Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:02:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silniki PZL-WOLA  (Przeczytany 10310 razy)
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« : 24 Lutego 2009, 19:12:41 »
0

Kol.Jacku silniki Wola do lokomotyw mają oznaczenie typu Wola-D lub DV np.5DSR,3DVSRa a nie jak napisałeś Wola-S gdyż są to silniki bojowe np.S-8
lub S12U.Natomiast silniki na licencji Henschla mają oznaczenie typu Wola-H np.14H6 lub 71H12A,a nie Wola-C gdyż pod tym oznaczeniem są zupelnie inne silniki typu  135R6TC lub 135V12TC.
 :idea:
Jak ktoś będzie chciał kupować części do silników polecam najpierw zaopatrzyć się w katalog części zamiennych dla danego typu silnika, co ułatwi zamawianie i wyeliminuje kosztowne pomyłki.
P.S.
Pozdro dla wszystkich fanów lokomotyw spalinowych! :cool:
Zapisane

Jakub Szadkowski
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #1 : 25 Lutego 2009, 19:17:57 »
0

Nadal się nie zgadzam gdyż silniki S są to silniki czysto czołgowe  np.S-8,S12U,a silniki D,DV, są to silniki cywilne majce parę cech  wspólnych z S-ami np.tłoki,korbowody,tuleje,głowice i bloki ale i różnic np.inne wały korbowe,inny sposób rozruchu,brak kola zamachowego w S-ach.
Jeśli chodzi o silniki licencji Henschla to są produkowane równolegle z silnikami typu 135.
Poza tym jeśli chodzi o zamawianie części to czasem bywa tak że serwisant lub mechanik mowi klientowi co ma być zakupione i trzeba umieć sobie poradzić z zamawieniem i kupnem. :shock:
Zapisane

Jakub Szadkowski
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 26 Lutego 2009, 15:10:26 »
0

Co do czołgowej woli to stosowano ja wszędzie gdzie się dało. Podobno projektowana była do samolotów dlatego jest z aluminium żeby była lekka.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 27 Lutego 2009, 17:20:47 »
0

Był prototyp bombowca TU2 z silnikiem wysokoprężnym
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #4 : 28 Lutego 2009, 17:38:22 »
0

Silnik te zostały skonstruowane przez Niemców w latach 20-stych XXwieku,następnie konstrukcja ta trafiła do Hiszpanii gdzie była produkowana przez Hispano-Suiza.Miała zastosowanie w lotnictwie i różnych pojazdach wojskowych.Podaczas II wojny światowej licencje "zdobyli" Rosjanie i przerobili silniki benzynowy na wysokoprężny
Zastosowanie silników:
-wagony motorowe (Francja,lata 30-ste silnik benzynowy).
-sterowce obserwacyjne(Rosja II wojna światowa silnik benzynowy lub wysokoprężny).
-myśliwce i bombowce(jak wyżej).
-czołgi i inne pojazdy gąsienicowe(Rosja II wojna światowa i ZSSR silniki wysokoprężne typu V2,V300).
Od czasów wojny powstało wiele odmian tych silników.Dodam że pierwsze silniki wysokoprężne miały 12cylindrów,pojemność 38,8litra i moc 250KM,a obecnie poprzez zastosowanie wysokiego doładowania skonstruowano warszawskim w PZL-umotor równierz 12-sto cylindrowy,poj.38,8litra i mocy 1000KM.
Zachęcam wszystkich zainteresowanych do dalszego zdobywania informacji o tychże silnikach i dzielenia sie nimi na forum. :wink:
Zapisane

Jakub Szadkowski
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!