Kolejna z warszawskich dojazówek... Celowo napisałem "-1971", gdyż mam na uwadze okres istnienia linii wilanowskiej w ogóle - wiadomo, po 1936 była częścią kolei grójeckiej, poszerzyła się o 200 mm...
Jakiś czas temu postanowiłem udokumentować całość trasy kolei, jednak najpierw należało ją "odnaleźć" na wpółczesnej mapie Warszawy. Częściowo się to udało

Na ulicy Okrężnej zostało trochę miejsca po dawnym torze...
http://maps.google.pl/maps?hl=pl&tab=wl W Powsinie zdaje się też wzdłuż drogi jest kawałek miejsca, wiadomo, po czym... Nie liczę oczywiście dworca Wilanowskiego i Klarysewskiego

Mam jednak pytania:
1. Kolejka, aby przejść z ulicy Wiertniczej na Belwederską, biegła wzdłuż ulicy Idzikowskiego / gdzieś koło niej?...
2. W miejscu, gdzie dawniej znajdowała się stacja Belweder, teraz znajduje się hotel Hyatt?...
3. Jaki był przebieg torowiska na odcinku Belweder - pl. Unii Lubelskiej i w którym miejscu tamże znajdowały się warsztaty i stacja?
Niewątpliwie miłym akcentem jest ustawienie przy wylocie ul. Okrężnej pomnika przypominającego o kolejowej historii tego miejsca (przeniesiono go, kiedyś stał głębiej w Goraszewie) - niestety, jest to co najwyżej parowozopodobne paskudztwo... :sad: Chętnie bym tu widział jakiegoś Vulcana, nawet Lilpopa, nawet w stanie agonalnym... Ale nie to!...
http://img18.imageshack.us/gal.php?g=img2899j.jpg(dodaję jeszcze mapkę Okrężnej - historyczną, na tablicach umieszczonych na tej ulicy znajdziemy wiele rarytasików związanych z linią wilanowską - z zaznaczonym torem oraz miejscem postoju tego czegoś).