Świat kolejek wąskotorowych SMF
28 Luty 2020, 21:36:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej Cukrowni Ostrowite żegna Was!  (Przeczytany 27973 razy)
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 30 Październik 2011, 20:17:48 »
0

Całość rozbierają? Zaczęli od Brodnicy, czy Ostrowitego?

P.S Chwila, chwila! Ale ona przecież jest (była?) w rejestrze zabytków!

Jeszcze jedna rzecz. Dawno nie byłem na tym forum, więc napiszę na temat ostrowickich kapci. 3792 (ten z parku) znajduje się rozczłonkowany na terenie... pobliskiej piekarni, a po 3762 ani widu, ani słychu. Zniknął wraz z gruzami cukrowni i tyle go widziałem.
« Ostatnia zmiana: 30 Październik 2011, 20:36:59 wysłane przez marekus » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2621 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 30 Październik 2011, 20:47:07 »
0

Budynki też były w rejestrze... Żyjemy w Polsce a tu trzeba wszytko zniszczyć....
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1516 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 30 Październik 2011, 21:42:36 »
0

O te budynki chodzi?
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/795CC2A0

W sprawie kolejki żadnej nowej decyzji Konserwatora nie znalazłem. Jest tylko coś takiego:
ZMIANA STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY RADOMIN
Z środku zaś:
Cytuj
Do inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym w zakresie:
...
• zaadoptowanie terenu byłej kolei wąskotorowej (głównie rejon Szczutowa) na cele śródpolnej zieleni szpalerowej z możliwością wykorzystania terenu dla komunikacji pieszo-rowerowej itp., w powiązaniu z sąsiednią gminą Wąpielsk,

...

Przemysłową linię kolei wąskotorowej Cukrowni Ostrowite proponuje się wykreślić z rejestru zabytków ze względu na całkowitą rozbiórkę linii.


Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 31 Październik 2011, 10:09:51 »
0

A zna ktos szczegoly rozbiorki? Zorganizowano jakis pociag rozbiorkowy, czy wszystko idzie normalnym sprzetem? Przepraszam za brak polskich znakow - brak mozliwosci technicznych.
Zapisane
SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #24 : 01 Listopad 2011, 00:02:36 »
0

Normalny sprzęt tj. ciągniki, spychacze i koparki.

Spokojnie, u mnie w miejscowości gdzie mieszkam rozbierają zabytkową parowozownię. Norma w tym kraju.
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 02 Listopad 2011, 15:31:53 »
0

Ma ktoś namiary na firmę, która to rozbiera ?

A ta kolej wogóle była w rejestrze ?
Przeszukiwałem internet i nigdzie nie znalazłem numeru pod jakim kolejka miała by niby być w rejestrze zabytków. A może to było tak, że procedura wpisu została uruchomiona - to jest złożony wniosek, WKZ wszczął procedurę i nigdy de facto jej nie ukończył ani nie wydał decyzji z dnia tego i tego o numerze tym i tym o wpisie do rejestru zabytków tego i owego. I nie byłby to pierwszy taki przypadek.
Bo choć szukałem nie znalazłem a może źle szukałem.
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 02 Listopad 2011, 18:34:08 »
0

Na pewno byla. Zaraz poszukam te strone, na ktorej byl ten numer.
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 02 Listopad 2011, 19:01:06 »
0

O, choćby tu http://www.scribd.com/doc/60574235/21/#Obiekty-zabytkowe-wpisane-do-rejestru-zabytkow-wojewodztwa-kujawsko (strona 28)
 A/1351 z 22. listopada 1988 r. - oto ten numer
Wpisano już w 1988, jeszcze za czasów funkcjonowania kolejki. Na tronie 80 jest jeszcze więcej informacji, choćby o tym, że właścicielem jest Skarb Państwa.

Ponoć podkłady idą do Gniezna na kolejkę. Prawda to? Kiedy zapadły odpowiednie decyzje?
« Ostatnia zmiana: 02 Listopad 2011, 19:06:07 wysłane przez marekus » Zapisane
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 03 Listopad 2011, 05:30:09 »
0

O podkładach nic nam nie wiadomo choć wkładamy ich dużo w najbliższym tygodniu między Powidzem a Ostrowem. Nie mam pojęcia skąd są. A czy istnieje jakakolwiek szansa aby konserwator nakazał wstrzymanie rozbiórki i przywrócenie do stanu poprzedniego? Bo jeśliby nie miał żadnego bacika na niszczących zabytki to gdzie szukać sensu prawnej ochrony czegokolwiek.
Zapisane
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 03 Listopad 2011, 08:41:46 »
0

Jeżeli nie było decyzji o wykreśleniu - a tego też w internecie nie mogę znaleźć  ( może też źle szukam ) to prokurator, może być też nakaz odbudowy.

Wykreśla nie konserwator tylko ministerstwo kultury.
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 03 Listopad 2011, 08:49:51 »
0

W najblizszych dniach wybiore sie na kolejke i zobacze jaka firma rozbiera i sproboje dowiedziec sie jakichs szczegolow. A z tym Ministerstwem Kultury to nie wiem. Zadzwonic?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1516 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 03 Listopad 2011, 10:06:58 »
+2

Zadzwonić można zawsze do Konserwatora i "uprzejmie powiadomić". Jego obowiązkiem jest sprawdzić kto?, co? itd.

Tylko pojawiają się pytania:
Czy nie jest to fundowanie sobie powtórki z Nasielska?
Jaka jest szansa, że linia zostanie w jakikolwiek sposób zagospodarowana (choćby fragment jako kolej drezynowa)?

Teoretycznie szansa może się pojawić, wszak "Rewitalizacja linii kolejowej Toruń-Brodnica coraz bliżej"

Info:
http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=8468&Itemid=1
http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=16675&Itemid=1.
Cuda, wianki Panie...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #32 : 03 Listopad 2011, 10:39:16 »
0

Kolejka Nasielska nigdy nie była wpisana do rejestru zabytków. Procedura wszczęta i nigdy nie zakończona decyzją o wpisania. Pomimo to na sporo czasu dawało to bloka wszelkim radykalnym działaniom.
Tak przynajmniej mi wiadomo.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1516 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 03 Listopad 2011, 11:01:52 »
0

@ Nasielsk
Formalnie w zasadzie nie był, ale ze względu na prowadzone postępowanie podlegał ochronie tak jakby był . Fakt - z formalnego punktu łatwiej "odstąpić od wpisu" niż "wykreślić" z rejestru, choć świętokrzyskie pokazało, że można  Niezdecydowany. To wszystko jednak inna historia.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 571 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #34 : 03 Listopad 2011, 13:35:52 »
0

A z jakiej miejscowości są te fotki z cięcia? Wąpielsk?

S pozdravem Adam
« Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2011, 13:41:21 wysłane przez Adam W » Zapisane

marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 03 Listopad 2011, 15:11:37 »
+1

Tak, niestety Wąpielsk, co oznacza, że niezależnie skąd zaczęto ciąć, to i tak prawie polowa trasy już nie istnieje. Co do kolei turystycznej Toruń - Brodnica, to wszystko jest już na takim etapie, że cały projekt z pewnością się uda. Na Kluczykach w Toruniu stoją już wagony i dwie oelki. Wiązałem z tym całym projektem pewne nadzieje na ożywienie wąskotorówki, bo budżet idzie w grube miliony, ale cóż...

Zresztą kolejki Nasielskiej i Ostrowickiej nie ma co porównywać. Nasielska szła przez równe pola, wzdłuż drogi i była turystycznie nieciekawa. Natomiast Ostrowicką można śmiało zaliczyć do najpiękniejszych wąskotorówek w Polsce. Największe wrażenie robiły wykopy, na których rosły drzewa owocowe. W maju, gdy drzewa kwitły, efekt był niesamowity. Wykop (bardziej w takiej sytuacji pasuje określenie wąwozik) był jakby przykryty białym sklepieniem.

Oto zdjęcie autorstwa Witolda Brejlaka wykonane podczas przejazdu "Majówka z kapciem" w 1988 roku, które moim zdaniem najlepiej ukazuje walory tej wąskotorówki:



« Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2011, 15:58:55 wysłane przez marekus » Zapisane
SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #36 : 03 Listopad 2011, 19:41:56 »
0

Cytuj
Teoretycznie szansa może się pojawić, wszak "Rewitalizacja linii kolejowej Toruń-Brodnica coraz bliżej"

Guzik z tego wyjdzie, póki co tylko tabor został ściągnięty do Torunia razem z parowozem i nic poza tym. PLK zburzyło nastawnie w Golubiu, wycięło semafory i infrastrukturę. UM w Toruniu nic o tym nie wie i jest w szoku. Poza tym tory ostatnio zostały rozkradzione na sporym kawałku. Powodzenia.

Z tego co znajomy mówił, który robił te zdjęcia to tory lecą do huty a podkłady do Gniezna.
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 04 Listopad 2011, 15:36:37 »
+2

Dzwoniłem do WKZ - kolejka została wykreślona przez ministra z rejestru kilka miesięcy temu. Tylko most nad Drwęcą utrzymał status zabytku. Byłem także na miejscu rozbiórki - na szczęście (na razie) rozbierany jest tylko odcinek po 1700m w obie strony od stacji Wąpielsk. Ponoć należy on do jakiejś osoby prywatnej.
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 367 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #38 : 06 Listopad 2011, 03:09:10 »
0

Tak, niestety Wąpielsk, co oznacza, że niezależnie skąd zaczęto ciąć, to i tak prawie polowa trasy już nie istnieje. Co do kolei turystycznej Toruń - Brodnica, to wszystko jest już na takim etapie, że cały projekt z pewnością się uda. Na Kluczykach w Toruniu stoją już wagony i dwie oelki. Wiązałem z tym całym projektem pewne nadzieje na ożywienie wąskotorówki, bo budżet idzie w grube miliony, ale cóż...

Zresztą kolejki Nasielskiej i Ostrowickiej nie ma co porównywać. Nasielska szła przez równe pola, wzdłuż drogi i była turystycznie nieciekawa. Natomiast Ostrowicką można śmiało zaliczyć do najpiękniejszych wąskotorówek w Polsce. Największe wrażenie robiły wykopy, na których rosły drzewa owocowe. W maju, gdy drzewa kwitły, efekt był niesamowity. Wykop (bardziej w takiej sytuacji pasuje określenie wąwozik) był jakby przykryty białym sklepieniem.

Oto zdjęcie autorstwa Witolda Brejlaka wykonane podczas przejazdu "Majówka z kapciem" w 1988 roku, które moim zdaniem najlepiej ukazuje walory tej wąskotorówki:





Przepiękne zdjęcie miejmy nadzieję że w przyszłym roku będzie można zobaczyć Kp4 pod parą i zorganizować "Majówkę z kapciem " w ... Bieszczadach czego sobie i wszystkim życzę  
Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
Turysta
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 07 Listopad 2011, 23:52:44 »
0

Podkłady na pewno nie idą do Gniezna. Proszę nie powtarzać nie sprawdzonych informacji. Te "wąwozy" na trasie to wkopy.
Pozdrawiam i zapraszam na Gnieźnieńską Kolej Wąskotorową.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!