji Lichnowy brakuje jedynie fragmentami jednej szyny, a tak to tor jest kompletny. Gorzej jest natomiast w samych Trępnowach i na odcinku do wspomnianego wyżej mostku koło internatu. Może też kiedyś (w lato najprawdopodobniej) zrobię pieszy obchód szlaku.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 23 Lipca 2009, 15:01:01 »
0

Już niedługo będzie się można pojeździć w okolicach wsi Lichnowy*

Było na forum WMTMK.
Znalazłem też to.

Nie komentuję, bo nie bardzo wiem, jak się ustosunkować :neutral::
- żal, bo pamiętam wyprawę kolejką ze Stegny do Lisewa i trudno się pogodzić z tym, że właśnie znika.
- radość, że okoliczni rolnicy nie zaorzą starotorza a uczniowie i turyści będą mieli bezpieczną i wygodną ścieżkę.

*pojeździć rowerem :cry:
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 25 Lipca 2009, 10:34:54 »
0

Kurde, co za chory kraj, koleje wąskotorowe w Polsce zaczynają powoli odżywać, gdyż dostrzeżono w nich potencjał turystyczny a tu kretyni muszą ścieżkę na torach sobie zbudować. Owszem, popieram budowę chodnika czy ścieżki na terenach wiejskich, bo na pewno jest niebezpiecznie iść wzdłuż takiej drogi, którą każdy zasuwa co najmniej 100km/h Ale czy muszą to budować na torach??? Miejsca jest pełno, pola nie sięgają od razu drogi tylko są rowy, krzaki i pas nieużytków, ale oni muszą koniecznie te tory rozebrać... Ciekawe co zrobią z szynami, może zamiast ciąć je na 2 metrowe kawałki złomu przekazaliby je do ŻKD...
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 27 Lipca 2009, 00:25:46 »
0

Cytat: "mikus"
może zamiast ciąć je na 2 metrowe kawałki złomu przekazaliby je do ŻKD...
Obawiam się, że to w naszej rzeczywistości jedynie nasze wspólne pobożne życzenia - samorząd tnie koszty - co dostanie ze sprzedaży, to może pokazać obywatelom jako "przykład oszczędnego gospodarowania". Takiego mamy wójta - nie tylko z "Łunji" wydębił, ale jeszcze na tym starym żelastwie zarobił i ścieżkę nam prawie za darmo zbudował.
Cytat: "mikus"
Ale czy muszą to budować na torach?
Tak jest taniej. Po pierwsze można coś "odzyskać" za złom, po drugie w innym miejscu trzebaby wykupić teren, a tak jest on przekazany "pod inwestycje komunikacyjne". Po trzecie wreszcie,  na żuławach wszędzie pełno mułu a torowisko jest dobrze utwardzone, w ciągu 100 lat istnienia zdążyło osiąść i ogólnie z technicznego punktu widzenia jest wymarzoną lokalizacją.
Mówiąc krótko:
- na starotorzu ścieżka będzie kosztowała 2 mln, obok - 10 (tutaj strzelam)
- myślenie perspektywiczne nie jest najmocniejszą stroną naszego społeczeństwa (a w efekcie również samorządu) - rozwiązuje się dzisiejsze problemy, a po nas choćby potop.
- jakakolwiek reaktywacja wymagałaby współpracy, a o tym w ogóle lepiej nie wspominać. Przecież ktoś mógłby na tym zarobić (więcej od nas), a do tego za żadne skarby nie wolno dopuścić
Ogólnie  :evil:
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 29 Lipca 2009, 21:55:40 »
0

Takie jest myślenie władz. Co tam załatać dziury w drodze, poprawić transport wiosek w gminie z resztą świata. Lepiej stworzyć ścieżkę rowerową pomiędzy nigdzie, a nigdzie. A może jakiś turysta na rowerze się pojawi....
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 30 Lipca 2009, 01:51:51 »
0

Cytat: "tczewianin"
...stworzyć ścieżkę rowerową pomiędzy nigdzie, a nigdzie...
Często tak faktycznie bywa, ale w tym konkretnym przypadku "wadza nasza ukochana" pochyliła się była nad losem milusińskich. Ścieżka ma połączyć wioskę ze szkołą.

Drogi, jak zapewne wiesz, na Żuławach fatalne - nie tylko dziurawe, ale jeszcze wąskie. Ścieżka/chodnik z pewnością się przyda (dotyczy to zresztą ok. 99,9% dróg w naszym kochanym kraju).

Taka mała dygresja (czyli offtop po internetowemu). Jakiś czas temu znajoma rozmawiała z pewnym urzędnikiem unijnym, nadzorującym fundusze min. na remonty i budowę dróg. Gościu nie potrafił zrozumieć, że my to wszystko tak na żywioł, bez ogólnej strategii rozwoju transportu, mapki z zaznaczonymi korytarzami itd. Z trudem przyjmował tłumaczenia, że gdzieby trochę asfaltu nie chlapnąć, tam okaże się to potrzebne. Oczywiście facet był Niemcem.

Wracając do tematu. Już słyszę głosy, że lepiej byłoby uruchomić jakiś wąskotorowy schooltrain (i tu kolejny konkurs pewnego biura turystycznego, o którym wspomniał kilkakrotnie kolega Kucyk: Jak brzmiałaby polska nazwa takiego wynalazku, wszak "gimbusa" już mamy, a kolej nie powinna być przecież gorsza?). :wink:


PS.
Wiem, że temat (jak to na pewnym innym forum napisałem) "Modernizacji infrastruktury transportowej w ramach przygotowań do Euro 2012 poprzez zastąpienie archaicznego transportu kolejowego ekologicznym transportem rowerowo-pieszym" , jest dla niektórych bolesny, ale ja już odżałowałem. "Na wadze nie poradze"
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 09 Kwietnia 2010, 00:49:31 »
0

Przy okazji remanentów dotyczących kolejki żuławskiej ( http://750mm.pl/viewtopic.php?p=37384#37384 i http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2898 ) kilka zdjęć z krótkiego rekonesansu z września zeszłego roku:

http://picasaweb.google.pl/marekm001/20090907ZuAwy?authkey=Gv1sRgCJDlzK_d_frzFg&feat=directlink

Trochę zdjęć wieży ciśnień na stacji normalnotorowej w Nowym Dworze, kilka zdjęć z okolic Lipinki i z Nowego Stawu.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!