andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #40 : 25 Października 2009, 21:05:47 » |
0
|
Pamiętajmy jeszcze o obecnie istniejącym jedynym w Polsce skrzyżowaniu 3 szerokości w Podedworzu na JKD. 750 idzie po wiadukcie a pod spodem 1435 oraz 1520. To może niedługo przestać istnieć...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #41 : 25 Października 2009, 21:22:14 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #42 : 25 Października 2009, 21:27:06 » |
0
|
@OnlyBreslau "Splot na Wrocławsko Trzebnickiej kolej wąskotorowej 750mm z 1435(tramwaje)" - można coś więcej? to splot czy skrzyżowanie? pytam bo splot z tramwajem to jakiś ewenement  @OczeQ można zapytać o to drugie skrzyżowanie z Tarnowskich Gór, jedno już mamy na fotce... @janeczek kolejność zamieniłem, sorry, natomiast samą informację znalazłem tu: http://www.werttrew.fora.pl/wspomnienia-zbieracz-roznych,39/prosba-o-okupacyjne-zdjecia-okolic-ul-grochowskiej,2171-15.htmlWspominają że Pan Pokropiński o tym gdzieś wspomina, ale jeszcze nie miałem czasu szukać. Myślę, że skrzyżowań dwupoziomowych na razie nie będę zapisywał. Jest tego bardzo dużo - na Piaseczyńskiej za Tarczynem, na Krośniewickiej za Krośniewicami w kierunku Ozorkowa... ale w razie czego to spiszę. Teoretycznie uzupełniłem wszystkie informacje które zostały podane na forum, będę wdzięczny za sprawdzenie czy czegoś nie zapomniałem lub się gdzieś nie pomyliłem (i oczywiście poprawienie mnie w takim przypadku  )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #43 : 25 Października 2009, 21:31:34 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:30:18 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #44 : 25 Października 2009, 21:59:31 » |
0
|
Na kolei jabłonowskiej były trzy skrzyżowania toru normalnego z torem 800 mm: - Falenica - bocznica do tartaku - Warszawa ul. Zamoyskiego - bocznica do Portu Praskiego - Żerań
Z torami tramwajowymi: - Okolice Ronda Starzyńskiego, - Zieleniecka
Splot na Stalowej jest sprawą dyskusyjną. Z całą pewnością było skrzyżowanie torów 750/800.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #45 : 25 Października 2009, 22:04:36 » |
0
|
Zgadza się ale ten o którym pisałem to jedyne takie skrzyżowanie w Polsce.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #46 : 25 Października 2009, 22:27:57 » |
0
|
Co do Wrocławskiej KD był to splot z szynami tramwajowymi 
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Atterdag
|
 |
« Odpowiedz #47 : 25 Października 2009, 22:42:39 » |
0
|
@Atterdag Na mojej liście Białośliwie występuje 2 razy: splot 600/1435? oraz 600 / 785 - czy mam rozumieć że oba istnieją?
Tak jak pisał lisiogonek - tak istnieją. Szczególnie 600/1435 ma dosyć długi odcinek na terenie dwupoziomowej rampy do przeładunku materiałów sypkich (węgiel, kamień etc). Splot koronowski to podejrzewam, że chodzi o widoczny na tym zdjęciu Zakładów Kolejkowych. Ze zbiorów Piotra Staszewskiego. Oba zakłady obsługiwały praktycznie cały kraj stąd konieczność posiadania przynajmniej krótkich odcinków torów użytkowanych w całym kraju.
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #48 : 25 Października 2009, 23:01:29 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #49 : 25 Października 2009, 23:13:22 » |
0
|
W Kołobrzegu też był splot 1000/1435mm i do tego dość długi bo kolejka pewnien odcinek biegła po szlaku normalnotorowym. Ślady po 3 szynie do dziś są widoczne w moście nad Parsętą.
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #50 : 25 Października 2009, 23:52:24 » |
0
|
Warszawa, ul. Stalowa - Kolej Jabłonowska / Kolej Marecka - 750/800 Swoją drogą ciekawe jakby taki splot wyglądał, w końcu to tylko 50mm różnicy... A szerokość główki w szynie? A obrzeża w kołach? W skrzyżowanie jeszcze bym uwierzył.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #51 : 26 Października 2009, 08:19:36 » |
0
|
Dlatego pisałem wcześniej, że splot na Stalowej gdyby istniał to tylko jako czteroszynowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #53 : 26 Października 2009, 10:35:04 » |
0
|
To jest oczywista ..... oczywistość. Gajosowi chodziło o splot trzyszynowy. Pewien "splot" czteroszynowy 1435/750 pojawił się w d. WMD Warszawa Stalowa w momencie wykorzystywania parowozowni przez drogowców. Otóż położono w szopie tor 1435 mm, w środku, którego pozostał tor wąski.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #55 : 26 Października 2009, 12:57:19 » |
0
|
@ Janeczek Tak właśnie myślałem. Tak przy okazji, czy ma ktoś plan stacyji Stalowa? @ Kolejka Super fotki z Piaseczyńskiej. Ale linki po " :arrow: " nie działają  Mam pytanie odnośnie skrzyżowania trakcji normalnej z tramwajową. Czy druty krzyżowały się w poziomie czy jedna przechodziła nad drugą? Jak rozwiązano problem z różnicą napięcia, o ile taki problem występował?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #56 : 26 Października 2009, 13:11:19 » |
0
|
Działają tylko musisz skopiować linka i wkleić w przeglądarkę. Z kliknięcia się nie otworzy. To zabezpieczenie przez CBA.PL przed hstowaniem plików.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
vutik
Młotkowy
 
Długość toru:: 126 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #57 : 26 Października 2009, 16:07:12 » |
0
|
Jeszcze jeden splot, ale tramwajowy: Kraków, linia na Wzgórza Krzesławickie - wiadukty nad ul. Łowińskiego i linią Kr.Batowice - Kr.Nowa Huta. Kiedyś służyły normalnotorowej "Kocmyrzówce", potem zostały zaadaptowane dla tramwajów. Splot wymuszony zbyt małą szerokością wiaduktów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #58 : 26 Października 2009, 17:42:01 » |
0
|
Mam pytanie odnośnie skrzyżowania trakcji normalnej z tramwajową. Czy druty krzyżowały się w poziomie czy jedna przechodziła nad drugą? Jak rozwiązano problem z różnicą napięcia, o ile taki problem występował? Chyba raczej w poziomie, bo gdyby ten od górnego druta patyków nie opuścił... :wink: (choć z zasady odcinek taki przejeżdżany był - z tego co wiem - z opuszczonymi pantografami). Domyślam się, że cały "krzyżyk" był izolowany od obydwóch sieci i z założenia bez napięcia. Nie musi być to przecież długi odcinek.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #59 : 27 Października 2009, 20:20:38 » |
0
|
Czy ja przeoczyłem, czy nikt tego nie jeszcze nie zgłosił. Kolejka Hrubieszowska. Skrzyżowanie 750/1435/1520 w Werbkowicach. Zdjęcie jest tu: http://www.koleje.wask.pl/kolejFoto.php?id=hrukd&foto=lxd2-274Poza tym na kolejce Jabłonowskiej musiało jeszcze istnieć skrzyżowanie z torami tramwajowym (800/1435) na rondzie Wiatraczna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|