Świat kolejek wąskotorowych SMF
02 Lipiec 2020, 12:07:40 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wznowienie ruchu turystycznego do Grójca, a nawet i dalej  (Przeczytany 48902 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« : 23 Maj 2009, 22:24:23 »
0

Wielka prośba dla adwersarzy, piszmy dokładnie w temacie, bo Służba Drogowa nam nie przepuści (w rozumieniu D0+D1)...

Pozdrawiam.

Kucyk
Zapisane

Żeby Kuc mógł prawdę głosić
I wykrzyczeć to co wie,
Musi nie raz gardło zrosić
Piwem jasnym niby len.
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 163 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 10 Czerwiec 2009, 11:26:02 »
0

Jak się posuwają prace nad udrażnianiem linii do Grójca? Można już tam dojechać? Proszę o info.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 10 Czerwiec 2009, 12:04:11 »
0

Brygada krzakojadów jest 500m przed stacją w Grójcu, ale warunki przyrodnicze polegające na wyrastaniu w torze krzaków-mutantów w ostatnich kilometrach wyraźnie spowolniły ostatnio tempo posuwania się naprzód. Samo przebicie się drezyną do Grójca, to jedno, następnie odchwaszczanko chemiczne  zastosujemy aby trawsko padło, potem trzeba będzie przejrzeć torowisko i usunąć większe usterki oraz oznakować przejazdy. Prace posuwają się do przodu, ale jeszcze wiele do zrobienia zostało. A na początku wydawało się, że to takie hop-siup-heja-myk będzie i już w Grójcu. Ech, rzeczywistość potrafi jednak zweryfikować niektóre plany...
Zapisane

Żeby Kuc mógł prawdę głosić
I wykrzyczeć to co wie,
Musi nie raz gardło zrosić
Piwem jasnym niby len.
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #3 : 10 Czerwiec 2009, 13:34:40 »
0

Coś nt.Rail Fiction.
Macie na stanie pług 80[glow=red]3[/glow]S?
Rozwińcie skrzydła,przymocujcie piły motorowe i jazda! :mrgreen:
Ze 3 metry są łyse! :mrgreen:  

Teraz na poważnie.
Jaki system pracy stosujecie przy wycince krzaków?
(Na ten przykład my stosujemy 1 tnie,drugi mu napina gałąź[lub inne badziewie],następny wywala pocięte do rowu).
I jaka jest najoptymalniejsza prędkość drezyny,z której daje się"pić"zielsku?
Różne teorie słyszałem,ale która najlepiej się sprawdza?

[glow=red]Poprawiłem się,wyznaję skruchę![/glow]
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2631 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 10 Czerwiec 2009, 14:06:14 »
0

Raczej 803S

To jest 1000mm
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #5 : 10 Czerwiec 2009, 14:08:49 »
0

Przepraszm za pomyłkę :oops:
Przyzwyczaiłem się do 750mm :neutral:  :Co?:
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1009 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #6 : 10 Czerwiec 2009, 15:05:57 »
+1

Tak, mamy taki pług na stanie jednak tej zimy przeszedł generalny przegląd instalacji elektrycznej i na razie zamierzamy go wykorzystywać przy większych imprezach jako przewoźne źródło prądu. W sylwestra taką pełnił funkcję i spisał się bardzo dobrze więc nie chcemy żeby po przejeździe przez krzaki cała farba z niego zeszła.
http://drezyny.eu/302,pociag_testowy_przedsylwestrowy.html
Tutaj można zobaczyć część przygotowań do jazdy sylwestrowej z pługiem w roli głównej.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 10 Czerwiec 2009, 18:25:51 »
+1

@102N

Lepiej krawędzie lemieszy pługa usmarować butaprenem i wygłodniałą szarańcze poprzylepiać. Opieprzy wszystko jak brudnica mniszka! Hehe
Co do pytania o wycinkę, to odpowiem tylko tyle, że osobiście uważam, że wycinanie ksztoli bez ich palenia, wywózki, bądź rozdrobnienia rębakiem poprzestając na wpieprzeniu ich do rowu to taka robota dla przyszłych pokoleń. Znaczy, żeby w przyszłości było więcej pracy. Krzak, który zmienił pozycję z vertical na horizontal i przemieścił się o metr dalej do kolejowego rowu odwadniającego będzie cały czas krzakiem, z tym, że teraz pięknie przerośnie innymi krzewami aby następne hordy krzakojadów miały trudniej czyścić szlak za rok, czy dwa...
Technologię pryskania, która Cię interesuje zapodałem tutaj w tradycyjnym, jednozdaniowym poście: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=27818#27818 i wyraź po raz drugi skruchę, bo temat pryskania czytałeś, więc na pamięć mojego posta powinieneś znać a nie pytać się jeszcze raz o technologię odchwaszczania!!!

@Marcin117

Coś tak nie ściśle piszesz o tym pługu...
Cytat: "Marcin117"
przeszedł generalny przegląd instalacji elektrycznej

Chyba powinno być
Cytuj
wciąż przechodzi
bo patrząc na wybebeszone wnętrza szaf sterowniczych z całą masą prowizorek oplatających wszystko wewnątrz myślę, że ów "generalny przegląd" się generalnie dopiero zaczyna...
A co do odkrzaczania pługiem, to na szczęście nie doszło do tego czynu, choć niektórzy takie barbarzyńskie pomysły mieli. W sumie czemu nie odkrzaczać np. nowym autobusem Solaris Urbino 18. On tak samo świetnie się nadaje do takich celów jak rzeczony pług. Myślicie, że przejazd i połamanie krzaków, a następnie wymieszanie całego tego syfu spowoduje że tor będzie czystszy? Tylko ciężką, ręczną pracą przy karczowaniu można tor sprzątnąć , no chyba, że szarańczą z początku posta...
Zapisane

Żeby Kuc mógł prawdę głosić
I wykrzyczeć to co wie,
Musi nie raz gardło zrosić
Piwem jasnym niby len.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1009 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #8 : 11 Czerwiec 2009, 00:31:40 »
0

Cytat: "Kucyk"
wciąż przechodzi   
bo patrząc na wybebeszone wnętrza szaf sterowniczych z całą masą prowizorek oplatających wszystko wewnątrz myślę, że ów "generalny przegląd" się generalnie dopiero zaczyna...


Generalny przegląd już się zakończył, oprócz prostownika 24V niczego nie brakuje. Sam byłem świadkiem jak po podłączeniu akumulatorów wszystkie elementy elektryczne działały bez zarzutu. A że nie zostało wyprowadzone na zewnątrz zasilanie 3x230V to inna historia.

Kończąc off-topic proponuje powrócić do meritum dyskusji czyli wznowieniu ruchu do Grójca. Czy wiadomo już kiedy będzie ponowna próba zdobycia Grójca?
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2631 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 28 Czerwiec 2009, 09:35:53 »
0

Co tam nowego słychać w sprawie dojazdu do Grójca?? Jak tam motorówka??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 04 Lipiec 2009, 14:02:34 »
+1

No i Grójec zdobyty. Wprawdzie drezyną i rowerami, a nie pociągiem, ale zdobyty.

Dziś o 6.15 Koledzy Michał, Tomek i Mateusz udali się ze mną drezynką Wmc159 na odchwaszczando odcinka Piaseczno -Grójec. Na ten 28 kilometrowy odcinek zużyliśmy 60L Rofosatu 360SL + 1L Superanu.  Wszystko było rozrobione w 1200L H20. Grójec osiągnęliśmy o 10.25. Miejscami jazda była utrudniona przez zielicho rosnące na torach, ale jakoś tam się turlaliśmy. W kilka minut po naszym przyjeździe na stację docelową nastąpiło nieoczekiwane spotkanie z... Klubem Turystyki Rowerowej Pędziwiatr, który organizował wycieczkę opisaną w temacie http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2526 Ale ten świat mały hehehe. Z Grójca odjechaliśmy 10minut po przyjeździe. W drodze powrotnej rozgniecione na torach zielsko ostro dało nam popalić i tylko dzięki nadludzkiemu wysiłkowi Kolegów wymienionych na wstępie jakoś się przedarliśmy przez zarośnięte półmetrową lucerną tory. Posypywanie torów ziemią, pchanie drezyny itp. "atrakcje" co chwilę nas spotykały przez 6km. Po dotarciu do miejsca w którym niecałe dwa miechy temu zakończyłem odchwaszczanie jazda już przebiegała spokojnie i o 12.15 D02 zjechała na stację Piaseczno Wąsk.


Jak wyglądało dziś rano torowisko na odcinku Lesznowola - Grójec opisał Mickiewicz w "Sonetach krymskich":

Stepy Akermańskie

Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu,
Wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi;
Śród fali łąk szumiących, śród kwiatów powodzi,
Omijam koralowe ostrowy burzanu.


Tak tory dziś wyglądały...
Zapisane

Żeby Kuc mógł prawdę głosić
I wykrzyczeć to co wie,
Musi nie raz gardło zrosić
Piwem jasnym niby len.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2631 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 04 Lipiec 2009, 14:24:34 »
0

dalej nie chciałeś jechać???
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 04 Lipiec 2009, 14:31:08 »
+1

Nie dałem rady i nie chciałem. Trawsko ponad metrowe, nie widać czy nie pokradli mocowań szyn, drezyna ślizga się jak na lodzie, poza tym trzeba czajnik na wieczorny 1211/1210 palić. Zresztą zasada jest taka - najpierw przecinka, później oprysk. Jazda (właściwie przebijanie się) z opryskiem po torze nie jeżdżonym od lat nie jest tym, co lubię, ani działaniem skutecznym. Poza tym sos mi się skończył  :mrgreen:
Zapisane

Żeby Kuc mógł prawdę głosić
I wykrzyczeć to co wie,
Musi nie raz gardło zrosić
Piwem jasnym niby len.
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 342 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #13 : 10 Lipiec 2009, 17:46:21 »
+1

Od 13 lipca 727 będzie jeździł w skróconej relacji Metro Wilanowska-Dworzec PKP Piaseczno.
Na trasie PKP Piaseczno-Głosków obsługę przewozów przejmuje firma Inter-gens.
Wszystko pięknie ładnie ale...

AKTUALNY ROZKŁAD 727
ROZKŁAD KOMUNIKACJI ZASTĘPCZEJ INTER-GENS

Armagedon będzie jak nic.

Może na tydzień reaktywujemy ciasnotorówkę na trasie Piaseczno-Głosków :mrgreen:
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #14 : 10 Lipiec 2009, 18:02:39 »
0

Piszcie do Kolegi Drezyniarza, aby szybciej skrzynię w motowozie składał!!!
Zapisane

Żeby Kuc mógł prawdę głosić
I wykrzyczeć to co wie,
Musi nie raz gardło zrosić
Piwem jasnym niby len.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2631 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 10 Lipiec 2009, 18:30:39 »
0

Kucyk odpalaj pexa i w drogę Chichot

A tak na poważnie to może na poważnie trzeba pomyśleć o jakimś osobowym dojazdowym
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #16 : 10 Lipiec 2009, 18:41:20 »
+1

Ja tak trochę z jajem o tym Drezyniarzu pisałem, ale gdyby mieć sprawny motowóz, to wykorzystując ten tydzień przerwy w ruchu 727 można by za niewielkie pieniądze zrobić symulację w realu zasadności, trudności i logistyki przywrócenia dawnej funkcji kolejki w ruchu lokalnym. Niestety, MBx raczej niezbyt się do tego nadaje w obecnym stanie...

P.S. Taka koncepcja uruchomienia pociągów wahadłowych powstała w 2003r. gdy zamknięty był wiadukt w ciągu ulicy Sienkiewicza w Piasecznie (nad torami linii Warszawa - Radom), jdenak ze względu na opieszałość urzędniczą i inne, niezależne trudności (np. nagonka prasy lokalnej na kolejkę) wszystko pozostało w sferze marzeń, a szkoda...
Zapisane

Żeby Kuc mógł prawdę głosić
I wykrzyczeć to co wie,
Musi nie raz gardło zrosić
Piwem jasnym niby len.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2631 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 10 Lipiec 2009, 18:47:44 »
+1

A Lxd2?? Może motowóz by i tak nie pomieścił wszystkich ludzi nawet z doczepami.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 342 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #18 : 10 Lipiec 2009, 18:57:42 »
+1

Śmiejemy się ale faktycznie sprawa wygląda nieciekawie.
Obsługę linii mają zapewnić busy,których pojemność porównałbym do WMC :mrgreen:


Jak to się ma do pojemności Solarisa czy Ikarusa nie muszę chyba mówić...

Może urzędasy przypomną sobie w poniedziałek o kolejce jak będą mieli na głowie dowiezienie całego zachodniego Piaseczna :Co?:
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #19 : 10 Lipiec 2009, 19:21:40 »
0

Co do prowadzenia ruchu Lxd2 to problem polega na tym, że tak sobie pojeździć to możemy:
- jedną, jedyną lokomotywą;
- z koniecznością oblotu w Złotokłosie - zatem pociąg co godzinę;
- przez stacje będące w oddaleniu od siedlisk ludzkich;
- bez reklamy i z przyzwyczajeniem ludzi, że kolejka zdechła 20 lat temu;
- za własne pieniądze - bo nikt z samorządowców nawet o kolejce nie pomyślał mając inne akcjówy (burmistrz vs IPN).

Może temacik jakoś zwiniemy, bo off top się robi, zaś całość zagadnienia została już tak omówiona, że aż administracja nam temat jeden zamknęła...

Prośba taka.

Kuc
Zapisane

Żeby Kuc mógł prawdę głosić
I wykrzyczeć to co wie,
Musi nie raz gardło zrosić
Piwem jasnym niby len.
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!