Kaczor
|
 |
« Odpowiedz #260 : 23 Sierpnia 2013, 09:00:09 » |
0
|
Wielkie dzięki. Zdjęcie wszystko wyjaśnia. Podkłady są pod kątem będącym wypadkową kąta skrzyżowania, mniej więcej jak planowałem na makiecie: 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #261 : 28 Października 2013, 15:09:45 » |
+3
|
Zdecydowanie bardzo nietypowy splot stosowany na wąskotorówce Chemin de Fer de la Baie de Somme, 1000mm. Nietypowy, bo stosuje cztery szyny: 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #262 : 29 Października 2013, 20:23:45 » |
0
|
Pewnie chodziło o perony i rampy załadunkowe ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #263 : 29 Października 2013, 20:27:50 » |
0
|
Przecież przy takim układzie wąskotorowy będzie dalej od peronu/rampy.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #264 : 29 Października 2013, 21:40:07 » |
0
|
Raczej chodziło o to, żeby móc ciągać wagony o innym rozstawie niż loki. Albo żeby móc tworzyć składy mieszane. Innych zalet niż nieustannie centralnie ustawiony sprzęg nie widzę...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #265 : 29 Października 2013, 22:36:19 » |
0
|
W Hucie Gliwice (ex 1 Maja) był splot 785mm / 1435mm, trójszynowy. I wąskotorowe lokomotywy przetaczały wagony normalnotorowe mimo to. Choć jazdy manewrowe na terenie zakładu to lekko co innego niż jazdy pociągowe. Może o to chodzi. Innego pomysłu nie mam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #266 : 29 Października 2013, 22:53:04 » |
0
|
Tak, ale tam wąskotorowe loki miały powiększone/dodatkowe tarcze zderzakowe. Poza tym zderzaki były dwa. Tutaj mamy jeden, w osi toru, więc podejrzewam, że żeby nie przebudowywać (zabytkowego jak sądzę) taboru zastosowano taki właśnie układ torowy. Bo załóżmy robimy tradycyjny, trójszynowy, splot 750/1000mm. I co się okazuje? Że tarcze zderzakowe nie bardzo w siebie trafiają
Edit. Chociaż w sumie czytam i widzę że tam jest 1000/1435. Więc nie bardzo moje dywagacje tutaj pasują
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
aronek
|
 |
« Odpowiedz #267 : 30 Października 2013, 13:22:42 » |
0
|
sądzę że jest dosyć nietypowa sytuacja, że sieć wokół jednej miejscowości rozrastała się początkowo w 1000 mm. a potem zaczęli przechodzić na 1435. zwraca też uwagę że lokomotywy i wagony sa dosyć szerokie, nie jest wykluczone że mają taką samą szerokość mimo różnego rozstawu szyn i dlatego węższy tor jest centralnie w szerszym. choć to naciągane tłumaczenie biorąc pod uwagę że stacje nie mają peronów
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #268 : 30 Października 2013, 17:37:48 » |
0
|
sądzę że jest dosyć nietypowa sytuacja, że sieć wokół jednej miejscowości rozrastała się początkowo w 1000 mm. a potem zaczęli przechodzić na 1435. zwraca też uwagę że lokomotywy i wagony sa dosyć szerokie, nie jest wykluczone że mają taką samą szerokość mimo różnego rozstawu szyn i dlatego węższy tor jest centralnie w szerszym. choć to naciągane tłumaczenie biorąc pod uwagę że stacje nie mają peronów
Właśnie tak to sobie wyobraziłem, 1000 były prawie tak szerokie jak 1435. Ponadto mogło być tak że ładowano na wagony 1000 i 1435 coś z góry (węgiel, rudę itp). Te same zsypy pasowały do obu typów pociągów. To takie tylko teorie .....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #269 : 30 Października 2013, 17:56:36 » |
0
|
Na wikipedii piszą że na innym odcinku tej samej kolei jest normalny splot trójszynowy...
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #270 : 30 Października 2013, 22:44:24 » |
0
|
Przeczytać też można, że linia normalnotorowa do St. Valery została wybudowana wcześniej niż wbudowany w nią tor metrowy. Niestety nie ma informacji dlaczego zastosowano taki splot.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #271 : 12 Listopada 2013, 16:18:22 » |
0
|
Skoro jesteśmy przy nietypowych splotach, to co powiecie na kolejowo-tramwajowy sześcioszynowy splot w niemieckim Kaufungen:  Można dostać kręćka od samego patrzenia! 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Fisz
Młotkowy
 
Długość toru:: 99 m
W terenie
Drunken Engineer
|
 |
« Odpowiedz #272 : 12 Listopada 2013, 16:32:16 » |
0
|
http://goo.gl/maps/UXxIn  Faktycznie, dwa tory tramwajowe i kolejowy... 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Fisz
Młotkowy
 
Długość toru:: 99 m
W terenie
Drunken Engineer
|
 |
« Odpowiedz #274 : 12 Listopada 2013, 18:18:02 » |
0
|
Spojrzyj na północ od miejsca wskazanego przeze mnie  Będziesz wiedział, o czym pisałem  Na południe faktycznie prowadzi już tylko jeden tor. Znalazłem jeszcze drugi ciekawy patent, bocznica zakładowa rozgałęzia się na tor bocznicy, oraz przecinający oba tory tramwajowe i biegnący po ich drugiej stronie tor drugiego budynku - co daje cztery tory kolejowo-tramwajowe na odcinku http://goo.gl/maps/7O0EX  No i tramwaj łączy się normalnie z linią kolejową - ciekawy niemiecki pomysł.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #275 : 12 Listopada 2013, 18:58:36 » |
0
|
Znam to, tam jest linia tramwajowa międzymiastowa z Kassel do Hessisch Lichtenau zbudowana niejako "na" linii kolejowej z Kassel do Walburga - po prostu wykorzystano przebieg tej lokalki, zelektryfikowano ją 600V i puszczono tramwaj. Dalej poza terenem miejskim jest to zwykła jednotorówka, natomiast w obszarze zabudowanym rozchodzi się na te trzy przebiegi w celu zapewnienia przepustowości - tramwaj w szczycie kursuje tam co 15 minut. Natomiast po szynie nr 2 i 5  ruch kolejowy towarowy prowadzony był bodajże do 2002 roku (pasażerski zniknął stamtąd w latach 80tych), natomiast dziś linia funkcjonuje jako utrzymywana bocznica. A do Walburga - kawałek dalej na tej tramwajowo kolejowej linii, skądinąd też warto zajrzeć. Spora kolekcja zabytkowego taboru na stacji 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ventlan
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #276 : 13 Listopada 2013, 17:51:51 » |
0
|
Przy trzech przebiegach w splocie raczej ciężko się minąć, a więc trudno mówić o "zapewnieniu przepustowości". Sploty ze zdjęcia powstały w wyniku potrzeby zachowania skrajni kolejowej przez perony (dla toru centralnego), a jednocześnie likwidacji przerwy między krawędzią peronu a podłogą tramwaju wjeżdżającego w tym celu na tor skrajny. Jak można dojrzeć, za peronami wszystko się zjeżdża i dalej jest zwykły jednotor.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
 |
« Odpowiedz #277 : 13 Listopada 2013, 18:08:38 » |
0
|
i do tego takie rozwiązanie jest na kilku przystankach, zapewne w miejscach gdzie nie było miejsca na więcej torów, bo w innych miejscach jeden tor rozchodzi się na 3 oddzielne tory i wyspowy peron dla tramwajów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
TW Kolejofil
|
 |
« Odpowiedz #278 : 01 Grudnia 2013, 05:03:51 » |
0
|
... i właśnie w ten sposób (3 oddzielne tory) jest zapewniana przepustowość kolei przy dużym ruchu tramwajów w centrum 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #279 : 09 Stycznia 2014, 20:19:54 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|