Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:29:31 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009  (Przeczytany 31031 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« : 26 Kwietnia 2009, 01:24:03 »
0

W sezonie 2009 pociągi Starachowickiej Kolei Wąskotorowej będą kursowały wg następującego rozkładu jazdy:

Odcinek Iłża - Marcule Nadleśnictwo:

Pociągi kursują w dniach 1, 2, 3 maja, a następnie w każdą niedzielę do 27 września włącznie


Odjazdy ze stacji Iłża:         11.00 | 14.00 | 17.00
Przyjazdy do stacji Marcule: 11.30 | 14.30 | 17.30

Odjazdy ze stacji Marcule:  13.00 | 16.00 | 18.30
Przyjazdy do stacji Iłża:     13.30 | 16.30 | 19.00



Odcinek Starachowice - Lipie:

Ze względu na zakres konieczych do wykonania prac pociągi na odcinku Starachowice Wąskotorowe - Lipie będa kursowały po ogłoszeniu, przy czym zakładamy, że najpóźniej od 31 maja br.


Odjazdy ze stacji Starachowice Wąsk:      10.30 | 13.30 | 17.00
Przyjazdy do stacji Lipie:                         10.50 | 13.50 | 17.20

Odjazdy ze stacji Lipie:                            13.00 | 16.00 | 18.30
Przyjazdy do stacji Starachowice Wąsk:    13.20 | 16.20 | 18.50

Tu do pobrania tabelaryczny rozkład jazdy SKW w formacie PDF:

Rozkład jazdy SKW na rok 2009 - klik!


Informacja o kursowaniu pociągów oraz zamawianie pociągów i rezerwacja miejsc:
Tel kom: 692-029-136



Taryfa:


Podane ceny biletów są cenami na bilet tam i spowrotem.

10 zł normalny
6 zł ulgowy

Bilet promocyjny na przejazd oboma odcinkami w jednym dniu:

Normalny: 16 zł
Ulgowy: 8 zł

Bilety ulgowe przysługują uczniom i studentom do ukończenia 26 roku życia na podstawie legitymacji szkolnej lub studenckiej a także na podstawie Karty Euro <26 oraz dzieciom w wieku przeszkolnym na podstawie oswiadczenia rodzicow lub opiekunow.
Honorujemy karty Euro <26
Dzieci do lat 4 - bezpłatnie
Przewóz psa lub roweru - bezpłatnie


Dane teleadresowe operatora:

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
ul. Reja - Parowozownia
41-900 Bytom

Adres do korespondencji:

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Skrytka pocztowa 92
41-902 Bytom 2

NIP: 626-27-19-066
REGON: 278109632
KRS: 0000164727

www.sgkw.eu
e-mail: info@sgkw.eu

Telefony kontaktowe zarządu SGKW:
Bartosz Uryga, prezes, tel. kom.: 600 390 992
Paweł Niemczuk, pełnomocnik, tel. kom.: 692 029 136
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #1 : 27 Kwietnia 2009, 08:23:19 »
0

Cytuj

10 zł normalny
6 zł ulgowy

Biorąc pod uwagę wcześniejsze ceny biletów i frekwencję podniesienie cen w stosunku do poprzednich sezonów odpowiednio o 4 i 2 złote nie wróży zbyt wielkiej frekwencji....
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 27 Kwietnia 2009, 11:27:50 »
0

Ceny, ktore podajesz obowiazywaly w sezonie 2007, w roku 2008 bylo odpowiednio 8 i 5 - podwyzka zatem wynosi 2 zl i 1 zl.
Prosze poza tym zwrocic uwage, ze bilety ulgowe objely znacznie szersza grupe uzytkownikow niz dotychczas.
Z reszta czas pokaze, co i jak - w razie potrzeby podejmiemy decyzje o korekcie taryfy.
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #3 : 27 Kwietnia 2009, 11:46:02 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Biorąc pod uwagę wcześniejsze ceny biletów i frekwencję podniesienie cen w stosunku do poprzednich sezonów odpowiednio o 4 i 2 złote nie wróży zbyt wielkiej frekwencji....

Frekwencja jest pochodną nie tylko cen biletów. Poza tym podwyżka cen biletów i wynikająca z niej zmiana frekwencji niekoniecznie musi wpływać ujemnie na bilans pociągu :]
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 27 Kwietnia 2009, 11:49:23 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Biorąc pod uwagę wcześniejsze ceny biletów i frekwencję podniesienie cen w stosunku do poprzednich sezonów odpowiednio o 4 i 2 złote nie wróży zbyt wielkiej frekwencji....

Tylko nie zapominaj, że jeśli ktoś zadaje sobie trud przyjechania na stację początkową to pojedzie kolejką właściwie niezależnie od ceny. Natomiast cena (i jej relacja do atrakcyjności) ma kolosalne znaczenie dla jego powtórnego przyjazdu na kolejkę i na info przekazywane swoim znajomym.

Zatem reasumując kolejka nie stanie się powszechną rozrywką dla miejscowych lecz raczej jednorazową atrakcją dla przyjezdnych. Z miejscowymi generalnie zawsze było słabo (poza pierwszym sezonem po uruchomieniu i zjawiskiem nowości). Więc może, w lokalnym kontekście, nie jest to zła strategia? Powodzenia

pozdr M

PS. a właściwie dlaczego Powiat rozstał się z dotychczasowym operatorem?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 27 Kwietnia 2009, 12:11:27 »
0

To poprzedni operator rozstal sie z powiatem, heh. Zostali usunieci z Zulaw, wiec dalsze prowadzenie dzialalnosci niewielkiej kolejki polozonej na dodatek kilkaset km od Gdanska stalo sie dla nich zbyt klopotliwe.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 25 Maja 2009, 22:07:37 »
0

Zawiadamiamy, że 31 maja ruszają pociągi planowe na starachowickiej części SKW. Pociągi będą kursować wg. rozkladu jazdy podanego powyzej oraz na stronie http://skw.org.pl.

Zawiadamiamy jednocześnie o nowym (i tym razem już docelowym) numerze telefonu, pod którym można zasięgnąć informacji na temat kursowania pociągów oraz składać zamówieia na pociągi czarterowe:

660-509-105
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 08 Czerwca 2009, 15:00:07 »
0

Informujemy, ze w najblizszy dlugi weekend (11-14 czerwca) pociagi planowe SKW beda kursowaly na obu odcinkach  tylko w niedziele 14 czerwca.
W pozostale dni dlugiego weekendu pociagi planowe nie kursuja.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 27 Czerwca 2009, 14:38:15 »
0

Z powodu awarii lokotywy Lyd1-252 (i braku rezerwy taborowej) kursowanie pociagow planowych na starachowickiej czesci SKW zostaje zawieszone do odwolania. Wstrzymuje sie takze przyjmowanie zamowien na pociagi czarterowe.
Za niedogodnosci przepraszamy i zapewniamy, ze robimy, co w naszej mocy by przerwa w kursowaniu pociagow trwala jak najkrocej.

Pawel Niemczuk, SGKW
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #9 : 27 Czerwca 2009, 14:55:43 »
0

Obawiam się, że w ten sposób kolejka sama sobie goli nastrzela. Byle były do odrobienia...

Nikogo obwiniać nie wypada, bo sytuacja zastana jest jaka jest i nic się na to nie poradzi, ale warto sobie uświadomić, że raz zawiedziony klient drugiej szansy już kolejce nie da.

Więc może warto w ogóle nie bawić się w przewozy (nie zawodzić klientów), a najsamprzód doprowadzić kolejkę do takiego stanu, aby można było bezproblemowo zapewnić ciągłość ruchu? Wtedy wszyscy (zwłaszcza klienci!) wiedzą na czym stoją.

To taka moja drobna sugestia, być może niemożliwa do zrealizowania, nie wnikam  :cool:
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 27 Czerwca 2009, 15:41:45 »
0

Drogi Andrzeju, musialbym byc prorokiem zeby przewidziec, ze pompe szlag trafi. Podobnie nie jestem w stanie przewidziec, czy dopadnie mnie osobiscie grypa, przeziebienie, czy moze zatrucie pokarmowe.
Moze jeszcze inaczej - prawie pewne jest, ze jesienia czy wiosna sie posmarkam - taka kolej rzeczy i natura ludzka. Tak samo swiadom bylem i jestem, ze awarie taboru sa nieuniknione i predzej czy pozniej sie cos zepsuje (zwlaszcza, ze tabor jest wiekowy) - wiemy jednak doskonale, ze awarii do rozkladu jazdy wpisac sie nie da.

Zrobimy wszystko, zeby przerwa trwala jak najkrocej, jednak wszystko zalezy od wielu czynnikow - przede wszystkim od pieniedzy oraz dostepnosci czesci zamiennych i dyspozycyjnosci sily fachowej.

Najleszym sposobem zaradzenia podobnym sytuacjom w przyszlosci jest zapewnienie rezerwy taborowej - ta pojawi sie najwczesniej w momencie polaczenia obu fragmentow kolei, co przy sprzyjajacych wiatrach moze nastapic juz w roku 2010. Do tego czasu musimy sobie poradzic z tym, co mamy - o zakupie kolejnej lokomotywy mozna zapomniec - ani my jako przewoznik / operator nie mamy na to pieniedzy, ani powiat. I tyle.

Od razu uprzedze pytania odnosnie Wls75 stacjonujacej w Starachowicach - po pierwsze lokomotywa ta jest wlasnoscia FPKW i ewentualne korzystanie z niej wymaga uzgodnien. Po drugie - przydatnosc tej maszyny do pracy pociagowej jest mocno ograniczona - klasa rumunska jest zbyt ciezka, lokomotywa nie poradzi sobie z takim ciezarem na linii o takim profilu. Po trzecie - nie ma hamulca zespolonego. Targanie tak ciezkiego wagonu tak lekka maszyna bez tego hamulca zespolonego byloby sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem.  

Oczywiscie szukamy rozwiazan alternatywnych, ale teraz zbyt wczesnie zeby wnikac w szczegoly.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #11 : 27 Czerwca 2009, 17:06:53 »
0

Ależ drogi Pawle nie tłumacz się tak gęsto Przecież napisałem wyraźnie, że obarczać za to winą nikogo nie zamierzam. Stwierdziłem tylko fakt, że raz zrobiony w balona klient drugiej szansy nie da. A może przy bieżącej kiepskiej frekwencji warto na dwa sezony odpuścić sobie jeżdżenie (przychody i tak pewnie kiepskie, choć mogę się mylić) i przygotować się do jeżdżenia solidnie? Klienta nie interesuje czy to pompa czy katar maszynisty czy brak szyny na szlaku. Klient w dzisiejszej dobie nie przyjdzie zrobić wpisu do książki skarg ani nie opieprzy kierownika. Po prostu następnym razem będzie omijał kolejkę szerokim łukiem. Bo jak ma zaufać przedsięwzięciu, które już raz go zawiodło?

Wiesz moja opinia jest taka, iż jeśli chcecie uważać się za solidne przedsięwzięcie to nie tłumaczcie się tym, że ktoś może mieć katar albo pompka strzeliła, tylko dajcie klientowi dobry produkt. Zróbcie plan rozwoju na 10 lat i jeżdżenie na szlaku nie musi być pierwszym punktem tego planu. Może być trzecim albo piątym, po załatwieniu spraw, które są konieczne do załatwienia. A jeśli tak się nie da, trudno. Pretensji o to do nikogo nie będę miał, takie są powiedzmy realia. Szkoda tylko, że z tego wyniknie, iż SKW nadal jest interesem palcem na wodzie pisanym. Myślałem, że coś się zaczęło zmieniać, a tu nic. Chyba za daleko od tego wszystkiego jestem i nieco bujam w obłokach...

Pawle pytanie więc - czy naprawdę się nie da? Czy jeżdżenie (przy ewidentnych brakach) jest wpisane w umowę? A może warto pogadać z Powiatem i uczciwie powiedzieć, że kursowanie możemy zacząć nie od zaraz a za rok czy dwa, bo taki mamy PLAN, który zapewni kolejce długi żywot i więcej klientów...
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #12 : 27 Czerwca 2009, 17:25:52 »
0

Istnieje jeden zasadniczy plan na przyszlosc - polaczenie obu czesci kolei - gdy on zostanie zrealizowany, to SKW w koncu, po wielu latach, na powrot stanie sie koleja z prawdziwego zdarzenia - zacznie jezdzic skades dokads, a nie skades w krzaki, mozliwe stanie sie bardziej optymalne wykorzystanie taboru, pojawi sie rezerwa taborowa (jedna z dwoch lokomotyw przejdzie z pracy pociagowej do rezerwy) itd itp.

Przed SKW wciaz daleka droga - jak wiadomo obecnie kolej dysponuje sladowa iloscia taboru (2 lokomotyw i 3 wagony na dwoch kawalkach toru), stan torowisk pozostawia wiele do zyczenia, a stan zaplecza technicznego to Bajkonur po upadku Zwiazku Sowieckiego, bo na pewno nie NASA. Wszelkie wyklady o budowaniu oferty, zawiedzonym kliencie itd aktualnie sa nieaktualne Aktualnie aktualna jest codzienna walka o to, zeby bajzel w ogole pojechal. Oczywiscie nikt nie siada na szynie i nie smarka w rekaw mowiac "o boze, jak zle, jaki jestem smutny i bezsilny" - zarowno powiat, jak i my pracujemy nad tym, zeby bylo lepiej - ale to wymaga czasu i pieniedzy, pieniedzy i czasu. I kolei w jednym kawalku, bo dopoki jest w dwoch, to wiele zdzialac sie nie da.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 27 Czerwca 2009, 17:30:20 »
+1

Pawle, całkowita zgoda z Kalito.

Zajmuję się zarządzaniem infrastrukturą na turystycznej kolei wąskotorowej zawodowo od 4 lat i wiem, że najlepiej zarabia się na... niejeżdżeniu! Właściwie, na innych sprawach (o których rozmawialiśmy na PW) poza jeżdżeniem, które generuje znaczące koszty zwracające się dopiero przy czystym zysku rzędu 2 tys. zł na dobę z uruchamianych pociągów. A jeszcze kwestia wiarygodności aby do klienta wychodzić z ofertą wtedy, gdy się wie, że się kakalaka nie da. Ponadto samorząd często dopiero wtedy zaczyna znacząco pomagać, gdy ma nóż na gardle w postaci niejeżdżącej kolejki (vide UMiG Piaseczno w roku 2005, gdy tory się sypnęły i przez rok nie jeździliśmy - wtedy zaraz znalazło się 200tys. na podkłady).
Nie chcę off topa robić, wszak wątek o rozkładzie jazdy jest, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, to chętnie pomogę doradzając na PW...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #14 : 27 Czerwca 2009, 18:10:46 »
0

No więc o to chodzi. Jeszcze raz Pawle proszę, żebyś mi nie tłumaczył jaka jest sytuacja w Powiecie czy na SKW tylko odpowiedz na pytanie: Po co w takich warunkach kolejka w ogóle jeździ? Czy jest to związane kontraktem? Jeśli nie to chyba lepszym rozwiązaniem będzie zatrzymanie kolejki do czasu znalezienia sensownych rozwiązań zapewniających ciągłość i CELOWOŚĆ prowadzenia ruchu. Inaczej mniemam iż każde takie ogłoszenie (albo wręcz jego brak, bo zainteresowani pasażerowie dowiedzą się o tym zapewne dopiero na przystanku, a to tak jakby go w ogóle nie było) będzie golem strzelonym do własnej bramki. Lepiej nie jeździć w ogóle niż robić to byle jak. Takie moje zdanie. Tylko mi nie syp kolejnego postu wyjaśniającego sytuację. Klienta sytuacja nie interesuje.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #15 : 28 Czerwca 2009, 00:53:50 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:54:35 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #16 : 28 Czerwca 2009, 09:10:41 »
0

O! Brawo Phinek!

MBxd2 i Grójec to był typowy przykład dania kakalaka!

Finał takiego "chcenia jeżdżenia na silę" mógł być tylko jeden:  :oops:  :oops:  :oops:

Panowie z SKW (GKW), człowiek uczy się na błędach, najlepiej zaś się uczyć na błędach cudzych...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #17 : 28 Czerwca 2009, 12:49:41 »
0

A może faktycznie konktrakt wiążący operatora z Powiatem przewiduje prowadzenie ruchu i nie ma przeproś w tym momencie?
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #18 : 28 Czerwca 2009, 15:18:45 »
0

Panowie,

Z jednej strony jestescie kolejowymi realistami, z drugiej zas nie zauwazacie jednego zasadniczego faktu: NIE MA REZERWY TABOROWEJ, a bez tej nie zapewnie niezawodnosci funcjonowania kolei, bo jak? Przeciez nawet przeprowadzenie naprawy glownej lidki nie zagwarantuje jej calkowitej niezawodnosci.
Stosujac sie do Waszych zalecen powinienem zawiesic kursowanie pociagow na czas nieokreslony, na wszelki wypadek w Ilzy tez.

Co do regularnosci kursowania kolei - kursowanie pociagow starachowickiej czesci SKW rozpoczelo sie, zgodnie za zapowiedziami i ogloszeniami, rozpoczelo sie 31 maja - pojedyncze kursy zostaly odwolane ze wzgledu na pogode i ZEROWA frekwencje - skoro wiec nie bylo choetnych, to nie bylo tez zawiedzionych, prawda? Nie jestesmy, panowie szanowni, amatorami, kursy odwolujemy WYLACZNIE wtedy, gdy chetnych na kurs jest mniej niz 5, w pozostalych przypadkach pociag jedzie! Naszym priorytetem jest wlasnie regularnosc kursowania kolei i unikanie sytuacji, gdy zawiedziony podrozny caluje pusty peron, oraz promocja kolei i zwiekszenie frekwencji. Awaria obecne, niestety, wszelkie nasze dzialania promocyjne zatrzymala. Doskonale wiemy z doswiadczenia zyskanego na innych obslugiwanych przez nas kolejach, jak bardzo niepozadne jest rozczarowanie podroznych. Jak mowi powiedzenie: "Jeden zadowolony klient przyprowadzi trzech kolejnych, jeden zniechecony zepsuje Ci opinie u dziesieciu".

Co do umowy operatorskiej - jestesmy zobligowani do prowadzenia ruchu pociagow, odwolac pociagi mozemy jedynie w przypadku niesprzyjajacych warunkow atmosferycznych i / lub niskiej frekwencji oraz awarii sprzetu. Zasadniczo przyjelismy, ze dla 5 osob juz jedziemy.

Zupelnie inaczej wyglada sprawa w Ilzy - tamten odcinek kolei funcjonuje regularnie i bez zaklocen, szczesliwie JEDYNA lokomotywa spisuje sie, jak nelezy, a podrozni dopisuja. Przypadki odwolania pociagow mozna policzyc na palcach jednej reki.

To wszystko, co mam na ten temat do powiedzenia. Wg mojej wiedzy i sumienia postepuje w sposob sluszny. Alternatywa byloby jedynie zamkniecie kolei i czekanie na manne z nieba lub ponowne polaczenie obu odcinkow.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #19 : 28 Czerwca 2009, 16:30:28 »
0

No nie unoś się tak Paweł. My tu wszyscy w dobrej wierze

Cytat: "Paweł Niemczuk"
Alternatywa byloby jedynie zamkniecie kolei i czekanie na manne z nieba lub ponowne polaczenie obu odcinkow.


A kto powiedział, że to złe rozwiązanie? Czy mógłbyś mi przytoczyć znane Ci za i przeciw takiemu rozwiązaniu? Nie chcę wyrokować co jest lepsze, dlatego chciałbym poznać opinię człowieka zorientowanego w temacie.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!