Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:41:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: silnik wola 12 na licencji henschla  (Przeczytany 11839 razy)
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« : 10 Maja 2009, 19:33:44 »
0

witam szanownych forumowiczów , czy ktoś może zna lub wie gdzie dostać potrzebny jest blok silnika wola V12 na licencji Henschla oraz  wał do niego.
Drugie pytanie ,czy może zetknął się ktoś z Was  z podobną awarią - padły słowa poduszki  , wał napędowy - ogólnie woda gorąca lała się z wszekąd  i wyszło ,że pęknięty blok , czy naprawa ponowna czy lepiej drugi  nowy badz używany - proszę o porady.
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #1 : 10 Maja 2009, 20:40:29 »
0

Blok cylindrowy i wał korbowy  można kupić w PZL-Wola S.A.Z tego co opisałeś można się domyślić że motor uległ poważnej awarii ,pewnie na skutek dużego zużycia lub braku smarowania, pewnie pękł któryś korbowód co doprowadziło do zniszczenia bloku cylindrowego.Naprawa takiego silnika jest raczej bezcelowa lepiej zakupić nowy silnik u producenta.Fabrycznie nowy silnik Wola-Henschel 71H12A kosztuje około 130.000pln i jest nadal dostępny u producenta.
Zapisane

Jakub Szadkowski
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 11 Maja 2009, 20:25:59 »
0

Panowie co do spawania tego bloku silnia to u mojego wuja w ciągniku rolniczym ursus C360 korbowód wyszedł bokiem w okolicach pompy paliwa (ponoć najsłabsze miejsce i zarazem wada fabryczna).

Blok był spawany, robiona była wstawka ok 12 lat temu. Do dnia dzisiejszego hula jak się patrzy.

Spawał to były pracownik tzw. POM-u w Zwoleniu. Jeśli by was to interesowało mogę załatwić na niego namiary.
Słyszałem że w okolicach Sandomierza też jest dobry spec w tej dziedzinie. Ponoć dojeżdza na miejsce ze swoimi narzędziami (specjalną spawarką)
 Też mogę załatwić namiary.

Oczywiście z tym spawaniem to nie wiadomo. Jeśli są ubytki, pęknięcia w miejscach niedostępnych to szkoda zachodu i finansów.
Zapisane
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 12 Maja 2009, 16:45:14 »
0

już znana jest awaria - uszkodził się korbowód  i uszkodził kanał wodny , ustaliłem sporo części do tego z zakładów naprawczych marynarki wojennej oraz ze składów złomu nad morzem
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #4 : 08 Czerwca 2009, 20:31:18 »
0

A w którym to Lxd2 nastąpiła ta awaria?Bo z tego co wiem na KrKD były dwie Lxd2 na silniku Wola-Henschel 252 i 262.
I jeszcze jedno pytanie czy planujecie uruchomić któregoś Lx-a z oryginalnym motorem?
Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #5 : 08 Czerwca 2009, 20:44:55 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:58:51 wysłane przez Phinek » Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #6 : 08 Czerwca 2009, 21:32:07 »
0

Oj ciągnie.Faktycznie ostatnio dwóch świrów tzn.B&K mało nie zamarzło jak naprawiali motor przy -20stopniach Celsjusza :shock:
 To się nazywa kochać silniki diesla :wink:  czasem z wzajemnością he he!
A na poważnie to w Krośniewickiej szopie stacjonują Lxd2 we wszystkich trzech wariantach tzn.tzw gładki 307&317,tłoczony 252&262,tłoczony z ryflami 239 swoją drogą chyba najmłodsza Lxd2 na 750mm, więc warto by było zachować przynajmniej po jednej sztuce z każdego typu na chodzie.
Wartość maszyn 307,317,239 podnosi to iż mają oryginalne motory.
Warto by równierz żeby jedną z gładkich lokomotyw pomalować na niebiesko ta jak Lxd2 w Rogowie i w Zbiersku.
Wiem że mało jest osób rozróżniających poszczególne wersje ale i tak warto to uczynić to dla potomnych.
Pozdrawiam wszystkich miłośników L30H oraz L45H  i innych wyrobów Faur-a.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!