dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #40 : 01 Grudnia 2009, 08:20:20 » |
0
|
Gdzieś widziałem jego zdjęcie w poznańskich krzakach... W tle były chyba tory maltanki nawet
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #41 : 01 Grudnia 2009, 15:39:09 » |
0
|
O tą fote chodzi? 11.04.2008, ulica Wileńska Teraz pewnie wygląda jeszcze gorzej...
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #42 : 01 Grudnia 2009, 17:07:19 » |
0
|
http://www.psk-poznan.cba.pl/kolej/wask/tender-01.jpg link skopiować i wkleić do przeglądarki. Inaczej się nie otworzy.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #43 : 01 Grudnia 2009, 17:34:10 » |
0
|
Mnie w operze wszystko działa: obrazek w moim poście jak i twój link. A tu można zobaczyc stronkę z której obrazek został wzięty: http://www.psk-poznan.cba.pl/index.php?s=kolej/wask-rozneP.S. Niezły offtop się dzieje :wink: Może by wydzielic częśc postów do tematu np o tendrach Hf'ek...
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #44 : 01 Grudnia 2009, 20:22:29 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:15:17 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #45 : 01 Grudnia 2009, 20:43:38 » |
0
|
Ale przyznajcie rację Koledzy, że gdyby nie latarnie i resztówki sprzęgu to ciężko było by stwierdzić (oprócz tego co to w ogóle jest) czy ów tender jest we właściwą stronę odwrócony. Myślę stronę niebo-ziemia...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #46 : 03 Grudnia 2009, 08:23:23 » |
0
|
Nie no nie przesadzajmy. Wuraźnie widać ramę i wycięcia w skrzyni wodnej na zestawy kołowe. Jak się raz widziało tender HF to stwierdzić to łatwo
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #47 : 13 Grudnia 2009, 17:35:16 » |
0
|
Może i kuche przy poprzednim zdjęciu zaliczyłem,ale teraz to napewno tender od Pxu :mrgreen: KILK! Podpis brzmi: "Mławska KD i Pw53-1980 z pociągiem do Przasnysza."Rok 1978
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #48 : 13 Grudnia 2009, 18:26:33 » |
0
|
Wielki ten tender jak stodoła! I zdjęcie też niesamowite. Ciekawe co to za dziwaczny czajnik ciągnie ten cały wachlarz typów wagonów towarowych? Czy to nie jest taka nieudana przeróbka tendrzaka z GKW?
EDTYA: no tak, szybko oglądałem, nieuważnie post czytałem. Pw53. Kolega Mintowski z Mławy opowiadał mi jak niewesoło się na nim jeździło.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #49 : 13 Grudnia 2009, 21:20:59 » |
0
|
Ale musisz przyznać,że maszynka tak jak zdjęcie-niesamowita....
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #50 : 14 Grudnia 2009, 12:35:37 » |
0
|
Odnośnie tendra, maszynka stoi przecież w Sochaczewie - można się przyjrzeć, jaką tabliczkę znamionową ma tender, jakie cechy szczególne, itp. A sama maszynka to hybryda Tw53 i Pxu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #51 : 14 Grudnia 2009, 12:49:12 » |
0
|
Kolega Mintowski z Mławy opowiadał mi jak niewesoło się na nim jeździło. A szczegóły można prosić? Dziwi mnie, dlaczego udany parowóz (Tw53) po dodaniu tendra stał się "nieudany". Gdzieś czytałem o problemach z poślizgiem. Zastanawia mnie tylko, co miały one wspólnego z tendrem - jedyna odpowiedź jaka się nasuwa, to to że przenosząc zapas wody i węgla na tender odchudzono parowóz, zmniejszając jednocześnie nacisk osiowy. No ale jeżeli tak, to chyba dodanie jakiegoś balastu powinno rozwiązać problem... A może raczej szło o to, że na horyzoncie były już Lxd2 i nikomu nie chciało się kombinować nad parowozem mającym problemy wieku dziecięcego?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #52 : 14 Grudnia 2009, 14:05:41 » |
0
|
można się przyjrzeć, jaką tabliczkę znamionową ma tender, Marzyciel.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW

Długość toru:: 298 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #53 : 14 Grudnia 2009, 14:17:06 » |
0
|
A szczegóły można prosić? Dziwi mnie, dlaczego udany parowóz (Tw53) po dodaniu tendra stał się "nieudany". Gdzieś czytałem o problemach z poślizgiem. Zastanawia mnie tylko, co miały one wspólnego z tendrem - jedyna odpowiedź jaka się nasuwa, to to że przenosząc zapas wody i węgla na tender odchudzono parowóz, zmniejszając jednocześnie nacisk osiowy.
Dokładnie ! Przez zdjęcie skrzyń wodnych i trzymanie wody i węgla w tendrze przesunięto środek ciężkości przez co parowóz miał niespokojny bieg oraz miał problemy z ciągnięciem kilku wagonów pod górkę (Rudzki Pw).
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #54 : 14 Grudnia 2009, 16:43:55 » |
0
|
Dokładnie ! Przez zdjęcie skrzyń wodnych i trzymanie wody i węgla w tendrze przesunięto środek ciężkości przez co parowóz miał niespokojny bieg oraz miał problemy z ciągnięciem kilku wagonów pod górkę (Rudzki Pw). Akurat przesunięcie środka ciężkości niżej poprawia spokojność biegu. Problem w tym że nacisk zestawów napędowych się zmniejszył. Wobec czego maksymalna możliwa do przeniesienia siła na styku koło-szyna także zmalała. S pozdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #55 : 14 Grudnia 2009, 17:29:14 » |
0
|
Akurat przesunięcie środka ciężkości niżej poprawia spokojność biegu.
Tyle, że przy okazji przesunął się zapewne do przodu i w efekcie pojawiły się znaczne różnice w nacisku poszczególnych osi. W przypadku przednich osi różnica była niewielka, podczas gdy z tyłu naciski bardzo mocno zmalały. W efekcie oczywiście siła pociągowa również siadła.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #56 : 14 Grudnia 2009, 17:31:53 » |
0
|
ZTCW to w Rudzki popielowóz bardzo nie lubił łuków i często wbrew woli obsługi miast skręcić, jeździł prosto...
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #57 : 14 Grudnia 2009, 17:58:18 » |
0
|
Dobra, wróćmy do Mławskich Pw53. Rozmawiałem z Mintowskim który na nich jeździł i dowiedziałem się co następuje: Jeździłem na obu Pw53. Parowóz był cholernie mocny do towarów. Dawało się na niego 330-350T i jechał bez problemu. Pod każdą największą górę jak się zatrzymałeś to aby tylko piasku nasypać na jedną szynę, na drugą szynę, to ruszał jak lokomotywa. Ale wadą była obsługa. Był on długi i rozpychał tory, na boki robił. Na grubej szynie u nas po remoncie to nic, ale tam gdzie stara cienka, to tor niszczył okropnie. Dwa to palenisko. Drzwiczki duże i takie jak elipsa, ale tuż, może 15, 20cm nad podłogą. Przy szlakowaniu i sypaniu niewygodnie i ubrania się od żaru z pieca zapalały. Na peiksach były wyżej i problemu nie było, a tu ani nie widać co w piecu, i schylonym trzeba być przy gracowaniu. Jeszcze jedna wada była. Krótki komin. Jak tender był pełen, to dobrze, ale jak węgla ubyło, to dym szedł nad parowozem, nad budką i zawijał w tender. Strasznie kopciło do środka. Jakby te 20cm wyższy komin był tu by tak nie było. Ale do jazdy to mocne maszyny były.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #58 : 14 Grudnia 2009, 18:00:31 » |
0
|
Można gdybać, że gdyby zostawiono skrzynie wodne, a w tendrze byłoby miejsce tylko na węgiel, to wtedy parowóz może miałby lepsze cechy trakcyjne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #59 : 14 Grudnia 2009, 18:40:49 » |
0
|
Jeździłem na obu Pw53. A tu chyba drobna nieścisłość. Faktycznie dwa górnośląskie tendrzaki zostały przekute na tor 785 mm. Jeden to opisywany wyżej Tw53 natomiast drugi to Tw9. Ten drugi po dodaniu tendra otrzymał serię Pw9 i nr 1971. Był to przedwojenny parowóz T40 berlińskiej f-my Schwartzkopff. Dlaczego akurat ten stary parowóz wraz z Tw53 poddano przeróbce? Przypuszczam, że powodem zakwalifikowania do przebudowy było przeprowadzenie doświadczenia ze starszym typem parowozu posiadającym jednak stosunkowo nowy kocioł, zamontowany w 1947 r. Patrząc na losy tej maszyny mogę wysnuć wniosek, że po odejściu z Górnośląskich Kolei i przekuciu na 750 mm początkowo jeździł jako tendrzak Tw9 1451 a później po przeróbce i dodaniu tendra zmieniono mu serię i nr na Pw9 1971.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|