Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 11:49:15 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Najpierw stocznie teraz Cegielski  (Przeczytany 17100 razy)
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 25 Października 2009, 16:13:32 »
0

Oczywiście, wtedy większość obiektów miała zaplanowane inne  przeznaczenie. Nawet niektóre szosy, które w razie potrzeby stawały się lotniskami.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #21 : 25 Października 2009, 19:45:46 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:49:56 wysłane przez Phinek » Zapisane
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 27 Października 2009, 16:46:31 »
0

Witajcie - nie wiem ,może człowiek się nie interesuje ,ale dzisiaj przyszedł człowiek i pytał sie o pracę i był z zakładów PZL Wola Nowotko , ,że zlikwidowane - jak grom z nieba mnie grzmotnął , czyżby faktycznie wygasili produkcję , co to sie stało , a teraz jak z częściami  zamiennymi , kto teraz , ja do Mbxd1 jeszcze kupiłem ale...... o rany  gość mówił ,ze produkcję przejmnie PZL-Wola Siedlce i PZL-Wola Gliwice - Łabędy jakoś tak - napiszcie proszę czy coś wiecie więcej na ten temat , a bym zapomniał , to są linki do tematu PZL:
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1587659,wiadomosc.html
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1577557,0,1,pol_tysiaca_osob_na_bruk,wiadomosc.html
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
keylan
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 01 Listopada 2009, 18:34:46 »
0

Cytat: "Atterdag"
Widziałem przewóz ładunków wielkogabarytowych barkami. Tyle, że w przypadku Poznania w grę wchodzi jedynie transport:
- do Szczecina Wartą i Odrą
- do Gdańska Wartą, Notecią, Kanałem Bydgoskim i Wisłą
W przypadku drugiej drogi infrastruktura na Kanale Bydgoskim jest dostosowana do przewozów w XIX wieku i tego rodzaju wielkości też są problemem.

Prawdopodobnie jedynie pociąg wchodzi tu w grę...

...ale prawdą jest stwierdzenie: Kto przy zdrowych zmysłach buduje fabrykę silników okrętowych z dala od morza (już fabryki osprzętu okrętowego w Toruniu i Bydgoszczy mają więcej sensu).

Chociaż takich przypadków mamy więcej i w innych dziedzinach - np. Huta Warszawa.

Tak właśnie jest to robione, ztcw to HCP wybudowało port nad Wartą, silniki są tam dostarczane na ciężarówkach a potem ładowane na barkę i tą wiezione gdzieś dalej. Ostatnio był jakis protest w Poznaniu właściciela tej barki i kilku innych przeciwko katastrofalnemu stanowi dróg wodnych.
http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=198
Cytat: "Kajetan"
Trzeba było epoki Gierka, żeby wpaść na coś takiego. To cudo było nawet produkowane seryjnie. Ale radzieckie kołchozy nie bardzo chciały brać ten towar (mimo że to nawet latało). Powody były dwa:
1) An-2 potrzebował dwóch pilotów, podczas gdy to "coś" tylko jednego -> problemy z etatami.
2) An-2 palił zwykłą benzynę zaś M-15 naftę. Której to nafty nie dało się wlać do samochodu. Oczywistą oczywistością jest że większość samolotów rolniczych w ZSRR służyła jedynie generowaniu talonów na paliwo.

Nie jest to prawdą An-2 spala benzynę ale lotniczą -obecnie w Polsce to AVGAS 100LL. Odrzutowe spalają paliwo o nazwie JET-A. Benzyna lotnicza ma inny skład niż samochodowa.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #24 : 02 Listopada 2009, 01:49:37 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:29:18 wysłane przez Phinek » Zapisane
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #25 : 02 Listopada 2009, 08:09:54 »
0

Z wodą tak źle nie jest. Owszem, dno Noteci się podniosło, ale istniejące urządzenia hydro mają jeszcze możliwość piętrzenia. Tylko na Warcie mógłby być teoretyczny problem. Fakt jednak, że potrzebowałyby one udrożnienia, z czym teraz może być duży kłopot.
Zapisane

Ha!
keylan
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 07 Listopada 2009, 14:05:32 »
0

Cytat: "Phinek"
@ paliwo: Wartburg to i na denacie pojedzie... a znając zaawansowanie techniki motoryzacyjnej rosjan, to benzyna lotnicza nie stanowi problemów  :wink:

@ barki: Tyle tylko, że drogi wodne są okrótnie zapuszczone co przekłada się na brak gwaracji na całoroczną żeglowność. Biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo, że 3/4 drogi okaże się, że trzbea czekać tydzień na przybór wód... do tego dochodzi prędkość transportu wodnego... stąd gdy tylko transport samochodowy daje rady - toteż się go zatrudnia.

@paliwo, silnik diesla jeszcze na lotniczym F1 (wojskowe natowskie do silników odrzutowych) pojedzie ale czy benzyniak na benzynie lotniczej bałbym się że mi silnik rozsadzi.
@barki, wiem że są zapuszczone ale wiem też że właśnie dla silników okrętowych z Cegielskiego wybudowano specjalnie w latach 90 albo na początku 2000nych specjalną przystań i sprowadzono specjalną barkę i w ten sposób je właśnie wozili.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 07 Listopada 2009, 16:16:03 »
0

Cytuj
@paliwo, silnik diesla jeszcze na lotniczym F1 (wojskowe natowskie do silników odrzutowych) pojedzie ale czy benzyniak na benzynie lotniczej bałbym się że mi silnik rozsadzi.

znajomy kiedyś malucha zatankował i silnik długo nie wytrzymał...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #28 : 30 Stycznia 2010, 12:42:12 »
0

Cytat: "Atterdag"
Z wodą tak źle nie jest. Owszem, dno Noteci się podniosło, ale istniejące urządzenia hydro mają jeszcze możliwość piętrzenia. Tylko na Warcie mógłby być teoretyczny problem. Fakt jednak, że potrzebowałyby one udrożnienia, z czym teraz może być duży kłopot.


Z Wartą i, ogólnie, polskimi drogami wodnymi sprawa wygląda podobnie - małe głębokości tranzytowe (zamulenie) ograniczające ładowność barek, krótkie śluzy uniemożliwiające przejście większych jednostek, kiepskie zaopatrzenie dróg wodnych w wode (brak zbiorników retencyjnych). Aktualnie w Polsce transportem śródlądowym przewozi się około 0,7% wszystkich ładunków... Co gorsza - państwo nie ma żadnych planów poprawy sytuacji (no, co nieco, odrobinkę na Odrze w ramach programu Odra 2006).
Zapisane
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #29 : 31 Stycznia 2010, 01:29:11 »
0

Program renowacji drogi wodnej W-Z też od kilku...nastu lat leży w szafie i czeka na lepsze czasy. A to jedyny łącznik dorzecza Odry i Wisły. Co do zbiorników retencyjnych masz absolutną rację. Podobnie jak do śluz pamiętających XIX wiek... i wcześniejsze lata.
Zapisane

Ha!
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!