Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:05:31 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: UTK, TDT i inni  (Przeczytany 39218 razy)
maciej96
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #60 : 20 Września 2009, 14:43:43 »
0

Cytat: "Kucyk"
Tak, oczywiście Koledzy przedmówcy mają co do tego, że wolontariusz jest pracownikiem, rację w 100%. Jednak są pewne nazwijmy to upierdliwości z "legalizacją" wolontariatu, dlatego można stosować też prostsze rozwiązanie: umowę zlecenie zawartą na dłuższy czas której rozliczanie następuje sukcesywnie np.: co miesiąc na podstawie wykonanej w tym czasie pracy. Umowa może zawierać dowolną stawkę za roboczogodzinę, czy obsłużony pociąg. Można zastosować tu stawkę dzienną będącą np. zwrotem kosztów podróży (20-40zł) i wtedy wolontariusz nie jest wolontariuszem w świetle prawa, choć sam się czuje jako wolontariusz, który na dodatek jest ubezpieczony i zadowolony bo z własnej kielni na dojazd bulić nie musiał. Gorąco polecam tą metodę, zwłaszcza dla członków drużyn pociągowych.


W kwestii wolontariatu, to wystarczy umowa ustna lub pisemna o świadczenie. W formie pisemnej można zawrzeć np. zakres prac i wymiar czasu. Umowa, czy ustna czy pisemna jest tak samo ważna. Oczywiście na dłuższy czas lepiej stosować formę pisemną. Ważne jest aby pamiętać o przeszkoleniu wolontariusza z BHP. Przy wolontariacie także stosuje się uregulowania dotyczące polecenia wyjazdu służbowego. Natomiast  w temacie ubezpieczeń to w wolontariacie stosuje się ubezpieczenia NW i spotkałem się z dwoma poglądami w tej materii. Pierwszy ministerialny mówi, że jeżeli umowa jest zawarta na czas do 1 miesiąca to koszty ubezpieczenia pokrywa świadczeniobiorca, a powyżej 1 miesiąca to świadczenie z automatu przechodzi na państwo. Drugi pogląd pochodzący z komentarza do ustawy o wolontariacie mówi, że niezależnie od czasu umowy, przez pierwszy miesiąc koszty NW pokrywa świadczeniobiorca, a później ubezpieczenie przechodzi na państwo.
Zapisane
maciej96
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 20 Września 2009, 15:13:51 »
0

Cytat: "Bartosz Uryga"

Co ważne dla nas, koleje wąskotorowe zwolnione są z obowiązku posiadania autoryzacji/certyfikatu bezpieczeństwa (art. 18 ust. 2 i 3), natomiast występuje potrzeba posiadania świadectwa bezpieczeństwa (art. 18 ust. 4), będącego uproszczoną wersją autoryzacji/certyfikatu (bo nie prowadzi się np. ruchu międzynarodowego). Aby zarządca-przewoźnika (czyli operator) uzyskał świadectwo musi posiadać świadectwa dop. typu, świadectwa sprawności technicznej taboru, wykaz stosowanych przepisów wewnętrznych i zatrudniać wykwalifikowany personel.


Przeczytałem art.18 i jeżeli mogę zauważyć ust. 4 został uchylony przez art. 1 pkt.7 lit. b ustawy z dnia 19 września 2007 (Dz.U.07.191.1374).

Nie wiem czy zwróciliście uwagę na art. 5 utk, ale jak mniemam wiecie o tym, że zgodnie z ust. 3 tego artykułu "Zarządca nie jest uprawniony do wykonywania przewozów kolejowych, z wyjątkiem wykonywania przewozów technologicznych dla własnych potrzeb, z zastrzeżeniem ust. 4."
A ust.4 mowi, że "Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, po uzyskaniu opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, może, w drodze decyzji, zezwolić zarządcy na:
  1)   wykonywanie przewozu osób pod warunkiem prowadzenia odrębnej rachunkowości w zakresie zarządzania infrastrukturą kolejową oraz wykonywania przewozów kolejowych;
  2)   wykonywanie przewozu osób i rzeczy na wyodrębnionej organizacyjnie linii kolejowej bez wymagania prowadzenia odrębnej rachunkowości, o której mowa w pkt 1, pod warunkiem nieudostępniania tej linii przewoźnikom kolejowym."
Czyli wychodzi na to, że nie można łączyć funkcji zarządcy infrastruktury i przewoźnika, jeżeli nie ma się stosownej decyzji administracyjnej. Prawda to?
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #62 : 20 Września 2009, 16:00:36 »
0

Cytat: "maciej96"
Nie wiem czy zwróciliście uwagę na art. 5 utk, ale jak mniemam wiecie o tym, że zgodnie z ust. 3

Tylko że ustępy 3-6 tegoż artykułu nie dotyczą kolei o rozstawie mniejszym niż 1435 mm.
Najśmieszniejsze jest to, że nie dotyczy nas również ustęp 5 tegoż artykułu:
Cytat: "Art 5 ust 5"
W razie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego lub bezpieczeństwa przewozu
osób i rzeczy zarządca obowiązany jest podjąć działania likwidujące to
zagrożenie, włącznie ze wstrzymaniem lub ograniczeniem ruchu kolejowego na
całości lub części linii kolejowej.
Zapisane
maciej96
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 20 Września 2009, 16:08:41 »
0

Fakt.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #64 : 20 Września 2009, 19:56:24 »
0

Cytat: "maciej96"
Czyli wychodzi na to, że nie można łączyć funkcji zarządcy infrastruktury i przewoźnika, jeżeli nie ma się stosownej decyzji administracyjnej. Prawda to?


Prawda! W 2005r. PTKW musiało uzyskać pozytywną opinię prezesa UOKiK aby uzyskać licencję*.

*Którą teraz może się....
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #65 : 25 Września 2009, 23:23:06 »
0

Wszyscy waskotorowcy, ktorzy uzyskiwali licencje przed wejsciem w zycie wspomnianej nowelizacji ustawy musieli uzystkac zgode od UOKiK-u.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!