Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #21 : 13 Stycznia 2011, 01:37:51 » |
0
|
Na SKW są obecnie 2 czynne lokomotywy: 1. Lyd1-251 (nr fabryczny 18) w Iłży, do roku 2009 oznakowana jako Lyd1-18. Maszyna zbudowana w roku 1971, służyła kolejno w Werbkowicach, Starachowicach i ponownie w Werbkowicach. W roku 1989 maszyna trafiła do Sochaczewa. W roku 1997 Muzeum Kolejnictwa dokonało zamiany z Cukrownią Zbiersk - cukrownia przekazała muzeum parowóz, a muzeum cukrowni - tę właśnie lokomotywę. Po zamknięciu cukrowni maszyna została kupiona przez SKPL, a ten w rozliczeniu za transportery przekazał ją Starostwu Powiatowemu w Strachowicach.
2. Lyd1-252 (nr fabryczny 19) w Strachowicach - zbudowana w roku 1971. W swojej historii zaliczyła Przeworsk, Werbkowice, dwie cukrownie, Jędrzejów i Pleszew, z którego w roku 2005 trafiła do Strachowic (przekazana przez PKP).
Lyd1-308 jest własnościa Nadleśnictwa w Marculach, nie była i nie jest na stanie SKW. Zbudowana została w roku 1966 od razu na prześwit 785 mm. W swojej historii stacjonowała w Bytomiu Karbiu, Rudach Raciborskich, na Rozbarku i znów w Karbiu. Ostatecznie trafiła na Rozbark. W roku 2003 PKP - DKD sprzedała ją (i kilka wagonów) pewnej firmie z Sopotu. Maszyna jednak trafiła w ręce Gieruckiego, do Rud, a następnie, po wyrzuceniu go z Rud - do Stanicy. Ostatecznie via firma "Tabor" imć Traskiewicza do Marcul. Obecnie jest wydmuszką.
|