102N
|
 |
« : 23 Lipca 2009, 21:22:00 » |
0
|
Z którego roku jest wagon(i jakiej produkcji)? EDIT:Stfu!Miałem na myśli wagon a napisałem węglarka(też na "w" :mrgreen: )..... edit by kalito: z przeniesienia z wątku http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2476 . Mowa tu o takim oto wagonie: 
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #1 : 23 Lipca 2009, 22:02:33 » |
0
|
To jest wagon kryty a nie węglarka-oczywiście w wersji kabriolet :smile:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2 : 23 Lipca 2009, 22:09:05 » |
0
|
Wagon kryty Kdx (wersja cabrio) pochodzi prawdopodobnie z 1925r. Producent nieznany. Dawny numer 62840. Może ktoś odnajdzie jakieś dane o nim...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #3 : 24 Lipca 2009, 16:55:55 » |
0
|
A znane są jakieś fakty z przeszłości tego wagonu(nie,tym razem nie napiszę "węglarki" :wink: )?
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #4 : 24 Lipca 2009, 17:54:45 » |
0
|
Wagon kryty Kdx Dawny numer 62840. Może ktoś odnajdzie jakieś dane o nim... prod. Paulus Posen 1912 r., na WKD przybył (najprawdopodobniej) ze Środy Wlkp po jej przekuciu na 750 mm w 1952 r. pozdr M
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #5 : 24 Lipca 2009, 18:02:56 » |
0
|
Dzięki za info. A skąd masz takie informacje???
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #6 : 24 Lipca 2009, 18:29:05 » |
0
|
Były sobie dwa Michały Jeden duży drugi - mały...
Michale! (mowa o Buczku_pkp) Popełniasz niewyobrażalne faux pas zadając takie pytanie Michałowi Z! Muszę Cię uświadomić że Michał (mowa o Michale Z) jest niekwestionowaną encyklopedią taborową wąskich torów i jak coś napisze, to znaczy, że tak jest.
Michale! (do Michała Z) ja opierałem się w swym poście o dane z rejestru pojazdów szynowych PTKW który powstał przy częściowym wykorzystaniu książki Pokropińskiego "Kolej Grójecka". Ale znając kwestię rzetelności Pana BP ręki sobie uciąć nie dam za prawdziwość danych. Jeśli mówisz, że 1912, to już zmieniam to w rejestrze! Faktem jest, że Kdx 6506-9 jest konstrukcyjnie podobny, o ile nie identyczny z innymi produktami Paulusa będącymi na GrKD np. z bydlakiem 7003-6 pochodzącym z 1914r.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #7 : 24 Lipca 2009, 19:49:23 » |
0
|
W takim razie wielkie sory Michał Z i oczywiście pełny szacun!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #8 : 26 Lipca 2009, 20:54:17 » |
0
|
@Kalito Dzięki za wydzielony nowy wątek.
Tak, aby wiedzieć o czym mówimy, przedstawię wykaz wagonów towarowych znajdujących się obecnie na GrKD
Wagony kryte Kdx 00-151446505-1 Kdx 00-151446506-9 Kdx 00-151446523-4 Kdxh 00-151447003-6
Węglarki Wdx ? Wdxh 00-155446501-1 Wdxh 00-155446502-9 Wddx 00-205449000-4 Wddx 00-205449005-3 Wddxh 00-255449053-8 Wddxh 00-255449059-5
Platformy P ? Pdx 00-103444001-4 Pddx 00-203447004-3 Pddx 00-203447008-4 Pddx 00-203447009-2 Pddxh 00-203447011-8 Pddxh 00-203447101-7
Cysterny Rgdx 00-107446001-3 Rdxh 00-1074436? Rdxh 00-1074436?
Wagony specjalne S 00-009441101-4 S 00-009423004-2 S 00-009423005-9 S 00-009443602-9 S 00-009445107-7
Wagony transportery Tddyyhp 00-404467077-2 Tddyyhp 00-404467139-6 Tddyyhp 00-404467179-2 Tddyyhp 00-404467180-0 Tddyyhp 00-404467181-8 Tddyyhp 00-404467301-2 Tddyyhp 00-404467322-8 Tddyyhp 00-404467327-7 Tddyyhp 00-404467329-3 Tddyyhp 00-404467330-1
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #9 : 27 Lipca 2009, 10:03:50 » |
0
|
Dzięki za info. A skąd masz takie informacje??? Dobre pytanie, odp: Książka inwentarzowa WMD Piaseczno założona 1.1.1963 (odpis) Poza tym robiąc jego model badałem osobiście różne związane z nim wątpliwości. pozdr M
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #10 : 27 Lipca 2009, 11:30:43 » |
0
|
Kucyk czy te wagony nalezą nadal do PKP??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #11 : 27 Lipca 2009, 12:00:14 » |
0
|
Cztery z nich należą do NZ Warszawa, reszta to Starostwo lub Towarzystwo.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #12 : 27 Lipca 2009, 22:15:19 » |
0
|
Wagony kryte Kdx 00-151446505-1 Kdx 00-151446506-9 Kdx 00-151446523-4 Kdxh 00-151447003-6 Hmm.. też ciekawa sprawa.A MIELIŚCIE na stanie kiedyś Kddx-y lub Kddxh? Wagony specjalne S 00-009441101-4 S 00-009423004-2 S 00-009423005-9 S 00-009443602-9 S 00-009445107-7
Co się kryje pod tymi numerkami?Brankardy p-zim.(czyt.przeciw-zimowe),czy może "cóś" innego?
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #13 : 27 Lipca 2009, 23:53:21 » |
0
|
Cysterny Rgdx 00-107446001-3 Rdxh 00-1074436? Rdxh 00-1074436? Ale na stacji są 4 cysterny. Jedna na torze 3 naprzeciwko biura kolejki i trzy na końcu stacji koło miejsca gdzie kiedyś była wieża wodna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #14 : 28 Lipca 2009, 09:23:33 » |
0
|
@102N Co do Kddx(h) to mam prośbę do Kolegi Michała Z o pomoc, bo ja się nie orientuję. Michaaaaaał ratuj!!!
Wagony specjalne, to trzy pługi odśnieżne (dwa takie z "kurzą stopką" i jeden nowoczesny, o którym Marcin117 pisał, że go trochę rozgrzebał), i wagony z pociągu ratunkowego: platforemka pewnie na narzędzia i kryty warsztatowy. Ale taż Michała Z o pomoc i weryfikację proszę.
:mrgreen: @Marcin117
To Ci dopiero zagadka z cysternami... A może spróbujesz ją rozwiązać?... Podpowiedź: gdy księżyc wzejdzie i wilk zawyje trzykrotnie, zaś kura gdaknie zlicz wozy którymi podróżowało czarne złoto.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #15 : 28 Lipca 2009, 19:35:37 » |
0
|
Kddx i Kddxh to wagony różnych typów produkowanych na tor 750mm o wiekszej ładowności i nośności od Kdx-ów przez Konstal Chorzów np. Kddx 68W, Kddxh 72W, i Fabrykę Wagonów w Świdnicy np. Kddxh 3Kw, Kddx 4Kw. Jeżeli chodzi o wagon 62840 to rzeczywiście pochodzi ze Średzkiej Kolei Powiatowej jednak jego producentem według książki inwentarzowej wagonów towarowych ŚKP z 1949r. został wyprodukowany w 1912r. w zakładach Linke Hoffmann Breslau. Możliwe nawet, że gdzieś tam w/w wagon się znajdował. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sinyou135
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 03 Września 2009, 21:37:50 » |
0
|
Na stanie piaseczyńskiej kolei są cztery cysterny ? Chodzi tu o wagony zastalowskie? Podobno zostały pare lat temu skasowane.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #17 : 03 Września 2009, 21:57:39 » |
0
|
Na stanie piaseczyńskiej kolei są cztery cysterny?  Są obecnie trzy cysterny: Rgdx 00-107446001-3 Rdxh 00-1074436? Rdxh 00-1074436? Pierwsza Gostyński z 1912r. I dwa kolejne wyprodukowane przez Zaodrzańskie Zakłady Mechaniczne im. Marcelego Nowotki rok 1958. A co do czwartej "cysterny" to nadal podtrzymuję zagadkę, którą ma rozwiązać Kolega Marcin117.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #18 : 03 Września 2009, 22:00:17 » |
0
|
Ta "4" to pewno polewaczka jest. Nie widziałem jej fotki i tylko tak strzelam w ciemno.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #19 : 04 Września 2009, 17:31:45 » |
0
|
Kuc, a to nie jest przez przypadek taka niby cysterna co z tyłu w krzakach stoi? Prawie normalna ino wertykalna i z paleniskiem pod spodem... Ciekawe do czego mogła służyć? :wink: o, ta po lewej 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|