Świat kolejek wąskotorowych SMF
10 Października 2024, 23:18:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pierwsze prace w tym roku na kolejce MOW.  (Przeczytany 34694 razy)
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« : 20 Marca 2009, 01:13:16 »
0

Powoli zima odchodzi w zapomnienie a więc nasza kolejka przebudza się z zimowego letargu.
Poniżej krótka fotorelacja z pierwszych zainicjowanych prac przed uruchomieniem kolejki militarnej Muzeum Obrony Wybrzeża.


Pierwszy wagon który ujrzał światło dzienne po zimowaniu w bunkrze.





Wstępne prace przy przeróbce wagoników wojskowych na pasażerskie.











A to fotki końcowych prac przy wycinaniu zbędnych ram burt wagoników.

A tak wyglądają wagoniki pozbawione zbędnych burt i przegniłej podłogi.



Nie można zapomnieć także o ciężkiej pracy Ogona który intensywnie walczy przy dopieszczaniu i kosmetyce torowiska.

Zapisane
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #1 : 20 Marca 2009, 08:31:55 »
0

No i elegancko :grin:
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #2 : 20 Marca 2009, 10:08:00 »
0

Wiertarka do szyn przerobiona z Komarka??
dobrze widzę?  :shock:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #3 : 20 Marca 2009, 12:09:02 »
0

Cytat: "OczeQ"
Wiertarka do szyn przerobiona z Komarka??

Nie przerobiona tylko fabryczna produkcja. Były też piły do szyn napędzane tym silnikiem.
Zapisane

OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #4 : 25 Marca 2009, 08:02:59 »
0

Ten komarek jest super do wiercenia w szynach, wchodzi jak w masło, lecz ma słabe chłodzenie i trzeba go chłodzić wodą
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Phinek
Gość
« Odpowiedz #5 : 25 Marca 2009, 09:57:28 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:30:03 wysłane przez Phinek » Zapisane
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #6 : 27 Marca 2009, 21:29:59 »
0

Kiedy jest planowane rozpoczęcie przewozów, i co z UTK?
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 30 Marca 2009, 21:54:40 »
0

Wiertarka sprawuje sie znakomicie :grin:  Dodam że ta wiertarka chyba mnie polubiła bo tylko ja potrafie ją obsługiwać  :wink:  Innym albo silnik gaśnie lub nie chce odpalić :wink:  Wywierciła już około 160 otworów i z dniem jutrzejszym bedzie miała wymieniane wiertło na nowe (to już trzecie) Jutro wykonam ostatnie 30 otworów w szynach i zmieniam narzędzia pracy z wiercidełka na podbijak torowy, lewary torowe i poziomice. Przewidywany termin zakończenia prac 20 kwiecień 2009. Warunkiem jest czy na czas przyjedzie tłuczeń.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #8 : 30 Marca 2009, 22:03:40 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:29:52 wysłane przez Phinek » Zapisane
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 10 Kwietnia 2009, 23:41:49 »
0

Dzięki uprzejmości Dawida, autora tych zdjęć mogę przedstawić kolejną porcje fotek z prac przy kolejce MOW. (dziękuje Dawid za fotki)

Wciąż trwają prace przy torowisku. A oto efekt podbijania torowiska.





Kilka podstawowych narzędzi wspomagających Ogona w tej wyczerpującej pracy.





A oto sam Ogon w chwilach zwątpienia w sens dalszej pracy na torach lub w chwilach relaksu.



Oraz dwie fotki dalszych prac przy przebudowie platform na „ osobówki”.



Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #10 : 11 Kwietnia 2009, 09:43:18 »
0

No widze że jednak profil toru wychodzącego z 3-ki po Naszemu Ogon ?? Jakieś zmiany w planowaniu położenia zwrotnicy ??
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #11 : 11 Kwietnia 2009, 20:55:53 »
0

A skąd jest ta koleba w MOW bo w zeszłym roku jej nie było.
Zapisane

Jakub Szadkowski
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 11 Kwietnia 2009, 22:28:20 »
0

Jak nie?? Na jesieni przyjechały 2 koleby. Poszukaj na forum. Są fotki z transportu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 11 Kwietnia 2009, 22:49:11 »
0

Mam teraz przerwe świąteczną od prac torowych, ale we wtorek znów będe ostro działał na torach.
Na dzień dzisiejszy wykonałem następujące prace:

→ Podbiłem 190 z 290 podkładów
→ Usunąłem wszystkie punkty krytyczne w torowisku
→ zniwelowałem (na tyle ile mogłem ) 80% torowiska
→ założyłem na łuku pierwszym 10 ściągów z prętów gwintowanych fi 20mm
→ wkopałem dodadkowe podkłady w miejscach gdzie były ubogo ułożone
→ wywierciłem wszystkie brakujące otwory pod łubki w torze szlakowym
→ usunąłem tor prowizoryczny przy bunkrze nr3 i ułożyłem nowy z szyn S 49

 Do zakończenia finalnego prac torowych pozostało :
 
 → wywiercenie otworów pod łubki na stacji przy bunkrze nr 2
 → montaż łubek
 → odbicie toru stacyjnego (42 podkłady)
 → obsypanie tłuczniem i podbicie 58 podkładów na szlaku
 → montaż wskaźników na szlaku

 Mimo ciężkich prac które mnie spotkały na szlaku może wyjść tak, że szlak może nie zostać dopuszczony do użytku :shock:  Dlaczego :?: To  pytanie jest dla wolontariuszy , którzy pracowali przy układaniu łuków.
 
Niestety w naszym kraju TOROMISTRZÓW dzielimy na dwie grupy:
 
 → Takich co przy odbiorze szlaku studiują przepisy liżąc kartka po kartce trzymając sie mocno tego co jest w nich zapisane...

 → Takich którzy wiedzą na ile można wykożystac materiały staroużyteczne i jakich drobnych defektów można się po nich spodziewać.

Mimo wszystko po poprawieniu pewnych rzeczy w łukach na szlaku uważam że tor został poprawnie ułożony na tyle na ile pozwoliły mi materiały staroużyteczne :wink:

P.S.   Pozdrawiam wszystkich toromistrzów :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #14 : 11 Kwietnia 2009, 23:03:21 »
0

Cytat: "AXEL"
No widze że jednak profil toru wychodzącego z 3-ki po Naszemu Ogon ?? Jakieś zmiany w planowaniu położenia zwrotnicy ??


 Odnośnie tego odcinka przy bunkrze nr 3, dokonałem pewnej korekcji toru 40 metrów wcześniej.
 Końcówke łuku nagiąłem bardziej i przesunąłem tor 50 cm w prawo (patrząc  w stronę bunkra nr 3 robiąc tylko delikatną "eske" przy bunkrze :wink:

 Ech ci moi doradcy....   same poprawki przez nich mam :neutral:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #15 : 12 Kwietnia 2009, 18:51:38 »
0

A mówiłem Ogon że tak będzie? Byliście z Jackiem mądrzejsi...

Szykuj siły kolego Ogonie. W środe zawita do Ciebie na półwysep 26 ton czyściutkiego, nowiutkiego tłucznia do balastowania torowiska... A co ...
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #16 : 12 Kwietnia 2009, 20:19:21 »
0

Ja byłem przeciwny takiemu rozwiązaniu. To Jacusia pomysł był  :Co?:
 Z tłucznia jestem bardzo zadowolniony :wink:  Aha mógłbyś wrzucic jeszcze na ten samochód ze 40 łubek :mrgreen:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #17 : 13 Kwietnia 2009, 07:30:07 »
0

Hehe teraz sie każdy wyprze pomysłu :razz:  :lol:

Z łubkami raczej pozamiatane. Marcin mówił że podobno są załatwione więc ja odpuściłem kombinowanie ich od siebie.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #18 : 13 Kwietnia 2009, 20:06:45 »
0

Cytat: "AXEL"
załatwione


załatwiane - spoko Ogona, będą... (Arczi?)
Zapisane

Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #19 : 17 Kwietnia 2009, 21:15:39 »
0

Informacja do Leśnego Dziadka  :!:

Do momentu kiedy nie zostaną zamocowane łubki na szlaku, obowiązuje cie tarcza D1
 Czyli   ZAKAZ WJAZDU NA SZLAK !

 Otwory są wszędzie powiercone ( poza 4 stykami przy bunksze nr3 )
 Jeżeli zamocujesz brakujące łubki na szlaku (6 styków) to masz zielone światło na "walcowanie" go lokomotywą  na odcinku od bunkra nr 3 do do pierwszego łuku od strony bunkra nr 2 :wink:  Na reszcie szlaku obowiązuje jeszcze ograniczenie prędkości do 5 km/h
 
 Relacje z jazdy lokomotywą daj mi znac na komórke bo jutro jade psuć tory w Czarnej Białostockiej :mrgreen:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!