Arczi
|
|
« : 20 Marca 2009, 01:13:16 » |
0
|
Powoli zima odchodzi w zapomnienie a więc nasza kolejka przebudza się z zimowego letargu. Poniżej krótka fotorelacja z pierwszych zainicjowanych prac przed uruchomieniem kolejki militarnej Muzeum Obrony Wybrzeża. Pierwszy wagon który ujrzał światło dzienne po zimowaniu w bunkrze. Wstępne prace przy przeróbce wagoników wojskowych na pasażerskie. A to fotki końcowych prac przy wycinaniu zbędnych ram burt wagoników. A tak wyglądają wagoniki pozbawione zbędnych burt i przegniłej podłogi. Nie można zapomnieć także o ciężkiej pracy Ogona który intensywnie walczy przy dopieszczaniu i kosmetyce torowiska.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #1 : 20 Marca 2009, 08:31:55 » |
0
|
No i elegancko :grin:
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
OczeQ
SGKW
Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
|
« Odpowiedz #2 : 20 Marca 2009, 10:08:00 » |
0
|
Wiertarka do szyn przerobiona z Komarka?? dobrze widzę? :shock:
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #3 : 20 Marca 2009, 12:09:02 » |
0
|
Wiertarka do szyn przerobiona z Komarka?? Nie przerobiona tylko fabryczna produkcja. Były też piły do szyn napędzane tym silnikiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #4 : 25 Marca 2009, 08:02:59 » |
0
|
Ten komarek jest super do wiercenia w szynach, wchodzi jak w masło, lecz ma słabe chłodzenie i trzeba go chłodzić wodą
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #5 : 25 Marca 2009, 09:57:28 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:30:03 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #6 : 27 Marca 2009, 21:29:59 » |
0
|
Kiedy jest planowane rozpoczęcie przewozów, i co z UTK?
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #7 : 30 Marca 2009, 21:54:40 » |
0
|
Wiertarka sprawuje sie znakomicie :grin: Dodam że ta wiertarka chyba mnie polubiła bo tylko ja potrafie ją obsługiwać :wink: Innym albo silnik gaśnie lub nie chce odpalić :wink: Wywierciła już około 160 otworów i z dniem jutrzejszym bedzie miała wymieniane wiertło na nowe (to już trzecie) Jutro wykonam ostatnie 30 otworów w szynach i zmieniam narzędzia pracy z wiercidełka na podbijak torowy, lewary torowe i poziomice. Przewidywany termin zakończenia prac 20 kwiecień 2009. Warunkiem jest czy na czas przyjedzie tłuczeń.
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #8 : 30 Marca 2009, 22:03:40 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:29:52 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Arczi
|
|
« Odpowiedz #9 : 10 Kwietnia 2009, 23:41:49 » |
0
|
Dzięki uprzejmości Dawida, autora tych zdjęć mogę przedstawić kolejną porcje fotek z prac przy kolejce MOW. (dziękuje Dawid za fotki) Wciąż trwają prace przy torowisku. A oto efekt podbijania torowiska. Kilka podstawowych narzędzi wspomagających Ogona w tej wyczerpującej pracy. A oto sam Ogon w chwilach zwątpienia w sens dalszej pracy na torach lub w chwilach relaksu. Oraz dwie fotki dalszych prac przy przebudowie platform na „ osobówki”.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #10 : 11 Kwietnia 2009, 09:43:18 » |
0
|
No widze że jednak profil toru wychodzącego z 3-ki po Naszemu Ogon ?? Jakieś zmiany w planowaniu położenia zwrotnicy ??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #11 : 11 Kwietnia 2009, 20:55:53 » |
0
|
A skąd jest ta koleba w MOW bo w zeszłym roku jej nie było.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #12 : 11 Kwietnia 2009, 22:28:20 » |
0
|
Jak nie?? Na jesieni przyjechały 2 koleby. Poszukaj na forum. Są fotki z transportu.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #13 : 11 Kwietnia 2009, 22:49:11 » |
0
|
Mam teraz przerwe świąteczną od prac torowych, ale we wtorek znów będe ostro działał na torach. Na dzień dzisiejszy wykonałem następujące prace:
→ Podbiłem 190 z 290 podkładów → Usunąłem wszystkie punkty krytyczne w torowisku → zniwelowałem (na tyle ile mogłem ) 80% torowiska → założyłem na łuku pierwszym 10 ściągów z prętów gwintowanych fi 20mm → wkopałem dodadkowe podkłady w miejscach gdzie były ubogo ułożone → wywierciłem wszystkie brakujące otwory pod łubki w torze szlakowym → usunąłem tor prowizoryczny przy bunkrze nr3 i ułożyłem nowy z szyn S 49
Do zakończenia finalnego prac torowych pozostało : → wywiercenie otworów pod łubki na stacji przy bunkrze nr 2 → montaż łubek → odbicie toru stacyjnego (42 podkłady) → obsypanie tłuczniem i podbicie 58 podkładów na szlaku → montaż wskaźników na szlaku
Mimo ciężkich prac które mnie spotkały na szlaku może wyjść tak, że szlak może nie zostać dopuszczony do użytku :shock: Dlaczego :?: To pytanie jest dla wolontariuszy , którzy pracowali przy układaniu łuków. Niestety w naszym kraju TOROMISTRZÓW dzielimy na dwie grupy: → Takich co przy odbiorze szlaku studiują przepisy liżąc kartka po kartce trzymając sie mocno tego co jest w nich zapisane...
→ Takich którzy wiedzą na ile można wykożystac materiały staroużyteczne i jakich drobnych defektów można się po nich spodziewać.
Mimo wszystko po poprawieniu pewnych rzeczy w łukach na szlaku uważam że tor został poprawnie ułożony na tyle na ile pozwoliły mi materiały staroużyteczne :wink:
P.S. Pozdrawiam wszystkich toromistrzów :wink:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #14 : 11 Kwietnia 2009, 23:03:21 » |
0
|
No widze że jednak profil toru wychodzącego z 3-ki po Naszemu Ogon ?? Jakieś zmiany w planowaniu położenia zwrotnicy ?? Odnośnie tego odcinka przy bunkrze nr 3, dokonałem pewnej korekcji toru 40 metrów wcześniej. Końcówke łuku nagiąłem bardziej i przesunąłem tor 50 cm w prawo (patrząc w stronę bunkra nr 3 robiąc tylko delikatną "eske" przy bunkrze :wink: Ech ci moi doradcy.... same poprawki przez nich mam :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #15 : 12 Kwietnia 2009, 18:51:38 » |
0
|
A mówiłem Ogon że tak będzie? Byliście z Jackiem mądrzejsi... Szykuj siły kolego Ogonie. W środe zawita do Ciebie na półwysep 26 ton czyściutkiego, nowiutkiego tłucznia do balastowania torowiska... A co ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #16 : 12 Kwietnia 2009, 20:19:21 » |
0
|
Ja byłem przeciwny takiemu rozwiązaniu. To Jacusia pomysł był : : Z tłucznia jestem bardzo zadowolniony :wink: Aha mógłbyś wrzucic jeszcze na ten samochód ze 40 łubek :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #17 : 13 Kwietnia 2009, 07:30:07 » |
0
|
Hehe teraz sie każdy wyprze pomysłu :razz: :lol:
Z łubkami raczej pozamiatane. Marcin mówił że podobno są załatwione więc ja odpuściłem kombinowanie ich od siebie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #18 : 13 Kwietnia 2009, 20:06:45 » |
0
|
załatwione załatw iane - spoko Ogona, będą... (Arczi?)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #19 : 17 Kwietnia 2009, 21:15:39 » |
0
|
Informacja do Leśnego Dziadka :!:
Do momentu kiedy nie zostaną zamocowane łubki na szlaku, obowiązuje cie tarcza D1 Czyli ZAKAZ WJAZDU NA SZLAK !
Otwory są wszędzie powiercone ( poza 4 stykami przy bunksze nr3 ) Jeżeli zamocujesz brakujące łubki na szlaku (6 styków) to masz zielone światło na "walcowanie" go lokomotywą na odcinku od bunkra nr 3 do do pierwszego łuku od strony bunkra nr 2 :wink: Na reszcie szlaku obowiązuje jeszcze ograniczenie prędkości do 5 km/h Relacje z jazdy lokomotywą daj mi znac na komórke bo jutro jade psuć tory w Czarnej Białostockiej :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
|