Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 21:32:15 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Impregnacja podkładów staroużytecznych  (Przeczytany 7333 razy)
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« : 23 Listopada 2009, 19:49:25 »
0

Podkłady nasycane przed czy po ułożeniu ?
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 23 Listopada 2009, 21:41:18 »
0

Miejsca cięcia na pól przed ułożeniem, góra podkładu nasycana po ułożeniu
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #2 : 24 Listopada 2009, 06:12:37 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:21:43 wysłane przez Phinek » Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 24 Listopada 2009, 10:26:33 »
0

Cytat: "Phinek"
Nasycana, czy polewana?

Będąc precyzyjnym: najpierw polano, a potem rozprowadzono pędzlem
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #4 : 24 Listopada 2009, 22:16:35 »
0

To już lepiej zanurzyć - będzie to skuteczniejsze niż polanie i rozprowadzenie.
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 24 Listopada 2009, 23:47:57 »
0

Brak możliwości technicznych. Lepsza taka impregnacja niż żadna.
Skoro te podkłady przeżyły pewnie ze 30 lat na LHS to i może drugie tyle dadzą radę w Muzeum. Oczywiście przy dobrej konserwacji.
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 25 Listopada 2009, 17:08:06 »
0

i wystarczy do tego mieć minimum jakieś 100 litrów preparatu... metoda ta na pewno jest dobra, jednakże potrzeba do tego dużej ilości środka zabezpieczającego. sposób malowania jest tańszy.
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 25 Listopada 2009, 18:22:36 »
0

Cytat: "andy"
Wystarczy wykopać dołek, wyłożyć kilkoma warstwami folii, wlać co trzeba i w tym zanurzyć. Widziałem taki patent na jakiejś posesji - malowali tak jakieś kształtowniki. Trzeba tylko wcześniej sprawdzić, czy impregnat reaguje z folią.


W podobny sposób mój tata z dziadkiem malowali rurki od siewnika konnego Tylko se nie było dołka z folio a kawałek blachy odpowiednio wygiętej.


Cytuj
i wystarczy do tego mieć minimum jakieś 100 litrów preparatu


zależy jaki duży będzie ten "dołek" jak nie wiele wiekszy od podkładu to nie potrzeba dużo impregnatu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #8 : 25 Listopada 2009, 18:46:08 »
0

Cytat: "andrzej2110"


zależy jaki duży będzie ten "dołek" jak nie wiele wiekszy od podkładu to nie potrzeba dużo impregnatu.


Dokładnie. A "poleżenie" przez pewien czas podkładu, jeśli wysokość impregnatu w dołku będzie nawet tylko 1cm będzie lepsze niż pomalowanie. Wystarczy kolejno odwrócić, a boki można zaimpregnować wstawiając do puszki czy wiadra.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!