Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 08:49:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lokomotywy elektryczno-spalinowe  (Przeczytany 28576 razy)
Phinek
Gość
« Odpowiedz #20 : 17 Września 2009, 20:15:15 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:14:57 wysłane przez Phinek » Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 17 Września 2009, 22:57:51 »
0

Niewidoczne to wcale nie znaczy że ich nie ma... a czy czad jest zielony w grochy? dwutlenek węgla i inne NOx... wszystko to jest bezbarwne ba, czad jest nawet bezwonny ale za to jaki niebezpieczny.
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #22 : 17 Września 2009, 23:19:26 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:14:08 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 17 Września 2009, 23:33:07 »
0

a co z oszczędzaniem lokomotywy i paliwa?
-Chłodzenie układu wodnego - strata czasu i energii.
-Gaszenie silnika - Silnik powinien chodzić 24h na dobę.
-Odpalenie silnika - Strata energii na smarowanie wstępne i ewentualną pracę pompy paliwowej, ogromne zużycie części ruchomych podczas rozruchu i dobrą chwilę tuż po nim, zużycie akumulatorów i strata energii na ich ładowanie, zużycie paliwa.
-Rozgrzewanie silnika - strata czasu i energii.
To wszystko trwa nawet do kilkudziesięciu minut i jakie straty. Na parę minut nie opłaca się gasić.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #24 : 17 Września 2009, 23:51:37 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:13:59 wysłane przez Phinek » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #25 : 18 Września 2009, 08:00:37 »
0

Tak czytam co kol. Przemek pisze, widać że zna się na silnikach spalinowych. Ale chyba za to nie był nigdy na hali całopociągówej ICCC na Grochowie. Przyjedź chłopie zobacz jak to wygląda odpowiesz sobie sam na pytanie dlaczego tam się nie wjeżdza na odpalonym silniku, i wszelakie dywagacje na temat kąta zużycia sworzni lub rodzaju wykonania stopu panewek wału korbowego staną się bezpodstawne. Jak dla mnie admini temat to wydzielenia bądź zamknięcia.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #26 : 18 Września 2009, 11:59:08 »
0

Do zamknięcia? A to niby dlaczego? Jeszcze po sobie nie jedziecie  :wink: . Jeden z aspektów tematu został może wyczerpany (jako, że nierozwojowy, a to tylko 2 strona tematu, to niema potrzeby go wydzielać), ale dyskusje w temacie lok. el.-spal. można prowadzić dalej...
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 18 Września 2009, 11:59:56 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Ale chyba za to nie był nigdy na hali całopociągówej ICCC na Grochowie. Przyjedź chłopie zobacz jak to wygląda odpowiesz sobie sam na pytanie dlaczego tam się nie wjeżdza na odpalonym silniku, i wszelakie dywagacje na temat kąta zużycia sworzni lub rodzaju wykonania stopu panewek wału korbowego staną się bezpodstawne.

Może rzeczywiście powinienem zobaczyć o co chodzi ale myślałem że ktoś to rzeczowo opisze.

Cytat: "Phinek"
A kiedy ten silnik się wystudził... wystudź proszę tonę wody... czekam.

Ile ja się nastudziłem to głowa boli...

Cytat: "Phinek"
Radzę rapoznać się z najnowszymi trendami konstrukcji pojazdów hybrydowych (w tym również lokomotyw) gdzie właśnie zdarzają się przerwy w pracy silnika gdy układ kontroli mocy zadecyduje, iż stopień naładowania akumulatorów jest absolutnie w pełni zadowalający.

Spotkałem się z czymś takim...
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #28 : 18 Września 2009, 17:24:25 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:13:50 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 18 Września 2009, 19:54:06 »
0

Cytat: "Phinek"
Więc doskonale wiesz, że owszem fajnie jakby silniczek działał czały czas, ale też tragedia się nie stanie gdy go na parę minut wyłączymy...

Tylko że wyłączenie takiego silniczka to parę (naście) minut...
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #30 : 18 Września 2009, 21:05:14 »
0

Przyglądam się całej dyskusji i tytułowi który powinie właściwie brzmieć lokomotywy hybrydowe z napędem spalinowo-elektrycznym.

Bo obecny tytuł według mnie raczej sugeruje dyskusję na temat lokomotyw z przekładnią elektryczną, a nie posiadającyh napęd z dwóch niezależnych

 zródeł energii.

P.S.

W ubiegłym roku był na testach w Warszawie autobus Solaris Urbino18 Hybrid , który posiada właśnie takie rozwiązanie napędu o jaki toczy dyskusja.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #31 : 19 Września 2009, 00:07:24 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:13:29 wysłane przez Phinek » Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #32 : 19 Września 2009, 18:45:26 »
0

Zapewne chodzi o lokomotywy rodziny Traxx produkcji Bombardiera z Kassel.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #33 : 19 Września 2009, 23:56:19 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:13:04 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 27 Września 2009, 21:39:10 »
0

Cytat: "Phinek"
tylko, że jest pewien myk.
Wiesz o co mi chodzi... i zapewne zdajesz sobie sprawę, że tutaj jest pewna specyfika, która warunkuje możliwość pewnych zachowań...  :wink:

Wiem o co chodzi i często te myki stosuje ale nie chodzi o sposób szybkiego zgaszenia lokomotywy przy sprzyjających warunkach i długiej przerwie w pracy tylko o sytuacje gdzie na chwilkę chce zgasić silnik. Nawet jeśli chłodzę lokomotywę podczas jazdy na wolnych obrotach co oszczędza mi czas to pozostaję kwestia strat energii potrzebnych na schłodzenie a schłodzony silnik to zwiększone zużycie paliwa i zwiększona toksyczność spalin. Po rozruchu silnika trzeba go z powrotem rozgrzać...
Na Grochowie niech se kupią lokomotywę akumulatorową.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #35 : 27 Września 2009, 21:46:13 »
0

Cytat: "Przemek"
Nawet jeśli chłodzę lokomotywę podczas jazdy na wolnych obrotach co oszczędza mi czas to pozostaję kwestia strat energii potrzebnych na schłodzenie a schłodzony silnik to zwiększone zużycie paliwa i zwiększona toksyczność spalin. Po rozruchu silnika trzeba go z powrotem rozgrzać... Na Grochowie niech se kupią lokomotywę akumulatorową.

I co? Mają wstawiać/wystawiać akumulatorową a potem ją odpinać i zapinać Stonkę, która chodzi cały czas na wolnych obrotach na torze obok żeby silnika nie wystudzić?
Nie przesadzaj - przy przerwie rzędu kilku minut silnik za bardzo się nie schłodzi. Zresztą myślałem zawsze, że te wolne obroty to ze względu na turbinę (to raczej o obroty i smarowanie (+ chłodzenie) tej ostatniej chodzi), choć tu mogę się akurat mylić.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 27 Września 2009, 22:56:18 »
0

Cytat: "2xm"
I co? Mają wstawiać/wystawiać akumulatorową a potem ją odpinać i zapinać Stonkę,

Green Goat
Przy takiej lokomotywie nie widzę powodu by w ogóle używać "Stonki".

Cytat: "2xm"
Nie przesadzaj - przy przerwie rzędu kilku minut silnik za bardzo się nie schłodzi.

Zależy jaki silnik. Nie wiem ile na Stonce ale np. TEM2 przed zgaszeniem z 80-85 stopni C chłodzi się do 55 stopni C. Na M62 to nawet do 50 stopni. Ma to uchronić pierścienie tłokowe przed zapieczeniem.

Cytat: "2xm"
Zresztą myślałem zawsze, że te wolne obroty to ze względu na turbinę (to raczej o obroty i smarowanie (+ chłodzenie) tej ostatniej chodzi), choć tu mogę się akurat mylić.

Też ale są też inne części trące w silniku, które się chłodzą przy wolnych obrotach np. panewki.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #37 : 27 Września 2009, 23:16:08 »
0

Cytat: "Przemek"

Green Goat
Przy takiej lokomotywie nie widzę powodu by w ogóle używać "Stonki".

Ciekawy pomysł. Oczywiście w przypadku naszego zadania pasowałaby raczej mniejsza Green Kid (a w praktyce zapewne dalsza przebudowa "Stonki" przez wywalenie obecnego agregatu i wstawienie mniejszego + akumulatory). Tyle, że i tak silnik trzeba wyłączać (choć oczywiście mniejszy, tańszy itd.).
Problem w tym, że nasze kochane IC mają problem z zakupem maszyn do pracy liniowej (PLK za ciężkie pieniądze modernizuje linie, a u nas jak na razie jeden "Husarz"), więc na większe inwestycje w tabor techniczny nie ma co liczyć. Zrobili tak, jak potrafili, mając to, co mają. Działa i na razie wystarczy.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 27 Września 2009, 23:25:20 »
0

Dziś nie mogę znaleźć porządnego opisu więc tyle co pamiętam z przed dwóch lat:
Green Goat to lokomotywa przebudowana z istniejącej lokomotywy. Jest to lokomotywa akumulatorowa wyposażona w agregat, który ma moc wystarczająca tylko na doładowanie baterii. Źródłem "mocy" są tu baterie i tylko one dają napięcie na silniki trakcyjne. Agregat załącza się gdy napięcie na bateriach spadnie do pewnego poziomu i ładuje baterie lecz nie bierze udziału w napędzie lokomotywy.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #39 : 28 Września 2009, 00:39:40 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:09:03 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!