Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 04:01:47 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Uprawnienia do kier. poj. szynowymi - dyskusja - jak jest  (Przeczytany 115030 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #140 : 21 Września 2009, 17:47:52 »
0

Zdobywając każde uprawnienie musisz ukończyć kurs który ZAWSZE kończy się egzaminem. Czy to na spawacza czy ratownika wodnego, czy to na prawo jazdy czy na prawo kierowania lokomotywą. ZAWSZE !!! Sam kurs nie oznacza, że podczas jego trwania nabyłeś wiedzę i umiejętności do pełnienia obowiązków wynikających z kursu.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #141 : 21 Września 2009, 17:55:14 »
0

Kolego Martinie!

Prośba moja, jest taka: nie pisz delikatnie mówiąc "bzdurek" na tym oto zacnym forum 750mm które zdaniem administracji i moim również ma być kompendium wiedzy na dany temat. Twój wywód o lunaparkach i porównywanie do nich kolei wąskotorowych jest według mnie pukającym w dno merytoryczne - tyle, że pukającym w to dno od spodu. Jestem maszynistą dwóch trakcji pracującym nieprzerwanie na wąskim torze od 9 lat i dokładnie wiem jakich uprawnień żądano w śledztwie gdy pod prowadzonym przeze mnie pociągiem kobieta zginęła na miejscu. Tyczyło się to również pomocnika i kierpocia. Wszyscy musieliśmy okazać świadectwa egzaminów państwowych zdanych przed komisjami PKP, bądź powołanymi przez UTK. Nie żadne zaświadczenia dla kierowcy lokomotywki zakładowej, tylko normalne papiery wymagane przez rozporządzenie które tu już milion razy było przedstawiane.

Pytasz o podstawę prawną egzaminów? Oto i ona: ustawa o transporcie kolejowym. Koleje wąskotorowe są tam wyłączone z kilku rygorów, ale są cały czas kolejami. Chyba, że stanowią one transport wewnątrzzakładowy, wtedy nie podlegają pod w/w ustawę.

To tyle w kwestii miałem do powiedzenia.

Kuc.

EDYCJA: Przepraszam za ton posta, ale krew mnie zalewa, jak jakiś mikol takie brednie pochodzące z niewiedzy i prawo-olewczego podejścia pisze i jeszcze do swych racji przekonuje innych.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #142 : 21 Września 2009, 18:16:37 »
0

Moim zdaniem cała ta dyskusja kolejny raz zatoczyła krąg. Wszelakie dywagacje w temacie uprawnień jakie daje nam ów kurs są chyba zbyteczne bo nie daje żadnych bez egzaminu państwowego a tym samym by do niego przystąpić należy spełniać pewne wymogi (badania, praktyka). Dlaczego należy taki egzamin zdać? Otóż dlatego, że kolejka helska nie jest kolejką wewnątrzzakładową z jednej prostej przyczyny. Wozi postronnych ludzi jako kolejka pasażerska. Tyle w temacie uprawnień.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #143 : 21 Września 2009, 18:49:23 »
0

Cytat: "AXEL"
Wszelakie dywagacje w temacie uprawnień jakie daje nam ów kurs są chyba zbyteczne bo nie daje żadnych bez egzaminu państwowego a tym samym by do niego przystąpić należy spełniać pewne wymogi (badania, praktyka).
Jeżeli firma posiada odpowiednie certyfikaty i uprawnienia również do egzaminowania (z wypowiedzi Leśnego Dziadka można tak wnioskować) to kurs powinien się kończyć rodzajem egzaminu (oczywiście ważnego tylko w zakresie transportu wewnątrzzakładowego - nie ma to nic wspólnego z egzaminem państwowym, który zdają kandydaci na maszynistów zgodnie z UoTK). Teraz wszystko zależy od odpowiedzi na pytanie:
Czy jazdy typu krzakobranie/zielskotrucie/ubytkouzupełnianie w wąskotorowych realiach mogą/mogłyby być uznawane za transport wewnątrzzakładowy?
Co do jazd z pasażerami na pokładzie sprawa jest jasna i oczywista: są to przewozy.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #144 : 21 Września 2009, 19:47:09 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:12:26 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #145 : 21 Września 2009, 19:53:29 »
0

Cytat: "Phinek"
Rollercoaster też podlega pod UTK?


Nie pod UTK, ale pod UDT.

Ale ja nie o tym chciałem pisać. Kolega 2xm ciekawy nurt zasygnalizował:
Czy jadąc na krzakociapanie można się czuć wewnątrzzakładowo. Z moich doświadczeń z rozbitymi samochodami na przejazdach jakoś tej wewnątrzzakładowości nie czuję, ale może Koledzy mają inne wrażenia?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #146 : 21 Września 2009, 19:54:33 »
0

Cytat: "2xm"
Czy jazdy typu krzakobranie/zielskotrucie/ubytkouzupełnianie w wąskotorowych realiach mogą/mogłyby być uznawane za transport wewnątrzzakładowy?

Moim zdaniem nie, gdyż definicja transportu wewnątrzzakładowego wyklucza użycie taboru przewoźnika kolejowego.
Co innego gdyby na przykład FPKW podzieliło się na, powiedzmy "FPKW tory" i "FPKW pociągi". Wtedy jazdy drezyną należącą do "FPKW tory" można by (chyba) podciągnąć pod transport wewnątrzzakładowy.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #147 : 21 Września 2009, 19:56:04 »
0

Cytat: "2xm"
Czy jazdy typu krzakobranie/zielskotrucie/ubytkouzupełnianie w wąskotorowych realiach mogą/mogłyby być uznawane za transport wewnątrzzakładowy?
Co do jazd z pasażerami na pokładzie sprawa jest jasna i oczywista: są to przewozy.


Nie ma znaczenia czy kolejka realizuje przewozy w weekendy a w tygodniu są to pociągi robocze. Jakby nie patrzeć nie jest to transport wewnątrzzakładowy / technologiczny a są to pociągi robocze czyli pociągi utrzymania infrastruktury, ratunkowe etc. etc. na kolei, która realizuje przewozy pasażerskie czy też towarowe. Egzamin zatem na maszyniste jest bezwzględnie wymagany.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #148 : 21 Września 2009, 20:15:27 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:12:08 wysłane przez Phinek » Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 177 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #149 : 21 Września 2009, 20:24:08 »
0

Witam.
 Śledzę ten watek, i odnoszę wrażenie jakby koledzy poszukiwali jakiejś furtki w przepisach, żeby pojeździć sobie lokiem, albo drezyną bez uprawnień. Niestety taka furtka nie istnieje. Właściwa jest tylko jedna do tego droga. Kurs->Praktyka->Egzamin Państwowy. A na początek proponuje badania lekarskie żeby potem się nie rozczarować.
Pozdrawiam.
Zapisane
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #150 : 21 Września 2009, 20:35:44 »
0

Niestety w praktyce to najgorzej jak wyjdzie na jaw to co wszyscy już wiedzą... Uważam, że koleje wąskotorowe powinny być bardziej łagodnie traktowane przez ustawodawstwo...
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #151 : 21 Września 2009, 20:40:59 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:11:45 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #152 : 21 Września 2009, 20:47:25 »
0

Panowie, nie Korwinujmy Mikkując bokiem tu o liberalizacji prawa.

J. Korwin-Mikke twierdził, że egzamin na prawo jazdy nie jest potrzebny, wszak jest Kodeks Drogowy i każdy kto za kółko wsiada powinien znać przepisy i być świadom następstw ich złamania... Resztę pozostawiam bez komentarza.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #153 : 21 Września 2009, 20:55:48 »
0

Cytat: "CX MANIAK"
Witam.
Śledzę ten watek, i odnoszę wrażenie jakby koledzy poszukiwali jakiejś furtki w przepisach, żeby pojeździć sobie lokiem, albo drezyną bez uprawnień. Niestety taka furtka nie istnieje. Właściwa jest tylko jedna do tego droga. Kurs->Praktyka->Egzamin Państwowy. A na początek proponuje badania lekarskie żeby potem się nie rozczarować.
Pozdrawiam.
Kilka razy pisałem, że do pisaniny pcha mnie czysta ciekawość. Co kieruje innymi (np. Kucykiem) - nie wiem  :razz: .

Cytat: "Kajetan"
Moim zdaniem nie, gdyż definicja transportu wewnątrzzakładowego wyklucza użycie taboru przewoźnika kolejowego.
Czyli podmiotu posiadającego odpowiednią licencję (której niektóre kolejki nie posiadają, a inne posiadać nie muszą - o ile dobrze zrozumiałem wypowiedzi kolegów z tego i pokrewnych wątków). W praktyce odruchowo przyjmuje się, że maszynista powinien spełniać wymagania UoTK (jeśli spełnia - sprawa jest czysta), ale nie jestem pewien, czy gdyby jechał tylko na "wewnątrzzakładowych" (prowadząc oczywiście pociąg gospodarczy) to też by się ostatecznie nie wybronił (w końcu wątpliwości powinny być rozstrzygane na jego korzyść). Podobnie kierownictwo kolejki.

Cytat: "Kajetan"
Co innego gdyby na przykład FPKW podzieliło się na, powiedzmy "FPKW tory" i "FPKW pociągi". Wtedy jazdy drezyną należącą do "FPKW tory" można by (chyba) podciągnąć pod transport wewnątrzzakładowy.
Dopiero byłoby wesoło. Mielibyśmy zarządcę infrastruktury i przewoźnika... Nawet nasz ustawodawca chciał tego wąskotorówkom oszczędzić  :wink:

Cytat: "Phinek"
TAK! O ile są realizowane w obrębie stacji :wink:

A czy po kraksie z samochodem, będzie jakaś różnica czy jest to pociąg techniczny czy też rozkładowy? Czy na trwałość blachy w samochodzie wpływa fakt, kto jest przewoźnikiem?
A co z kolejkami np. cegielnianymi - ich linie mają nie raz po kilka kilometrów i zdarza im się przecinać różne drogi (w tym publiczne)? Czy one też muszą spełniać wymagania dotyczące "prawdziwych" kolei?
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #154 : 22 Września 2009, 20:34:40 »
0

Cytat: "CX MANIAK"
A na początek proponuje badania lekarskie


No.. Psychiatra nam prawie wszystkim potrzebny, fakt  :twisted:
Zapisane

tadeusz
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #155 : 22 Września 2009, 21:04:09 »
0

Witam!

Dyskusję w temacie chciałbym rozpocząć od konieczności posiadania Uprawnień. Reguluje to Dział X Kodeksu Pracy.
W Rozd. VIII art. 237.2 - 237.4:
"Art. 237.3. § 1. Nie wolno dopuścić pracownika do pracy, do której wykonywania nie posiada on wymaganych kwalifikacji lub potrzebnych umiejętności, a także dostatecznej znajomości przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. § 2  ......".
Przez  kwalifikacje należy  rozumieć dyplom ukończonej szkoły, zawód zgodny z wymaganiami na stanowisku pracy, ukończony kurs dający kwalifikacje zawodowe. Dokładnie zapis KP precyzuje: Dziennik Ustaw Nr 180 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI I PRACY z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy z późn. zm., oraz ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI I NAUKI z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych i inne ustawy. Rozporządzenie MEN określa jakie ośrodki szkoleniowe mogą prowadzić szkolenia na podstawie wymaganej akredytacji Wojewódzkiego Kuratora Oświaty.
W naszym przypadku takimi kwalifikacjami dla kierowcy kolei wewnątrzzakładowej lokomotywy spalinowej wąskotorowej do 300 KM jest ukończony kurs (zakończony egzaminem). Pracodawca zatrudniając na to stanowisko będzie musiał sprawdzić: kwalifikacje, wyniki badań lekarskich (brak przeciwwskazań), badań psychologicznych.  Pracodawca musi przeszkolić pracownika, zapoznać z instrukcjami, regulaminem transportu wewnątrzzakładowego ....... .
Wymagania na to stanowisko są inne niż w przypadku kolei wąskotorowych publicznych regulowanych przez Ustawę o TK.
Koleje wąskotorowe wewnątrzzakładowe: kopalniane (powierzchniowe), cegielnie i inne, na nich ukończenie kursu i ww. wymagań jest wystarczające do wystawienia Uprawnień.
W przypadku kolei publicznych wymagania do uzyskania Uprawnień kierowcy wąskotorowego są identyczne z normalnotorowym dla lokomotyw do 300 KM (Ustawa o TK Dziennik Ustaw Nr 235).
Koleje publiczne w większości pozostałość po Dyrekcji Kolei Wąskotorowych PKP(kwalifikowane przez U stawę o TK; z chwilą przewożenia pasażerów). Ucieczką od tej kwalifikacji może być kolej w obiektach muzealnych lub zarządzana przez muzea np. Złoty Stok, Wieliczka, Skansen Górniczy "Królowa Luiza" i inne. Na tych kolejach należało stworzyć odrębne Regulaminy Kolei niezależnie od nazw pociągów czy kolei - "Pomarańczowy tramwaj". Koleje te nie są publicznymi chociaż mają ogromnie rozbudowaną dokumentację opartą o przepisy Ustawy o TK bądź inne rozporządzenia.
Procedura ta zwiększa bezpieczeństwo zarówno personelu kolei jak co równie bądź bardziej ważne podróżnych turystów. Ubezpiecza od odpowiedzialności jedną czy drugą stronę.
Kurs na Helu jest dla kolei wewnątrzzakładowych zdobyciem wymaganych kwalifikacji, zaś dla kolei publicznych częścią teoretyczną spełniającą jeden z wymogów (ciążący na pracodawcy ) aby przystąpić do egzaminu przed komisją powołaną przez UTK.
Inną formą jest ukończenie kursu dla kolei publicznych z możliwością zdania egzaminu przed komisją UTK (posiadają akredytację UTK). Przykłady takich kursów i ceny:
http://www.hagans.pl/   (ośrodek szkolenia Toruń)
http://www.sitk.ostrowwlkp.pl/wydarzenia/zapowiedzi (Ostrów Wielkopolski)

                                                                               Tadeusz
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #156 : 22 Września 2009, 21:42:48 »
0

Cytat: "tadeusz"
zaś dla kolei publicznych częścią teoretyczną spełniającą jeden z wymogów (ciążący na pracodawcy ) aby przystąpić do egzaminu przed komisją powołaną przez UTK


Hę? A niby jaką częścią?... Nie chcę tu być namolny, ale rozporządzenie cytowane tu milion razy precyzuje warunki jakie spełniać musi kandydat dla zdobycia uprawnień do prowadzenia spalinowych pojazdów trakcyjnych na kolejach użytku publicznego.

Co zaś do linków dotyczących szkoleń to różnią się one znacznie od kursu helskiego, więc nie wiem czy można porównywać oba zjawiska.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #157 : 22 Września 2009, 22:20:40 »
0

Wszystko się zgadza, więc się przyczepię  :wink:

Cytat: "tadeusz"
W przypadku kolei publicznych wymagania do uzyskania Uprawnień kierowcy wąskotorowego są identyczne z normalnotorowym dla lokomotyw do 300 KM (Ustawa o TK Dziennik Ustaw Nr 235).
A co rozumiesz przez "kolej publiczną"? Ja tam w Ustawie o TK nigdzie nic takiego nie widziałem, ale może się mylę*...

Cytat: "tadeusz"
Koleje publiczne w większości pozostałość po Dyrekcji Kolei Wąskotorowych PKP(kwalifikowane przez U stawę o TK; z chwilą przewożenia pasażerów). Ucieczką od tej kwalifikacji może być kolej w obiektach muzealnych lub zarządzana przez muzea np. Złoty Stok, Wieliczka, Skansen Górniczy "Królowa Luiza" i inne.
Nie do końca rozumiem, ale to ciekawe. Po likwidacji DKW PKP (czy jakoś tak) wąskotorowe koleje "publiczne" w Polsce zasadniczo przestały istnieć. To co mamy obecnie to pełna paleta różnych rozwiązań i różnego stopnia "profesjonalizmu" (bez złośliwości). Są kolejki prowadzone przez licencjonowanych zarządców (niektóre jak np. Kalisz prowadzą/mogą prowadzić komercyjne przewozy towarowe) inne są prowadzone na "wariackich papierach" (ogólnie są na etapie porządkowania spraw formalnych) jeszcze inne w ogóle nie prowadzą aktualnie ruchu, choć już prowadziły (Mława, Nałęczów) pozostałe są na etapie organizacji. Do tego dochodzą kolejki, które nigdy "kolejami publicznymi" nie były (leśne: Płociczno - jak tam jest to uregulowane?, Czarna, Hajnówka, Cisna). O większości kolejek wąskotorowych można powiedzieć, że mają charakter muzealny, a pasażerowie jadą "żeby się przejechać a nie dojechać". Pytanie co jest definitywnym wyróżnikiem (poza nazwą i ogólnie papierologią). Jeśli wiesz, to będzie to nasza odpowiedź.
Co rozumiesz wreszcie jako "chwilę przewożenia pasażerów". Są linie, gdzie swego czasu śmigały różne "ciuchcie-expresy" a teraz rdza szyny zżera - czy one tę chwilę mają za sobą i mogą służyć w innym charakterze? Co z liniami sezonowymi, "weekendowymi"? itd. Wątpliwości jest sporo.

Cytat: "tadeusz"
Kurs na Helu jest dla kolei wewnątrzzakładowych zdobyciem wymaganych kwalifikacji

Jest to odpowiedź na jedno z naszych pytań  :smile: .

*co rozumiesz to wiem i zasadniczo się zgadzam, tyle że albo poruszamy się po obszarze przepisów albo zdrowego rozsądku (jedno i drugie nie zawsze się łączy).
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 177 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #158 : 22 Września 2009, 23:47:49 »
0

Cytuj
Do tego dochodzą kolejki, które nigdy "kolejami publicznymi" nie były (leśne: Płociczno - jak tam jest to uregulowane?, Czarna, Hajnówka, Cisna).

Szanowny kolego, każdy maszynista na kolejce w Płocicznie musi posiadać stosowne uprawnienia, zdobyte podczas egzaminu kwalifikacyjnego złożonego przed komisją uprawnioną przez UTK, wraz z aktualnymi wymaganymi prawem badaniami lekarskimi, psychotechnicznymi. Egzamin rzecz jasna poprzedzony kursem i  praktyką przy pracy z taborem.
 A tak historycznie: Każdy maszynista jeżdżący w dawnym OTL Płociczno, posiadał także uprawnienia do prowadzenia pojazdów kolejowych. Szkolenie wtedy odbywało się o ile dobrze pamiętam w Bydgoszczy. Jeszcze raz powtórzę. Prowadzenie lokomotywy "na dziko" jest do czasu gdy zdarzy się wypadek... Należy zdać sobie sprawę, że prowadząc pociąg wąskotorowy wiozący turystów, to Ty w dużej mierze odpowiadasz za bezpieczeństwo podróżnych. Analogicznie gdy jedziesz na szlak w celu napraw torowiska itp.
Pozdrawiam.
Tadeusz.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #159 : 23 Września 2009, 00:15:30 »
0

Cytat: "CX MANIAK"
Szanowny kolego, każdy maszynista na kolejce w Płocicznie musi posiadać stosowne uprawnienia, zdobyte podczas egzaminu kwalifikacyjnego złożonego przed komisją uprawnioną przez UTK, wraz z aktualnymi wymaganymi prawem badaniami lekarskimi, psychotechnicznymi. Egzamin rzecz jasna poprzedzony kursem i praktyką przy pracy z taborem.
Dziękuję, o taką konkretną odpowiedź mi chodziło  :smile: .
A pozostałe sprawy jak są uregulowane? Też zgodnie z wymogami UTK? Było to uzgadniane przed uruchomieniem? Drążę, bo nareszcie jest szansa na konkretne odpowiedzi.
Cytat: "CX MANIAK"
Prowadzenie lokomotywy "na dziko" jest do czasu gdy zdarzy się wypadek...
Albo na przejeździe zatrzyma się radiowóz, wysiądą polucjanci i powiedzą: "prawo jazdy i dowód rejestracyjny poproszę" (zdaje się, że na Kujawach kiedyś taka akcja była :wink: ).
Cytat: "CX MANIAK"
Należy zdać sobie sprawę, że prowadząc pociąg wąskotorowy wiozący turystów, to Ty w dużej mierze odpowiadasz za bezpieczeństwo podróżnych.
Zgadza się. Nie kwestionuję potrzeby, zastanawiam się jedynie nad odnośnymi przepisami.
Cytat: "CX MANIAK"
Analogicznie gdy jedziesz na szlak w celu napraw torowiska itp.
Prowadząc skład w transporcie wewnątrzzakładowym odpowiedzialność jest taka sama - żadne regulacje nie zezwalają na ryzykowanie życiem ludzkim, obojętne, czy są  to osoby postronne, czy Twoi koledzy z firmy.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!