Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 21:27:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Spis drezyn  (Przeczytany 5182 razy)
Phinek
Gość
« : 25 Września 2009, 03:26:29 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:09:32 wysłane przez Phinek » Zapisane
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #1 : 26 Września 2009, 00:46:16 »
0

No to raz kozie śmierć pierwszy idę pod nóż


Moje dzieło a właściwie HYDRA WIELODROGOWA

- prześwit 600/750/785/1000/1435/1520
- silnik od fiata 126p + skrzynia biegów
- hamulce hydrauliczne bębnowe działające na wszystkie kola + hamulec postojowy ręczny.
- długość  całkowita 4500mm szerokość 1780mm wysokość jeszcze nie ustalona ( po dorobieniu zadaszenia wysokość będzie znana)
- masa coś około 600 kg
- miejsca to 4 osoby dorosłe + 2 osoby mniejsze + 1 maszynista

Drezyna ta jest zbudowana w formie przyczepki do samochodu i jest wyposażona w 3 oś która to służy do przemieszczania tego wehikułu po drogach ciągnąc go za samochodem ( a jak ktoś dokona zezbujowania torów to za pomocą pasażerów da się przeciągnąć przez ubytek ). Koła kolejowe są zrobione na wzór kół kolejowych od drezyny DL2 ( z pierścieni grubych na 11mm ). Zawieszenie kolejowe w tej konstrukcji jest zrealizowane poprzez wahacze wleczone z wydzielonymi sekcjami na dany prześwit, elementami resorującymi są elementy gumowe. Napęd od skrzyni biegów jest przekazywany na oś pośrednią rozdzielczą która to realizuje przeniesienie napędu na oś tylną za pomocą łańcucha i krótkiego dyfra oraz przegubów, następnie od osi rozdzielczej napęd idzie do wałka pośredniego poprzez przekładnie pasową ( 2 pasy klinowe HB 3350mm ) i z tego wałka poprzez łańcuchy do przedniego dyfra a następnie przez przeguby do kół jezdnych przednich. Jeśli chodzi o pracę nawrotna to do manewrów wystarczy bieg wsteczny natomiast na dłuższe odcinki drezyna ta będzie obracana za pomocą centralnego podnośnika pneumatycznego do którego sprężone powietrze zapewnia sprężarka napędzana przez silnik główny napędowy. Wszystkie elementy napędowe jak i silnik są osłonięte. Praca nad tym pojazdem gdzie jedna osoba jest jednocześnie: konstruktorem, spawaczem, ślusarzem, tokarzem, lakiernikiem, elektrykiem, mechanikiem, kasjerem, oraz innym leniem zajęła ponad 3 lata. Jeżeli kasa oraz inne nieprzewidziane sytuacje życiowe nie przeszkodzą  to myślę że w tym roku pojazd będzie dokończony i odbędą się pierwsze próbne jazdy na jakiejś zacnej 750.

P/s Chciałbym wzorem drezyn normalnotorowych ( zlot w WOLSZTYNIE ) urządzić w przyszłym roku zlot drezyniarzy WĄSKOTOROWYCH najpierw na jakiejś miłej 600 a potem za jakiś czas na 750mm.
Zapisane
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 26 Września 2009, 15:24:56 »
0

Cóż jak piszemy to piszemy:
 - ręczna drezyna wąskotorowa szt 2 ,
 - szer. 750mm.
Jedna posiada oświetlenie z obu stron i sygnał dzwiękowy , druga remontowana.

Drezyna spalinowa :
 - silnik Iż 56 Planeta 3 , po remoncie blacharki i malatury , silnik w remoncie , szer. 750mm.

Drezyna spalinowa :
 - silnik od pojazdu marki Żuk , silnik uszkodzony , reszta póki co trzyma się kupy , do remontu praktycznie cała.
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #3 : 29 Września 2009, 13:06:25 »
0

Rower szynowy "Wigry 3/4"

Szerokość toru - 600/750/785/1000/1435/1520 mm
Rodzaj napędu - pedałowy
Układ hamulcowy - ręczny linkowy (przód), nożny w torpedzie (tył)
Wymiary:
- długość - ok. 200 cm
- szerokość (długość poprzeczek, bez kierownicy i pedałów) - 125 cm (wąskie tory) / 175 cm (normalne i szerokie)
- wysokość ok. 90 cm
Masa - ok. 20 kg (?)
Liczba miejsc - 2
Opis:
Dwa poczciwe składaki połączone poprzeczkami z otworami rozmieszczonymi zależnie od szerokości toru. Z przodu i z tyłu prowadnice. Po demontażu poprzeczek i podwieszeniu prowadnic możliwa jazda po drodze (osobno). Dalsze szczegóły na liście odtwarzania youtube, w opisach do filmów. Pojazd w fazie testów.
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 29 Września 2009, 16:39:49 »
0

Witam szanownych Forumowiczów!

Zachęcony przez szanownego kolegę Phinka postanowiłem zabrać głos w tym temacie.
Budowę opisywałem na tym zacnym forum, jak i wkp600mm. Tu spróbuję podać tylko nieco danych i parę uwag.Długość pojazdu ok.2700mm, szerkość ok.1300mm przy wysokości ok.1000mm. Waga dokładna nieznana, ale w czterech dorosłych mężczyzn ledwo załadowaliśmy ją na przyczepkę. Napęd stanowi silnik motocykla Mińsk sprzężony ze skrzynią biegów żuka, a napędzana jest przednia oś. Taki układa daje imponującą liczbę przełożeń - 16 w przód i 4 wstecz. Zakres prędkości w przód 1,5-50km/h, wstecz 1-15km/h. Obecnie pracuję nad zmianą polegającą na założeniu napędu na drugą oś, W ciężkim terenie to jest niezbędne aby sprawnie jeździć. Hamulec klockowy (klocki drewniane) napędzany ukrotnioną dźwignią na przedniej osi i zupełnie przyzwoicie hamuje, przynajmiej w opinii kolegów którzy jeździli innymi konstrukcjami. Maszyna
wyposażona jest w dwa rzędy ławek i teoretycznie może zabrać 8 osób. Silnik jest ciut za słaby na takie obciążenie (jak nie raz wspominałem u nas na WKP jest od Białośliwia do Nieżychowa praktycznie cały czas pod górę) za to z powrotem można poszaleć. Parę razy jechałem z taką szybkością, ze wiatr we włosach szumiał...Maszyna jest obecnie we fazie beta-testów i przejechała blisko 100 km bez większych awarii. Docelowo ma mieć oznaczenie Doc 01-001. Nie jestem zawodowym ślusarzem i nie mam zbyt dobrze wyposażonego warsztatu ale praktyczne testy wykazały poprawność przyjetych rozwiązań
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 06 Października 2009, 15:30:08 »
0

Szerokość toru - 600-1520mm
Rodzaj napędu - silnik spalinowy od motocykla MZ ETZ 251, 21KM, skrzynia 5 biegowa przeniesienie napędu łańcuchem, przednia zebatka 17zębów tyla oidp 46 (najwieksza dostępna na rynku)
Układ hamulcowy - hydraauliczny, 1 oś hamowna, pompa od malucha, tarcza oraz zacisk od MZ ETZ 251
Wymiary drezyny - długość 235, szerokośc 135, wysokość (od główki szyny) ok 200cm
Masa - około 400kg
Liczba miejsc - 6 wygodnych, maksymalnie 9 siedzących
Więcej informacji w dziale Tabor w wątku Drezyna Klanu Paluchowskich
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!