Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:05:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: nietypowe układy torowe - sploty, rozjazdy łukowe i podwójne  (Przeczytany 304792 razy)
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #280 : 09 Stycznia 2014, 21:06:53 »
0

Ciekaw jestem po co tak kombinowali, skoro można było zrobić zwyczajny przejazd w poziomie szyn.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #281 : 09 Stycznia 2014, 21:22:26 »
+1

Chodzi o to, żeby nie przecinać toku szynowego toru normalnego (a w tym przypadku szerokiego zapewne). Brak przecięcia - brak miejscowego ograniczenia prędkości
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #282 : 09 Stycznia 2014, 22:55:23 »
0

To, co napisał Dobrzyn, tyle że jeszcze bardziej. Brak przecięcia toków toru normalnego uzyskuje się również w tradycyjnych skrzyżowaniach (przecięta główka wąska na tyle wyżej, że obręcz przechodzi nad szyną normalną). Tyle, że wtedy nadal wymaga to ingerencji w nawierzchnię toru normalnego (krzywe spojrzenia zarządcy, koszty związane z przeglądami, naprawami itd.) oraz stosowania specjalnych elementów (koszty). Tu poza podkładem pośrodku tor normalny pozostaje bez zmian. Nie ma żadnych kierownic ani innych elementów dodatkowych. Przęsło też wykonane jest w sposób bardzo prosty i tani. Jest to specyficzny przypadek "przęsła przenośnego" stosowanego dawniej również w Polsce np. na przecięciach kolei cukrowniczych z liniami PKP. Wadą jest oczywiście konieczność odpowiedniego obrócenia przed i po przejeździe pociągu na torze wąskim.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kolejka
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #283 : 10 Stycznia 2014, 08:19:09 »
+2

Nawiązując do skrzyżowań bez przerw w szynach toru normalnego, to dwa takie znajdują się na terenie ostrawskiej huty "Vitkovice"
Zapisane

Zapraszam na moje strony internetowe:
- www.gkw.tw53.webd.pl
- www.transport.tychy.glt.pl
Oraz kanał na YT: www.youtube.com/user/OKz32
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #284 : 11 Stycznia 2014, 09:23:51 »
0

Zastanawiam się, jak po tym ostatnim prostopadłym pociągi wąskie przejeżdżają....
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #285 : 11 Stycznia 2014, 09:28:17 »
0

tor wąski jest wyżej (widać ślady obrzeża na szynie normalnego);więc:
albo jakies nakładki/wstawki na czas przejazdu po wąskim,
albo po prostu, na pałę :p choć przerwa w torze jest spora
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #286 : 11 Stycznia 2014, 11:00:49 »
0

Piottr, spójrz. Ono nie jest do końca prostopadłe.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #287 : 12 Stycznia 2014, 16:12:22 »
0

Sporo zdjęć jakiś czas temu  widziałem na kipplore.de gdzie przejazd/skrzyrzowanie torów różnych szsrokości wyglądało w taki sposób
( powyższe zdjęcia).
Co do tego ruchomego przęsła torowego to dodatkowe zabezpieczenie systemowe by nie wjechać pod normalnotorowy pociąg ( tak mi się wydaje)- trzeba się zatrzymać i upewnić, że nic nie jedzie.


Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #288 : 12 Stycznia 2014, 18:25:18 »
0

Przed tym przejazdem jest jeszcze zwrotnica która działa jak wykolejnica.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #289 : 12 Stycznia 2014, 22:17:03 »
0

No pewnie tam są jakieś zabezpieczenia - tj. uzgodnienie z dużurnym ruchu, który na czas założenia ruchomego przęsła w poprzek normalnego toru układa przebieg na torze normalnym na żeberko, tj, to, co jak sądzę, nazwałeś "zwrotnicą działającą jak wykolejnica". Tak, czy siak jest to rozwiązanie proste i tanie. A co za tym idzie - na skrzyżowaniu linii wąskotorowej i niezbyt ruchliwej linii normalnotorowej - idealne.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #290 : 12 Stycznia 2014, 22:18:47 »
0

Ta zwrotnica jest na wąskim torze.
http://narrow.parovoz.com/gallery/RU65/20101111_134261.jpg
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2014, 22:25:05 wysłane przez andrzej2110 » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #291 : 13 Stycznia 2014, 02:20:11 »
0

To chyba wykolejnica, nie zwrotnica. Wiem, że są takie konstrukcje wykolejnic na normalnym torze.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #292 : 13 Stycznia 2014, 03:03:24 »
0

Fizycznie jest to właśnie Zwrotnica, czyli część rozjazdu. Oczywiście pod względem funkcjonalnym jest to wykolejnica.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #293 : 13 Stycznia 2014, 11:30:13 »
0

A gdzie toto jest to skrzyżowanie? Że w Sowietach, to widać, ale gdzie
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Jacek Zaborowski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #294 : 26 Lutego 2015, 20:14:14 »
0

Na pomorzu Zachodnim funkcjonawały sploty torów 1435/750 na odcinku Jacinki Polanów w latach 1932-1945, odcinek około 1 km w rejonie Stargardu Szczecińskiego Wąskotorowego (splot toru szlakowego 1000 mm i bocznicy normalnotorowej do stacji Stargard Wąsk. Oprócz tego splot bocznicy cukrowniw Gryficach i wąskiego toru do Trzebiatowa przez Tąpadły. W Resku było skrzyżówanie w jednym poziomie 1435 i 1000 mm. Był także splot 1435/1000 mm pomiędzy kmieniołem w Świetoszewku a stacją w Rokicie na rozbranym po 1945 odcinku Buk Kamieński - Rokita.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #295 : 04 Marca 2015, 22:33:18 »
0

Dobra, skoro Wieczny Konkurs został oznaczony tarczą D1, to tutaj wyjaśnię, o co mi chodziło.

Na obrazku znalazła się pętla na odcinku Zagnańsk - Suchedniów, w pobliżu Kamieniołomu Włochy (TUTAJ). Ciekawostką jest widoczny pierwotny przebieg trasy z ostrzejszymi łukami i zakosem. Na odcinku przed zakosem (patrząc od strony Zagnańska) mógł znajdować się dodatkowy tor służący do zmiany położenia parowozu, zapewne też w lewo odchodziła bocznica, na której załadowywano kruszywo do budowy okolicznych nasypów.


*  (92.64 KB, 529x511 - wyświetlony 1213 razy.)
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #296 : 07 Marca 2015, 15:50:57 »
+1

A cóże się stało Konkursowi?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #297 : 09 Marca 2015, 18:54:01 »
0

Nie wiem, co się stało temu konkursu. Sprawdzę i dam znać.
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #298 : 09 Marca 2015, 19:38:05 »
-3

Konkursu? A co tak nie po polskiemu? 
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #299 : 25 Stycznia 2016, 20:47:37 »
0

na Pomorskich KD skrzyżowanie 1000/1435 Trąbki i Resko
Tu skrzyżowanie w Trąbkach http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=6675&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=14249

 Skrzyżowanie linii wąskotorowej odcinek Tąpadły – Skrzydłowo – Resko z linią normalnotorową 420 Worowo-Wysoka Kamieńska. Zdjęcie wykonane podczas trwającej rozbiórki linii wąskotorowej.
Materiał ze strony http://odjazdowakolej.pl


* 6.jpg (247.66 KB, 1024x639 - wyświetlony 1285 razy.)
Zapisane

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!