MK-waskotorowiec
|
 |
« : 19 Czerwca 2009, 17:38:55 » |
0
|
Mam takie pytanie, czy pociągi już kursują? Na stronie kolejki nie ma o tym żadnych informacji. Jest tylko cennik na trasę Rudy - Paproć i Rudy - Stanica. Czy pociągi już kursują na obu tych trasach?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #1 : 19 Czerwca 2009, 18:22:15 » |
0
|
Przeciez napisano: Pociągi odjeżdżają po zebraniu 10 dorosłych osób lub równowartości biletów 80 zł. Przejazd może zostać odwołany ze względu na warunki pogodowe lub inne wydarzenia niezależne od organizatorów !
Jeżeli znajdzie sie odpowiednia liczba ewentualnych pasażerów to pociag jeidze i tyle...
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2 : 19 Czerwca 2009, 22:27:04 » |
0
|
albo jeśli zapłacisz 80 zł to będziesz miał pociąg tylko dla siebie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
MK-waskotorowiec
|
 |
« Odpowiedz #3 : 19 Czerwca 2009, 22:47:25 » |
0
|
Czyli rozumiem, że trasa Rudy - Stanica jest przejezdna. Słyszałem, że była tam kradzież.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW

Długość toru:: 298 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 23 Czerwca 2009, 23:46:37 » |
0
|
Stan na 22 VI 2009:
- szlak Stanica-Rudy-Paproć jest przejezdny - Wls75 sprawna - Wls180-15 sprawna - Wls18-36 ex. Gierucki Złóta Ciuchcia Express przechodzi malowanie - 2Wls50-2088 na podnośnikach - w remoncie
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #5 : 24 Czerwca 2009, 11:46:57 » |
0
|
A co z czajnikiem?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #6 : 24 Czerwca 2009, 14:03:17 » |
0
|
popielowóz?? Nie ma rewizji; najbliższa przyszłość to raczej zimny eksponat z niego...
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
gkw
|
 |
« Odpowiedz #7 : 24 Czerwca 2009, 16:54:22 » |
0
|
W jakim stanie jest pług na bazie lxd2 ? Lxd2-354 jeździła wogóle od czasu sprowadzenia jej z Bytomia?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #8 : 24 Czerwca 2009, 17:02:26 » |
0
|
...i jaki jest stan własności parowozu!? I co to jest ta lokomotywa rotacyjna??
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #9 : 25 Czerwca 2009, 07:25:59 » |
0
|
No to moze po kolei:
Piszac o parowozie masz zapewne na mysli Pw53 zwany popielowozem lub Popielem Wielkim ku pamieci inicjatora jego "budowy", niejakiego Tadeusza Popiela, poprzedniego prezesa TMGKW, obecnego szefa kolejki parkowej (a raczej ogrodowej) w Cichowie. Przerabiajac te maszyne z tendrzaka na parowoz z tendrem uwalono mu brutalnie palnikiem spory kawalek budki maszynisty i takiz fragment ostoi - w efekcie tego maszyna ma przesuniety srodek ciezkosci i charakteryzuje sie niespokojna jazda i potrafi wylezc z toru przy predkosci rzedu 10 km / h, zwlaszcza podczas jazdy tendrem do przodu. Na dodatek sytuacja prawna tej hybrydy jest skomplikowana - parowoz jest wlasnoscia Muzeum Gornictwa Weglowego w Zabrzu, a tender - gminy Kuznia Raciborska (na jej terenie leza Rudy Raciborskie vel Wielkie). Wszystkie te okolicznosci powoduja, ze maszyna raczej juz na zawsze pozostanie zimnym eksponatem.
Lxd2-354 trafila do Rud z Rozbarku w stanie nieczynnym i nic sie nie zmienilo w tym zakresie (brak chlodnic, brak kompresora, alternatora, rozbebeszona szafa z elektryka w kabinie)
Plug rotacyjny to ex Lxd2-357 - powstal w ten sposob, ze maszyna zostala uszkodzona w wypadku i nie odbudowywano jej po nim - przerobiono ja na plug. Maszyna jest w stanie niejezdzacym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #10 : 28 Czerwca 2009, 23:45:40 » |
0
|
W Rudach praca w szopie wre na każdym kanale, teren wygląda na zadbany a obsługa jest bardzo gościnna i pełna zapału do pracy. Pięknie położona stacyjka na skraju lasu, szlak choć jak na razie krótki to bardzo malowniczy. Wyrasta bardzo ważne miejsce dla Wąskich Miłośników, a do zwiedzania już jest tam bardzo wiele z czego tylko część to eksponaty na szynach. Ciekawe jestem tylko czy wszechobecne koty są tam na wolontariacie?  Poniżej mała relacyjka z jazdy do Paproci i Stanicy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MK-waskotorowiec
|
 |
« Odpowiedz #11 : 29 Czerwca 2009, 16:56:51 » |
0
|
Czyli znaczy się, że (przy odpowiedniej frekwencji) pociągi kursują w obu kierunkach co godzinę? PS. W ruchu są dwa składy turystyczne (każdy w innym kierunku)?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #12 : 29 Czerwca 2009, 19:47:18 » |
0
|
skład jest jeden; jeździ naprzemiennie raz do paproci, raz do stanicy.
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #13 : 29 Czerwca 2009, 21:25:06 » |
0
|
W Rudach praca w szopie wre na każdym kanale .................... Potwierdzam w całości treść tego wpisu. Jest tylko prośba o fotki "rolbloka" (nie wiem jak to się pisze), w czasie zwiedzania "padły" mi baterie. Jeszcze mała uwaga: "czajnik" wygląda nieźle - każdy problem można rozwiązać, nawet przenieś "środek ciężkości" dodając obciążniki jak w ciągniku rolniczym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kolejka
|
 |
« Odpowiedz #14 : 30 Czerwca 2009, 08:40:44 » |
0
|
Kilka zdjęć rollbock-ów jest na mojej stronie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|