Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:23:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmodernizowana lokomotywa SM42 (6Dg)  (Przeczytany 21723 razy)
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« : 12 Października 2009, 22:11:40 »
0

http://m8.mech.pk.edu.pl/src/lokomotywa_6Dg.html
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 12 Października 2009, 22:26:01 »
0

No, czymś takim, to aż przyjemnie jeździć! Panowie, a kiedy przyjdzie czas na podobne modernizacje na wąskim torze?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 12 Października 2009, 22:54:35 »
0

Oby nigdy. Takie modernizacje zabiłyby klimat wąskich torów.
Ta SM42 jest podobna do wszystkiego tylko nie do maszyny jaką była,
Inna wersja tej modernizacji ta po której wygląda jak EM10 bez pantografu jest IMO jeszcze gorsza.
Ale rozumiem że jest taki wymóg czasów i rynku.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 12 Października 2009, 23:37:34 »
+1

No to czas na OT!

Yes, yes, yes! Wiedziałem, że taka odpowiedź padnie!

A co to znaczy "klimat wąskich torów"? Jeżdżenie rozpieprzoną i brudną lokomotywą po krzywych torach ciągnąc zdezelowane wagony z których płatami odpada farba?

Tak się to w kraju nad Wisłą przyjęło, że koleje wąskotorowe muszą być dziadowskie. Tylko czy to nie w naszej polskiej, zadufanej w samej sobie, naturze tkwi problem? Dlaczego za Odrą są nowoczesne parowozy, czyste wagony, tory ułożone na tłuczniu? I nikt nie kwęka, że to psuje klimat. Bo tam ludzie związani z koleją mają inny sposób postrzegania rzeczywistości, do którego Polakom daleko.

Ja sam chciałbym wsiąść do tak zmodernizowanej Lxd2 z silnikiem Catepilara i poprowadzić pociąg do Nowego Miasta ze średnią prędkością 50km/h, a nie martwić się czy maszyna wytrzyma kolejny miesiąc lejąc na prawo ropą, a na lewo olejem. Tak, to jest moje marzenie! Chciałbym drzeć 60 na godzinę nowym parowozem z łożyskami tocznymi i zoptymalizowanym sterownikiem rozrządem a nie trząść się na tym klekocie na którym na co dzień walczę, aby kolejną jazdę przetrwał. Chcę aby turyści mieli komfort podczas jazdy jak w IC, a nie bali się napić piwa, bo butelką zęby sobie można wybić w chwiejącym się wagonie, zaś podniesienie wzroku w górę grozi zaprószeniem oka spadającymi fragmentami zgniłej podsufitki. Jakieś pytanka Kolega Jacek 83218 jeszcze ma?

"Atrakcyjny" i "historyczny" klimat wąskich torów, który ma na myśli Kolega, powinien się znajdować tam, gdzie jego miejsce. Czyli w Wąskotorowym Mauzoleum Kolejnictwa w Sochaczewie. Gdzie de facto się znajduje... :razz:


@83218
Sorki Jacek, że padło na Ciebie, ale na kogoś musiało. Bo wiesz, jakby padło np. na Phinka, to coś tam czerwonego pod moim avatarem mogło by się pojawić.... O cholera, to idzie na żywo?... Znikam, bez odbioru! Ołwa!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 12 Października 2009, 23:54:45 »
0

Kucyk ja bym to inaczej rozwiązał. Tabor na kolejce taki i taki. Czyli starego nie złomować ale i coś nowego. Na pociągi historyczne jedzie stary tabor a na normalne nowy.

OK to jaki będzie wyniki totolotka żeby była kasa na zakupy??? Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 13 Października 2009, 00:24:54 »
0

Inaczej, Twoim zdaniem Andrzeju: na pociągi "historyczne" jedzie tabor historycznie zdezelowany, a na "normalne" niehistorycznie sprawny i czysty?

Andrzeju, zobacz kolej choćby w Zittau, tam są wagony przeznaczone do eksploatacji na co dzień i te do pociągów historycznych. I jedne i drugie wyglądają. I jedne, i drugie są sprawne.

Czy aby zjeść prawdziwą, tradycyjną szynkę naprawdę należy wybrać się na polowanie uzbrojonym będąc jedynie w dzidę i przepaskę biodrową? Świniaka zadźganego pochlastać kościanym nożem albo rękami rozszarpać, a ogień w wędzarce rozniecić łuczkiem i kręconym patykiem? O drewnie użytym do wędzenia wspomnę tylko, że trzeba je zrąbać kamiennym toporkiem... Chyba nie o to chodzi, aby stać się ekstremistą tradycjonalnym, bo wszelkie formy skrajne są w życiu niewskazane. "Tradycyjnie" czy "historycznie" nie oznacza "bez zastosowania zdobyczy ludzkości".

Idę spać.

Kuc.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #6 : 13 Października 2009, 01:30:54 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:59:09 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 13 Października 2009, 07:58:29 »
0

Modernizacja ok. Ale nie taka. Modernizacja to zastosowanie kilku nowszych elementów o tych samych lub nieco lepszych właściwościach w miejsce starych. Nowa nowoczesna lokomotywa OK!!
Ale wyroby z Newagu to nie są lokomotywy tylko jeden wielki przekręt finansowy!!!!!!!!!!!! Precz z Newagiem. Zniszczmy ich!!!!!
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 13 Października 2009, 08:38:42 »
0

Tak! Spalmy ich domostwa, zarżnijmy dzieci a kobiety zgwałćmy! :twisted:

Dla mnie jest totalnie nieistotne czy lok ma jedno okienko bardziej. Marzeniem moim jest sprawna, wygodna i niepsująca się maszyna, co przy stanie np. rumuńskiej myśli technicznej jest bardziej railfiction niż zdobycie funduszy na modernizacje. Poza tym warto przekroczyć choćby myślami naszą zachodnią granicę i zobaczyć, że tam się da, a u nas tylko "przekręty" w głowach...

P.S. O modernizacji ST44 też się tyle mówiło w kategorii afery i kiszki, a zobaczcie jak te maszyny śmigają...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 13 Października 2009, 09:01:31 »
0

Cytat: "Przemek"
Modernizacja ok.  (...)owa nowoczesna lokomotywa OK!!

To modernizacja czy nowa ?  :twisted:

Cytat: "Przemek"
Ale wyroby z Newagu to nie są lokomotywy tylko jeden wielki przekręt finansowy!!!!!!!!!!!! Precz z Newagiem. Zniszczmy ich!!!!!

Precz z komuną żydami masonami cyklistami i parówkowymi skrytożercami !
Jestem w stanie zrozumieć Twoją opinię Przemku z perspektywy maszynistyw przypadku newagowego gagara (niech mnie ktoś oświeci jaki jest sens otwartych pomostów poza hamerkanskim wyglądem ?).
Natomiast z perspektywy pasażera, 14We to była rewolucja. Mówcie sobie co chcecie ale takie sa opinie pasażerów. Jedno duże przestronne wnętrze, podłoga na wysokości peronu, dużo miejsca przy drzwiach, stojaki na rowery w ilości większej niż 1 sztuka czy wreszcie wygląd zewnętrzny. To są cechy do których pasażer przywiązuje uwagę a to jaki toto ma rozruch silnik czy sprężarkę ma głęboko w życi.

Tak w ogóle to zawsze i wszędzie PESA mistrzem będzie
(jak ja uwielbiam takie granaty wrzucane w mrowisko  :twisted: )

Temat dotyka odwiecznej dyskusji "Kolej wąskotorowa-muzealna czy współczesna ?"
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby muzealny 1Aw był czysty i sprawny technicznie jak świeżynka rogowska.
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 13 Października 2009, 09:49:49 »
0

Cytat: "Kucyk"
Inaczej, Twoim zdaniem Andrzeju: na pociągi "historyczne" jedzie tabor historycznie zdezelowany, a na "normalne" niehistorycznie sprawny i czysty?

Andrzeju, zobacz kolej choćby w Zittau, tam są wagony przeznaczone do eksploatacji na co dzień i te do pociągów historycznych. I jedne i drugie wyglądają. I jedne, i drugie są sprawne.

Czy aby zjeść prawdziwą, tradycyjną szynkę naprawdę należy wybrać się na polowanie uzbrojonym będąc jedynie w dzidę i przepaskę biodrową? Świniaka zadźganego pochlastać kościanym nożem albo rękami rozszarpać, a ogień w wędzarce rozniecić łuczkiem i kręconym patykiem? O drewnie użytym do wędzenia wspomnę tylko, że trzeba je zrąbać kamiennym toporkiem... Chyba nie o to chodzi, aby stać się ekstremistą tradycjonalnym, bo wszelkie formy skrajne są w życiu niewskazane. "Tradycyjnie" czy "historycznie" nie oznacza "bez zastosowania zdobyczy ludzkości".

Idę spać.

Kuc.


A czy ja napisałem ze historyczny to ma być brudny i śmierdzący?? NIE!!! Ma Wyglądać tak jak wylać po wyjechaniu z fabryki a nie przerobiony 1Aw na wagon z XXI wieku 1 klasy.
Obok takiego taboru tabor z datą produkcji 200x rok
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 13 Października 2009, 10:01:24 »
0

Hmmmm... a orientuje się może ktoś gdzie teraz EM10 po mo(r)dernizacji kursują? Ostatni raz widziałem jednego z nich kilka lat temu w Katowicach przy rzeczywiście manewrowej robocie.

Przy okazji zapytam czy ktoś wie jakie zakłady produkują aktualnie tabor wąskotorowy? Pamiętam jedynie jakieś zdjęcia austriackich sprzętów.

No i nic tak dobrze nie poprawia PR naszych kolei jak dobrze wyglądający tabor - żaden pasażer nie będzie zaglądał do silnika, a nowoczesny image rzuca się wprost do oczu

Chociaż i tak dalej najlepiej wyglądająca i najmilej brzmiąca lokomotywa na polskich torach to chyba Class 66 Freightlinera  :roll:
Zapisane

Ha!
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 13 Października 2009, 11:01:00 »
0

No to wywołałem temat. :smile:
@ Janusz.
Chodziło mi głównie o wygląd, nie o to co siedzi w środku. Wcale mi się nie podoba tabor straszący swoim wyglądem i mogący w każdej chwili się rozkraczyć w szczerym polu.
Ale. Wyobraź sobie taką Lxd2 z cud miód częściami ale nie przypominającą oryginału. Czy to jeszcze byłaby Lxd2?
Tak samo widzę tą SM42. Nie miałbym nic do nowych bebechów, nowoczesnej ergonomicznej kabiny (w starym pudle budy), może nawet szybek z przodu, ale gdyby pozostał w większości stary wygląd, może nawet z paroma zmianami (np reflektory zmienione na halogeny). Z resztą to samo dotyczy Lxd2. Jestem tradycjonalistą (co nie oznacza że nie lubię nowego - ale raczej fabrycznie nowego), lubię tę serię, ale rozumiem że stare trzeba modernizować (byle z głową), nowy wygląd mi się nie podoba.
A Jakby Ci tak podczas modernizacji Pxa przebudowali no na powiedzmy Pm36-1?
BTW Pamiętacie Pw53 Rud? Modernizacja. :smile:
Gdzieś nawet widziałem fotę na którym TO ma odchylacze przy kominie.

@ Andrzej zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości.
I nic nie jestem w stanie dodać. Za późno dziś na to forum wszedłem.

Powiem tylko tak.
Jeśli jakaś kolejka zakupiłaby nowoczesne lokomotywy i wagony motorowe, to na pewno nie szkodziłby klimatowi wąskich torów, podobnie jak remont torowiska. Ale z drugiej strony trzeba ten stary tabor pozostawić w w miarę oryginalnym wyglądzie (nie mówię że z oryginalnymi wnętrznościami).
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 13 Października 2009, 17:12:18 »
0

A ja powiem tak... Aby wąskotorówki mogły konkurować z innymi środkami transportu, muszą otwierać się na nowe rzeczy. Widziałem na tym forum gdzieś komentarz po renowacji śmigielskiego Mbxd2. Ktoś mówił, że "osobiście woli siedzieć na ławkach drewnianych, nie fotelach, to psuje klimat". A klient ma to gdzieś głęboko, klienta obchodzi czy czyste, czy wygodne i czy szybkie. A co do pociągów turystycznych na jak najbardziej zabytkowy tabor, ale ODRESTAUROWANY.
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #14 : 13 Października 2009, 18:35:18 »
0

Popieram opinię kolegi Kucyka jak najbardziej!

Większość taboru jeżdżącego na polskich kolejach wąskotorowych to jeżdżący złom.

Kolega Kucyk jest praktykiem i widać w jego wypowiedzi chęć wykonywania pracy w pojazdach ergonomicznych,niezawodnych i sprawnych technicznie.

Bo nie ma nic bardziej wku...ącego jak jazda sprzętem który się psuje w najmniej oczekiwanej chwili,w którym panuje niemiłosierny huk i smród spalin,w którym to w lato panuje upał bo trzeba jechać z odkręconym ogrzewaniem co by się motor nie przegrzał,a w zimę panuje pizdz..wa  bo kabina jest zle uszczelniona.

Większość MK-oli pracuję w biurach lub na innych wygodnych miejscówkach i kontakt weekendowo-okazyjny z kolejkami i ich rozpieprzonym taborem bardzo ich rajcuje.

Pojezdzijcie sobie przez parę lat w huku,brudzie i smrodzie za śmieszne pieniądze tracąc przy tym nerwy i zdrowie,a gwarantuję wam że odechce wam
się pisania głupot i zechcecie wrócić sobie na swoją poprzednią posadę i docenicie nowe technologie.

Bo chyba każdy lubi pracować w godnych warunkach i za odpowiednią kaskę, dlatego trzeba dążyć również do tego na rodzimym wąskim torze!
Zapisane

Jakub Szadkowski
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 13 Października 2009, 18:43:36 »
0

Cytat: "marekus"
A ja powiem tak... Aby wąskotorówki mogły konkurować z innymi środkami transportu

Sądzisz, ze są jeszcze w PL wąskie tory zdolne konkurować z transportem drogowym w ruchu pasażerskim ?
Zapisane

marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 13 Października 2009, 19:22:34 »
0

W zasadzie nie.  Żeby konkurowały, musiałyby:
- mieć nowoczesny, szybki i wygodny tabor
- mieć porządne tory
- no i mieć KASĘ
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #17 : 13 Października 2009, 20:18:04 »
0

Powerpack! Sam Kucyk by tego lepiej nie ujął!

P.S. Dosadna odpowiedź, ale ja się pod nią podpisuję. Jak Kolega Powerpack ma coś tam pod avatar czerwonego dostać, to i ja powinienem, bo są to dokładnie moje myśli.

Mikole i ich wizje vs codzienna praca na kolei. Taki temat tego wątku powinien być...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #18 : 13 Października 2009, 20:37:08 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:58:52 wysłane przez Phinek » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 13 Października 2009, 21:38:49 »
0

Żeby dolać oliwy do ognia to powiem, że widziałem zdjecie L45H zmodernizowanej tak jak wspomniana SM42. Poprzez zabudowę niskiego silnika i niskich przedziałów maszynowych, tak, żeby można było prowadzić jednym maszynistą. To było gdzieś we Włoszech albo na Sardynii/Korsyce tylko teraz nie mogę odszukać.

Znalazłem. To jeżdzi w Caligari:
http://www.scartamentometrico.com/ftm/images/ftm_053.jpg
http://www.scartamentometrico.com/ftm/images/ftm_054.jpg

... albo lepiej niech nie klikają osoby o słabych nerwach i podejściu "historycznym"...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!