Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 13:52:53 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wożenie ludzi transporterami  (Przeczytany 22685 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 21 Października 2009, 23:26:45 »
0

Na normalny to była by pojedyncza oś a nie wózek. Opuszczanie mogło by być ręczne. nie trzeba podnosić wagonu. tor wąski  miedzy normalnym w miejscu zmiany szerokości musi być wyżej. Tak aby po przetoczeniu wagonu  na normalny tor wózki wąskotorowe wisiały w powietrzu. Może jutro spróbuje to jakoś narysować bo ciężko mi to opisać sowami.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #21 : 21 Października 2009, 23:29:24 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:56:14 wysłane przez Phinek » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #22 : 22 Października 2009, 09:25:01 »
0

Cytat: "a cygan"
Bardzo interesujący temat dla Starachowic.
W planach jest połączenie systemu transportowego muzeum "Wielkiego Pieca" z torami SKW. Pomijając problemy braku około 200 m toru normalnego, pozostają prace nad uzyskaniem zgody na "trzecią szynę". Do tego czasu normalnotorowa salonka mogła by (?) wyjechać na rollbokach (?) do Lipia lub Iłży. Odwrotnie - wagon wąskotorowy po wymianie układu jezdnego ( tak jak na granicy z Rosją), wjeżdża na teren wielkiego pieca.

A. Salonką do Lipia
1. Masa salonki wynosi około 40t, jak zareaguje na to torowisko Starachowickie, jaka lokomotywa wtarga to do Lipia
2. Po co salonka w Lipiu ?
3. Tona papierów do załatwienia.
4. Żaden urząd nie wyda pozwolenia na przejazd pasażerów w salonce na transporterach/rollblokach
B.  Przestawka z 750 na 1435
1. Co pociągnie taki skład
2. Jak rozwiązac temat urządzeń cięgłowo-zderznych
3. Koszt budowy i obsługi stanowiska przestawczego.
4. Czas przestawki

Tak możnaby pisać jeszcze dobre pół strony, jedynym rozwiązaniem połączenia jest budowa torowiska 750mm.
Zapisane

gagarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 22 Października 2009, 19:09:29 »
0

A tak się w ogóle zapytam, czy jest możliwość transportowania pasażerskiego wagonu normalnotorowego na transporterach. Głównie chodzi mi to o rozstaw czopu skrętu wagonu normalnotorowego, a co za tym idzie przejście składu po łukach wąskotorowych.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 22 Października 2009, 19:30:09 »
0

Cytat: "gagarek"
A tak się w ogóle zapytam, czy jest możliwość transportowania pasażerskiego wagonu normalnotorowego na transporterach.

Zapewne zależy to od minimalnego promienia łuku na danym odcinku. Niewątpliwie np. wagony standardu "Y" są o niemal równe 10 metrów dłuższe od Eaos-ów i należałoby to wziąć pod uwagę.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 22 Października 2009, 20:09:07 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"

B.  Przestawka z 750 na 1435


A nie prościej wszystko przekuć na 1435 mm?  :wink:
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #26 : 22 Października 2009, 22:17:19 »
0

Co do przewozu klasy na transporterach, to nie było by z ty problemu, wszak normalnotorowe wagony do ładunków przestrzennych były wożone na transporterach przy zastosowaniu zwór 4m. Zauważmy, że przy przewozie wagonów normalnotorowych transporterami promień łuku po którym zespół wagonów może przejść zależy od tego czy transporter nie wylezie, wszak problem zachodzenia tyłów wagonów normalnotorowych nie istnieje ze względu na to, że ich zderzaki są o kilka metrów od siebie...

Ale wciąż zapytuję: czy zdarzyło się w Polsce załadowanie np. Bh na transportery, oczywiście bez pasażerów?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #27 : 22 Października 2009, 22:25:47 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:55:47 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #28 : 22 Października 2009, 22:44:13 »
0

Za bardzo nie rozumiem problemu. Jeden wózek na jednym transporterze, drugi - na drugim i zwora. Albo i bez zwory ale ze stabilnym podklinowaniem. Tak się woziło długie platformy załadowane jakimiś konstrukcjami kratownicowymi na GrKD.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #29 : 22 Października 2009, 22:55:10 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:55:37 wysłane przez Phinek » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 22 Października 2009, 23:41:07 »
0

Cytat: "Kucyk"
... normalnotorowe wagony do ładunków przestrzennych były wożone na transporterach przy zastosowaniu zwór 4m.
W takim razie w Piasecznie pewnie dałoby radę przewieźć i klasę. Nie znaczy to jednak, że możliwe jest to na wszystkich liniach, gdzie prowadzony był ruch transporterowy.

Cytat: "Phinek"
Ba środek ciężkości może wówczas wyjść troszkę zbyt daleko na bok...
Przyznam, że nie bardzo rozumiem. Ciężar wagonu i tak rozkłada się na dwie siły skupione działające +/- w osi czopów skrętu, a te z założenia są w osi transportera* Pewnym ograniczeniem będzie prostopadła składowa siły pociągowej próbująca "ściągnąć" transportery do wewnątrz łuku lub wagon z transportera o ile nie będzie zwory (no i oczywiście zakres obrotu wózków przewożonego wagonu), ale chyba po tak ostrych łukach jeździć nie zamierzamy.

Jeśli chodzi o możliwość spotkania boku wagonu z jakimś przedmiotem ustawionym wewnątrz łuku, to oczywiście zgoda.


*z punktu widzenia statyki kąt ustawienia transporterów w stosunku do wagonu nie ma znaczenia. Mogłyby stać nawet prostopadle (oczywiście o ile wózek wagonu mógłby się tak obrócić)  :wink: .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #31 : 22 Października 2009, 23:59:50 »
0

Weźmy jeszcze pod uwagę że w Piasecznie mamy 1000mm:
-Większa skrajnia
-Większe promienie łuków

Więc z tym zachodzeniem na łukach to jest kilkakrotnie lepiej niż na 750mm.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #32 : 23 Października 2009, 08:56:25 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:55:28 wysłane przez Phinek » Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 24 Października 2009, 18:47:57 »
0

http://www.koleje.wask.pl/kolejFoto.php?id=kalkd&foto=P7060111 Oto przykład transportu wagonu na dwóch transporterach
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #34 : 24 Października 2009, 22:19:21 »
0

Cytat: "Phinek"
Po prostu ugną się transportery, ugnie się wagon... jak to wszystko będzie skierowane w kierunku do środka łuku, to przy skrajnie niekorzystnych warunkach może się kopyrdnąć.


Eaos też może się wyswobodzić przy skrajnie nie korzystnych warunkach...
I jeszcze jedno pytanie - wagon osobowy waży ~37 Mg. A ile waży w pełni załadowany np węglem Eaos? Jest lżejszy od osobówki?
Zapisane

To jest przekaz.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #35 : 24 Października 2009, 22:37:03 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:53:14 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #36 : 24 Października 2009, 22:45:28 »
0

Fajne wyniki mieli miejscowi bimbrownicy! Heh :mrgreen:

Nadal podtrzymuję moje pytanie, czy zna ktoś przypadek załadunku na PKP klasy na transportery?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
gagarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 25 Października 2009, 00:46:54 »
0

Podejrzewam że takich prób nigdy nie było, no bo i po co??? Skoro ludzie mogą się przesiąść z klasy normalnej na wąskotorową. Tak było za PKP, gdzie wagonów nigdy nie brakowało. A wyobrażqcie sobie wysiadanie z takiego wagonu na transporterach...., oj bezpieczeństwo pasażeró w tym momencie moco zachwiane....  tym bardziej że głównie perony były na poziomie główki szyny
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 25 Października 2009, 14:53:42 »
0

Cytat: "gagarek"
Tak było za PKP, gdzie wagonów nigdy nie brakowało.


Jak dobrze pamiętam to na PKP ...... w czasach normalnych przewozów zawsze brakowało wagonów. Bez względu na przeznaczenie jak i na szerokość toru.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #39 : 25 Października 2009, 23:02:43 »
0

Cytat: "Kucyk"
Nadal podtrzymuję moje pytanie, czy zna ktoś przypadek załadunku na PKP klasy na transportery?

W Zbiersku stoi pudło normalnotorowego wagonu bagażowego "zwężaka" jako magazyn. W jakiś sposób musiało się tam znaleźć, i nie podejrzewam, że zostało tam przywiezione w częściach :-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!