Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:47:13 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa  (Przeczytany 17356 razy)
bobby
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« : 27 Października 2009, 17:51:09 »
0

Witam.Mam troche info na temat tej kolejki na tor1000 mm.Na tym forum niestety nie znalazlem żadnego info o tej kolejce.Tak wiec zapraszam do dyskusji,jak by kogos interesowala.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 27 Października 2009, 18:27:44 »
0

Skoro masz jakieś wiadomości to je przedstaw. Zapewne wielu zainteresuje.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 27 Października 2009, 19:41:40 »
0

Ja wiem tyle, że kolejka należała do Pomorskich KD i miała z nimi połączenie. Nie była to raczej oddzielna kolejka, tylko podlegała Gryfickiej.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 27 Października 2009, 19:52:03 »
0

Cytat: "marekus"
Nie była to raczej oddzielna kolejka,


Od pewnego czasu.
Zapisane
bobby
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 27 Października 2009, 19:56:22 »
0

i tu sie mylisz Marekus.byla to kolej prywatna powstała mniejwiecej w tym samym czasie co gryficka ,ale Kolobrzeska łączyla sie z Gkd kilka lat pózniej info na wikipedia.pl,ale masz troche racji .Kolej kolobrzeska łączyla sie z gryficka przez Goscino i dalej przez Rymań

---

Do Kołobrzeskiej KW należało 123 km torów o szerokości 1000 mm. Pierwszy odcinek Kołobrzeg – Gościno – Rymań o długości 36 km został otwarty w dniu 27.05.1895 r. Kilka dni później, w dniu 1.06.1895 r. uruchomiono odcinek Rymań – Resko Płn. Wąsk. gdzie później linia otrzymała połączenie z Reską KW. W dniu 22.09.1895 r. ruszyły pociągi na trasie z Gościna do Sławoborza a w dniu 9.12.1899 r. połączono Kołobrzeską KW z Gryficką KW budując odcinek ze Skrzydłowa do Tąpadeł. 10 lat później, w dniu 10.11.1909 r. uruchomiono odcinek z Gościna do wsi Pobłocie Wielkie, a po kolejnych 6 latach przedłużono go do Karlina Wąsk. i otwarto odnogę z Lubiechowa do Włościborza.

---

samą kolejke zlikwidowano w 1962 z niby powodów ekonomicznych,jednak do dnia dziesijszego pozostalo wiele sladów.Mam kilka fotek ale,tyko na mail,zarówno starych jak i aktualnych .Zaitersowani pisac na mail BOBBYD@WP.pl

---

polska nazwa niemiecka nazwa
linia Kołobrzeg Wąsk.- Gościno
0,0 Kołobrzeg Wąsk.[2] Kolberg Ldb.
1,3 Kołobrzeg
Kostrzewno Wąsk. Kolberg Vorbahnhof, Kolberg Siederland Ldb.
3,4 Radzikowo Neugeldern
5,0 Zieleniewo Sellnow (Kr. Kolberg)
6,7 Bezpraw Kautzenberg
8,4 Błotnica-Przećmino Spie-Prettmin
12,0 Charzyno Garrin
15,7 Ząbrowo Wąsk. Semmerow
17,3 Jarogniew Karlshof (bei Kolberg)
19,3 Gościno Groß Jestin
linia Gościno- Sławoborze
0,0 Gościno Groß Jestin
1,1 Gościno Żalno Groß Jestin Friedhof
4,4 Karkowo Karkow (Pommern)
6,5 Dargocice Eickstedtswalde
8,4 Wierzbka Dolna Groß Vorbeck
9,8 Ramlewo Ramelow (bei Kolberg)
12,0 Sikorzyce Meisegau
14,2 Rokosowo Kołobrzeskie Rogzow (Kr. Kolberg)
15,6 Lepino Leppin
ca 16,1 Lepino Trójkąt –
20,2 Sławoborze Stolzenberg
linia Skrzydłowo- Resko Płn. Wąsk.
0,0 Skrzydłowo Mühlenbruch
4,4 Ostrobodno Ostenheide
5,6 ? Myszyna ?
7,5 Stołążek Stölitzhöfchen
9,0 ? Puszczyki Sprockheideweiche
11,0 Iglice Geiglitz
12,0 ? Malenino ?
14,0 Potuliny Flackenhagen (Pommern)
15,8 Łabuń Mały Neu Labuhn
17,5 ? Prusim nad Regą Prützen[3]
19,0 Resko Pn. Wąsk.[2] Regenwalde Ldb.
km polska nazwa niemiecka nazwa
linia Tąpadły- Skrzydłowo- Gościno
0,0 Tąpadły Dummadel
3,1 Charnowo Vorwerk Wisbu, Ostenhagen
5,1 Wyszobór Wisbu
7,0 Natolewice Natelfitz
11,0 Wicimice Witzmitz
12,8 Pniewo Łobeskie Pinnow (Kr. Regenwalde)
15,8
0,0 Skrzydłowo Mühlenbruch
1,0 Czartkowo Brückenkrug
2,4 Rzesznikowo Reselkow
6,0 Rymań Roman (Pommern)
8,7 Lędowo Waldhof (Kr. Kolberg)
11,1 Drozdowo Kołobrzeskie Drosedow
14,9 Trzynik Trienke
18,5 Pławęcino Plauenthin
22,7 Gościno Groß Jestin
linia Gościno – Karlino Wąsk.
0,0 Gościno Groß Jestin
1,1 Gościno Żalno Groß Jestin Friedhof
2,8 Gościno Dwór Groß Jestin Gut
4,2 Myślino Kołobrzeskie Moitzlin
7,3 Pobłocie Małe Klein Pobloth
9,1 Pobłocie Wielkie Groß Pobloth
11,0 Lisiny Fuchsmühle
12,5 Karścino Kerstin
15,8 Lubiechowo Lübchow
19,3 Karlino Wąsk.[2] Körlin (Persante) Ldb.
linia Lubiechowo – Włościbórz
0,0 Lubiechowo Lübchow
0,6 Lubiechowo Dwór Lübchow Gut
2,3 Krężoł ?
5,0 Kłopotowo Klaptow[3]
6,4 Piotrowice Peterfitz[3]
7,9 Włościbórz Lustebuhr[3]

---

W pierwszych powojennych latach dość intensywny ruch pociągów pasażerskich i towarowych panował na prawie wszystkich odcinkach. Już w 1959 r. pociągi osobowe przestały kursować na odcinku Gościno – Lepino Trójkąt, a linia z Lubiechowa do Włościborza, służąca wyłącznie ruchowi towarowemu, padła pastwą pierwszych redukcji i została rozebrana. W 1961 r. przestały kursować pociągi z Kołobrzegu do Gościna i wkrótce linię tę również rozebrano. W tym samym czasie wstrzymano ruch pociągów osobowych na trasie Skrzydłowo – Resko Płn. a w 1964 r. przestały kursować pociągi na trasie Gościno – Karlino którą jeszcze w tym samym roku rozebrano. Do 1962 r. kursowały pociągi pasażerskie na trasie Gryfice – Gościno a do 1966 r. w skróconej relacji do Rymania. Na pozostałych liniach pozostał ruch towarowy który przez długie lata, do 1990 r. odgrywał jeszcze dużą rolę. Później, do 1995 r. odbywały się coraz mniejsze przewozy na trasach Gościno – Lepino Trójkąt – Białogard i Rymań – Tąpadły. Odcinek Tąpadły – Skrzydłowo – Resko Płn. do 1996 r. służył do przewozu taboru na naprawy do Reska. Jedynie na odcinku Lepino Trójkąt – Sławoborze od 1992 r. nie kursowały żadne pociągi i oficjalnie został on zamknięty w 1996 r. Cała sieć straciła spójność w czerwcu 1999 r. gdy zdemontowano przęsła torów na przejazdach kolejowych w ciągu szosy E28 w Wicimicach, Rymaniu i Ramlewie. W okolicach Gościna (układ torowy stacji, linia w kierunku Sławoborza i częściowo linia w kierunku Rymania) oraz tory na odcinku Skrzydłowo – Tąpadły częściowo zdemontowano na przełomie lat 2006/2007.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 27 Października 2009, 20:14:46 »
0

A czemu nie jest to w jednym poście?? Poza tam to jest chyba z wikipedi przekopiowane. Nie che mi się sprawdzać ale kiedyś tam to samo czytałem. Wystarczy podać inka do strony. Są tam opisane całe pomorskie KD
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
bobby
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 27 Października 2009, 20:24:16 »
0

moltowo.most.org.pl/kg_kolej.htm

---
 
www.helgeharling.de/Osteu...rg/Kolberg.html

---

jeszcze poszukam
Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 27 Października 2009, 21:15:53 »
0

hej kolego to nie GG żebyś tu tak pisał...Edycja postów obowiązuje, a ty takie numery wykręcasz...
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
bobby
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 01 Listopada 2009, 11:50:44 »
0

taka mala ciekawostka.W Kołobrzegu nadal dziala waskotorowka :wink: tzw.kolej kopalni borowiny,na tor 600 mm www.drezyna.com.pl tam jest filmik
Zapisane
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
« Odpowiedz #9 : 02 Listopada 2009, 23:02:58 »
+1

Za dużo to nie wiem o tej kolejce, ale coś tam udało mi się wygrzebać z kwitów. O ile nic nie namieszałem (a potrafię namieszać całkiem nieźle) to moja ignorancja w tym temacie wygląda następująco.

Linia Kołobrzeg Wąsk. – Gościno
uruchomiona – 27 maja 1895 r.
uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r.
zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r.
zamknięcia dla ruchu towarowego – przed 22 maja 1966 r.
likwidacja – b.d.

1.   Kołobrzeg Wąskotorowy (Kolberg) – stacja uruchomiona wraz z powstaniem linii. Stacja styczna z koleją normalnotorową Kołobrzeg – Trzebiatów.
2.   Kołobrzeg Kostrzewno Wąsk. (Kolberg Siederland) – przystanek uruchomiony między 1905 a 1929 r. Nazwa Kolberg Siederland zmieniona z Kolberg Vorbf. po 1934 r.
3.   Radzikowo (Neugeldern) – przystanek uruchomiony między 1929 a 1934 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
4.   Zieleniewo (Sellnow (Kr. Kolberg)) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
5.   Bezpraw (Kautzenberg) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Ponownie prawdopodobnie nieuruchomiony lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
6.   Błotnica Przećmino (Spie Prettmin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Po II wojnie światowej nazwana Przetmino. Nazwa Błotnica Przećmino nadana między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r.
7.   Charzyno (Garrin) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
8.   Ząbrowo Wąsk. (Semmerow) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
9.   Jarogniew (Karlshof bei Kolberg) przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Po II wojnie światowej nazwany Bieczyniec. Nazwa Jarogniew nadana między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r.
10.   Gościno (Groß Jestin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Powtórnie uruchomiona pod nazwą Gostyń Pomorski. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r.

Linia Gościno – Skrzydłowo
uruchomiona - 27 maja 1895 r. (do Rymania) 1 czerwca 1895 r. (do Skrzydłowa)
uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r.
zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r. (do Rymania) przed 22 maja 1966 r. do Skrzydłowa.
zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d.
likwidacja – b.d.

1.   Gościno (Groß Jestin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Powtórnie uruchomiona pod nazwą Gostyń Pomorski. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r.
2.   Pławęcino (Plauenthin) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
3.   Trzynik (Trienke) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii.
4.   Drozdowo Kołobrzeskie (Drosedow) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
5.   Lędowa (Waldhof (Kr. Kolberg) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W 1929 r. już nie istnieje, pojawia się po 1934 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie prawdopodobnie nieuruchomiony lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
6.   Rymań Roman (Pommern) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii.
7.   Rzesznikowo (Reselkow) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
8.   Czartkowo (Brückenkrug) – przystanek uruchomiony między 1929 a 1934r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie prawdopodobnie nieuruchomiony lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
9.   Skrzydłowo (Mühlenbruch) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii.

Linia Skrzydłowo – Tąpadły
uruchomiona – 9 grudnia 1899 r.
uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r.
zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – między 27 października 1964 r. a 22 maja 1966 r.
zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d.
likwidacja – b.d.

1.   Skrzydłowo (Mühlenbruch) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii.
2.   Pniewo Łobeskie (Pinnow (Kr. Regenwalde) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Poprzednia nazwa Pniewo znika po 17 maja 1951 r.
3.   Wicimice (Witzmitz) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
4.   Natolewice (Natelfitz) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii.
5.   Wyszobór (Wisbu) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
6.   Charnowo (Ostenhagen) – przystanek uruchomiony jako Vwk Wisbu przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Nazwa Ostenhagen pojawia się przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie prawdopodobnie nieuruchomiony lub nie dostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
7.   Tąpadły (Dummadel) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii Gryfice Wąsk. – Dargosław 5 października 1898 r. Stacja styczna z Gryficką Koleją Wąskotorową.

Linia Skrzydłowo – Resko Północne Wąsk.
uruchomiona - 27 maja 1895 r.
uruchomiona powtórnie – po 17 maja 1952 r.
zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r.
zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d.
likwidacja – b.d.

1.   Skrzydłowo (Mühlenbruch) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii.
2.   Ostrobodno (Ostenheide) - przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
3.   Myszyna – przystanek uruchomiony prawdopodobnie po 17 maja 1952 r. Zlikwidowana przed 1 czerwca 1959 r.
4.   Stołążek (Stölitzhöfchen) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
5.   Puszczyki – przystanek uruchomiony prawdopodobnie po 17 maja 1952 r. Zlikwidowana przed 1 czerwca 1959 r.
6.   Kępieniec – przystanek uruchomiony prawdopodobnie po 17 maja 1952 r. Zlikwidowana przed 1 czerwca 1959 r.
7.   Iglice (Geiglitz) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
8.   Malenino – przystanek uruchomiony prawdopodobnie po 17 maja 1952 r. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
9.   Potuliny (Flackenhagen (Pommern) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
10.   Łabuń Mały (Neu Labuhn) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
11.   (Prützen) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii, zlikwidowany przed 1929 r.
12.   Resko Północne Wąskotorowe (Regenwalde Nord) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Stacja styczna z koleją normalnotorową Worowo – Płoty. Od 18 listopada 1907 r. stacja styczna z Reską Koleją Wąskotorową.

Linia Gościno – Sławoborze
uruchomiona - 22 września 1895 r.
uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r.
zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r. (do Lepina Trójkąta) przed 22 maja 1966 r. do Sławoborza.
zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d.
likwidacja – b.d.

1.   Gościno (Groß Jestin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Powtórnie uruchomiona pod nazwą Gostyń Pomorski. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r.
2.   Gościno Żalno (Groß Jestin Friedhof) – przystanek uruchomiony między 1905 a 1929 r. z nazwą Groß Jestin Privatverkadestelle. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Nazwę tą zmieniono po 1934 r. Po uruchomieniu prawdopodobnie przystanek nie był dostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
3.   Karkowo (Karkow (Pommern)) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
4.   Dargocice (Eickstedtswalde) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
5.   Wierzbka Dolna (Groß Vorbeck) - przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Ponownie uruchomiony z nazwą Karczyno Kołobrzeskie. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. i prawdopodobnie nie był dostępny w ruchu pasażerskim.
6.   Ramlewo (Ramelow (bei Kolberg)) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii.
7.   Sikorzyce (Meisegau) - przystanek uruchomiony po 1934 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie prawdopodobnie nieuruchomiony lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
8.   Rokosowo Kołobrzeskie (Rogzow (Kr. Kolberg)) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Ponownie uruchomiony z nazwą Rogaczewo Pomorskie. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. i prawdopodobnie przystanek nie był dostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
9.   Lepino (Leppin) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
10.   Lepino Trójkąt – stacja powstała prawdopodobnie w 1951 r. wraz z budową odcinka Lepino Trójkąt – Rarwino. Stacja styczna z Koszalińską Koleją Wąskotorową.
11.   Sławoborze (Stolzenberg) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii.

Linia Gościno – Karlino Wąsk.
uruchomiona - 10 listopada 1909 r. (do Pobłocia Wielkiego) 9 października 1915 r. (do Karlina Wąsk.)
uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r.
zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r.
zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d.
likwidacja – b.d.

1.   Gościno (Groß Jestin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Powtórnie uruchomiona pod nazwą Gostyń Pomorski. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r.
2.   Gościno Żalno (Groß Jestin Friedhof) – przystanek uruchomiony między 1905 a 1929 r. z nazwą Groß Jestin Privatverkadestelle. Nazwę tą zmieniono po 1934 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Po uruchomieniu prawdopodobnie przystanek nie był dostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
3.   Gościno Dwór (Groß Jestin Gut) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
4.   Myślino Kołobrzeskie (Moitzlin) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie uruchomiony pod nazwą Myślino. Nazwę tą zmieniono między 17.02.1952 a 1 czerwca 1959 r.
5.   Pobłocie Małe (Klein Pobloth) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
6.   Pobłocie Wielkie (Groß Pobloth) – stacja uruchomiona przed 1929 r.
7.   Lisiny (Fuchsmühle) -  – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Być może nie uruchomiony powtórnie lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r.
8.   Karścino (Kerstin) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
9.   Lubiechowo (Lübchow) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie.
10.   Karlino Wąskotorowe (Körlin (Persante)) – stacja uruchomiona przed 1929 r. prawdopodobnie wraz z uruchomieniem linii. Stacja styczna z koleją normalnotorową Białogard – Kołobrzeg.

Linia Lubiechowo – Włościbórz
uruchomiona - 10 listopada 1909 r.
uruchomiona powtórnie – b.d.
likwidacja – przed 1 czerwca 1959 r.

1.   Lubiechowo (Lübchow) – przystanek uruchomiony przed 1929 r.
2.   Lübchow Gut – najprawdopodobniej ładownia, brak informacji o jakimkolwiek ruchu pasażerskim, uruchomiona przed 1929 r.
3.   Klapkow – najprawdopodobniej ładownia, brak informacji o jakimkolwiek ruchu pasażerskim, uruchomiona przed 1929 r.
4.   Peterfitz – najprawdopodobniej ładownia, brak informacji o jakimkolwiek ruchu pasażerskim, uruchomiona przed 1929 r.
5.   Lustebuhr  – najprawdopodobniej ładownia, brak informacji o jakimkolwiek ruchu pasażerskim, uruchomiona przed 1929 r., prawdopodobnie wraz z uruchomieniem linii.
Zapisane
bobby
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 03 Listopada 2009, 18:02:59 »
0

dobre :wink: tylko data likwidacji nie ta
Zapisane
Lobo26
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 26 Marca 2010, 23:00:14 »
0

Cytat: "bobby"
taka mala ciekawostka.W Kołobrzegu nadal dziala waskotorowka :wink: tzw.kolej kopalni borowiny,na tor 600 mm www.drezyna.com.pl tam jest filmik


Byłem w kopalni i z tego co sie tam dowiedziałem nigdy nie było tam lokomotyw. Jest 4 - 5 wózków poruszanych dzięki wyciągarce. Na filmik pod koniec widac wjazd - znajduje się tam mała obrotnica wózków, aby można było wydobytą borowinę skladować na sąsiedniej hali. Na końcu tej hali jest też mechaniczny młyn do rozdrobniania borowiny i pakowania w worki.

Co do spisu to tez dorzucę swoje 3 grosze  :wink:

Linia Gościno - Skrzydłowo - wg tubylców zamknięcie ruchu towarowego datuje się na lata 1990-1995. W 1999r gdy przebudowywali S-6 całkowicie zdjęli tory i cała linia straciła spójność.
Rzesznikowo - tu nie tylko istniała stacja po wojnie ale i bocznica kolejowa z rampą - wybudowaną przed wojną.
Czartkowo - po wojnie pociąg osobowy sie tu zatrzymywał, lecz nie było jakotakiego peronu, stop był "przy sklepie".

Linia Skrzydłowo - Tąpadły
W Skrzydłowie był zakład produkujący prefabrykaty na budowy - brak jednak było bocznicy więc ładunki pakowano na składy stojace na torach.
Pomiędzy Skrzydłowem a Pniewem było odbicie linii na południe - tory ciągnęły sie przez las, aż do lotniska w Pniewie. Po wojnie tory wykorzystywano do wywozu drzewa z lasu, a składowano je na bocznicy w Rzesznikowie.
Zapisane
Lobo26
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 24 Maja 2010, 23:00:36 »
0

Panowie a co wiecie o rozwidleniu linii wąskich torów na terenie dzisiejszego Radzikowa?

Tory biegły dzisiejszą alejką cmentarną przy ul.Św.Wojciecha, aż do kołobrzeskiego browaru na Karlsbergu (Vereinsbrauerei Karlsberg / Karlsberger Brauerei - Kolberg) - teren dzisiejszego C.H. Sukces.
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 21 Marca 2013, 09:47:46 »
+1

Urząd Miejski w Karlinie chce zachować wspomnienie po wąskotorówce. Apelują o stare zdjęcia, widokówki, wycinki prasowe i t.p. Gwarantują zwrot oryginałów. Kontakt: p. Emilia Filipowicz z tamtejszego UM , tel. 94 312 38 69. Mile widziane nawet odwiedziny w tamtejszym referacie promocji i współpracy z zagranicą. Gnając jednak z materiałami do Karlina uważajcie proszę na ścisłe stosowanie przepisów i niuansów Kodeksu Drogowego. Tamtejsi pretorianie ze Straży Gminnej zapewniają 100% egzekucyjności nawet od karetek na sygnale.
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 11 Lipca 2013, 15:25:40 »
0

Nie wiem, czy było już na grupie, ale podczas projektów "wypoczynku" wakacyjnego, trafiłem na ciekawostkę. Otóż jak wskazuje świeża googlomapa, po trasie byłej kolejki koszalińskiej poprowadzona została bardzo ambitna jak się okazuje, 57 kilometrowa "sieć" ścieżek rowerowych. Po krótkim śledztwie trafiłem na poniższy artykulik:

http://parseta.org.pl/index.php?id=65&tx_ttnews[tt_news]=1026&cHash=c7700b2d7058df104b3e1dde4a7ebe53

(Celowo jest adres do przeklejenia, po zastosowaniu "http://" wywala śmieci po zatwierdzeniu posta, być może w związku z "[tt_news]")

Cieszy bardzo fakt, że przypomniano sobie o zlikwidowanej sporo lat temu kolejce i postanowiono z dobrym skutkiem wykorzystać ślad po niej do celów komunikacyjnych. Jednocześnie pozwala mieć nadzieję, że może kiedyś uda się na nowo pokonać szlak Kocmyrzów - Koniecmosty śladem JKD.

Pozdrawiam
Maciek

PS
Po powrocie będę się starał wrzucić sprawozdanie w okolicach 30 lutego
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2013, 15:32:36 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 11 Lipca 2013, 18:08:02 »
0

Jednocześnie pozwala mieć nadzieję, że może kiedyś uda się na nowo pokonać szlak Kocmyrzów - Koniecmosty śladem JKD.
Taka ścieżka jest planowana i to do samego Pińczowa.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 11 Lipca 2013, 20:43:35 »
0

Cieszy bardzo fakt, że przypomniano sobie o zlikwidowanej sporo lat temu kolejce i postanowiono z dobrym skutkiem wykorzystać ślad po niej do celów komunikacyjnych.

Całkiem sympatycznie wygląda rzeczony przewodnik rowerowy. Dawno nie widziałem wydawnictwa, które tak jak tu nie traktowałoby marginalnie tego po czym się rowerem jedzie.
http://dysk.onet.pl/link/NqK98
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!