Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 21:43:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czy nieużywaną kolej należy prawnie chronić  (Przeczytany 67611 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #120 : 03 Listopada 2009, 21:17:40 »
0

Cytat: "2xm"
Ubytki do 2500 mb - to bardzo konkretny argument.

2,5km ubytku na lini 70km to nie jest tak dużo jeszcze. Łącznie nawet jakby brakowało 7 km to by była tylko 1/10. Ile brakuje na lini cukrowniczej Ostrowite - Brodnica?? Do tego wspomiana kolejka starachowicka gdzie brakuje 1/4 lini. A Stargard Szczeciński?? tam są spore ubytki a nadal zabytkiem jest a wadze chcą zamiast szyn mieć ścieżkę rowerowo. Czemu tam nei wykreślili?? bo nie podlega pod świętokrzyskiego konserwatora zabytków.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #121 : 03 Listopada 2009, 21:18:52 »
0

Mi tam się już nie chce odpowiadać w detalu... Nie rozumiem postawy Kuca i innych osób które twierdzą, że kolejki nic nie są warte. Wg mnie są warte i mogą być treścią życia wielu osób. Ale chyba czegoś jednak nie rozumiem.
Zapisane
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #122 : 03 Listopada 2009, 21:19:51 »
0

Cytat: "Phinek"
społeczeństwo ma ten właśnie zabytek, dokładnie gdzieś

Dokładnie w interesie, można by powiedzieć... Skoro już gadamy na tym poziomie.

Cytat: "track-and-train"
mogą być treścią życia wielu osób

Dla niektórych jedyną istotną treścią...
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #123 : 03 Listopada 2009, 21:39:20 »
0

Cytat: "TW Kolejofil"
żadna wąskotorówka nie przyda się nikomu innemu niż mikolom, może tylko dodatkowo turystom


W odwrotnej kolejności należy wymieniać uczestników utrzymania jakiejkolwiek kolei, czyli najpierw ogół, potem margines.

Bo to turyści dają kolejce zarobić, a bez tego co Fenicjanie wymyślili, to sobie można tak właśnie popieprzyć na foremce.
Ups, :oops: zapomniałem, że za dostęp do Internetu też trzeba zapłacić.

Wąsko- normalno- szeroko-torówki muszą służyć ludziom. Więc ich istnienie zweryfikuje życie i... przyroda.


@Andrzej 2110

Wydłub sobie jedno oko. Wszak stanowi ono tylko 0,0004% wagi Twojego ciała.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #124 : 03 Listopada 2009, 21:50:15 »
0

A co mi tam...
Cytat: "andrzej2110"
2,5km ubytku na lini 70km to nie jest tak dużo jeszcze
Jeszcze...
Zresztą, to tylko najdłuższy odcinek bez torowiska. Ile jest w sumie?
Cytat: "andrzej2110"
Czemu tam nei wykreślili??
Jeszcze...
Cytat: "track-and-train"
Wg mnie są warte i mogą być treścią życia wielu osób.
Problem w tym, że w okolicach Pińczowa i Wiślicy nie ma takich osób, albo postanowiły one zająć się działającym fragmentem sieci...

Zastanówmy się, co by się stało, gdyby Konserwator wbrew zdrowemu rozsądkowi nie wykreślił... i gdyby Minister w pijanym widzie nie uchylił jego decyzji (PKP zapewne złożyłoby odpowiedni wniosek).
Śmiem twierdzić, że sytuacja przycichłaby na kolejne 5(-10-15) lat. W tym czasie zniknęłyby kolejne kilometry torów, część nasypów zostałaby wykorzystana jako źródło piasku i żwiru a na pozostałym torowisku rosłyby coraz dorodniejsze krzaki. Kolejny wniosek, kolejna wizja lokalna i... Rany Boskie!!! Zabytek zniknął!
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #125 : 03 Listopada 2009, 21:55:31 »
0

Cytat: "Kucyk"

Wydłub sobie jedno oko. Wszak stanowi ono tylko 0,0004% wagi Twojego ciała.

bez komentarza....
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
agneskate
Global Moderator
*****
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #126 : 03 Listopada 2009, 21:57:00 »
0

Komentarz:
Zapisane

Pozdrawiam
Aga
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #127 : 03 Listopada 2009, 22:04:26 »
0

Dawno nie widziałem tak trafnego komentarza...
Można liczyć, że tor (czyli podkłady + szyny) to 30% linii, budowle ziemne + tyczenie to (powiedzmy) 50%, przepusty i wiadukty - 15% a pozostała infrastruktura 5%, z czego wynika, że po zniszczeniu 50% toru, 10% budowli ziemnych i 30% mostów kolej jest zachowana w ca. 75%. Pytanie tylko, do czego to się może komukolwiek przydać jeśli nie istnieje możliwość (o potrzebie nie wspomnę) ponownego uzyskania 100%. Tak jak w Totku - piątka to nie jest 83% szóstki...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #128 : 03 Listopada 2009, 22:45:05 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:28:21 wysłane przez Phinek » Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #129 : 04 Listopada 2009, 00:35:24 »
0

Widzę, ze jak się nie ma o czym pisać to i jedni i drudzy pieprzą. Stanowiska się wyostrzają. Potęga internetu

Mnie można zaliczyć do grupy kłapaczy internetowych. Serio. Nie robi to na mnie wrażenia. A krytykować stanowisko konserwatora zabytków, nieczułe społeczeństwo będzie mi wolno, niezależnie od tego, czy ktoś podbił 2 czy 2222 podkłady, przejechał 5000 km na parowozie, złożył Lydke śrubka po śrubce, czy wypił 5 hektolitrów piwa na szlaku.

Phinek, nie wiem o jakich ciętych szpilach piszesz - tak jakby ktoś coś zarzucał praktykom. Jak na razie od nierobów i pyskaczy zostali wyzwani teoretycy. Czy ci co są przeciwni zaistniałej sytuacji to jacyś debile?

Na forum każdy ma prawo pisać, niezależnie od czasu spędzonego na wąskim torze, czy przy kompie.
A może zamknijmy w cholerę forum, bo prawdziwi miłośnicy spędzają czas na szopie lub na szlaku.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #130 : 04 Listopada 2009, 07:17:02 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:28:15 wysłane przez Phinek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #131 : 04 Listopada 2009, 07:29:20 »
0

Cytat: "agneskate"
Komentarz:
Obrazek

Do ile km Piaseczyńskiej jest do rozbiórki??? Da rade dojechać do następnej stacji za Grójcem??

Edit:
Nie zapominajmy o innych kolejkach z ubytkami. Czyli do likwidacji całą nieużywana sieć Żuławki, Stargardzka, cześć Gryfickiej, Kaliskiej, Nasielsk wspomina wczesnej linia cukrownicza.
A co by było gdyby takie podejście było kilka lat temu do kolejki w Czarnej Białostockiej?? Dziś Ogoniasty nie maił by co odbudowywać. Tak samo spore ubytki, zarośnięte torowisko przez las. W dodatku do Arboretum a w Młodawach mamy ogród na rozstajach. Tylko ze do Młodzaw połowę bliżej i mniej ubytków.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #132 : 04 Listopada 2009, 07:33:16 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:28:08 wysłane przez Phinek » Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #133 : 10 Listopada 2009, 13:53:00 »
0

Wszyscy mieliśmy nieco więcej (i dobrze) czasu do zastanowienia, dlatego temat został otwarty i jako że dyskusja zeszła na ogólne zagadnienia ochrony wąskiego toru, to została przeniesiona.

Do tego ogródka wrzucam kolejny kamyk. Mianowicie - poza ruchem społecznym (wolontariatem), który niewątpliwie jest istotny ALE NIEJEDYNY by ratować co się ostało, potrzebna jest oprócz przychylności konserwatorskiej, odpowiedzialna postawa miejscowego samorządu.

I teraz powstaje dygresja: co to znaczy odpowiedzialna? Czy taka, by nie dopłacać do nie przynoszącego nawet minimalnych profitów zabawki dla mkoli czy garstki turystów, czy ratowanie (mimo pewnych wątpliwości natury ekonomicznej) jakby nie było: zabytku techniki, elementu krajobrazu kulturowego.

A dyskusję chciałbym wzbogacić o wypowiedzi dotyczące Waszych doświadczeń. I tu pytanie dla działaczy praktyków (bo kłapacze internetowi zapewne nie mają o tym pojęcia):

1. WŁAŚCICIEL - jak wygląda sprawa współpracy z samorządem; głównie finansowej WSPÓŁpracy;
2. POŁOŻENIE - czy jest jakaś zależność, że na lepiej "prosperujące" kolejki ma fakt bliskości dużych ośrodków miejskich, że łatwiej o wolontariusza, że łatwiej o potencjalnego reklamodawcę, że takiego wolontariusza (czy związany z koleją bogatszy samorząd) stać na hojniejsze wsparcie "zabawy w kolej".

Niech głosem w dyskusji będzie również sytuacja Pyskowic:

Zdążyć przed śmiercią, poważne problemy Skansenu z Pyskowic
Skansen kolejowy z Pyskowic to jedyny taki obiekt na Śląsku, unikat na skalę kraju. Działa od 10lat, ale teraz, kiedy stał się znany i rozpoznawalny pojawiły się czarne chmury. Pyskowicki Skansen może zniknąć z powierzchni ziemi.

http://kolejpodsudecka.pl/portal/aktualnosci/113/zobacz.html

I proszę tematu dyskusji NIE sprowadzać do skrajności.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #134 : 10 Listopada 2009, 16:49:02 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:26:40 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!