marekus
|
|
« Odpowiedz #20 : 30 Październik 2011, 20:17:48 » |
0
|
Całość rozbierają? Zaczęli od Brodnicy, czy Ostrowitego?
P.S Chwila, chwila! Ale ona przecież jest (była?) w rejestrze zabytków!
Jeszcze jedna rzecz. Dawno nie byłem na tym forum, więc napiszę na temat ostrowickich kapci. 3792 (ten z parku) znajduje się rozczłonkowany na terenie... pobliskiej piekarni, a po 3762 ani widu, ani słychu. Zniknął wraz z gruzami cukrowni i tyle go widziałem.
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Październik 2011, 20:36:59 wysłane przez marekus »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #21 : 30 Październik 2011, 20:47:07 » |
0
|
Budynki też były w rejestrze... Żyjemy w Polsce a tu trzeba wszytko zniszczyć....
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #22 : 30 Październik 2011, 21:42:36 » |
0
|
O te budynki chodzi? http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/795CC2A0W sprawie kolejki żadnej nowej decyzji Konserwatora nie znalazłem. Jest tylko coś takiego: ZMIANA STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY RADOMINZ środku zaś: Do inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym w zakresie: ... • zaadoptowanie terenu byłej kolei wąskotorowej (głównie rejon Szczutowa) na cele śródpolnej zieleni szpalerowej z możliwością wykorzystania terenu dla komunikacji pieszo-rowerowej itp., w powiązaniu z sąsiednią gminą Wąpielsk,
...
Przemysłową linię kolei wąskotorowej Cukrowni Ostrowite proponuje się wykreślić z rejestru zabytków ze względu na całkowitą rozbiórkę linii.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
marekus
|
|
« Odpowiedz #23 : 31 Październik 2011, 10:09:51 » |
0
|
A zna ktos szczegoly rozbiorki? Zorganizowano jakis pociag rozbiorkowy, czy wszystko idzie normalnym sprzetem? Przepraszam za brak polskich znakow - brak mozliwosci technicznych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SMKZnin
|
|
« Odpowiedz #24 : 01 Listopad 2011, 00:02:36 » |
0
|
Normalny sprzęt tj. ciągniki, spychacze i koparki.
Spokojnie, u mnie w miejscowości gdzie mieszkam rozbierają zabytkową parowozownię. Norma w tym kraju.
|
|
|
Zapisane
|
Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
|
|
|
Łowca
Młotkowy
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #25 : 02 Listopad 2011, 15:31:53 » |
0
|
Ma ktoś namiary na firmę, która to rozbiera ?
A ta kolej wogóle była w rejestrze ? Przeszukiwałem internet i nigdzie nie znalazłem numeru pod jakim kolejka miała by niby być w rejestrze zabytków. A może to było tak, że procedura wpisu została uruchomiona - to jest złożony wniosek, WKZ wszczął procedurę i nigdy de facto jej nie ukończył ani nie wydał decyzji z dnia tego i tego o numerze tym i tym o wpisie do rejestru zabytków tego i owego. I nie byłby to pierwszy taki przypadek. Bo choć szukałem nie znalazłem a może źle szukałem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
|
« Odpowiedz #26 : 02 Listopad 2011, 18:34:08 » |
0
|
Na pewno byla. Zaraz poszukam te strone, na ktorej byl ten numer.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #28 : 03 Listopad 2011, 05:30:09 » |
0
|
O podkładach nic nam nie wiadomo choć wkładamy ich dużo w najbliższym tygodniu między Powidzem a Ostrowem. Nie mam pojęcia skąd są. A czy istnieje jakakolwiek szansa aby konserwator nakazał wstrzymanie rozbiórki i przywrócenie do stanu poprzedniego? Bo jeśliby nie miał żadnego bacika na niszczących zabytki to gdzie szukać sensu prawnej ochrony czegokolwiek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łowca
Młotkowy
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #29 : 03 Listopad 2011, 08:41:46 » |
0
|
Jeżeli nie było decyzji o wykreśleniu - a tego też w internecie nie mogę znaleźć ( może też źle szukam ) to prokurator, może być też nakaz odbudowy.
Wykreśla nie konserwator tylko ministerstwo kultury.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
|
« Odpowiedz #30 : 03 Listopad 2011, 08:49:51 » |
0
|
W najblizszych dniach wybiore sie na kolejke i zobacze jaka firma rozbiera i sproboje dowiedziec sie jakichs szczegolow. A z tym Ministerstwem Kultury to nie wiem. Zadzwonic?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Łowca
Młotkowy
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #32 : 03 Listopad 2011, 10:39:16 » |
0
|
Kolejka Nasielska nigdy nie była wpisana do rejestru zabytków. Procedura wszczęta i nigdy nie zakończona decyzją o wpisania. Pomimo to na sporo czasu dawało to bloka wszelkim radykalnym działaniom. Tak przynajmniej mi wiadomo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #33 : 03 Listopad 2011, 11:01:52 » |
0
|
@ Nasielsk Formalnie w zasadzie nie był, ale ze względu na prowadzone postępowanie podlegał ochronie tak jakby był . Fakt - z formalnego punktu łatwiej "odstąpić od wpisu" niż "wykreślić" z rejestru, choć świętokrzyskie pokazało, że można . To wszystko jednak inna historia.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #34 : 03 Listopad 2011, 13:35:52 » |
0
|
A z jakiej miejscowości są te fotki z cięcia? Wąpielsk?
S pozdravem Adam
|
|
« Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2011, 13:41:21 wysłane przez Adam W »
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
|
« Odpowiedz #35 : 03 Listopad 2011, 15:11:37 » |
+1
|
Tak, niestety Wąpielsk, co oznacza, że niezależnie skąd zaczęto ciąć, to i tak prawie polowa trasy już nie istnieje. Co do kolei turystycznej Toruń - Brodnica, to wszystko jest już na takim etapie, że cały projekt z pewnością się uda. Na Kluczykach w Toruniu stoją już wagony i dwie oelki. Wiązałem z tym całym projektem pewne nadzieje na ożywienie wąskotorówki, bo budżet idzie w grube miliony, ale cóż... Zresztą kolejki Nasielskiej i Ostrowickiej nie ma co porównywać. Nasielska szła przez równe pola, wzdłuż drogi i była turystycznie nieciekawa. Natomiast Ostrowicką można śmiało zaliczyć do najpiękniejszych wąskotorówek w Polsce. Największe wrażenie robiły wykopy, na których rosły drzewa owocowe. W maju, gdy drzewa kwitły, efekt był niesamowity. Wykop (bardziej w takiej sytuacji pasuje określenie wąwozik) był jakby przykryty białym sklepieniem. Oto zdjęcie autorstwa Witolda Brejlaka wykonane podczas przejazdu "Majówka z kapciem" w 1988 roku, które moim zdaniem najlepiej ukazuje walory tej wąskotorówki:
|
|
« Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2011, 15:58:55 wysłane przez marekus »
|
Zapisane
|
|
|
|
SMKZnin
|
|
« Odpowiedz #36 : 03 Listopad 2011, 19:41:56 » |
0
|
Teoretycznie szansa może się pojawić, wszak "Rewitalizacja linii kolejowej Toruń-Brodnica coraz bliżej" Guzik z tego wyjdzie, póki co tylko tabor został ściągnięty do Torunia razem z parowozem i nic poza tym. PLK zburzyło nastawnie w Golubiu, wycięło semafory i infrastrukturę. UM w Toruniu nic o tym nie wie i jest w szoku. Poza tym tory ostatnio zostały rozkradzione na sporym kawałku. Powodzenia. Z tego co znajomy mówił, który robił te zdjęcia to tory lecą do huty a podkłady do Gniezna.
|
|
|
Zapisane
|
Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
|
|
|
marekus
|
|
« Odpowiedz #37 : 04 Listopad 2011, 15:36:37 » |
+2
|
Dzwoniłem do WKZ - kolejka została wykreślona przez ministra z rejestru kilka miesięcy temu. Tylko most nad Drwęcą utrzymał status zabytku. Byłem także na miejscu rozbiórki - na szczęście (na razie) rozbierany jest tylko odcinek po 1700m w obie strony od stacji Wąpielsk. Ponoć należy on do jakiejś osoby prywatnej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #38 : 06 Listopad 2011, 03:09:10 » |
0
|
Tak, niestety Wąpielsk, co oznacza, że niezależnie skąd zaczęto ciąć, to i tak prawie polowa trasy już nie istnieje. Co do kolei turystycznej Toruń - Brodnica, to wszystko jest już na takim etapie, że cały projekt z pewnością się uda. Na Kluczykach w Toruniu stoją już wagony i dwie oelki. Wiązałem z tym całym projektem pewne nadzieje na ożywienie wąskotorówki, bo budżet idzie w grube miliony, ale cóż... Zresztą kolejki Nasielskiej i Ostrowickiej nie ma co porównywać. Nasielska szła przez równe pola, wzdłuż drogi i była turystycznie nieciekawa. Natomiast Ostrowicką można śmiało zaliczyć do najpiękniejszych wąskotorówek w Polsce. Największe wrażenie robiły wykopy, na których rosły drzewa owocowe. W maju, gdy drzewa kwitły, efekt był niesamowity. Wykop (bardziej w takiej sytuacji pasuje określenie wąwozik) był jakby przykryty białym sklepieniem. Oto zdjęcie autorstwa Witolda Brejlaka wykonane podczas przejazdu "Majówka z kapciem" w 1988 roku, które moim zdaniem najlepiej ukazuje walory tej wąskotorówki: Przepiękne zdjęcie miejmy nadzieję że w przyszłym roku będzie można zobaczyć Kp4 pod parą i zorganizować "Majówkę z kapciem " w ... Bieszczadach czego sobie i wszystkim życzę
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Turysta
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #39 : 07 Listopad 2011, 23:52:44 » |
0
|
Podkłady na pewno nie idą do Gniezna. Proszę nie powtarzać nie sprawdzonych informacji. Te "wąwozy" na trasie to wkopy. Pozdrawiam i zapraszam na Gnieźnieńską Kolej Wąskotorową.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|