Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:32:47 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmiana ustawy o transporcie kolejowym  (Przeczytany 5687 razy)
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« : 24 Października 2009, 21:12:52 »
0

Witam, nikt o tym nie pisał więc ja pisze. Rada ministrów przyjeła 10 lutego 2009 projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym z dn 23 marca 2003. Ustawa zmieniona bdzie tak aby dostosować ją do przepisów UE. Obecnie ustawa przeszła przez Sejm i Senat i czeka na podpisanie przez Prezydenta RP. Najciekawsze są zapisy dotyczące maszynistów. Z projektem zmiany ustawy zapoznać się można tutaj:

http://bip.kprm.gov.pl/g2/2009_03/638_fileot.pdf

Prezydent podpisac ma ustawę na dniach, co oznaczało by jej obowiązywanie w ciagu 3-mcy od dnia podpisania. Najważniejsze jest to że po wejściu w zycie minister będzie musiał wydać nowe rozporządzenie w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego i warunków, jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na tych stanowiskach oraz prowadzący pojazdy kolejowe. Tym samym rozporzązdenie z dnia 16 sierpnia 2004 r. ( Dz. U. Nr 212 poz. 2152 z dn 29.09.2004 ). Rozporządzenie to bęzdie wymagało aby było zgodne z dyrektywą 2007/59/WE. W/g niej maszyniści będą uzyskiwać licencję ważną 10 lat. Obecne uprawnienia ważne będą tylko do 1 grudnia 2017. Najbardziej interesujące zapisy dotyczące zdrowia jakie owa dyrektywa reguluje pozwoliłem sobie przytoczyć:

WYMOGI ZDROWOTNE
1.
WYMOGI OGÓLNE
1.1. Maszyniści nie mogą cierpieć na jakiekolwiek dolegliwości lub przyjmować jakichkolwiek leków lub substancji, które
mogą powodować:
— nagłą utratę świadomości,
— osłabienie uwagi lub zmniejszenie zdolności koncentracji,
— nagłą utratę sprawności,
— utratę równowagi lub koordynacji,
— znaczące ograniczenie możliwości poruszania się.
1.2. Wzrok
Konieczne jest spełnienie następujących wymogów dotyczących wzroku:
— ostrość wzroku z korekcją lub bez: 1,0; nie mniej niż 0,5 dla oka gorzej widzącego,
— dopuszczalna maksymalna korekcja soczewkami kontaktowymi: nadwzroczność +5/krótkowzroczność –8. Na
odstępstwa zgoda wydawana jest w wyjątkowych przypadkach i po uzyskaniu opinii lekarza okulisty. Lekarz me-
dycyny podejmuje na tej podstawie decyzję,
— widzenie na odległości bliskie i pośrednie: wystarczające, z korekcją lub bez,
— soczewki kontaktowe i szkła są dopuszczone, jeżeli są okresowo sprawdzane przez specjalistę,

— normalne widzenie kolorów: wykorzystanie uznanego badania, takiego jak test Ishihary, a także innego uznane-
go badania, jeżeli jest to wymagane,
— pole widzenia: pełne,
— widzenie okiem lewym i prawym: efektywne; nie jest wymagane, jeśli dana osoba ma odpowiednią adaptację i wy-
starczającą kompensację. Jedynie w przypadku utraty widzenia obuocznego po rozpoczęciu pracy,
— widzenie obuoczne: efektywne,
— rozpoznawanie sygnałów barwnych: test opiera się na rozpoznawaniu pojedynczych barw, a nie na różnicach
względnych,
— wrażliwość na kontrast: dobra,
— brak postępujących chorób oczu,
— implanty soczewek oraz zabiegi keratotomii i keratektomii są dopuszczalne jedynie pod warunkiem kontroli
przeprowadzanych corocznie lub w odstępach ustalonych przez lekarza medycyny,
— odporność na oślepienie błyskiem,
— kolorowe soczewki kontaktowe i soczewki fotochromatyczne nie są dozwolone. Szkła z filtrem UV są dozwolone.
1.3. Wymogi dotyczące słuchu i mowy
Wystarczająco dobry słuch potwierdzony audiogramem, tj.:
— słuch wystarczający do prowadzenia rozmowy telefonicznej i do usłyszenia sygnałów ostrzegawczych i komu-
nikatów radiowych.
Następujące wartości powinny być przyjęte jako wytyczne:
— niedosłuch na poziomie nie wyższym niż 40 dB przy częstotliwościach 500 i 1 000 Hz,
— niedosłuch na poziomie nie wyższym niż 45 dB przy częstotliwości 2 000 Hz dla ucha najgorzej przewodzące-
go falę dźwiękową,
— brak anomalii układu przedsionkowego,
— brak chronicznych zaburzeń mowy (przy uwzględnieniu konieczności przekazywania wiadomości w sposób
głośny i wyraźny),
— w szczególnych przypadkach dozwolone jest korzystanie z aparatu słuchowego.
1.4. Ciąża
W przypadku złej tolerancji lub występowania stanów patologicznych ciążę należy uznać za powód tymczasowego
odsunięcia maszynisty od obowiązków służbowych. Należy stosować przepisy prawne chroniące ciężarnych
maszynistów
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1 : 24 Października 2009, 21:21:44 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:53:52 wysłane przez Phinek » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #2 : 03 Listopada 2009, 15:25:20 »
0

Cytuj
Obecnie ustawa przeszła przez Sejm i Senat i czeka na podpisanie przez Prezydenta RP.

No i po zawodach, prezydent skierował ustawę do Trybunału Konst. data rozpoznania sprawy przez TK nie jest jeszcze znana. W praktyce oznacza to mniej więcej roczny poślizg
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
maciej96
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 03 Listopada 2009, 19:13:50 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Cytuj
Obecnie ustawa przeszła przez Sejm i Senat i czeka na podpisanie przez Prezydenta RP.

No i po zawodach, prezydent skierował ustawę do Trybunału Konst. data rozpoznania sprawy przez TK nie jest jeszcze znana. W praktyce oznacza to mniej więcej roczny poślizg

a Prezydent wnioskuje o zbadanie zgodności:

I. art. 1 pkt 10 ustawy z dnia 25 czerwca 2009 roku o zmianie ustawy o transporcie kolejowym w części dotyczącej art. 22 ust. 15 z art. 87 ust. 1 Konstytucji RP w zakresie, w jakim narusza zasadę skończonego zbioru źródeł prawa wymienionego w art. 87 ust. 1 Konstytucji RP;

II.art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 25 czerwca 2009 roku o zmianie ustawy o transporcie kolejowym w części dotyczącej art. 29a ust. 1 z art. 32 ust. 1 i 2 Konstytucji RP w zakresie, w jakim narusza zasadę równego traktowania i zasadę niedyskryminacji w życiu gospodarczym;

III. art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 25 czerwca 2009 roku o zmianie ustawy o transporcie kolejowym w części dotyczącej dodanego art. 14a ust. 2 z art. 2 Konstytucji RP w zakresie, w jakim narusza nakaz określoności przepisów prawa;
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #4 : 03 Listopada 2009, 20:30:34 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:28:39 wysłane przez Phinek » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 03 Listopada 2009, 20:36:14 »
0

Oj, nie jest tak różowo - żaden przepis nie określa ani terminu, ani kolejności rozpatrywania spraw przez TK - jest on samo sobie sterem, żeglarzem i okrętem.
Zapisane
maciej96
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 03 Listopada 2009, 20:56:17 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
Oj, nie jest tak różowo - żaden przepis nie określa ani terminu, ani kolejności rozpatrywania spraw przez TK - jest on samo sobie sterem, żeglarzem i okrętem.


Czarno też nie jest Czy kolega nie zapomniał o ustawie z dnia 1 sierpnia 1997 r. o Trybunale Konstytucyjnym? Stwierdzenie, że TJ jest sobie sterem, żeglarzem i okrętem jest delikatnie mówiąc na wyrost.

Jak dla mnie TK i SN to jedne z niewielu sensownych organów w tym kraju, tzn. że jeżeli już do czegoś się zabierają to z sensem lub efekt jest sensowny
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #7 : 03 Listopada 2009, 21:14:10 »
0

Cytat: "maciej96"
a Prezydent wnioskuje o zbadanie zgodności:

I. art. 1 pkt 10 ustawy z dnia 25 czerwca 2009 roku o zmianie ustawy o transporcie kolejowym w części dotyczącej art. 22 ust. 15 z art. 87 ust. 1 Konstytucji RP w zakresie, w jakim narusza zasadę skończonego zbioru źródeł prawa wymienionego w art. 87 ust. 1 Konstytucji RP;

II.art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 25 czerwca 2009 roku o zmianie ustawy o transporcie kolejowym w części dotyczącej art. 29a ust. 1 z art. 32 ust. 1 i 2 Konstytucji RP w zakresie, w jakim narusza zasadę równego traktowania i zasadę niedyskryminacji w życiu gospodarczym;

III. art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 25 czerwca 2009 roku o zmianie ustawy o transporcie kolejowym w części dotyczącej dodanego art. 14a ust. 2 z art. 2 Konstytucji RP w zakresie, w jakim narusza nakaz określoności przepisów prawa;


Trochę jaśniej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/13277/Kolejowa%2Bustawa%2Bw%2BTrybunale%2BKonstytucyjnym.htm
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #8 : 03 Listopada 2009, 21:26:47 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:28:27 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!